rek
rek
11 Komentarze

Thief ? minizapowiedź. Wizja!

Thief ? minizapowiedź. Wizja!
Nasz sześcioczęściowy cykl minizapowiedzi przybliżających najważniejsze innowacje w nowym Thiefie trwa. Tym razem – wizja.

Nie ma wątpliwości, że właściwie każdy z elementów nowego Thiefa – Miasto, bohater, wyposażenie, technologia – jest w stanie spodobać się nie tylko fanom serii. Gdybym jednak musiał wskazać jedną rzecz, która w trakcie prezentacji wywarła największe wrażenie na mnie, to byłaby to spójna wizja, w myśl której cała gra staje się zestawieniem kontrastów. Tradycyjne zderzenia bezpiecznego mroku i rażącego światła, czy natury/magii i cywilizacji/techniki zostały przy tym dodatkowo wzmocnione przez Eidos Montreal, w taki sposób, że kontrasty zaczynają odgrywać jeszcze ważniejszą rolę, niż dotychczas.

Przede wszystkim kontrasty mają za zadanie różnicować warunki rozgrywki. Mrok i mgła choćby na zupełnie różne sposoby ograniczają widoczność – w tym bycie widocznym. Ale nie tylko: chłodna paleta barw na zewnątrz skłaniać ma graczy do szukania schronienia w ciepłych wnętrzach. Te z kolei dzielić się będą na stare/ciężkie/ciemne budowle późnośredniowieczne i nową/lekką/jasną architekturę w stylu wiktoriańskim. Naturalnie ich charakter wpłynie także na grywalność: złupienie tych pierwszych, biedniejszych, będzie bezpieczniejsze, drugich natomiast – tych zamieszkiwanych przez bogaczy – bardziej opłacalne. 

Wyraźny jest także kontrast pomiędzy poszczególnymi fragmentami misji. Rozpoczynają się zwykle ma ulicach Miasta klasycznym ostrożnym przekradaniem się w miejsce akcji. Następnie – zakładając, że nie wystąpią warunki skłaniające do przyspieszenia – gra zmienia się w skrytą infiltrację lokacji połączoną naturalnie z jej łupieniem. W trakcie jednak może dojść do wykrycia, co wymusi dynamiczną ucieczkę, a w najgorszym wypadku – walkę. Na szczęście w tym ostatnich pomoże funkcja „koncentracji”, dającą szansę na drugi oddech. Niemniej widać wyraźnie, że nowy Thief ma być atrakcyjny nie tylko dla starej szkoły, lecz także nowego pokolenia. 

Więcej informacji i więcej grafiki z nowego Thiefa oraz megazapowiedź gry w najnowszym CD-Action już jutro!
 

rek

11 odpowiedzi do “Thief ? minizapowiedź. Wizja!”

  1. Nasz sześcioczęściowy cykl minizapowiedzi przybliżających najważniejsze innowacje w nowym Thiefie trwa. Tym razem – wizja.

  2. A poprzednie artykuły jak nie poprawione, tak nie poprawione.

  3. A po co ci poprawianie poprzednich artykułów? Tylko głąby się nie połapią jak powinno być. W czytaniu one nie przeszkadzają.

  4. SomekindofDevil 8 kwietnia 2013 o 14:41

    W sumie Gem widziałeś więcej, więc nie próbuję podważać twojego słowa, ale na dzień dzisiejszy tak zwana „wizja” to „zerżniemy kasę ze starych fanów, nazywając grę po ich ukochanej skradance i zerżniemy kasę z nowych fanów obiecując dużo akcji”. Obyś miał rację i nowy Garrett faktycznie potrafił spodobać się nie tylko nowym fanom.

  5. @2real4game |Psziąc w ten sopósb też izdei się pałoapć o co chozdi, a jdenak niebzyt dborze o wylgdąa, nie sądizsz? 😉

  6. A poważnie; jeśli coś nie powinno się znaleźć w newsie, to powinno się to poprawić i tyle.

  7. @2real4game, smutni są ludzie Twojego pokroju. Byleby tylko rozumieć, a jakość może być mizerna.

  8. Minizapowiedzi do zapowiedzi dostępnej w numerze… Kurcze, prawie tak jakbym patrzył na cyrk wokół premiery Bioshocka 3, tam też były trailery trailerów i w efekcie hype wokół gry skutecznie mnie do niej zniechęcił. Tu robi się to samo.

  9. @KoweK|Smutne to jest malkontenctwo takich jak ty. Niestety cierpi na to większość rodaków.

  10. Gdyby ludzie nie narzekali, to nasz poziom rozwoju zatrzymałby się już dawno. 😉

  11. Lol co CDA nie zrobi by zwiększyć klikalność, to już newsy na raty szatkują 😛 Zastanawiam się, kiedy wprowadzą odpłatny dostęp do strony 🙂

Dodaj komentarz