rek
rek
Często komentowane 27 Komentarze

Thief ? minizapowiedź. Miasto!

Thief ? minizapowiedź. Miasto!
Rozpoczynamy nasz sześcioczęściowy cykl minizapowiedzi przybliżających najważniejsze innowacje w nowym Thiefie. Na pierwszy ogień idzie… Miasto.

Czasem marzenia się spełniają: król złodziei powraca – pomyślało moje nieco młodsze i bardziej sentymentalne ja tuż po prezentacji nowego Thiefa w siedzibie Eidosa Montreal. Myśl tę jednak zakrzyczały inne osobowości: analityk zaczął recytować listę kanonicznych nieścisłości i rozbieżności zaobserwowanych w trakcie pokazu. Przerwał mu cynik wygłaszając z emfazą coś o żerowaniu na nostalgii i rozmienianiu marki na drobne. Dał się słyszeć jednak także słabiutki zwykle wewnętrzny optymista, który przypomniał dwa podobnie odnowione tytuły, Deus Eksa Tomb Raidera, których autorami jest także Eidos. Spór zamknął głos rozsądku pytając, czy nie warto z podsumowaniami i osądami zaczekać aż do premiery samej gry, planowanej na PC PS4 na 2014. Tak w ogóle zaś co jest naprawdę unikatowego w tym nowym Thiefie?

… Miasto
Weterani wiedzą to dobrze: Miasto – w oryginale The City – to bohater w serii Thief prawie tak ważny jak sam Garrett. Zwyczajowo stanowiło kreatywne połączenie wiktoriańskiego Londynu ze stolicą świata low-fantasy, w którym równie znacząca był pierwotna magia, jak machiny przemysłowe. Formalnie The City ma charakter miasta-państwa, zarządzanego autorytarnie przez Barona. W chwili, gdy Garrett wraca do Miasta rozdarte jest wojną pomiędzy władzami reprezentowanymi bezduszną policję, a masami, nękanymi dodatkowo śmiertelną plagą. Po której stronie tego konfliktu klasowego opowie się nasz bohater – zobaczymy. Pewne jest jednak, że stanowiąca tło poprzedniej trylogii wojna między Poganami, Mechanikami Strażnikami zeszła na dalszy plan.

thief-city-miasto-screen-01_4bcw.jpg
Thief

Właśnie, plan. Pierwszym wyzwaniem dla twórców nowego Thiefa okazało się to, że nigdy tak naprawdę nie powstał żaden całościowy plan Miasta, że właściwie nie zostało nigdy przemyślane w całości. Znaliśmy je jednak dotąd fragmentarycznie – nawet w pozornie otwartym Deadly Shadows poruszaliśmy się jedynie po niepołączonych faktycznie fragmentach kilku dzielnic. W nowym Thiefie to się zmienia – twórcy gry nie tylko kreatywnie zrekonstruowali je w oparciu o materiały kanoniczne, jak również plany grodów średniowiecznych. Pozwoli to nam operować na przestrzeni spójnych dzielnic, których kolejne fragmenty otwierać się mają w miarę postępów w kampanii. Kolejnym sukcesem twórców było zachowanie mroczno-mglistego klimatu miejsca. Już jedno spojrzenie na linię dachów przekona nawet najbardziej tradycyjnych tafferów/łacherów, że oto właśnie wróciliśmy do domu.

thief-city-miasto-screen-02_4bcw.jpg
Thief

—-

Więcej informacji i więcej grafiki z nowego Thiefa już jutro. Megazapowiedź w najnowszym CD-Action już we wtorek!

rek

27 odpowiedzi do “Thief ? minizapowiedź. Miasto!”

  1. „rozdarte jest wojną pomiędzy władzami reprezentowanymi bezduszną policję, a masami, nękanymi dodatkowo śmiertelną plagą.” Wiem, że może jest zbyt wcześnie na takie opinie ale czuć Dishonored na kilometr.

  2. A gdzie ostatnim przeciek.

  3. Zekar -> Thief byl wczesniej i to co najwyzej w Dishonored widac wplywy gier z tej serii, a nie na odwrot.

  4. @Zekar – myślę, że raczej nie można w żadnym wypadku tak mówić, bo kiedy powstawały dopiero założenia do nowego thiefa to pewnie nie było w planach Dishonored albo powstawały do niego równolegle założenia i myślę, że jedni nie znali szczegółów gry tych drugich.

  5. Tak samo krzywdzące są stwierdzenia że ID Software zżynało z Borderlands przy tworzeniu Rage. To że gra ma podobną zawartość(apokaliptyczny świat) nie może być podstawą do takich stwierdzeń.

  6. Grając w Dishonored miałem cały czas wrażenie że gram w Thief-a. Tak jakby twórcy zrobili grę którą po wykupieniu licencji można by było zmienić w Thief-a. I tym bardziej ciekawi mnie nowy Thief i to czy dostaniemy grę równie dobrą co Dishonored. Zabaczymy kto będzie mistrzem złodzieii tej dekady 🙂

  7. Pani Boziu, niech to będzie otwarte miasto, a nie jak w Deus Exie, małe mapki imitujące wielką metropolię.

  8. @Zekar|Poprzednie Thiefy zostały wydane jeszcze zanim ktokolwiek pomyślał o stworzeniu takiej gry jak Dishonored… Czy to dobra gra czy nie to od niej w dużej mierze czuć Thiefem, a nie na odwrót.

  9. Thief był pierwszą grą gdzie omijaliśmy przeciwnika skradając się i wymykając niepostrzezenie grafika jak widac będzie najładniejszą w tej części. Chętnie zobaczę jak będzie porównanie między Dishonored a Thief’em

  10. @garrett18 Thief nie był pierwszy. Metal Gear był wcześniej. A jeszcze wcześniej castle wolfenstein.

  11. mi to trochę przypomina Dishonored

  12. Po pierwsze: Edios Montreal do Tomb Raidera robił MULTI, nie całą grę. |Po drugie: Młotodzierżcy, nie Mechanicy. Po tym co Garrett wyczynił w dwójce, Mechaników już nie ma. |Po trzecie: skąd ten wszechobecny „wiktoriański Thief” się wziął, to nie mam pojęcia. Po screenach wystarczy przelecieć by XIX wieku w POPRZEDNICH CZĘŚCIACH znaleźć tyle, ile było drewnianych paneli podłogowych oraz lamp gazowych. Cała reszta (wraz z ciuchami) to fantasy oraz medieval.

  13. Myślę, że porównywanie Thiefa do Dishonored jest błędem. Na pozór to podobne klimaty, ale czy Dishonored był prawdziwą skradanką? Tam nie liczyło się tak samo chowanie w cieniu, tyko sposoby wykonania zadania. No i Thief zawsze miał lepsza fabułę niż Dis.

  14. Gdybym nie wiedział że to Thief , to odrazu wzioł bym to za pokazówkę jakiejś modyfikacji do Dishonored-a ,szczególnie drugi obrazek.A jeżeli ktoś tego niewidzi to ma ślepą kiszkę zamiast oczu.

  15. Mateorpg – Boze, nacz sie pisac…|A czy w oryginalnym Thief byla plaga? (nigdy nie gralem). Bo ciekaw jestem czy wzieli motyw z dishonored 😉

  16. Jeśli gra będzie z oczu i będzie tak jak na tym 1 obrazku z rękoma, to must have tuż po wiedźminie. Dishonored to na razie mój faworyt.

  17. @Pawelencjusz Nie grałem w dwie pierwsze części, ale zdaje mi sę, że się zbłaźniłeś. Młotodzierżcy i mechanicy to raczej dwie różne frakcje.

  18. Fabularnie podobnie do Dishonored.

  19. „Pewne jest jednak, że stanowiąca tło poprzedniej trylogii wojna między Poganami, Mechanikami i Strażnikami zeszła na dalszy plan.”Czyli pojawią się jednak w nowej odsłonie lecz z mniejszym udziałem?BTW jak ktoś wspominał: zamiast Mechaników powinni być Młotodzierżcy.

  20. W nowym Thiefie nie będzie Pogan i Hammerytów. To gra stworzona zupełnie na nowo. Jedynie, co ją będzie łączyć ze starą to imię Garrett i steampunkowy świat.

  21. A z tym klimatem steampunkowym, to faktycznie w pierwszej części było raczej techno-średniowiecze. Dopiero w drugiej za sprawą Mechanistów pojawiły się zaawansowane technologie typu roboty, kamery lub nawet studio nagraniowe dla zespołu średniowiecznego… Także w 2 to był już bardziej steampunk/wiktoriańskie klimaty. Natomiast w 3 DS, klimat znowu powrócił do jedynki i aż tak tego steampunku nie było czuć, tylko takie mroczne średniowiecze z motywami technologicznymi. Dishonored to już czysty steampunk.

  22. Thief I i II też miały kamerę z oczu, i w III też można było z taką grać, a w tym że teraz widać ręce szukałbym raczej postępu technologicznego a nie podobieńst ze screenów do Dishonored 🙂

  23. Mam w takim razie nadzieję, że pojawią się chociaż w rozszerzeniu. Wróć, raczej DLC bo tamte są już na wymarciu…

  24. Wygląda niesamowicie… wierzę w tą grę Ci ludzie potrafią zrobić coś dobrego i klimatycznego. Najniższe noty to będą z 86% gdzieś 😛

  25. Pójście bardziej w stronę średniowiecza/fantastyki i całego tego starcia Hammerytów i Pogan mogłoby pomóc odróżnić tą część od Dishonored. No i jak kocham „The Metal Age” tak chciałbym by dwie frakcje znów miały sporeznaczenie w rozwoju fabuły.

  26. @Pawelencjusz |Hammeryci(Młotodzierżcy) tam… byli. A co mieli robić?

  27. Młotodzierżcy to zakon Budowniczego pojawił sie w jedynce a w dwójce zrobił sie odłam zwany Mechanikami który stał się po jakimś czasie najsilniejszą frackją w mieście. Gdy Karras zginał Mechanicy przestali istnieć i znowu Pojawili sie MŁotodzierżcy. Mechanicy to po prostu zwykły odłam heretycy, dwie różne frakcje al mające wile wspólnego.

Dodaj komentarz