rek
rek
Często komentowane 15 Komentarze

Thief ? minizapowiedź. Engine!

Thief ? minizapowiedź. Engine!
Kontynuujemy nasz sześcioczęściowy cykl minizapowiedzi przybliżających najważniejsze innowacje w nowym Thiefie. Tym razem pomówimy o… wyposażeniu Garretta.

Nowy Thief tworzony jest w oparciu o silnie zmodernizowany Unreal Engine 3. Modyfikacje wprowadzone przez Eidos zawierają się głównie w rendererze grafiki, który w końcu w pełni wykorzystuje funkcje DirectX 11, dynamiczną i statyczną teselację obiektów, oraz całe masy systemów cząsteczkowych. Dwa najważniejsze narzędzia służące do kreacji świata Thiefa to mrok i mgła. W tym pierwszym przypadku mowa naturalnie o wiarygodnym cieniowaniu i samocieniowaniu obiektów, jak również dynamicznemu oświetleniu nawet pojedynczych cząstek – choćby kropli deszczu, rozświetlanych przez błyskawice. Podobnie wiarygodnie prezentuje się mgła, która nie tylko potrafi nabierać charakteru przylegających obiektów – choćby zmieniać kolor w pobliżu ceglastych ścian – ale także realistycznie symulować ruch powietrza, np. w postaci dymu.

Nie ma jednak dymu bez ognia – twórcy zmuszeni byli więc stworzyć także system jego rozprzestrzeniania się. Ten zaś jest – nie waham się użyć tego słowa – najlepszy w historii gier. Każdy z obiektów w grze, od lnianego obrusa po kamienną ścianę, wśród parametrów ma także ogniotrwałość. Co więcej każdy ma także nawet do 5 tekstur obrazujących stopień spalenia: deski podłogi mogą tylko dymić, ale także tlić się, płonąć, zwęglać. Naturalnie w grze miejsc, gdzie możliwe będzie spalenie wszystkiego będzie niewiele – ogień nie służy mrokom. Warto też dodać, że twórcy zapytani o podobnie wiarygodną symulację wody, co miałoby Garrettowi pozwolić pływać, zasłonili się tajemnicą marketingową, ale – co znamienne – kazali czekać czerwcowych E3. Nie skomentowali także pytań o szczegóły systemu dźwięku – warstwy gry, której znaczenia nie sposób przecenić.

Więcej informacji i więcej grafiki z nowego Thiefa już jutro. Megazapowiedź w najnowszym CD-Action już we wtorek!
 

rek

15 odpowiedzi do “Thief ? minizapowiedź. Engine!”

  1. W treści artykułu na początku pisze, że porozmawiamy o wyposażeniu Garretta a artykuł jest o silniku.

  2. @PoteK1 – takie „w poprzednim odcinku” ;D

  3. o_0 Super -> pewnikiem ukażą nam Starym Wygą jak powinny wyglądać gry na UE3 ! Czekam czekam a co DX11.x to na screenach widać że jest wszystko mocno teselowane ! oby tak dalej CD-Act

  4. @PoteK1 Tak to jest, jak się redaktorom nie chce pisać nowego nagłówka, tylko se walną crtl+c/ctrl+v

  5. Szkoda że nie na UE4 . Ale po co narzekam ważne że robią to po tylu latach.

  6. Joł, poprawicie to „wyposażenie Garretta”, czy liczycie na kolejne uwagi?

  7. Błędu w artukule „Bohater” też nadal nie poprawili mimo licznych uwag.

  8. *artykule

  9. W poprzednim artykule z cyklu było napisane „Tym razem mowa będzie o wyposażeniu Garretta.”. Teraz jest „Tym razem pomówimy o… wyposażeniu Garretta.”. Różnice są widoczne.Chciałbym zobaczyć jak wyglądają teksty w piśmie bez pracy korektorów.

  10. W sumie silnik gry to też wyposażenie Garret’a , po prostu cały jego ŚWIAT 😉 Bez niego żyć nie może 😉

  11. Szkoda że nie taki jak w poprzednich częściach, widać że lecą na kasę i robią grę dla casuali.

  12. Dobra wiadomość- Dzięki UE3 gra będzie działała na byle gracie. Żla- Świat będzie niezniszczalny, a mapy pewnie dość małe. Chyba czas zapomnieć o otwartym mieście ;/

  13. @zero1zero3, a ja myślałem, że producenci i dystrybutorzy to organizacja charytatywna. Dzięki za uświadomienie.

  14. @jacojaco, zobaczymy. Na Playstation 4 (sic!) ma być ograniczona do 30 kl./s, co sugeruje spore wymagania.

  15. Mogli zamiast UE3 przerzucić się na 4, byłby to większy skok niż upgradowanie całkiem porządnego, ale wysłużonego engineu.I co da obsługa DX11 jeżeli, jak już ktoś wspomniał wcześniej silnik nie uciągnie Wielkiego otwartego miasta.

Dodaj komentarz