rek
rek
11 Komentarze

Might & Magic: Duel of Champions – Herold Pustki – minizapowiedź

Might & Magic: Duel of Champions – Herold Pustki – minizapowiedź
Darmowe gry sieciowe oparte o rozbudowany system strategiczny - jak karcianka Duel of Champions - mają to do siebie, że dość szybko skupiają wokół siebie społeczność, której udaje się opanować do perfekcji zasady rozgrywki. Ubisoft próbuje odświeżyć możliwości taktyczne dzięki wprowadzeniu nowego rozszerzenia - Herold Pustki.

Twórcy gry bardzo cieszą się z polskiego fandomu – „nasi” zajmują w statystykach dwa razy więcej miejsca niż Anglicy i Francuzi razem wzięci. Mistrzem świata jest Polak Matrix.disc, ruszyło oficjalne forum gry po polsku, a ledwie rok po zapowiedzi Duel of Champions zaprezentowano nam też dodatek Herold Pustki. Zdecydowano się też na zabieg nietypowy dla karcianek, czyli mocniejsze osadzenie go w fabule serii Might & Magic.

To trochę słowa na wyrost, bo w skrócie historia prezentuje się tak: Ashanowi zagraża Pustka, którą kilku znanych fanom jegomości ściągnęło do krainy. To destrukcyjna siła, która niszczy wszystko, z czym się zetknie. Wszystkie frakcje angażują się w walkę z Pustką i… to byłoby na tyle. Cóż, skoro mamy coś takiego, jak radiowa uroda, to czas wprowadzić pojęcie „karciankowej fabuły”.

Na prezentacji zdążyłem przetestować jedną z nowych kart bohaterów, czyli Alię reprezentującą Przystań. Za sześć punktów zasobów leczy wszystkie jednostki na stole, co otwiera nowe możliwości np. gdy opieracie talię na zwiększaniu obrażeń z kontry. Innym szóstkowym herosem, który pojawi się w Heroldzie Pustki, jest Zardok – niestety jego umiejętności specjalnej, czyli Przyspieszenia i Szarży, nie zdążyłem sprawdzić w praktyce.

Jednostki otrzymają też sześć nowych umiejętności, wśród których większość jest defensywna. Świątynia będzie mogła liczyć na Obronę przed Łutem Szczęścia – wytrawni gracze z pewnością znają choćby Zbiorową Mogiłę, od której dzięki nowym kartom uda im się uchronić. Twierdza wzbogaci się o Zakotwiczenie, tworzące nieruchomego tanka – jednostka jest silna, ale nie może się przemieszczać. Nekropolia przestraszy wrogów Strachem X, broniąc się przed jednostkami o sile mniejszej lub równej X. Zdolność Fortyfikacja obejmie wszystkie frakcje, choć głównie będą to karty neutralne. Umiejętność ta pozwoli osłonić sąsiadujące jednostki. Ofensywne zdolności wędrują do Inferno oraz Przystani. Piekielna frakcja pozna Szał bitewny, przez który tracimy kontrolę nad silną jednostką, atakującą najbliższą w zasięgu. Ludzko-niebiańska armia stanie się bardziej mobilna dzięki Chyżości, pozwalającej na ruch i atak w jednej turze. W sumie Herold Pustki dodaje do gry 103 nowe karty.

Poza usprawnieniami interfejsu dodatek wprowadzi system dziennych nagród, które zbieramy, logując się do gry codziennie. Każdego dnia można złapać różne premie, w tym złoto, pieczęcie i boosty, a w przyszłości być może i dodatkowe karty. Jeśli akurat kilka dni nie będzie was w domu, po zalogowaniu możecie zebrać nagrody z poprzednich dni. System i rozkład premii względem dni zmienia się jednak i resetuje co pewien czas, więc zbyt długa nieobecność nie zwiększy waszych łupów do niewyobrażalnych rozmiarów. Nie musicie zatem codziennie wchodzić do gry, ale za sporadyczną rozgrywkę nikt was nie nagrodzi.

Herold Pustki powinien już sprawnie działać w grze, a rzucić okiem możecie na niego poniżej:

rek

11 odpowiedzi do “Might & Magic: Duel of Champions – Herold Pustki – minizapowiedź”

  1. Darmowe gry sieciowe oparte o rozbudowany system strategiczny – jak karcianka Duel of Champions – mają to do siebie, że dość szybko skupiają wokół siebie społeczność, której udaje się opanować do perfekcji zasady rozgrywki. Ubisoft próbuje odświeżyć możliwości taktyczne dzięki wprowadzeniu nowego rozszerzenia – Herald Pustki.

  2. A premiera kiedy dokładnie?

  3. Miała być wczoraj, ale niestety mają jakiś błąd i premiera przesunięta na bliżej nieokreśloną bliską przyszłość ;P

  4. omg cda schodzi na psy nawet tytułu już poprawnie przepisać nie potrafią.

  5. Haste przetłumaczone na Chyżość jest po prostu genialne xD

  6. Nan3k, nie haste tylko swift.

  7. Strach X nie będzie na wyłączność Nekro, tak jak to pisze w tekście.

  8. @Jinno|Fakt,mój błąd. Pomieszało mi się Haste z MtG i quick attack z DoC, dopiero teraz zauważyłem że to zupełnie nowa zdolność,myślałem że po prostu Przystań będzie miała nowe karty z szybkim atakiem.

  9. Tytuł napisany błędnie, błędy co do strachu (nie będzie obowiązywał tylko u Nekro i będzie uniemożliwiał obronę niezależnie od siły stwora, lecz od jego kosztu wyrażonego w „rękawicach”). Ponadto warto czegokolwiek się dowiedzieć o danym gatunku nim zacznie się opisywać karciankę kolekcjonerską. To że wojna czy poker nie mają fabuły nie znaczy, że nie ma w innych grach tego typu. Prawdę powiedziwaszy jeśli chodzi o tego typu tytuły DotC prezętuje wyjątkowo słaby poziom fabularnie.

  10. pogromcadzikow 30 maja 2013 o 09:11

    Chyżość mam od trzech tygodni więc to chyba nie z dodatku.

  11. Polecam Polski fansite: http:duelofchampions.org.pl

Dodaj komentarz