rek
rek
13.07.2016
Często komentowane 39 Komentarze

Wyciekły wyniki wydajności GeForce GTX 1060 w grach!

Wyciekły wyniki wydajności GeForce GTX 1060 w grach!
W bardzo wielu grach! Z wykorzystującymi DirectX 12 włącznie i VR włącznie, ale większość to nadal najbardziej popularny DirectX 11.

Tabelki pochodzą z serwisu videocardz.com, według którego zostały wzięte z oficjalnych dokumentów Nvidii.

Na niezależne potwierdzenie trzeba więc jeszcze poczekać, choć raczej mało prawdopodobne, by znacząco się różniły od tych poniżej.

Na początek DirectX 12, w którym teoretycznie Radeon powinien mieć najwięcej szans:

NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Performance_DirectX-12-www_1783t.jpg

 

Następnie – DirectX 11:

NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Performance_DirectX-11-1-www_1783t.jpg
NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Performance_DirectX-11-2-www_1783t.jpg
NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Performance_DirectX-11-3-www_1783t.jpg

 

A na koniec VR:

NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Performance_SteamVR-Performance-Test-www_1783t.jpg

 

Generalnie wynika z tego, że GTX 1060 jest szybszy od RX 480.

Różnica w wydajności w FullHD to od 1% (w The Division) do 33% (Grand Theft Auto 5), więc biorąc pod uwagę wyższą o około 200 zł cenę rekomendowaną, stosunek fpsów do złotówek w obu wypadkach powinien być podobny.

rek

39 odpowiedzi do “Wyciekły wyniki wydajności GeForce GTX 1060 w grach!”

  1. W bardzo wielu grach! Z wykorzystującymi DirectX 12 włącznie i VR włącznie, ale większość to nadal najbardziej popularny DirectX 11.

  2. aleksdraven 13 lipca 2016 o 11:05

    Nieżle tylko ci sami ludzie wrzucili również wyniki w Firestrike wersji podkręconej(2,1 Ghz) i niepodkręconej. Ale ta niepodkręcona była taktowna 1,9 ghz. Wiec lepiej poczekać na testy.

  3. @aleksdraven możliwe że to była wersja niereferencyjna

  4. Żeby podgrzać atmosferę można dać RX480 w crossfire (muahahaha) czego nie można z 1060 ;P (to tak apropo palących rx480-tek).

  5. aleksdraven 13 lipca 2016 o 11:26

    @xqallanx- bardzo możliwe, z chinskimi testami różnie bywa. Nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością.

  6. A całkiem niedawno można było oglądać bardziej oficjalne wyniki RX 480 dla Rise of Tomb Rider, gdzie na tych samych ustawieniach wyciągał dużo więcej, niż pokazane tutaj 40 FPSów. I tyle w kwestii wiarygodności owych „przecieków”. Serio, Nvidia kłamie, ile wlezie.

  7. @Sabi|Tak, jestem pewien że w RoTR ilość FPSów jest taka sama przez całą grę. I WCALE nie zależy od wybranego miejsca testowego. Na pewno.

  8. Wczoraj dotarła do mnie 1070 od Gigabita G1 i muszę przyznać, że się nie zawiodłem. Przynajmniej do przez tą chwile testowania.

  9. aleksdraven 13 lipca 2016 o 12:39

    @ Sabi – ostatnio był patch do Rise of The tomb raider, który dodawał asynchronic shraders wiec wydajność Radków odrazy poszybowała o 15-20%.

  10. @PeterL i jakie tytuły przetestowałeś bo też myślę nad 1070

  11. @DaroGothic Dlatego dobre testy podają wartość uśrednioną. I tamten też podawał. Uśredniony wynik wg PCGamera (dla 15 gier) też stawia referenta RX 480 nieco wyżej od 970. Dlatego twierdzę, że ten tutaj to śmierdząca próba oszukiwania klientów.

  12. MrBulletproof 13 lipca 2016 o 13:01

    CDA – jedyna strona która uwierzyła w prawdziwość tych wyników.|To tak w ogóle fragemnt „reviever guide” od nvidii. Tyle jeśli chodzi o „wyciek”.|http:videocardz.com/62138/nvidia-geforce-gtx-1060-reviewers-guide-leaked

  13. @Sabi|1. Wartość uśrednioną z czego? Testowali tam RoTTR w kilku miejscach i zrobili z tego średnią?|2. Owszem w standardowych ustawieniach RX480 jest odrobinę szybszy od 970. Ale posiada minimalne możliwości OC, i po OC 970 jest wyraźnie szybszy.

  14. Wyniki wydajności z dokumentacji nvidii porównane do konkurencji to rzeczywiście najbardziej wiarygodne źródło informacji. Jak amd pokazywało takie porównania do nvidii to też byli lepsi. W rzeczywistości takie informacje nie mają sensu dopóki nie będzie niezależnych testów, a nie reklamówka propagandowa nvidii, której ufa chyba cała redakcja.

  15. @DaroGothic A jak inaczej wyobrażasz sobie wyciąganie średniej? Poszukaj sobie testu Techpowerup – średnia dla RX 480 8gb (referent) wynosiła 62,1 FPS w 1080p, dla 960 19,4 FPS, dla 970 – 44,0. I możliwości OC w przypadku karty AMD nie są „minimalne”, a Sapphire szykuje prawdziwy pokaz możliwości ze swoją kartą Nitro. Domyślam się, że trudno ci się oderwać od miłości do marki? Uprzedzając pytanie – nie, do tej pory „jechałem” na kartach Nvidii (GTX 460, potem 660, nie pamiętam, co miałem po GeForce 2).

  16. @Sabi Mediana, dominanta średni minimalny średni maksymalny, wykresy czestosci, i najważniejsza rzecz przy średniej – odchylenie standardowe. Kto to robi? Nikt. Dlaczego? bo to testerzy sprzetu z zerową wiedza o statystyce.

  17. @Sabi|1. Nie widzę nigdzie w teście PowerTechUp, aby było napisane, że pomiarów w RoTTR wykonywano w kilku miejscach testowych.|2. Chodziło mi o jedyny dostępny model referencyjny które nie kręci się prawie w ogóle, a według zapowiedzi AMD miał mieć „Emejzing OC”. To jak się będą podkręcały wersje autorskie to zobaczymy, ale ok 5% na referencie nie nastraja optymistycznie.|3. Nie, nie jest mi trudno a moje ostatnie karty w desktopie to kolejno : R7500, R9550, GF6200, R4870, R6850.

  18. @DaroGothic Co do oc 480, sam uważam ze 480 jest jednym z wiekszych rozczarowań tego roku, ale nie byłbym pewien czy bedzie tak źle z oc, referent w testach widac ze mocno throttlował wiec ciezko było o sensowne oc, dodatkowo przerabianie w trakcie roboty 8pin na 6pin(na pcb sa slady po 8pin) i ssanie duzej mocy z pci-e dają do myślenia ze 480 może jednak mieć jakiś potencjał oc. |Bedac szczery, jestem rozczarowany obecna sytuacja i ze smutkiem stwierdzam ze nvidia z 1060 moze pozamiatać

  19. Dla mnie obie te kary nijak się mają do mojej. Bo są w sklepie.

  20. @Lunys GTA V, DOOM, Battlefield 4, Starwars Battlefront i narazie tyle 🙂 Gra w QHD wiec w GTA V z wszystkim na maxa wyciąga mi stałe 60 FPS. Niestety nie mam dobrego procka.

  21. Wszystko ladnie pieknie … tylko zobaczymy za jaka kase

  22. @illuvatar|Naprawdę próbujesz być mądry, co? 😀 1 rok na polibudzie? 😉 Normalne wykresy statystyczne mają się tu nijak, bo każda gra to niemal jak inna kategoria testowa. Jest za dużo zmiennych i rzeczy niezależnych od samej karty. Tomb Raider wyraźnie lepiej działał na kartach AMD, ponieważ był Square Enix miało umowę z AMD. To samo jest i w drugą stronę, pod szyldem gier nVidii. Dochodzi kompatybilność sterowników z systemem, sparowanie z dobrym CPU (CPU AMD + GPU nVidii może wypalić…oba AMD za nic).

  23. @illuvatar Płakałem jak czytam|480 ma bardzo dobrą wydajność i świetne wsparcie w DX12 i Vulkan (patrz Doom 3 gdzie na Vulkan 480 zyskuje 30% wiecej fpsow i bije wszystkie karty w tej cenie). W żadnym z testów 480 nie throtlował. Potwornym OC nie był ale nie było tez żle, 5-10% to nie jest zły OC w dzisiejszych czasach. PCB miało możliwość umieszczenia w min 8mio pinowego gniazda ale nie było tej potrzeby 480 standardowo z PciE ciągnie około 75w i z 6ciu pinów kolejne 75 czyli tyle ile w specyfikacji.

  24. Ja zawsze patrząc na testy gier to interesują mnie tylko wydajności na Frostbite, Unrealu, Anvil + innych obecnych hitach. Jak chcemy rzetelnego i realnego testu, to wyłącznie na indykach bądź benchmarkach, O ILE chcemy rzeczywistą MOC układu.

  25. dodam tez ze różnica między 6pinowym i 8 pinowym gniazdem to dwa uziemienia więcej więc teoretycznie 6cio pinowe wejście może dostarczyć tyle samo mocy co 8smio. Z 8mką jest tylko troszke bezpieczniej

  26. https:www.youtube.com/watch?v=ZCHmV3c7H1Q

  27. @k4cz0r|1gimnazjum jak coś:) |O czym ty piszesz lel. Nawet nie pomyślałem o porównywaniu dwóch różnych miejsc testowych a zwyczajnie porównywanie tego samego testu w tych samych miejscach na różnych grafikach dokonując podstawowych porównań SD średniej pozwala z dużym pdp stwierdzic istnienie zaburzeń wykresy czestosci z jednego testu robią dokładnie to samo w bardziej rozbudowanej formie. goła średnia statystyczna jest dość słabym wyznacznikiem czegokolwiek:)

  28. @k4cz0r|czy wyższy wynik w benchmarku czy indykach sie odnosi do tego jaka jest wydajnosc w grach? wydawało mi się ze to jest najwydajniejsze.|@Bogo|Wydajność samą w sobie to dobra ma i tX ale coś innego determinuje jego wartość. |480 amd potrzebowało ile czasu zeby wyprodukować w 14nm grafikę która ledwo dogoniła 970 z podobnym poborem mocy? gdzie 970 jest w troche starszym procesie co nie? Od ponad roku czytam o dx12 i vulcanie i gier nadal jak na lekarstwo. Rottr chyba wystarczajaco pokazał ze

  29. nawet w dx12 nadal można kombinować przy sterach, dodatkach, własnościowych technologiach by własne karty uzyskały wyższą wydajność, nic kompletnie w tej materii się nie zmienia. jak tam wsparce UE4 i cryengine dla dx12 i vulcana? nie ma? co z tego ot najpopularniejsze silniki, przestawienie twórców na dx12/vulcan to kosztowny, i czasochłonny proces+ czas na przeprojektowanie/zaprojektowanie gry pod nowe api. dx12 bedzie popularny ale nie wczesniej niz w 2018. wiec kogo obchodzi wydajnosc obecnej gen

  30. w tych kilku dx12 grach, za dwa lata? wiekszosc osób zmienia grafiki częściej. z resztą analizując rynek od dłuższego czasu – nvidia lubi olewać starsze grafiki(nie postarza moze na razie sterami ale nie dopieszcza ich jak nowych) przez co zakup grafiki nvidii na dłużej niż 2 lata to bardzo słaby pomysł z drugiej strony amd pokazuje ze z czasem jednak poprawia sie wydajnosc ich kart i zwiekszaja wydajnosc przez lepsze sterowniki które i tak są mierne.

  31. słabość 480 leży w sterownikach i to widać dokładnie w wiedzminie3 – amd radzi sobie tam ostatnimi czasy lepiej niż konkurencyjne nvidie – widac nawet z gw można(choć z tego co słyszałem to kwestia też patchy twórców).ale nowy polaris mimo wyzszej wydajnosci na papierze od 970 przegrywa z nim. i to dla mnie jest mocno zastanawiajacea co do kwesti poboru watów. spokojnie moze pobierać wiecej niż 75. bo tak samo pcb zostało skonstruowane i bladego pojecia nie mam jak zrobili to hardwareowo

  32. Dodatkowo jeżeli nawet 480=1060 to i tak 480 przegra na słabszych kofingach ze słabszymi procesorami i to 1060 bedzie miała wiecej sensu choć w testach bedzie to nieco inaczej wyglądać.

  33. A w kwestiii spadku wydajnosci 480. u ppc wyszło co innego i wspominano ze kilku innych testerów też sie z tym spotkało.

  34. Ja bym poczekał na premierę topowych kart AMD, a tak to można sobie porównywać średni segment z wysokim poprzedniej generacji. To zestawianie tych kart to jakby przyrównywać zwykłe auto z tego roku z sportowym z zeszłego i stwierdzić, że to nowe zwykłe powinno być szybsze, bo jest „nowe”, i biedzić się nad tym dlaczego jednak nie jest lepsze. -_-

  35. @Firewax: Z tego co sie orientuje, to AMD samo takie porownania sugerowalo. |@illuvatar: „nvidia lubi olewać starsze grafiki(nie postarza moze na razie sterami ale nie dopieszcza ich jak nowych)” – zeby ktos nie myslal ze tak jest, testy pokazuja, ze gra na sterownikach sprzed 2 lat dziala gorzej niz na najnowszych sterownikach; no chyba ze porownujemy liczbe FPSow miedzy gra stara i nowa i sie dziwimy, ze gra z wieksza liczba wodotryskow dziala gorzej na starej karcie.

  36. @Firewax problem ze na razie nie ma ich o 490 cicho i nikt nie wie czy to polaris czy vega. |@bohater8 z tego co wiem zmieniło sie to niby na lepsze. ale co istotne 970 premierowo równa była 780 teraz w rottrze nagle szybsza od 780ti ref 🙂

  37. illuvatar ale fanboyowy spam|http:prntscr.com/bsvz33

  38. @Aargh przecież bohater napisał, że tak nie jest więc o co chodzi

  39. @Bogo nvidii której kompletnie nie trawie za polityke i swoje przekrety? ok 🙂

Dodaj komentarz