
Wyciekły wyniki wydajności GeForce GTX 1060 w grach!

W bardzo wielu grach!
Z wykorzystującymi DirectX 12 włącznie i VR włącznie, ale większość to nadal najbardziej popularny DirectX 11.
Tabelki pochodzą z serwisu videocardz.com, według którego zostały wzięte z oficjalnych dokumentów Nvidii.
Na niezależne potwierdzenie trzeba więc jeszcze poczekać, choć raczej mało prawdopodobne, by znacząco się różniły od tych poniżej.
Na początek DirectX 12, w którym teoretycznie Radeon powinien mieć najwięcej szans:

Następnie – DirectX 11:



A na koniec VR:

Generalnie wynika z tego, że GTX 1060 jest szybszy od RX 480.
Różnica w wydajności w FullHD to od 1% (w The Division) do 33% (Grand Theft Auto 5), więc biorąc pod uwagę wyższą o około 200 zł cenę rekomendowaną, stosunek fpsów do złotówek w obu wypadkach powinien być podobny.

Czytaj dalej
39 odpowiedzi do “Wyciekły wyniki wydajności GeForce GTX 1060 w grach!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W bardzo wielu grach! Z wykorzystującymi DirectX 12 włącznie i VR włącznie, ale większość to nadal najbardziej popularny DirectX 11.
Nieżle tylko ci sami ludzie wrzucili również wyniki w Firestrike wersji podkręconej(2,1 Ghz) i niepodkręconej. Ale ta niepodkręcona była taktowna 1,9 ghz. Wiec lepiej poczekać na testy.
@aleksdraven możliwe że to była wersja niereferencyjna
Żeby podgrzać atmosferę można dać RX480 w crossfire (muahahaha) czego nie można z 1060 ;P (to tak apropo palących rx480-tek).
@xqallanx- bardzo możliwe, z chinskimi testami różnie bywa. Nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością.
A całkiem niedawno można było oglądać bardziej oficjalne wyniki RX 480 dla Rise of Tomb Rider, gdzie na tych samych ustawieniach wyciągał dużo więcej, niż pokazane tutaj 40 FPSów. I tyle w kwestii wiarygodności owych „przecieków”. Serio, Nvidia kłamie, ile wlezie.
@Sabi|Tak, jestem pewien że w RoTR ilość FPSów jest taka sama przez całą grę. I WCALE nie zależy od wybranego miejsca testowego. Na pewno.
Wczoraj dotarła do mnie 1070 od Gigabita G1 i muszę przyznać, że się nie zawiodłem. Przynajmniej do przez tą chwile testowania.
@ Sabi – ostatnio był patch do Rise of The tomb raider, który dodawał asynchronic shraders wiec wydajność Radków odrazy poszybowała o 15-20%.
@PeterL i jakie tytuły przetestowałeś bo też myślę nad 1070
@DaroGothic Dlatego dobre testy podają wartość uśrednioną. I tamten też podawał. Uśredniony wynik wg PCGamera (dla 15 gier) też stawia referenta RX 480 nieco wyżej od 970. Dlatego twierdzę, że ten tutaj to śmierdząca próba oszukiwania klientów.
CDA – jedyna strona która uwierzyła w prawdziwość tych wyników.|To tak w ogóle fragemnt „reviever guide” od nvidii. Tyle jeśli chodzi o „wyciek”.|http:videocardz.com/62138/nvidia-geforce-gtx-1060-reviewers-guide-leaked
@Sabi|1. Wartość uśrednioną z czego? Testowali tam RoTTR w kilku miejscach i zrobili z tego średnią?|2. Owszem w standardowych ustawieniach RX480 jest odrobinę szybszy od 970. Ale posiada minimalne możliwości OC, i po OC 970 jest wyraźnie szybszy.
Wyniki wydajności z dokumentacji nvidii porównane do konkurencji to rzeczywiście najbardziej wiarygodne źródło informacji. Jak amd pokazywało takie porównania do nvidii to też byli lepsi. W rzeczywistości takie informacje nie mają sensu dopóki nie będzie niezależnych testów, a nie reklamówka propagandowa nvidii, której ufa chyba cała redakcja.
@DaroGothic A jak inaczej wyobrażasz sobie wyciąganie średniej? Poszukaj sobie testu Techpowerup – średnia dla RX 480 8gb (referent) wynosiła 62,1 FPS w 1080p, dla 960 19,4 FPS, dla 970 – 44,0. I możliwości OC w przypadku karty AMD nie są „minimalne”, a Sapphire szykuje prawdziwy pokaz możliwości ze swoją kartą Nitro. Domyślam się, że trudno ci się oderwać od miłości do marki? Uprzedzając pytanie – nie, do tej pory „jechałem” na kartach Nvidii (GTX 460, potem 660, nie pamiętam, co miałem po GeForce 2).
@Sabi Mediana, dominanta średni minimalny średni maksymalny, wykresy czestosci, i najważniejsza rzecz przy średniej – odchylenie standardowe. Kto to robi? Nikt. Dlaczego? bo to testerzy sprzetu z zerową wiedza o statystyce.
@Sabi|1. Nie widzę nigdzie w teście PowerTechUp, aby było napisane, że pomiarów w RoTTR wykonywano w kilku miejscach testowych.|2. Chodziło mi o jedyny dostępny model referencyjny które nie kręci się prawie w ogóle, a według zapowiedzi AMD miał mieć „Emejzing OC”. To jak się będą podkręcały wersje autorskie to zobaczymy, ale ok 5% na referencie nie nastraja optymistycznie.|3. Nie, nie jest mi trudno a moje ostatnie karty w desktopie to kolejno : R7500, R9550, GF6200, R4870, R6850.
@DaroGothic Co do oc 480, sam uważam ze 480 jest jednym z wiekszych rozczarowań tego roku, ale nie byłbym pewien czy bedzie tak źle z oc, referent w testach widac ze mocno throttlował wiec ciezko było o sensowne oc, dodatkowo przerabianie w trakcie roboty 8pin na 6pin(na pcb sa slady po 8pin) i ssanie duzej mocy z pci-e dają do myślenia ze 480 może jednak mieć jakiś potencjał oc. |Bedac szczery, jestem rozczarowany obecna sytuacja i ze smutkiem stwierdzam ze nvidia z 1060 moze pozamiatać
Dla mnie obie te kary nijak się mają do mojej. Bo są w sklepie.
@Lunys GTA V, DOOM, Battlefield 4, Starwars Battlefront i narazie tyle 🙂 Gra w QHD wiec w GTA V z wszystkim na maxa wyciąga mi stałe 60 FPS. Niestety nie mam dobrego procka.
Wszystko ladnie pieknie … tylko zobaczymy za jaka kase
@illuvatar|Naprawdę próbujesz być mądry, co? 😀 1 rok na polibudzie? 😉 Normalne wykresy statystyczne mają się tu nijak, bo każda gra to niemal jak inna kategoria testowa. Jest za dużo zmiennych i rzeczy niezależnych od samej karty. Tomb Raider wyraźnie lepiej działał na kartach AMD, ponieważ był Square Enix miało umowę z AMD. To samo jest i w drugą stronę, pod szyldem gier nVidii. Dochodzi kompatybilność sterowników z systemem, sparowanie z dobrym CPU (CPU AMD + GPU nVidii może wypalić…oba AMD za nic).
@illuvatar Płakałem jak czytam|480 ma bardzo dobrą wydajność i świetne wsparcie w DX12 i Vulkan (patrz Doom 3 gdzie na Vulkan 480 zyskuje 30% wiecej fpsow i bije wszystkie karty w tej cenie). W żadnym z testów 480 nie throtlował. Potwornym OC nie był ale nie było tez żle, 5-10% to nie jest zły OC w dzisiejszych czasach. PCB miało możliwość umieszczenia w min 8mio pinowego gniazda ale nie było tej potrzeby 480 standardowo z PciE ciągnie około 75w i z 6ciu pinów kolejne 75 czyli tyle ile w specyfikacji.
Ja zawsze patrząc na testy gier to interesują mnie tylko wydajności na Frostbite, Unrealu, Anvil + innych obecnych hitach. Jak chcemy rzetelnego i realnego testu, to wyłącznie na indykach bądź benchmarkach, O ILE chcemy rzeczywistą MOC układu.
dodam tez ze różnica między 6pinowym i 8 pinowym gniazdem to dwa uziemienia więcej więc teoretycznie 6cio pinowe wejście może dostarczyć tyle samo mocy co 8smio. Z 8mką jest tylko troszke bezpieczniej
https:www.youtube.com/watch?v=ZCHmV3c7H1Q
@k4cz0r|1gimnazjum jak coś:) |O czym ty piszesz lel. Nawet nie pomyślałem o porównywaniu dwóch różnych miejsc testowych a zwyczajnie porównywanie tego samego testu w tych samych miejscach na różnych grafikach dokonując podstawowych porównań SD średniej pozwala z dużym pdp stwierdzic istnienie zaburzeń wykresy czestosci z jednego testu robią dokładnie to samo w bardziej rozbudowanej formie. goła średnia statystyczna jest dość słabym wyznacznikiem czegokolwiek:)
@k4cz0r|czy wyższy wynik w benchmarku czy indykach sie odnosi do tego jaka jest wydajnosc w grach? wydawało mi się ze to jest najwydajniejsze.|@Bogo|Wydajność samą w sobie to dobra ma i tX ale coś innego determinuje jego wartość. |480 amd potrzebowało ile czasu zeby wyprodukować w 14nm grafikę która ledwo dogoniła 970 z podobnym poborem mocy? gdzie 970 jest w troche starszym procesie co nie? Od ponad roku czytam o dx12 i vulcanie i gier nadal jak na lekarstwo. Rottr chyba wystarczajaco pokazał ze
nawet w dx12 nadal można kombinować przy sterach, dodatkach, własnościowych technologiach by własne karty uzyskały wyższą wydajność, nic kompletnie w tej materii się nie zmienia. jak tam wsparce UE4 i cryengine dla dx12 i vulcana? nie ma? co z tego ot najpopularniejsze silniki, przestawienie twórców na dx12/vulcan to kosztowny, i czasochłonny proces+ czas na przeprojektowanie/zaprojektowanie gry pod nowe api. dx12 bedzie popularny ale nie wczesniej niz w 2018. wiec kogo obchodzi wydajnosc obecnej gen
w tych kilku dx12 grach, za dwa lata? wiekszosc osób zmienia grafiki częściej. z resztą analizując rynek od dłuższego czasu – nvidia lubi olewać starsze grafiki(nie postarza moze na razie sterami ale nie dopieszcza ich jak nowych) przez co zakup grafiki nvidii na dłużej niż 2 lata to bardzo słaby pomysł z drugiej strony amd pokazuje ze z czasem jednak poprawia sie wydajnosc ich kart i zwiekszaja wydajnosc przez lepsze sterowniki które i tak są mierne.
słabość 480 leży w sterownikach i to widać dokładnie w wiedzminie3 – amd radzi sobie tam ostatnimi czasy lepiej niż konkurencyjne nvidie – widac nawet z gw można(choć z tego co słyszałem to kwestia też patchy twórców).ale nowy polaris mimo wyzszej wydajnosci na papierze od 970 przegrywa z nim. i to dla mnie jest mocno zastanawiajacea co do kwesti poboru watów. spokojnie moze pobierać wiecej niż 75. bo tak samo pcb zostało skonstruowane i bladego pojecia nie mam jak zrobili to hardwareowo
Dodatkowo jeżeli nawet 480=1060 to i tak 480 przegra na słabszych kofingach ze słabszymi procesorami i to 1060 bedzie miała wiecej sensu choć w testach bedzie to nieco inaczej wyglądać.
A w kwestiii spadku wydajnosci 480. u ppc wyszło co innego i wspominano ze kilku innych testerów też sie z tym spotkało.
Ja bym poczekał na premierę topowych kart AMD, a tak to można sobie porównywać średni segment z wysokim poprzedniej generacji. To zestawianie tych kart to jakby przyrównywać zwykłe auto z tego roku z sportowym z zeszłego i stwierdzić, że to nowe zwykłe powinno być szybsze, bo jest „nowe”, i biedzić się nad tym dlaczego jednak nie jest lepsze. -_-
@Firewax: Z tego co sie orientuje, to AMD samo takie porownania sugerowalo. |@illuvatar: „nvidia lubi olewać starsze grafiki(nie postarza moze na razie sterami ale nie dopieszcza ich jak nowych)” – zeby ktos nie myslal ze tak jest, testy pokazuja, ze gra na sterownikach sprzed 2 lat dziala gorzej niz na najnowszych sterownikach; no chyba ze porownujemy liczbe FPSow miedzy gra stara i nowa i sie dziwimy, ze gra z wieksza liczba wodotryskow dziala gorzej na starej karcie.
@Firewax problem ze na razie nie ma ich o 490 cicho i nikt nie wie czy to polaris czy vega. |@bohater8 z tego co wiem zmieniło sie to niby na lepsze. ale co istotne 970 premierowo równa była 780 teraz w rottrze nagle szybsza od 780ti ref 🙂
illuvatar ale fanboyowy spam|http:prntscr.com/bsvz33
@Aargh przecież bohater napisał, że tak nie jest więc o co chodzi
@Bogo nvidii której kompletnie nie trawie za polityke i swoje przekrety? ok 🙂