rek
rek
23.02.2016
Często komentowane 25 Komentarze

SteamVR ? sprawdź czy twoja maszyna spełnia wymagania [WIDEO]

SteamVR ? sprawdź czy twoja maszyna spełnia wymagania [WIDEO]
Valve, podobnie jak wcześniej Oculus, udostępniło programik, który magluje komputer sprawdzając jego wydajność pod kątem VR. Na Steamie, za darmo. Jego działanie można też zobaczyć na YouTube. Jeśli lubisz Portal, warto.

Program jest do pobrania ze strony http://store.steampowered.com/app/323910/

Wystarczy go zainstalować, uruchomić, obejrzeć tworzoną w czasie rzeczywistym animację i po kilkunastu sekundach poznać werdykt.

Jeśli chcesz zobaczyć animację bez uruchamiania programu, znajdziesz ją poniżej:

Co ciekawe, choć zalecana do SteamVR konfiguracja peceta jest podobna, jak w przypadku Oculusa, zamiast prostej informacji „nadaje się / nie nadaje się”, Valve podaje znacznie więcej szczegółów i lepiej rozróżnia pecety, bo prócz podziału na trzy główne kategorie (niegotowy, capable oraz ready – tak przynajmniej wygląda tłumaczenie w polskiej wersji Steama) można także poznać dokładniejsze szczegóły, w tym informację o tym, co jest w twoim kompie najgorsze (w każdym razie jeśli chodzi o gotowość na VR).

SteamVR_wyniki2_www_177q7.gif

I jeszcze jedno, czyli same, suche zalecane wymagania. Oto one:

  • System operacyjny: Windows 7 SP1, Windows 8.1, or Windows 10
  • Procesor: Intel® i5-4590 / AMD FX 8350 lub lepsze
  • Pamięć: 4 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce® GTX 970 / AMD Radeon™ R9 290 lub lepsze
  • Złącza: HDMI 1.4 lub DisplayPort 1.2, USB 2.0
  • rek

    25 odpowiedzi do “SteamVR ? sprawdź czy twoja maszyna spełnia wymagania [WIDEO]”

    1. Komputer spełnia, portfel nie

    2. Ciekawostka co do samej animacji. Pamiętacie kiedys takie obrazki, 2 koło siebie i jak się odpowiednio zzezowało oczy to sie nakładały i tworzyły obrazek 3d? Podpowiadam, z filmikami to też działa:D Trochę bolesne bo utrzymanie odpowiednio wzroku z początku jest trudne, ale efekt jest fajny:)

    3. u mnie wyskoczył komunikat : żartujesz prawda ? xd

    4. Jestem ciekaw czy VR nie zdechnie tak samo jak telewizory 3D itp. Sprzęt jest drogi i to nie tylko dla polaków cebulaków ale i dla całej reszty. Pewnie z 5-10% PCtów spełnia wymagania by uciągnąć VR a jakieś 3-5% żeby to chodziło sensownie. Możliwe że przez małą liczbę odbiorców nie będzie się opłacało tworzyć specjalnie gier pod tą technologię. Moim zdaniem może być za wcześnie o kilka lat dla tej technologi, czas pokaże czy twórcom się to opłaci.

    5. PS. Śmieszne jest to że większość PCMR uważa że technologia stanęła w miejscu a jednocześnie znacznia część z nich ma przestarzały sprzęt. Ludzie chcą rewolucji a jednocześnie nie chcą niczego zmieniać w swoich blaszakach tak jakby sprzęt z przed 3-7 lat miał ciągnąć wszystko w 60 FPSach i na ultra. |PPS. Ktoś miał na głowie jakiś nowszy model VR bo ja słyszałem że dalej niektóre osoby mają problemy z wytrzymaniem w VR dłużej niż kilkanaście minut przez zawroty głowy itp.

    6. KafarPL@ tutaj wychodzi pewien problem można być pasjonatem gier ale wszystko ma swoje granice zbyt wysoka cena ograniczy liczbę użytkowników VR a sama technologia przestanie być rozwijana i zniknie z rynku.

    7. @NieMy|Duzo zalezy od gry. W FPS, w ktorym jest odwzorowany ruch ciala zawroty rzeczywiscie sie pojawiaja, bo oczy widza ruch, ale blednik go nie odczuwa i mozg glupieje. Za to w samochodowkach czy latadlach siedzisz nieruchomo i tylko sie rozgladasz, a to dla mozgu jest duzo latwiejsze do przyswojenia.

    8. na luzie, natomiast interesuje mnie kwestia skalowania się pomieszczenia, pod technologię lighthouse

    9. @Tesu nie do końca tak jest przynajmniej ja mam inne odczucia i moi znajomi. Ja dawałem radę wytrzymać trochę ale po pewnym czasie strasznie bolała mnie głowa i oczy. Ale słyszałem o przypadkach że ludziom się robiło niedobrze już po paru minutach w VR. Znajomy na kolejce górskiej nie wytrzymał nawet chwili to samo z symulatorami lotów, jest to niby po części związane z chorobą lokomocyjną. Ale znam przypadki ludzi którzy jej nie posiadają a mimo tego nie dawali rady wytrzymać w VR dłuższą chwilę.

    10. Słyszałem że częściowo zlikwidowali te problemy ale jednak jakiś procent ludzi ma problem z wytrzymaniem dłużej w VR. No nic czas pokarze czy VR się przyjmie i czy będą tworzone jakieś gry AAA specjalnie pod tego typu rozrywkę.

    11. @NieMy|No wlasnie komunikacja oczy-blednik-mozg ma tutaj bardzo duzo do powiedzenia. Jedni ludzie sa duzo bardziej odporni od innych, stad te roznice. Kwestia wrazliwosci oczu tez odgrywa spora role. Ciezko stwierdzic jak ktos bedzie na VR reagowal zanim sam go nie wyprobuje, ale duze znaczenie ma tez rodzaj tytulu, z jakim ma sie do czynienia, bo ta sama osoba moze bez problemu grac przez 2h w Elite Dangerous, a w symulatorze chodzenia po kilku minutach moze chciec zwrocic sniadanie.

    12. u mnie niestety jest na średnim poziomie ze względu na karte GTX 960 :/ i pomyśleć, że gdybym zaczekał z zakupem nowego kompa te 2-3 miesiące to wybrałbym zestaw z inną kartę graf. a tak to zakupie ją za jakieś 1-2 lata

    13. Niektóre modele są umieszczone w folderach o nazwach hl3 i l4d3. Ciekawe czy żarcik Gabena czy coś jest na rzeczy 😀

    14. @NieMy|Ludzie chcieli rewolucji, bo naprawdę przez wiele lat grafika stała w miejscu. Narzekają, bo mają do tego pełne prawo. Skoro w 2009 za 1500zł dało się kupić nowiusieńką skrzynkę, która spokojnie najnowsze gry odpalała na medium, a nawet i high, a teraz za te pieniądze modlisz się czy w ogóle ruszy na minimalnych… no to sorry, ale można się wnerwić. Ceny zamiast spadać to stoją w miejscu. Producenci mają wywalone w to, bo oczywiście ludzie na zachodzie i tak kupią, bo ich stać.

    15. System mówi że mój GTX 760 jest za słaby na VR. 🙁 Smutłem.

    16. A da radę założyć którekolwiek gogle od Valve, Oculusa mając jednocześnie na głowie okulary?

    17. Co ciekawe, w plikach programiku, który chodzi pod Source 2, jest tyle oczywistych tropów prowadzących do sami-wiecie-czego, że wszyscy w internetach oszaleli i zaczęli głosić, że Gabe w końcu nauczył się liczyć do 3. Więcej tu: https:www.youtube.com/watch?v=g2igP0jguSc

    18. @Miszaczek|Teraz ludzie szaleja i sie nakrecaja, a potem bedzie placz i wieszanie psow na GabeNie, bo Valve oglosi, ze i owszem HL3 wyjdzie, ale jako exclusive dla SteamOS – w koncu zainwestowali sporo czasu i pieniedzy w rozwoj swojego OS i jakos musza nakrecic jego sprzedaz, bo poki co zarowno SteamOS jak i Steam Machines okazuja sie byc niekochane przez graczy PC.

    19. Test nie obsługuje poprawnie SLI z gtx 780 gdy włączę bez modyfikacji ustawień działa w 115-120 fps i wykorzystuje jedynie 1 GPU. Gdy wymusisz SLI działa w 180 – 210 fps przy czym wywala się przy pokazaniu wyniku końcowego 😉

    20. @Tesu|I na pewno wszyscy zainstalują sobie SteamOS, żeby zagrać w HL3.

    21. Half-λife 3 jako pierwszy exclusive AAA na Linuxa? To je to, w końcu jakiś powiew świeżości w tej branży!

    22. U mnie na i7 4790K 4,5 GHz + GTX970 mam 7.6 (Wysoka) czyli aż o 0,7 więcej niż na tej samej karcie ale i5 6600K widocznym na waszym screenie.

    23. Po przeprowadzeniu testu na moim sprzęcie (i7 4770K 3.5 GHz + GF GTX 780Ti) otrzymałem średnią 6,3 (wysoka). Nie potrzeba więc wcale karty serii 9xx 🙂

    24. Czy komuś się udało odpalić ten program, wymuszając wybór karty graficznej? Domyslnie mi bierze zintegrowanego shita do testu, a mam w lapku jeszcze 960GTX, którą chciałbym użyć. Opcja multigpu nie rozwiązała sprawy 🙁

    25. Jaka była platforma sprzętowa do testu z gazety? Napisaliście wynik 6,5 dla GTX970. Zakupiłem właśnie tę kartę od MSI i z 2x4GB 1600MHz, I5 4960K 3,5GHz otrzymałem wynik 7,1. Jestem ciekaw co jeszcze ma taki wpływ na wynik końcowy.

    Dodaj komentarz