rek
rek

Resident Evil VII: Porównanie detali minimalnych z maksymalnymi. Z liczbą fps-ów jako bonusem [WIDEO]

Resident Evil VII: Porównanie detali minimalnych z maksymalnymi. Z liczbą fps-ów jako bonusem [WIDEO]
I to bardzo dużą liczbą, bo składającą się z trzech cyfr.

Porównanie przygotował serwis Candyland, a efekt można zobaczyć poniżej:

Wnioski? Na mininimalnych detalach jest gorzej, ale nadal klimat czuć. Do tego zamiast 120 fps-ów mamy prawie 300, a więc tak ze 2,5-3 razy więcej. Oczywiście Candyland wykorzystuje do nagrywania filmików bardzo mocną maszynę, ale jak to wygląda na słabszych GPU, sprawdził serwis GameGPU:

re7_1920_c04hy.png

Wygląda więc na to, że do gry na minimalnych detalach powinien wystarczyć nawet notebook, skoro z maksymalnymi w Full HD radzi sobie (i to przy 60 fps-ach) wszystko, co szybsze od GTX-a 970 lub 1060 w przypadku GeForce’ów oraz R9 290 i RX-ów 470 w przypadku Radeonów. I to niezależnie od procesora, co świetnie pokazuje poniższy, bardzo nudny wykres:

re7_proz_c04hy.png

TUTAJ możecie natomiast znaleźć porównanie grafiki dema nowego residenta na PC, PS4 i XBO.  

rek

18 odpowiedzi do “Resident Evil VII: Porównanie detali minimalnych z maksymalnymi. Z liczbą fps-ów jako bonusem [WIDEO]”

  1. Ehhh szczerze nie rozumiem podniety z tych 120 czy prawie 300 klatek na sekundę, dla mnie to głupota. Ludzkie oko jest w stanie wychwycić 30 klatek na sekundę, dla normalnego gracza granie w 60 fps-ach w zupełności wystarczy. W sumie to tak jakbym podniecał się że na głębokości 15 km pod ziemią wykryto złoża diamentów a maksymalnie można wydrążyć tunel do głębokości 4 km XD

  2. Ludzkie oko widzi w 30 klatkach obiekt ruchomy. Monitor jest w miejscu dlatego jesteśmy w stanie zobaczyć na nim obraz wręcz płynniejszy niż rzeczywistość.

  3. @Kolo5141 o kurde dobre, tego to jeszcze nie słyszałem xD

  4. @Kolo5141 Ty chyba w Matriksie żyjesz XD co za pierdoły

  5. Ludzkie oko nie widzi wiecej niz 0.5 klatek na sekunde.

  6. @pawel0482 to odpal sobie dowolny filmik na youtubie (choćby ten: https:www.youtube.com/watch?v=ChsT-y7Yvkk) pokazujący jednocześnie wideo w 30fps i 60fps, i powiedz mi że nie widzisz różnicy. (jakim cudem wciąż powiela się mit że ludzkie oko nie zauważy różnicy powyżej x fps to ja nie wiem)

  7. Wylaczajac w opcjach graficznych Pamiec jednoski cieniujacej mozna ten framerate podbic, a i pozbyc sie spadkow o paredziesiat FPSow.

  8. Nie zauwazylem jak owa opcja wplywa na grafike, ale zre bardzo duzo VRAMu. Jednak jesli ktos ma 6 albo 8GB, byc moze nie odczuje roznicy.

  9. @pawel0482|Każdy normalny człowiek (taki bez większej wady wzroku) zauważy różnicę pomiędzy 60FPS a 120FPS – tylko trzeba mieć do tego odpowiedni sprzęt. Poza tym ludzkie oko nie działa w klatkach na sekundę…

  10. pawel0482 Poważnie ludzkie oko widzi w 30 klatkach na sekundę??? Może oko Optimusa Prime w tylu klatkach widzi, bo na pewno nie ludzkie. Ludzie wy mieliście jakąś biologię w szkole czy to też zlikwidowali?

  11. Tylko, że większość użytkowników ma monitory z odświeżaniem 60Hz, więc wartości powyżej 60FPS powodują tylko nieprzyjemne rwanie, oczywiście jeśli synchronizacja pionowa jest wyłączona 😉 Dlatego nie rozumiem tego całego szaleństw na punkcie 120+… Przecież cenowo i wizualnie lakierowanie pomiędzy 50-60 FPS na wysokich jest optymalne zarówno budżetowo jak i wizualnie 😀

  12. lawirowanie* Dodajcie w końcu edycję komentarzy :/

  13. @KejmilxD Kazdy ma swoje preferencje. Ja uwazam 60 klatek za wartosc przywoita. To znaczy, ze nizej nie schodze, ale w sumie nie pogardzilbym miec wiecej. Nie wiem ile, ale chyba nie az 2x tyle – musialbym ocenic. Jednak nie kalkuluje mi sie poswiecac grafy, by miec ich 120 (przyjmujac, ze mialbym obslugujacy taka wartosc monitor). Jednak sa na rynku monitory obslugujace nawet 144. I ciagle pojawiaja sie nowe. Czyli sa ludzie, ktorzy to rozumieja, wymagaja i te monitory kupuja. Czesc pewnie CS i te sprawy.

  14. Inna sprawa, ze ludzie sa bardzo podatni na wmawianie im czegokolwiek. Nie sproboja na wlasna reke, nie ocenia, a wezma za pewnik – najlepiej jesli powie im to jakis ich – powiedzmy – autorytet. Ulubiony jutuber czy ksiadz. Zwlaszcza jesli tyczy sie to czegos nowego, czegos porownywalnego i czegos co opiera sie na numerkach 😉

  15. Ja tylko chciałbym zauważyć, że to demo działa spokojnie w 30 FPS na GeForce 820M na Low, gdzie teraz prawie żadna gra nie chce na tej karcie działać na rozdzielczości wyższej niż 800×600. Kurde, The Evil Within chodzi mi na tym gorzej niż demo RE VII. Dobra robota, CAPCOM.

  16. HarryCallahan 23 grudnia 2016 o 11:11

    @KejmilxD: lawirowanie nigdy nie jest optymalne, optymalna jest stała wartość na jakimś poziomie. I tu się z Tobą zgodzę, że 60 kl/s jest pod tym względem ok, bo po prostu łatwo utrzymać stałą płynność na tym poziomie. Nie oznacza to, że na monitorze powiedzmy 144 hz nie widać różnicy pomiędzy 60 a np. 80 czy 100 kl/s, ale właśnie na tym polega problem, bo przy takich skokach obraz nie będzie płynny. Najsensowniejszym rozwiązaniem jest oczywiście tak mocny komp aby generował więcej klatek niż monitor jest

  17. HarryCallahan 23 grudnia 2016 o 11:15

    w stanie wyświetlić, ale takie rozwiązania kosztują. Ja nie jestem progamerem i 60 klatek w zupełności mi wystarcza, bo ponad maksymalną punktową liczbę fps cenię jej stałą, stabilną ilość, która pozwala na komfortowe granie w gry.

  18. @HarryCallahan Patrzac na moc obecnego sprzetu – ilosci klatek typu 120, 4K czy kosmiczne wygladzania krawedzi to piesn przyszlosci. Ewentualnie pozostaja kompromisy, typu grafa na srednich. Albo – tylko dla nielicznych – ich brak, ale 2 Tytany w SLI.

Dodaj komentarz