rek
rek
29.07.2016
11 Komentarze

PlayStation 4 vs PlayStation 4 Neo – porównanie wydajności [WIDEO]

PlayStation 4 vs PlayStation 4 Neo – porównanie wydajności [WIDEO]
Zdradzając trochę puentę - o prawdziwym 4K zapomnij.

Porównanie przeprowadził serwis DigitalFoundry, używając do tego pecetów o wydajności porównywalnej z obecną na rynku konsolą PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Neo – w tym drugim wypadku opierając się na przeciekach.

Żeby nie było – w przypadku tej pierwszej maszyny przeprowadzono również porównanie fpsów i wyglądu pomiędzy prawdziwym PS4, a „PC4”, a wyniki potwierdziły, że to niemalże to samo, a więc nie jest to li tylko nieszkodliwe gdybanie.

Na początek parametry GPU, bo to ono ma największy wpływ na liczbę fpsów (według dostępnych informacji, procesor w PS4 Neo będzie niewiele szybszy, niż w PS4, można go więc pominąć):

PS4-vs-PS4-Neo-parametry-www_17849.jpg

Swoją drogą ciekawe, że jeden ze stanów energetycznych w sterowniku AMD do Radeona RX 480 odpowiada temu, co wiadomo o PS4 Neo. Stanowi to bardzo mocną poszlakę, że właśnie ten GPU wyląduje w konsoli Sony.

Efekty? Jeśli chcesz zobaczyć to wszystko na własne oczy, polecam ten oto filmik:


A jeśli zamiast filmików wolisz tabelkę z fpsami, proszę bardzo, oto tabelka:

PS4-vs-PS4-Neo-fpsy-www_17849.jpg

Jak widać, na 4K nie ma co liczyć, ale prawdziwe 1080p przy 60 fpsach, a po optymalizacji także 1440p/60, są jak najbardziej w zasięgu.

rek

11 odpowiedzi do “PlayStation 4 vs PlayStation 4 Neo – porównanie wydajności [WIDEO]”

  1. Zdradzając trochę puentę – o prawdziwym 4K zapomnij.

  2. Jesnym slowem maja high end pc I zwykle ps4 nie mam zadnego powodu zeby kupowalem kokejne, co Prawda kusi mnie VR bo nie mam zamiaru jeść suchary cały miesiąc żeby kupić HTC Vive ale odpuszcze

  3. wybaczcie, ale nie uwierzę, dopóki nie zobaczę, że jakakolwiek gra z przed NEO będzie działać na nim lepiej jeśli twórcy gry nie wydadzą patcha.

  4. AndrewRayan 29 lipca 2016 o 14:48

    Fajna specyfikacja, 2x napis zmniejsz obroty do iluś tam by wejść na podobny poziom. 8GB ramu dla samej karty graficznej ? chyba w nowym gtxie, bo raczej nie tutaj. I ten niesamowity wzrost fpsów, w przypadku Wiedźmina to testy chyba w Velen robili, bo w Novigradzie raczej 50fps to max by było.

  5. Czyli Scorpio będzie bardziej opłacalny, eksy na PS mnie nie interesują, a na PC i tak nie odpale Forzy czy Gearsów. Zostaje w obozie MS 😛

  6. misterDVader 29 lipca 2016 o 16:32

    Średnio mnie obchodzą FPS-y, gram raczej w gry, które bardziej opierają się na historii, niż na akcji, 30 styka. Bardziej mnie ciekawi, jaka będzie między nimi różnica w PSVR, bo planuję kupić.

  7. Nie wiem jeszcze czy przejdę z PS4 na wersję NEO. Zobaczymy jak to będzie w praktyce. Ewentualnie dogram obecną generację na standardowym, pierwszym modelu PS4… a gier do ogrania mam jeszcze mnóstwo, bo obecnie Wiedźmin trzyma mnie już od prawie 120 godzin i nie zapowiada się, żeby chciał mnie wypuścić w inne wirtualne światy, choć już kilka gier leży na półce i czeka. Jak nie będzie jakiegoś mega skoku, to wolę poczekać na PS5, jeśli w ogóle będzie.

  8. PS4 (Sony) tym razem chyba przegra bitwę.

  9. @AndrewRayan to chyba jasne, że to współdzielona pamięć ;o Poza tym nie wiem czy zauważyłeś ale to nie jest Wiesiek odpalony na max detalach a na ustawieniach porównywalnych do tych z konsol.

  10. AndrewRayan 30 lipca 2016 o 09:52

    @Loctus |O cholera serio ? nie zauważyłem, całe życie w kłamstwie 🙁

  11. Panowie test był robiony na PC, z kartą podobną do tej w PS4 Neo, w gry z PC bez optymalizacji gier znanej z konsol i zamkniętej architekturze. Test nie odzwierciedla tego co będzie w PS4 Neo. Warto dodać że w standardowym PS4 GPU miało dodatkowe możliwości dzięki współpracy z Sony. Microsoft otrzymał GPU od AMD bez integrencji w proces produkcji. Sony współpracowało z AMD.

Dodaj komentarz