
Jest patch do Dooma, są nowe wyniki testów wydajności

Na początek wyniki testów najnowszego Radeona RX 480, przygotowane przez serwis Guru3D:

Jak widać, różnice są bardzo widoczne niezależnie od rozdzielczości.
A jak na tym tle wypadają GeForce’y? Na początek GTX 1070, również w testach Guru3D:

Jak widać, przejście na Vulkana nic nie zmienia, a nawet (w wyższych rozdzielczościach) powoduje spadek wydajności.
Z drugiej jednak strony GeForce’y od bardzo dawna uchodzą za znacznie lepiej radzące sobie w OpenGL, więc już bazowa wydajność robi bardzo dobre wrażenie. Tyle że nie ma co bezpośrednio porównywać GTX-a 1070 do Radeona RX 480. To zupełnie inny segment rynku (i prawie dwukrotna różnica w cenie) – ba, jeśli patrzeć jedynie na liczbę fpsów na złotówkę, Radeon wygrywa nawet w OpenGL.
A co z GeForce’ami serii 900? Z pomocą przychodzi serwis GamersNexus, który sprawdzał w Doomie GTX-a 970 i 1080. Różnica wydajności prezentuje się następująco:

Innymi słowy GTX 970 traci na Vulkanie 1% (przynajmniej w rozdzielczości 1080p i na detalach Ultra), GTX 1080 zyskuje 19,4%, a Radeon RX 480 – 30,65% (dzięki czemu staje się szybszy od firmowo podkręconego GTX-a 970).
Innymi słowy jeśli masz Radeona, a grasz w Dooma, patch – i przełączenie się na Vulkana – są obowiązkowe, a jeśli masz GeForce’a, to albo nie ma to znaczenia bo nic nie zyskasz, albo nie ma to znaczenia, bo i tak maszy tyle fpsów, że tych dodatkowych nie zauważysz.

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Jest patch do Dooma, są nowe wyniki testów wydajności”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Patch dodaje obsługę API Vulkan (taki DirectX 12, tyle że nie od Microsoftu, więc działa nie tylko na Windowsie 10), na czym teoretycznie najwięcej powinny zyskać Radeony. Ale przetestowano także GeForce’y i… jest różnie.
Na R9 380 4GB nareszcie mogę grać płynnie w 60 klatkach na sekundę, a jak wyłączę V-sync, to jest ok. 70. Wcześniej ścinało do ok. 45. Super wyniki, bo mowa o ultra w 1080p, a grafika w takich ustawieniach jest wyśmienita! Szkoda, że Crysis 3 nie dostało Vulkana.
Spoko info, tylko trzeba zaznaczyć, że nawet jeżeli gtx-y radzą sobie porównywalnie na Dx12 a na Vulkanie to jest to BARDZO dobra wiadomość, ponieważ tworzy to konkurencje gdzie MS jej nie miał. |W końcu większy sens będzie miało wydawanie gier na linuxa który działał na OpenGL, oraz będzie można Vulkan wykorzystać na androidzie itd.
Wyglada ladnie, ale obawiam sie, ze Vulcan to bedzie Linux sterownikow. Bo po co robic 4ta wersje gry, skoro juz trzeba zrobic jedna dla Sony i druga dla XboxaOne, a dzieki DX12 i UWP nie bedzie potrzeby meczyc sie z portowaniem, tylko niemal bezposrednio przerzucac sie bedzie gry z XB1 na PieCa, dorzucajac lepsze tekstury (co jest 3cia wersja gry).
@bohater8 – bo zarówno PS jak i Xbox, a także ich zapowiedzane wersje Neo i Scorpio bazują na Radeonach i jeżeli to właśnie karty AMD notują taki wzrost wydajności na Vulkanie to z pewnością będzie się opłacało na nim tworzyć gry?
@latas: Robiac gre na konsole nie robisz jej na Radeona, robisz je na API-co-ma-konsola. Patrzac na plany MS, w przypadku XBa „soon” bedzie to tylko DX12 (ciekawe czy juz ten-gen, czy dopiero next-gen). |Ilu wariatow bedzie robilo gra na PS4 (a moze juz wtedy 5?), DX12x2 a potem jeszcze osobno na Vulcana?
cieszy mnie bardzo ten Vulcan, przynajmniej w przypadku tej gry nie będzie zmuszania do kupna win10 , a firmy same z siebie zwłąszcza w kapitaliźmie nie potrafią współpracować dla dobra ogółu klientów, więc konkurencja jest potrzebna by wymuszać bycie miłym dla klienta
@makkoj zwłaszcza w kapitalizmie? Czy mógłbyś wskazać gdzie firmy same z siebie chętniej coś robią dla dobra ogółu klientów?
http:imgur.com/gwFtejD|W przypadku tych 2 kart nie za wiele to zmienia, ale trzeba wziąć pod uwagę równe modele.