
Skywind: Nowy trailer Morrowinda na silniku Skyrima [WIDEO]
![Skywind: Nowy trailer Morrowinda na silniku Skyrima [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/546fd15b-1db1-4628-bfad-dfb941ab7852.jpeg)
Skywind to jedna z tych inicjatyw, o których najchętniej pisałbym jednego newsa dziennie – warto się nim zainteresować ze względu na rozmach i konsekwencję twórców. Właśnie opublikowali nowy zwiastun.
Twórcy zastrzegają, że „wersja 0.9.6” nie oznacza niestety, że zbliżamy się do 1.0. Po prostu stosunkowo niedawno zdali sobie sprawę, jak wiele jeszcze jest do zrobienia. Musimy więc nabrać cierpliwości. Jeżeli przyjdzie wam to z trudnością, nie winię was – też już chciałbym to zobaczyć. Albo raczej przestać patrzeć, a móc obmacać – od tych trailerów zmarnowałem już wystarczająco dużo śliny.

Czytaj dalej
35 odpowiedzi do “Skywind: Nowy trailer Morrowinda na silniku Skyrima [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Skywind to jedna z tych inicjatyw, o których najchętniej pisałbym jednego newsa dziennie – warto się nim zainteresować ze względu na rozmach i konsekwencję twórców. Właśnie opublikowali nowy zwiastun.
Moja cierpliwosc jest na wyczerpaniu ostatnimi czasy jesli idzie o gry:(
Dadzą lewitację to będę szczęśliwy.
Bethesda i tak każe to skasować. Zobaczycie.
Nie zdziwiłbym się. Jeżeli są pazerni dla kasę to każą skasować bo jak to tak, grać za darmo w Morrowinda HD. Teoretycznie co raz pójdzie w internety to nigdy nie zaginie, ale zawsze mogą tak przerobić Skyrima żeby blokował ten konkretny mod
Też tak myślałem jeszcze jakiś czas temu. Po dokładniejszym zapoznaniu się z tematem bardziej do mnie przemawia wersja, że Bethesda będzie zwalczać mod na swoich stronach i wywierała presję np. na nexusa aby go usuwał, ale raczej przymknie oko na to co dzieje się za jej plecami. I zdaje się, że nie chodzi o samą pazerność, a prawa autorskie do niektórych elementówy wykonanych przez podwykonawców czy coś w tym stylu i które miały zostać użyte tylko w Morrowindzie. „Blokowania” Skyrim bym się nie spodziewał.
Czy ostatnimi czasy nie bylo jakiegos info na temat blokowania wlasnie?w sensie ,ze nie bedzie wiecej takich akcji z kasacja?
Żeby zagrać w tego moda nie wystarczy mieć samego Skyrima, trzeba mieć Skyrim + Dragonborn i Morrowinda z wszystkimi dodatkami 🙂 Info ze strony moda.
Piękna robota. Kawał ciężkiej pracy ale za zmianę muzyki(mam nadzieję, że będzie wybór) która się nie starzeje, powinni klęczeć na grochu przez miesiąc i dostać karę chłosty. Jeśli zmienili mechanikę i dodali wielkie znaczniki ze Skyrim pod tytułem „TUTAJ BIEDAKU JEST CEL MISJI”; bo bycie poszukiwaczem przygód nie jest fajne gdy trzeba szukać(mocno złośliwa ironia) to zło, to też powinni po klęczeć na grochu.
nie zmienili muzyki, po prostu morrowind ma bardzo krótki soundtrack jak na dzisiejsze standardy, więc stworzyli dodatkowe utwory
@lukaszsa: a ja mam nadzieję, że ZMIENILI mechanikę, bo takie otwieranie zamków w Morrowindzie to była istna tragedia podobnie jak milion innych rzeczy. Znaczniki to akurat najmniejszy problem i to jest chyba jedyna rzecz która z Morrowinda w sferze technicznej powinna pozostać (no i jeszcze brak skalowania potworów), bo brakowało mi w późniejszych TESach tych opisów gdzie i jak dojść. Nie brakowało mi natomiast dziennika, a jeszcze mniej okropnego systemu dialogów. I dlatego czekam na ten projekt licząc,
że będzie to taki Morrowind na miarę naszych czasów. @Zielnik: podobnie było w przypadku Morrobliviona i jakoś niczego to nie zmieniło w temacie „uznania” moda przez Bethesdę.
@KafarPL |Żaden Morrowind hd za darmo bo do działania wymagany oryginalny skyrim i morrowind.
Dziennik i system dialogow to nie elemnt mechaniki tyko interfejs i faktycznie do bani. A jak bylo z tymi zamkami bo skleroze mam.
@Smoku – czytaj ze zrozumieniem. Płacisz za moda ? Nie. Czyli za darmo.
Dziennik zadań w Morrowindzie faktycznie był bardzo problematyczny…. ale tylko w podstawce. Dodatki wprowadziły m.in. podział na zadania i cały problem z przewijaniem setek stron zniknął. Czasem też występowały pewne rozbieżności, np. zleceniodawca w dialogu podawał więcej info, niż pojawiało się w samym dzienniku, ale wtedy na pomoc przychodziła funkcja przeglądania wszystkich odbytych rozmów, z podziałem na tematy i widocznym imieniem postaci która daną kwestię „wypowiada”.
Zastanawia mnie, czy Skywind sam w sobie będzie modowalny…
Robi wrażenie, tylko, w mordę, za dużo rzeczy jest do zrobienia! Przez to mod może nigdy nie wyjść. Ze wsparciem twórców miałoby to większy sens, ponieważ fani mogliby podpisać umowę na kilka procent zysków, a Bethesda wzięłaby resztę. Zainteresowanie byłoby ogromne, a już gotowe narzędzia do tworzenia gry pozwoliłyby oskryptować całość w pół roku, przy odpowiednio licznej załodze.
@lukaszsa: z zamkami było tak, że trzeba było wejść do ekwipunku, włożyć sobie w łapkę wytrych zamiast broni, wyjść z ekwipunku i „zaatakować” zamek, który albo się otworzył albo nie (zależnie od naszych statsów), potem trzeba było wejść z powrotem do ekwipunku, wyjąć z łapki wytrych i włożyć w nią z powrotem broń. Ok, to też głównie kwestia interfejsu, ale akurat minigierka z obracaniem zamka z Fallouta 3 (i nieco zmodyfikowana w Skyrim) mi odpowiadała. Do tego nie mieliśmy jednego rodzaju wytrycha a kilka
co nie wprowadzało jak dla mnie żadnego uatrakcyjnienia, gra nie była przez te ciekawsza, lepsza, a jedynie bardziej upierdliwa 🙂
Szczerze podziwiam twórców za ich pracę, niesamowite, że komuś chcę się robić coś podobnego na tak ogromną skalę. Zwłaszcza patrząc w stronę dzisiejszej mody na „remasterowanie” prawie nowych gier, która w większości przypadków polega po prostu na napisaniu portu np. z PS3 na PS4, a jedyną różnicą będzie podwyższona rozdzielczość i ewentualnie liczba fps.
@Minamir – dziennik zadań był problematyczny i w podstawce i w dodatkach, dodatki go nie naprawiły, ale dodały dodatkowy bałagan, który rzekomo miał dać jakiś overview, a w praktyce działał jak reszta gry – ledwo, ledwo.
OK, wygląda to tak: Bethesda nie powinna mieć nic przeciwko z racji tego, że ludzie kupią Morrowinda, coby mieć tego moda. Dodatkowe 20$ od egzemplarza, do tego ludzie do niedawna płaczący o Morka w HD dostaną co chcieli bez większych kosztów ze strony firmy. I gucio. Co do mechaniki: większość nowości ze Skyrima (zamki, system walki, crafting itp) będzie, system zbroi jak w morku (nagolenniki et consortes), interface i dziennik będą autorskie – nie wiem, jak z dziennikiem, interface zaś będzie bazował na..
… popularnym modzie SkyUI. System dialogów jak w Skyrimie, będą napisane od początku(ale z zachowaniem większości oryginalnych kwestii – po prostu będą skrócone i poprzecinane, żeby i Nerevarine mógł się wypowiedzieć), ponadto będą nagrane. Będą radiant questy dla gildii, ale oryginalne „linie fabularne”, oraz wymagania zostaną zachowane. Muzyka, oprócz starej ścieżki będzie zawierać kilkanaście nowych kawałków i kilkadziesiąt sampli. Co do „wszystkowiedzącej strzałki” – kompas ze Skyrima będzie, nie wiem
@HarryCallahan – Jeden rodzaj wytrycha w Morrowindzie?: http:www.uesp.net/wiki/Morrowind:Thieves_Tools
jak będzie z celami misji – podejrzewam, że takie strzałki będzie można po prostu wyłączyć. Aha, skalowania potworów nie będzie. @wielki0fan – szczerze, nie wiem, jak to finansują. Jakoś mają kasę na zatrudnienie muzyka i profesjonalnych aktorów. A co do innych rzeczy – Vvardenfell jest już ukończone, teraz pracują nad zapełnieniem tego wszystkiego – NPC, przedmioty itp. Eloth(szef projektu) pisze o tym, że swój wkład w moda ma ok. 200 ludzi, z czego sporo (nie wiadomo konkretnie ilu) dłubie nad nim dłuższy
czas. Twórcy obiecują „nową zawartość”, ale nie wiem, co w ramach owej zrobią (lokacje? przedmioty? postacie? questy?). Więcej grzechów nie pamiętam, strona projektu najwidoczniej też nie.
@Guardsman|To jest mod do Morrowinda? Myślałem, że raczej do Skyrima? Skoro gra jest na silniku Skyrima, to chyba chyba nie mogli sobie ot tak przenieść go do innej gry?
rozumiem, że potrzeba Skyrima aby to odpalić?? 🙂 anyway, nie odpisujcie Google moim mózgiem lol XD
@SerwusX – a skąd ci się wzięło że to do Morrowinda ? Guardsman opisywał co może być albo czego może nie być z systemu Skyrima
@SerwusX: To mod do Skyrima, ale twórcy podali w wymaganiach Morrowinda ze wszystkimi dodatkami. Który to kosztuje na Steam 10 euro, na Amazonie 20$, a wersji pudełkowych coraz mniej na rynku.
Aha, i jeszcze jedno: twórcy piszą, że skoro miasta i inne zamknięte strefy mapy świata są lokacjami otwartymi, to nie ma żadnych przeszkód by zaimplementować lewitację.
@CamCygi: A przeczytaj jeszcze raz (ze zrozumieniem) to co napisałem 🙂 . Nigdy nie narzekałem na to, że w kolejnych częściach wytrych był tylko jeden (no plus ten „wypasiony” w Oblivionie z Gildii Złodziei, nie pamiętam jak było w Skyrim). W Morrowindzie była to tylko kolejna upierdliwość.
@ Sveniu Nic się nie martw. Będzie 😉
Mod z tego co pamiętam jak go odpalałem (jak wczesna wersja była jeszcze otwarcie dostepna) wymagał o działania zainstalowanego Morrowinda GOTY + Skyrima (działał na podobnych zasadach jak mod do Gothica pt „Mroczne tajemnice” jak ktoś kojarzy).