rek
rek

Ewolucja grafiki 3D w XXI wieku [WIDEO]

Ewolucja grafiki 3D w XXI wieku [WIDEO]
Ciekawy materiał wideo "ku pamięci". Jeden z YouTubersów złożył wideo, na którym zestawił dema technologiczne Nvidii od 2000 roku do czasów dzisiejszych. Warto zobaczyć, by przekonać się, jak długą drogę przeszliśmy od tych listków na obrazku...

Ewolucja grafiki 3D w grach – 2000-2013:

rek

14 odpowiedzi do “Ewolucja grafiki 3D w XXI wieku [WIDEO]”

  1. Ciekawy materiał wideo „ku pamięci”. Jeden z YouTubersów złożył wideo, na którym zestawił dema technologiczne Nvidii od 2000 roku do czasów dzisiejszych. Warto zobaczyć, by przekonać się, jak długą drogę przeszliśmy od tych listków na obrazku…

  2. paintball_X 7 lutego 2013 o 09:33

    Ech, kawał historii… i to dosłownie. Ponad dwie godziny materiału!! :O Ale dzięki niemu wracają wspomnienia. Nie tylko związane z grami i technologią, przypomina mi się jakie nadzieje i marzenia żywiłem w związku z coraz to szybszym postępem technicznym. I ile bullshitu wciskali nam kolejni PRowcy. 😀

  3. Hej, a czy to demo z Matriksa (00:05:50-00:07:15) to nie jest przypadkiem mod do Max Payne’a 1, tyle że z dodanymi cieniami złożonymi, lustrami i polem głębi?

  4. no fajne fajne. od kameleona (2002) wzwyż, robi już niemal wszystko wrażenie. szkoda tylko, że te dema mają mało wspólnego z prawdziwymi grami. no bo w której grze z około 2002 ktoś widział takie efekty jak te na kameleonie? ja sobie jakoś nie przypominam. niektóre starocia biją na łeb nawet dzisiejsze produkcje. np. w demie dawn z 2003 chyba, włosy wróżki są powalające, w żadnej obecnej grze tak realistycznych nie widziałem.

  5. @DJUDEK to demko z 3DMarka 2001. Max Payne korzystał z tego samego engine, dlatego wygląda podobnie. Pamiętam, że w momencie jak łuski spadają na podłogę miałem pokaz slajdów wtedy na swoim kompie.

  6. Widać tu jak na dłoni jak konsole ograniczają PC!!

  7. Ciekawa sprawa. Niestety i wtedy, i teraz te demka mają niewiele wspólnego z grami, które korzystają tylko z ułamka tych bajerów.

  8. Przecież to nie są tylko dema nVidii, to są różne benchmarki…

  9. Hehe mój komp to zatrzymał się w 30 minucie ;p

  10. dzieci tu nie chodzi o pokazanie grafiki w grach tylko jaką dysponowali technologią w tamtych czasach gdyby mieli robić teraz gry z grafiką z shreka bo jest to możliwe kompy kosztowały by po 10 tysięcy

  11. Doskonale pamiętam tę „adaptację” Matrixa z 3D Marka 2001 zrobioną na Max-FX wraz z animacjami żywcem wziętymi z Maxa Payne’a 🙂

  12. Przejrzałem pobieżnie i wniosek nasuwa się jeden (i to bardzo oczywisty) – gry jeszcze przez długi czas nie osiągną takiej szczegółowości jak dema technologiczne z dwóch powodów: co innego zanimowanie jednej głowy na którą można poświęcić całe zasoby komputera a co innego stworzenie wielkiej mapy z roślinnością i zabudowaniami i zaludnioną kilkudziesięcioma NPCami. Kompromis pomiędzy możliwościami sprzętu i poziomem grafiki musi być. Druga rzecz to wyraźnie widoczny gdzieś tak od 2007 roku (premiera UE3)

  13. zastój w grafice – niechybnie spowodowany ograniczeniami konsol. Co prawda pojawiły się nowe technologie (teselacja czy fizyka) i dodaje się coraz więcej bajerów ale jest to wynikiem raczej chęci wykorzystania nadmiaru mocy kart graficznych i, no właśnie, to tylko dodawanie bajerów a nie polepszanie poziomu grafiki – właściwa szczegółowość tekstrowania nie zmieniła się wiele od dobrych 5 lat (a taki Resident Evil 5 to wygląda po prostu paskudnie).

  14. Kot strzelający laserami z oków ! <3

Dodaj komentarz