
Doom: Najnowsza aktualizacja wprowadza duże zmiany

Zwłaszcza z punktu widzenia wszystkich fanów Denuvo.
Bo od teraz Denuvo już w Doomie nie ma. Dodatkowo gra nie kontaktuje się z serwerami autoryzującymi – ale nie ma o tym ani słowa w oficjalnych informacjach o zmianach, jakie tenże patch w grze wprowadza.
Powód? Najpewniej za tym ruchem stoi fakt, że już od września dostępny jest do Dooma crack. Co oznacza, że zabezpieczenia antypirackie nie miały już zbytniego sensu – choć i tak wytrzymały przez cztery miesiące.

Czytaj dalej
21 odpowiedzi do “Doom: Najnowsza aktualizacja wprowadza duże zmiany”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dobra decyzja, zarówno jeśli chodzi o stosowanie denuvo jak i wywalenie go gdy już nie ma sensu
Niby spoko niby fajnie ale pytanie po co właściwie ? Czy to jest czy go nie ma i tak nie zmienia to nic w samej grze ani jej stabilności
Też się dziwie. Denuvo jest obecnie najlepszym systemem antypirackim. Wszyscy mówią ochy i achy na jego temat, a jak sam kupiłem pierwszą swoją grę z tym systemem (INSIDE) nie odczułem absolutnie nic z jego posiadania negatywnego. Żadnych ścin, lagów, problemów, dodatkowych rejestracji itp.
Skoro niepotrzebne to po co? Chwalić się tym też nie muszą. „Hej wywaliliśmy zabezpieczenia, na zdrowie!”.
@KafarPL na przykład po to aby nie utrzymywać niepotrzebnej farmy serwerów, lub po to aby nie płacić więcej Denuvo za każdego patch itp. itd.
Aktualizacja ma prawie 12GB. Denuvo jest chyba tak głęboko zakorzenione, że cały kod trzeba wymienić i diabli wiedzą co jeszcze:)
Gra odpala się szybciej, bo nie szuka serwera. Oprócz tego nie widzę żadnej różnicy w wydajności. Level wczytuje się tak samo szybko, gra działa tak samo szybko. W sumie implementacja DRMu w dzisiejszych czasach służy tylko i wyłącznie temu, żeby gracz kupił legalną kopię za cenę premierową, a nie ściągnął gry na zasadzie „a przejde se teraz, a kupie za 20zł na przecenie w Steam”.
Ja tam wychodzę z założenia, że „przejdę inną grę teraz, a kupię za 20 zł na przecenie w Steam”. I nie przepłacam, i mam całą masę opinii na temat tytułu, i nawet zazwyczaj gra jest już połatana.|No cóż, ale ja jestem dziwny, że nie muszę zagrać w dniu premiery i jakoś hajp mi się nie udziela. Klient antydoskonały XD
@marcingrudziak: Aktualizacja robi znacznie więcej niż tylko usunięcie denuvo.
@Arry|Ja mam tak samo xd|Ja i tak czekam, aż ta gra stanieje do poziomu tych 20-30 zł. Nigdzie mi się nie spieszy, a pewnie za rok (może 2) już się za tyle trafi, skoro ostatnio już była za 60 zł.
Poczytaj sobie o Denuvo i problemach ich systemu. Ta antypiracka blokada ogranicza możliwośc modowania gry, wymaga reaktywacji online raz na 24 godziny, co rodzi tez problemy jak ci niespodziewanie z jakiegoś powodu padnie net. Nie możesz robić własnych back-upów save’ów. Generalnie beznajdziejny system. Spowalnia trochę piratów przed zrobieniem cracka za cenę jaką jest zabranie całkiem sporej ilości funkcji od legalnego użytkownika. |Ogółem popieram decyzję o likwidacji tego systemu z Dooma.
W zasadzie, może to wynika z miejsca gdzie mieszkam (Warszawa), lecz nigdy „niespodziewanie” nie padł mi net, na dłużej niż godzina, i to głównie w nocy, kiedy najczęściej są robione prace przez sieć. (UPC). A Pada może raz na pół roku.
@add3k,Następny specjalista który nie ma pojęcia jak tamper działa ale do powiedzenia najwięcej ma głupot.Jakie 24h? Raz włączysz i działa przynajmniej przez 20 dni bez internetu, mad max np działał przez 2 mieś w offline, jedynym wyjątkiem jest jak wymienisz w PC’cie podzespoły (ram,cpu,gpu) / odinstalujesz całkowicie sterowniki graficzne / jakiś większy windows update. poza tym to wyszystko. Jak nie możesz save’ów backupować? kolejne kłamstwo. Blokuje modowanie gier? Spójrz na Warhammera – tylko .exe
+Add3k dokładnie jak piszesz więcej problemów daje Deunovo niżeli bezpieczeństwa na forum neogaf się zagotowało można sobie poczytać, inna sprawa Deunovo złamali jakiś czas temu Chińska grupa crackerska Cpy w pełni popieram likwidację utrudniających granie zabezpieczeń gier.
@Add3k @Dantes|Mam dziwne przeczucie, że obaj nie mieliście większej styczności z grami chronionymi Denuvo, inaczej nie wypisywalibyście wyssanych z palca bzdur. Szczególnie zaś ty, Dantes, bo to już kolejny temat, w którym piszesz o rzekomych „problemach” wywoływanych przez zabezpieczenia i wciąż nie przyjmujesz do wiadomości, że nie masz racji. Z tymi Chińczykami zresztą też – owszem, złamali którąś tam wersję Denuvo, ale to nie znaczy, że system jako taki przestał być skuteczny.
Przecież w internecie to norma, że wypowiadają się „znawcy”: Nie znam się, ale się wypowiem. To że zdjęli teraz Denuvo, to nie znaczy, że nie jest skuteczne. Działało wystarczająco długo, bo i tak najważniejsze są pierwsze miesiące od premiery. Wiele już widziałem wpisów w stylu „trzeba kupić, bo nie ma pirata” i o takich ludzi najbardziej chodzi wydawcy.
@Dantes CPY to Włosi, nie Chińczycy… 3DM są z Chin 😛
I tak sporo wytrzymało, bo aż 4 miechy. To denuvo nie jest takie słabe, lecz nie ma czegoś takiego jak zabezpieczenie doskonałe ;p
@Sutirem @Shaddon poczytajcie sobie trochę o tym systemie, ludzie mają problemy, szczególnie jeżeli mają miej stabilne łącza. Jakby nie było problemu to bym nie pisał. + Nie wiem czy nie zauważyłeś ale używam słowa „ogranicza” a nie „blokuje” to różnica. Jasne można modować Warhammer Total war, ale porównaj to sobie do innych gier z serii total war co nie mają tego systemu i zobaczysz że możliwości modowania są sporo większe. Co do back upu save’ów to sam miałem problem kiedyś, cóż może ma nieaktualne info.
Mój sceptycyzm co do Denuvo wynika również z tego, że sam na przestzreni lat miałem problemy z DRM różnego rodzaju (patrzę szczególnie na ciebie Ubisoft). Wiem jakie to frustrujące, więc jak czytam że niektórzy legalni użytkownicy mają problem z daną grą z powodu Denuvo to staję po ich stronie i wolałbym usunięcia tego zabezpieczenia. Z drugiej strony rozumiem wydawców, ze chcą chronić twórczość przed piratami. Usuwanięcie Denuvo po scrackowaniu gry uważam za rozsądny kompromis.
szkoda że tylko 1 firma na świecie (nie ci od dooma) rozumie że szkoda zachodu i wysiłku na to by swoich klientów traktować jak złodziei, a wysiłek lub pieniądze lepiej poświęcić na dopracowanie samej gry