rek
rek

[Do przegadania] Jak wiele zmienia tryb FPP w GTA V?

[Do przegadania] Jak wiele zmienia tryb FPP w GTA V?
GTA V już niedługo pojawi się na PS4 i XBO, w przyszłym roku trafi też na pecety. Jedną z głównych nowości wprowadzonych do gry jest tryb FPP, w którym będziemy mogli rozbijać się po mieście oglądając je z oczu bohatera. Rodzi to jednak kilka pytań...

Po pierwsze: czy gra wymyślona i przygotowana z myślą o perspektywie TPP jest, według was, w stanie dzialać naprawdę dobrze jako FPP? Czy interesuje was ta opcja i jest czymś, co sprawiło, że zainteresowaliście się tym tytułem jeszcze bardziej?

Po drugie: po sieci krąży pewien gif…

Czy umożliwienie nam robienia takich rzeczy w wirtualnym świecie i uczestniczenie w nich w trybie FPP nie jest już krokiem w niewłaściwą stronę i przekroczeniem pewnej linii, której nasza branża stara się nie przekraczać?

Zdania są oczywiście podzielone (wiemy, że mainstreamowe media na pewno się ucieszą, mając kolejny argument, że gry są brutalne i złe), ale co WY o tym myślicie?

rek

56 odpowiedzi do “[Do przegadania] Jak wiele zmienia tryb FPP w GTA V?”

  1. GTA V już niedługo pojawi się na PS4 i XBO, w przyszłym roku trafi też na pecety. Jedną z głównych nowości wprowadzonych do gry jest tryb FPP, w którym będziemy mogli rozbijać się po mieście oglądając je z oczu bohatera. Rodzi to jednak kilka pytań…

  2. Sprawdzę jak to wygląda,ale raczej grać będę w TPP

  3. Tryb fajny jako ciekawostka, choć grywalność przy nim raczej spadnie. Wystarczy spojrzeć jak wielu graczy gra w gry wyścigowe z kamerą tpp a ilu z tą z kokpitu.|Co do brutalności i mordowania cywili to już chyba lotnisko w MW2 pobiło wszelkie standardy.

  4. Prawdopodobnie pobawię się trochę w fpp a potem wrócę do standardowego widoku. Ale kto wie…

  5. Naprawdę słaba próba sprowokowania dyskusji, w tym temacie wszystko zostało już powiedziane dawno temu, a widok FPP nie wnosi w temat brutalności niczego nowego.

  6. A czemu już nie poszliście na całość i nie daliście gifa, gdzie bitch-slapujemy jakiegos lachona na ulicy?

  7. Strzelanie do ludzi z widokiem TPP jest w grach normalne a perspektywa FPP sprawia że stają się brutalne BOŻE KTO TO WYMYŚLIŁ ”facepalm”

  8. Na pierwsze pytanie czyli „czy gra wymyślona jako TPP będzie działać jako FPS” odpowiem dlaczego nie? Jeśli twórcy włożą w to odpowiednio dużo pracy, to dlaczego miało by nie działać? A wydaje mi się, że R* przyłożyło się do tego, sądząc np. po trailerze. Przecież sandbox w perspektywą pierwszej osoby to nie nowość, prawda?|Pytanie 2 czy jestem zainteresowany- tak. Powiedzmy sobie szczerze, grając w GTA spędzamy sporo czasu na robieniu niczego. Latamy helikopterem itp. więc w takich momentach….

  9. hm… poczekajcie aż ktoś zrobi gifa w którym zabiera prostytutkę do samochodu w trybie fpp ;D wtedy to dopiero media się ucieszą.

  10. „Czy gra wymyślona i przygotowana z myślą o perspektywie TPP jest, według was, w stanie dzialać naprawdę dobrze jako FPP?” Czy gra wymyślona i przygotowana z myślą o perspektywie rzutu izometrycznego będzie, według was, w stanie działać naprawdę dobrze jako gra TPP?

  11. … fajnie sobie przełączyć na widok z kokpitu. Bo dla mnie niby taki drobny bajer, ale jednak sporo zmienia w charakterze gry. Pomśl o lataniu mysliwcem z kamery z za „pleców” (z za ogona?) i pomysl o lataniu myśliwcem z widoku z kokpitu. Dla mnie róznica jest spora. |Chociaż chodzić będę raczej z TPP to na pewno z widoku FPS kozystać będę, dla zabawy, ujeżdżając quada na Mount Chiliad. |Co do przemocy. No cóż? Ta gra zawsze taka była. Przecież zawsze zabijaliśmy cywili. Tu nic się nie zmieniło.

  12. Drugi punkt jest jeszcze głupszy, cytuję komentarze z dołu:|Mrozek93: „Haha, jak dla kogoś strzelanie do ludzi z trzeciej i pierwszej osoby czymś sie różni to serio powinien odstawić gry i leki. Gra jest o wiele lepsza, a brutalność przecież sie nie zmienia.”|guru0007: „Strzelanie do ludzi z widokiem TPP jest w grach normalne a perspektywa FPP sprawia że stają się brutalne, facepalm”|Fanatik:|”Naprawdę słaba próba sprowokowania dyskusji, widok FPP nie wnosi w temat brutalności niczego nowego.”

  13. W GTA teraz będzie można pobawić jak w starym dobrym Postalu 2 🙂

  14. Nikt mu nie kazał wchodzić do sklepu i zabijać sprzedawcę. Ja tam takich rzeczy nie robię. To znaczy od czasów Vice City nie robię takich rzeczy. |To akurat jest temat na bardzo długą dyskusję. Czy zabijanie ludzi z bronią jest lepsze od zabiijania ludzi bez? Czy zabijanie ludzi z widoku TPP jest lepsze od FPS? |To już są kwestie personalne, więc nie będe się nad tym rozwodził. |Oczywiście, że to stanie się pożywką dla mediów/moralizatorów itd.|…..

  15. ciekawe czmu nikt nie wpadł na taki pomysł wcześniej. W serri AC wprowadzenie widoku fps wyglądało smacznie w AC revelation w misjach desmonda.|Natomiast w Gta w sumie można by zmeinic tak całą grę. Trudno było by grac assasynem z perspektywie fps, w ac są ubiory, epoka która robi swoje. CHyba że wprowadzimy bronie we wspołczesnosci to bym rozumiał|Natomiast w GTA zw na bronie ten tryb będzie wyglądał smaczniej.

  16. …..|Pozostaje pytanie: czy przez jednego twórcę ma obrywać cała branża? Ale też takie pytanie: czy dla umownego dobra branży jeden twórca powinien ograniczać swoją wolność?

  17. No może jednak teoretycznie jest to coś nowego, bo nie przypominam sobie żadnej gry typu GTA z widokiem z oczu głównego bohatera i to co się dzieje na ekranie być może przez chwilę jest trochę kontrowersyjne, ale tak naprawdę to pod względem brutalności to wszystko było już w TPP.

  18. Przekroczeniem pewnej linii? Jakiej linii? Po prostu to nowa jakość rozgrywki i bardzo czekam żeby samemu porobić takie akcje jak w tym sklepie, w końcu to tylko gra.

  19. Śmieszy mnie dorabianie do grania bzdurnych ideologii i jakichś sztucznych granic.

  20. Jestem konserwatywny i mówię nie.

  21. @age Nie tylko media 😉

  22. @Olaf|W pierwszym komentarzu pisząc o rzucie izometrycznym chodziło oczywiście o GTA 1.

  23. Faktycznie, takie akcje w FPP to coś nowego. Czaicie ten przełom? Taka gra w FPP, nie wierzę… Macie jakąś normę liczby pisania news’ów na miesiąc, którą musicie odbębnić czy jak, że takie śmieci trafiają tutaj? A co z PayDay 2, jeżeli już konkretnie czepiamy się napadów na sklep? Ludzie srają, że gry są brutalne, itp. ale filmy, które przecież są znacznie bardziej realistyczne to już się nie liczą. Jak ktoś ma łeb uszkodzony, to nawet przydługa kolejka może być powodem do masakry…

  24. @age: Juz jest taki gif. Ale nie widac cyckow, wiec jest wszystko w porzadku. 🙂

  25. 1. Tak, zawsze interesuje mnie inne spojrzenie na znaną mechanikę. 2.Nie, FPP w GTA V to żaden krok w niewłasciwą stronę. Żadna prosta zmiana trybu kamery nie sprawi magicznie, że zacznę „bardziej uczestniczyć” w akcji na ekranie: do tego trzeba znacznie, znacznie więcej niż pifpaf, drop dead, które gości w branży od lat.

  26. @zadymek|No akurat kamera w FPP sprawia że trochę bardziej „uczestniczymy” we wszystkim, tak czy siak czekam z wypiekami na twarzy żeby przeprowadzać akcje jak w tym gifie XD

  27. @Olaf wydaje mi się że nie zrozumiałeś tego co napisałem zostawmy tę dyskusje bo nie ma to sensu

  28. W sumie to co myślę napisał juz Olaf. CDA brakuje już chyba pomysłu i czerpią z interii. Osobiście wole widok za pleców bo się przyzwyczaiłem ale póki mam wybór to jest mi to obojętne. GTA 3 też można było w sumie grać z góry, nie było to tak komfortowe jak w poprzednich wersjach ale opcja była.

  29. „Czy umożliwienie nam robienia takich rzeczy w wirtualnym świecie i uczestniczenie w nich w trybie FPP nie jest już krokiem w niewłaściwą stronę i przekroczeniem pewnej linii, której nasza branża stara się nie przekraczać?” Uważam, że nie ma w tym żadnego problemu. Jeśli mogę strzelać z TPP, to mogę i w FPP. Nie zmienia się nic oprócz tego gdzie jest kamera. Wydarzenia te nadal są wirtualne, nie mają znaczenia w rzeczywistości. Nie mają one wpływu na rzeczywistość.

  30. @turboRatlerek Ty chyba nie zrozumiałeś o co tu chodzi. |Nie chodzi o to, że autor sie nad tym zastanawia, tylko chce poznać nasze zdanie, zobaczyć jakie poglądy na ten temat mają inni gracze.

  31. Dla mnie to tylko i wyłącznie kwestia wygody, tak jak już paru przedmówców zauwarzyło. Za przykład może posłurzyć tu Skyrim gdzie eksplorując otwarty świat używałem TPP natomiast gdy dochodziło do walki, lub do zwiedzania zamkniętych pomieszczeń czy lochów to zmieniałem tryb na FPP. A czy gra będzie przez to brutalniejsza? Nie uważam żeby miało to większy wpływ na gracza czy jego zachowanie, ale jak zauważyliście, media będą miały kolejny durny temat do „omówienia”.

  32. Nie wiem co do rzeczy ma to, że możemy zabijać niewinne osoby z perspektywy FPP. To nie ma znaczenia – bo to tylko gra, którą racjonalny człowiek odróżni od rzeczywistości. Po za tym to zabijanie niewinnych to żadna nowość… Wystarczy odpalić np. PAYDAY 2.

  33. Zabijanie niewinnych osób z perspektywy FPP to zło i satanizm, ale z trzeciej osoby jest już spoko?

  34. Temat z upy wzięty. Nie widzę powodu żeby nabijać tu licznik.

  35. @turboRatlerek Jeśli tak to ok. Rozumiem.

  36. A co to ma za znaczenie z jakiej perspektywy mordujemy ludzi? Zabicie bezbronnego sklepikarza byłoby tak samo złe, nawet gdyby GTA V było w rzucie izometrycznym a la Diablo. Owszem, nie byłoby to aż tak „mięsne”, gdyż gracz nie widziałby twarzy sklepikarza, ale w żaden sposób nie odejmuje to amoralności samemu morderstwu.

  37. co do gifa, jak w far cry wycelujesz do postaci tła to zareaguje tak samo. i też możesz odstrzelić mu łeb. więc nie dramatyzujcie prosze ja was…

  38. @ActulyIsDolan|Ale wiesz, że to tylko zlepek pikseli? Nie ma nic niemoralnego w zabijaniu pikseli innymi pikselami

  39. SkragTheSlaughterer 17 listopada 2014 o 16:22

    No co wy, nie znacie dialogu z tej scenki?|-Muchomorku, sprzedałeś mi lewy kupon Lotto (patrz lewy dolny róg- przypomnienie narratora)|-Nie grzybku, to nie tak! Nie chciałem tej kasy dla siebie…|-Ale zrobię ci muchomorka z twarzy.|’PIF PAF’ (klimatyczne onomatopeje)|-O nie, trafiłeś mnie w keczup z McDonalda, który ukryłem za lewym uchem pod peruką 🙁 |’Look, look’|-Rzeczywiście za lewym. Hmm, Muchomorek nie kłamał?|:) Inny absurd:|strzelec atakował z balkonu, nie z kuchni – Ojej, cóż za łobuz z niego…

  40. GTA V TPP: 10/10 GOTY. GTA FPP: oburzające przekroczone pewne granice. Hatred rzut izometryczny: wszyscy wariują jak bardzo ta gra powinna być zakazana. Skoro zbliżenie kamery do broni powoduje większe oburzenie, to Hatred nie powinien w ogóle go wywoływać.

  41. Sądząc po ,,piątce” i ,,czwórce” to GTA od początku było grą TPP. Moja ocena FPP? Drugi Far Cry 3.|Ale jakieś zmiany muszą być.Skoro Thinker zmienia silnik Margonem (ah te stare MMORPG z tą grafiką!) i ja się do tego przyzwyczaiłem to tryb FPP w GTA V spoko 🙂 .

  42. pewne jest jedno kupie grę na PC w dniu premiery!!! dzięki trybowi FPP przejdę grę dwa razy w tym raz TPP 🙂

  43. Znowu doszukiwanie się byle jakich argumentów do pogadanki na temat przemocy w grach… Jakby kamera miałaby wielkie znaczenie.

  44. SkragTheSlaughterer odłóż już te muchomorki.

  45. Ostatnie dwa akapity – co to za żenada? Przykład Hatred pokazuje, że najbardziej dupę spięli moralizatorzy z pism tzw. branżowych, podczas gdy media głównego nurtu miały to gdzieś. Jeżeli ktoś uważa, że powyższy pokazuje jakieś „przekroczenie linii” i „krok w niewłaściwą stronę” to niech idzie do psychiatry, bo dla normalnego człowieka gra pozostanie grą. Po to walczyliście (jako ogół mediów growych) o GTA 1, Carmageddon czy Soldier of Fortune aby teraz samemu kopać dołki pod branżą? Co za skundlone czasy.

  46. Ogólnie rzecz biorąc to polecam przeczytać artykuł w geekweek.pl pod tytułem „Brak związku między agresją, a grami” lub po angielsku u źródła: eurekalert.org. Chodzi o to, że nie dostrzeżono żadnego związku między brutalnością gier a ilością napadów. Dziękuję.

  47. @ RonJon Właśnie Hatred podgrzał temat przemocy w grach, bo robi zbliżenia na twarz ofiar. Gdyby psychol wyrzynał je w rzucie izometrycznym, to pewnie nikt nie robił by scen;)

  48. Jak odkryli atomy to rolnicy też mówili „to zboże to przez te atomy ni rośni”…

  49. @guru0007|Nie, to ty nie zrozumiałeś, chodziło o to że drugi punkt nie ma sensu, nie o twój komentarz. Chyba że chodzi ci o coś innego.

  50. Znów będziemy bić pianę? To opcja, primo. Secundo gra dostaępna jest z pegi 18, więc o co kaman?;)

  51. Przed ostatni akapit to jakiś żart? Nie poznaję Was droga redakcjo. |Nie ma do [piiiip] nędzy żadnej linii! Gry to sztuka i kultura, one nie mają granic. Tyle w temacie. Zresztą uzakiel i HarryCallahan już wyczerpali temat.

  52. Ale HarryCallahan dowalił do pieca. A teraz idę sobie stąd, bo moim zdaniem ten news ta taki haczyk na łapanie kliknięć. A, jak wiemy kliknięcia = wyższe pozycjonowanie w Google = kasiorka od reklamodawców. Bye, bye moi drodzy.

  53. @Smileus: No patrz, a ja widzialem badania, gdzie sie dopatrzyli – wraz z glosnymi premierami (CoD, GTA) przestepczosc spadala. |Zas u chyba-studentow grajacych w rugby (wiec troche inny sport, ale tez rozrywka) wraz z poczatkiem sezonu widac bylo wzrost agresji.|Co badania, to inne wnioski 😛

  54. Gdyby nie ostatnie 2 zdania to pewnie każdy by się cieszył, że jest nowy news o GTA V. Lepiej żeby ludzie zabijali się w grach niż w realu np: wojna na wschodniej Ukrainie w call of duty czy battlefield tam by sobie mogli powalczyć i mniejsze koszty. Czołgi i bronie za darmo. ;d (Taki joke na rozluźnienie tematu nie brać tego na poważnie) Zbadanie 1000 osób nie wnioskuje że ludzie są tacy czy owacy jak zbadać to większość nie mniejszość.

  55. Lubie gry TPP, bo jestem w nich jakby obserwatorem. Łatwiej mi się zaprzyjaźnić ze sterowaną postacią widząc jej gesty, to jak się porusza i w jaki sposób komentuje, to co dzieje się na ekranie. FPP choć sugestywniej daje nam odczuć konsekwencje naszych działań traci trochę na filmowości. Widok pierwszoosobowy pasuje do gier, w których, to my nadajemy cechy swojemu protagoniście. Jeśli przedstawiony bohater jest zbyt wyrazisty może kłócić się z nasza osobą. Ale jak wiadomo wszystko ma swoje wady i zalety.

  56. Wprowadzenie widoku pierwszoosobowego w GTA jest trochę ryzykowne. Wejście w skórę Trevora Philipsa z góry skazuje nas na bycie maniakalnym sadystą. Oczywiście to my decydujemy o losach przedstawionych tam osób, jednak ciężko jest się czasami oprzeć pomysłom podsuwanym nam przez zabawną bądź co bądź, ale jednak postać psychiczną. Jak to zwykle bywa wybór należy do nas, ale czy aby na pewno, gdy za nasze growe sumienie robi były wojskowy, który oblał testy na człowieczeństwo?

Dodaj komentarz