
[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Nekropolia
![[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Nekropolia](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/95cc9706-1191-4d23-88fd-4f6e27ee3d69.jpeg)
Zarówno tutejsi czarownicy, jak i rycerze śmierci zaczynają przygodę z umiejętnością nekromancji (na poziomie podstawowym przywraca – w formie szkieletów – 10% poległych podczas walki stworzeń, na mistrzowskim – 30%). Warto wzmocnić tego skilla wybierając specjalizującego się w nim Isrę (bezwzględnie zakazanego zresztą w co bardziej oficjalnych rozgrywkach). Na późniejszym etapie można zastanowić się nad włączeniem w poczet aromatycznych herosówTamiki (specjalizującej się w czarnych rycerzach), Vokiala (wampiry, którymi jeszcze się w tym tekście pozachwycamy), a z postaci władających magią – Thanta (czar ożywienie) i Aislinn (deszcz meteorytów). Jest zresztą w czym przebierać – liderzy pozostający na usługach Nekropolii stanowią interesujący miszmasz przydatnych zdolności i specjalizacji.
W kosztorys należy włączyć właściwie wszystkie surowce. Przy czym, gdy idzie o budynki produkujące jednostki, poza mauzoleum (5 jednostek siarki), zasobów innych niż złoto, drewno i kamień wymaga jedynie smocza krypta oraz ulepszenia. Jako że armie nieumarłych bazują w pewnej mierze na legionach szkieletów, dobrze jest wznieść zwiększający skuteczność ich pozyskiwania nekromatron (zwłaszcza, że tysiąc sztuk złota nie obciąża zbytnio budżetu), ewentualnie szkieletornię, dzięki której przekształcimy w chodzący kościec jednostki innych frakcji. Niewielkie profity przynosi natomiast kuźnia (bo i na co komu namiot medyka?).

Szkielet, jaki jest, każdy widzi. Statystyki ma niespecjalne (choć wciąż zjada chochlika na śniadanie), a jego jedyną siłą jest liczebność. Ożywieniec punktuje wytrzymałością, kuleje natomiast na pozostałych frontach – uderza słabiej niż kościej, rusza się raptem 3 pola na turę, a jego mizernego potencjału wcale nie poprawia awans na zombie (przy ataku ma 20% szans na nieznaczne obniżenie ataku i obrony przeciwnika). To jedna z gorszych (jeśli nie najgorsza) jednostka drugiego poziomu.
Tak naprawdę armia Nekropolii bywa groźna dzięki legionom szkieletów, liszom (niezwykle kompetentny strzelec), wampirzym lordom (ulepszeniu wampirów, które to należy poczynić niezwłocznie i bez dyskusji) oraz czarnym rycerzom. Kuzyni Roberta Pattisona mają bardzo dobre statystyki, a w dodatku blokują kontrataki i, dzięki wyssaniu życia, które wskrzesza poległe wąpierze przy każdym uderzeniu, zasługują na miano herosowego perpetuum mobile. Przy umiejętnej grze nie stracicie podczas starcia ani jednego krwiopijcy. Czarny rycerz to natomiast (obok nagi z Fortecy) najlepsza jednostka szóstego poziomu, która w dodatku w swej ulepszonej wersji ma 20% szansy na przeklęcie przeciwnika i tyle samo na zadanie podwójnych obrażeń! W jakimś stopniu rekompensuje on słabość kościanych smoków (które po awansie wciąż prezentują się mocno tak sobie, są natomiast szybkie i mają przydatną zdolność postarzania atakowanego przeciwnika, co na 3 tury odbiera mu połowę punktów zdrowia).
Dodajmy, że nieumarli nie posiadają morale (to akurat miecz obosieczny), są odporne na strach, oślepienie oraz hipnozę, truciznę, czy plagę. Nekropolia ma mniejszy potencjał na małych mapach i dobrym pomysłem jest zaatakować ją szybko. Z każdym tygodniem szanse na jej zwycięstwo rosną.
Jednym zdaniem: Grywalna Armia Czerwona – potęga, która braki w wyszkoleniu nadrabia liczebnością.

Czytaj dalej
24 odpowiedzi do “[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Nekropolia”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„są odporne na strach…czy strach.” – mały błąd, przydała by się mała poprawka=) artykuł fajny. miło sobie przypomnieć to i owo i dowiedzieć się dużo nowych rzeczy.
„są odporne na strach, oślepienie oraz hipnozę, truciznę, plagę, czy strach” – zapomniałeś o strachu, strachu, czy strachu 😉
Przestraszyłem się waszej krytyki, stąd szybciutko to zdanie poprawiłem i nie wracajmy do tematu (czego się trochę boję).
Aż się chce grać…jakby był ktoś chętny, zapraszam. Co do Nekrosów, jedna z moich ulubionych frakcji, chociaż początków strasznie nie lubię, zombie wolne, zjawy nie powalają dmg, potem już tylko lepiej, i moi ulubieni Czarni Rycerze, eh. Czekam na Twierdze i Loch 😀 swoją drogą troche dziwne, w artykule o Fortecy nie było słowa o Nagach, a tu już zmianka się pojawia, ze to najlepsze jednostki 6 poziomu, to czemu autor tego nie napisał w opisie Fortecy>?
Co za brednie – nie opłaca sie kużnia? a ratusz jak postawisz?
Kuźnia jest przecież konieczna do budowy ratusza. Jak w takim razie można w nią nie zainwestować? Co najwyżej można nie wykupić namiotów medyka.
kuźnia|btw z dostepnych herosow zawsze gralem Vidominą – tez buff do nekromancji, tyle ze to mag a nie rycerz – co kto woli, ale z rozwiniętą na max magią ziemi wymiata
Papkin jeśli frakcji jest 9,a temat będzie trwał 10 dni, to masz zamiar wspomnieć o Forge?
A ja nieumarłych i tak nie lubię. Co więcej – całun ciemności uznaję za najbardziej bezsensownie wkurzajacy budynek w całej grze.
@taz – W odświeżeniu frakcji jest osiem, także odpuszczamy Wrota Żywiołów. Ale, ale – akcja trwa 10 dni i mamy dla Was dość materiałów na ten czas (zresztą – jeszcze dziś coś dziwnego wrzucę). Co do Forge – myślałem nad tym, ale całkiem kompetentny tekst popełniła na ten temat nasza blogerka (http:www.cdaction.pl/artykul-35446/blogi-miasto-utracone-the-forge-heroes-of-mightmagic-iii.html).
Miasto, którego mieszkańcy są odporni na strach, oślepienie oraz hipnozę, truciznę, plagę, czy strach…|Sosnowiec!
Aislinn to kobieta.
warto dodać, że z dodatkiem Shadow of Death, nekromanci posiadają najsilniejszy artefakt w grze: Płaszcz nieumarłego króla, która pozwala na nieskończone mnożenie jednostek (np po 5000 arcy liczów na slot 😀 ).
@tath – Kłamiesz. 🙁
@Tweed: Też zawsze brałem Vindominę, moja ulubienica z tego zamku 🙂
Widać nie tylko ja uważam Vidominę, za „must have” w Nekropolis 🙂
Jedna z najpotezniejszych frakcji w grze, w polaczeniu z mistrzowska magia ziemii, wymiata kazda nacje, Kosciane smoki z duza szybkoscia, przydaja sie tylko do kolejnosci ruchu, 1 czar grupowe spowolnienie, potem kontratak i tarcze ognia na wampirzych lordow, plus 2 arcylisze w armii, reszta nawet nie musi brac udzialu w walce. wampir i lisze zrobie cala gre. A tak jak pisal ktos nizej w SoD praktycznie nie do pokonania, bo buty trupa, amulet grabarza oraz kaptur wampira bardzo latwo zdobyc/ kupic.
Zdolność postarzania posiadają tylko Widmowe Smoki czyli wersja ulepszona.|Dzięki UbiSoft’owemu tłumaczeniu nie mamy już Wampirzych Lordów tylko Władców Wampirów.|Uważam osobiście, odwrotnie niż autor tekstu, że Nekropolia ma właśnie przewagę na małych mapach gdzie szybko może dokopać się do wrogiego zamku i zalać go znaczną przewagą szkieletów, niż na dużych gdzie szkielety są masakrowane przez duże ilości lepszych jednostek.
*DuncunIdahho Heroes 3 HD jest remakiem Heroes 3: The Restoration of Erathia czyli podstawki.|Oznacza to ze nie będzie póki co artefaktów kombinowanych, chyba że UbiSoft coś jak zwykle spaprze.
Dość silny zamek chociaż czasem miewałem problemy z rozkręceniem go gdy miałem mało czasu na zebranie lepszych jednostek
Mój ulubiony zamek. Satysfakcja z zalania przeciwnika kościejami – bezcenna. A ulubieni herosi to Sandro i Tamika.
Zanim przeczytam komentarze powiem jedno. Od SoD’a na dużych mapach wymiata ,bardzo szybko i łatwo (płaszczyk) ,jednak nie o SoD’zie tutaj gadamy. Zawsze jak patrzę na nekropolię przy wyborze miast przypomina mi się duch w pierwszych KB i hirkach. Choć w hirkach o sto kroć bardziej (nie sprzeciwiały ci się w trakcie rośnięcia w siłę). ps. ostatnio widziałem bardzo rozbudowaną gierkę flash na podstawie w 90% KB. Tutaj duchów nie ma ,ale jest szkieletornia i tawerna 🙂 (za 5koła ,100 lub więcej szkieletów) 🙂
Necropolis ,miasteczko jedno z najlepszych. Umarlaki odporne na już wymienione czarki ,to dodam coś więcej na ten temat. Są tego plusy i minusy. sto procent odporności na klątwy magii ognia i mniejszego działu magii umysłu ,plus plagi i wskrzeszenia (choć zamiast tego mają ożywienie). Ale są niestety także odporne na jakiekolwiek buffy magii wody. Jednak to nie problem ,jako że żaden necruś nie może się jej nauczyć 🙂 |Tutaj prosta sprawa szkielety jak wcześniej napisałem ,a później support lisze i rycerze
Moja ulubiona frakcja w każdych Heroesach