
[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Lochy
![[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Lochy](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/ac75d2f4-f181-4df1-a256-03f726296753.jpeg)
Na domorosłych architektów czeka sporo niezłych zabudowań – tutejsza kuźnia produkuje balisty (bardzo fajno, choć nieulepszonym meduzom przydałby się wóz z amunicją), poza tym warto rozważyć wzniesienie magazynu zasobów (cotygodniowa dostawa siarki), akademii wojny (dodatkowe 1000 punktów doświadczenia i punkt umiejętności), a nieco później także portalu przyzwania, dzięki któremu będziemy mogli rekrutować w mieście oddziały z budynków, jakie zajęliśmy na mapie świata. Sprzedawca artefaktów – przez wzgląd na początkowe problemy ze złotem – to wydatek, jaki można poczynić w drugiej lub trzeciej kolejności.
Na koń najlepiej wsadzić Gunnara (logistyka, a zatem więcej punktów ruchu), w drugim rzucie można natomiast zrekrutować Deemer (jej deszcz meteorytów to – zwłaszcza na początku – spore ułatwienie). Wygramoliwszy się z Lochu zaczynamy zabawę z całkiem niezłymi jednostkami. Troglodyci nie wyróżniają się in minus na tle innych oddziałów startowych, prawdziwą rewelacją są natomiast bezkonkurencyjne w swojej klasie harpie wiedźmy (które awansować ze „zwykłych” harpii należy już, natychmiast, w te pędy!). Raz – to wyjątkowo szybkie skurczybyki. Dwa – blokują kontratak. Trzy – po uderzeniu wracają w pole, z którego wyruszały. To idealna jednostka do podgryzania co wolniejszych niemilców lub wykańczania łuczników bez wchodzenia w ich pełny zasięg.

W garnizonie czekają na nas w zasadzie same mocne pozycje – obserwator jest nie tylko wytrzymały, ale i nie ponosi kar podczas walki w zwarciu, minotaur – pod względem ataku – nie ma sobie równych wśród jednostek piątego poziomu (inna rzecz, że zadawane przez niego obrażenia miewają spory rozrzut), a meduza i chimera mogą unieruchamiać wrogów. Prawdziwymi gwiazdami są czerwone i (zwłaszcza!) czarne smoki, które nie tylko mają lepsze współczynniki, niż ich kuzyni z Bastionu, ale w dodatku są bardziej odporne na czary.
Armia jest dobrze zbalansowana (dwóch strzelców, trzy szybkie oddziały latające) i poza niezachwycającymi troglodytami, uzbrojona zarówno w znakomite statystyki, jak i ciekawe umiejętności. Sęk w tym, że rozbudowa Lochu, jak i rekrutacja armii, są zwyczajnie drogie. W pierwszych tygodniach zdarza się nawet, że (o zgrozo!) trafiając na skrzynie ze skarbami przekłada się drogocenny kruszec ponad punkty doświadczenia. Więcej grzechów nie pamiętam. To jeden z najlepszych zamków w grze.
Jednym zdaniem: Za jakość się płaci.

Czytaj dalej
17 odpowiedzi do “[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Lochy”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Shakti jest dużo lepszy niż Deemer. 150 troglodytów > jeden deszcz meteorytów ze 100 dmg. 🙁 Jeddite jest bardzo dobry. Dace, Malekith i Sephiroth są również dobrzy
Meduza nie unieruchamia tylko zamienia w kamień na 3 tury albo do zdjęcia zaklęcia, zamieniony w kamień wróg przyjmuje o 50% (bodajże) mniej obrażeń od ataków.|Jednym z lepszych bohaterów na start jest Shakti, dzięki któremu na start można mieć setkę troglodytów.|Wir Magii jest niezastąpiony na początek przy rzucania czarów, dublując ilość many.|Najciekawszy budynek specjalny chyba w całej grze czyli Portal Przywoływania pozwala osiągnąć lekką przewagę w początkowych dwóch-trzech tygodniach.
A akademia Wojny nie daje jednego punktu umiejętności, tylko dając świeżo zakupionym w tawernie bohaterom 1000 exp’a podbija im poziom o jeden.
Jedyny minus tego zamku to cena. Jeden z moich ulubionych zamków.
Wir magii, babolu, Wir Magii! |A co do czarnych smoków – byłaby to najlepsza jednostka w grze, gdyby nie (paradoksalnie) stuprocentowa odporność na magię. Przez to nie można go traktować środkami dopingującymi, a i masowe błogosławieństwa odbijają się od niego. To premia bardzo obosieczna.
Sveniu dokladnie, wcale nie uwazam tego zamku za najmocniejszy, tylko Gunnara, robi tutaj gre. Wir magi swietna sprawa na wyzszych poziomach nie potrzeba wybierac inteligencji czy mistycyzmu. Dokladnie calkowita odpornosc czarnych smokow na magie to bron obosieczna, nie mozna zadnych buffow dac ani wskrzesic jesli cos padnie. Chimery sa slabe, ich paraliz ma mala szanse na wejscie. Zgodze sie Minotaury wymiataja.
DuncunIdahho* Czarne Smoki wbrew pozorom da się buffować. Wymaga to jednak Sfery Negacji.
Ja zawsze wybierałem Damacona. 350 szt. złota dziennie reperowało budżet, a zanim trafiło się na poważnego wroga to miał już i armię i kilka poziomów. Shakti był dobry jako drugi oficer, dzięki jego troglodytom szybko można było zająć okoliczne kopalnie. Portal istot , wir magii i 5 poziomowa wieża dawały dodatkowe bonusy, dzięki którym ,można było zamkiem zaszpanować na mapach.
Bardzo solidny zamek, łatwo można stworzyć potęzną grupę uderzeniową, chociaż ma to swoją cenę. Tylko Chimery mogłyby być ciut lepsze, ale jak balans to balans.
O zgrozo? Ja zawsze wybieram złoto nad doświadczenie. Doświadczenie zawsze można zdobyć zabijając potwory a zamek trzeba ulepszać, armię wykupować.
Zwykle grałem Gunnarem lub Dace’em. Minotaury FTW
Moje ulubione miasto, jeśli idzie o armię (bo klimat lipny)
Portal przyzwania ciekawy bajer, ale ja nie mogłem skupować z innego siedliska niż ostatnio zajęte. Nie wiem, może gdzieś umknął mi przewijak jednostek?
Ja zostaję przy H3 WoG z Dodatkiem Ancient Upgrades 😉 Nigdy nie przekraczam Normal/Hard w ustawieniach, nie da się w środkowej i końcowej fazie nic zatłuc, smoki potrafią mieć po 3k HP 😉 a jak ich Stoi 500 to juz są schody.
@Dracon2002 – Nie można wybierać jednostek z portalu przyzwania. 🙁
Deemer jest minotaurem. Minotaury to krzyżówka ludzi i byków, więc o ile się orientuję, występują tylko w płci męskiej.
Dungeon jak dla mnie wymiata. nie napiszę niczego nowego co Autor nie napisał o jednostkach. No może poza faktem że chimercie faktem mają za rzadko odpalaną umiejętność ,jednak 80pkt. życia i spora szybkość dają porządne zestawienie. Smoczki są dobre ,ale nie bardzo dobre ,jak już ktoś wspomniał odporność to obosieczna broń. A jedyna super potęga z nich płynie dopiero jak będziemy mieli wyższy level człeka z wysoką „mocą” i czarkiem armageddon wymiatamy nawet wielokrotnie silniejszych. Jednak drożyzna.