rek
rek

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Bastion

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Bastion
Jak się żegnać – to z pompą! A skoro w poprzednim odcinku urwaliśmy łeb hydrze, pora zdusić centaury. Ostatnia z frakcji nie należy do trudnych w obsłudze, w dodatku radzi sobie śpiewająco w starciach z czarownikami, nie ma sobie równych podczas oblężeń, każdy z jej oddziałów ma coś ciekawego do zaoferowania, start jest bajeczny, a… zresztą, mógłbym chwalić i chwalić. Bastion po prostu wymiata!

Gdy gra zapyta was, w czyich butach chcecie rozpocząć rozgrywkę, dobrze jest dać szansę Mephali (dowodzenie zwiększa morale, płatnerstwo zmniejsza otrzymywane wciry), Kyrre (logistyka to tradycyjnie dobry wybór, w końcu chcemy szybko poruszać się po mapie) lub Rylandowi (dowodzenie zapewnia stałą premię do morale, dyplomacja zwiększa szansę na to, że dołączą się do nas neutralne jednostki, co na początku bywa zbawienne). Jeśli zaś gracie na wyższych poziomach trudności – Jenova codziennie zasili skarbiec 350 sztukami złota, co może nieco przyspieszyć rozwój.

Niegłupim jest opanować i/lub rozwijać łucznictwo, bo absolutną podstawą armii są elfy (a właściwie wysokie elfy, ich rozwinięci bracia, którzy strzelają dwa razy na turę, a statystyki mają takie, że klękajcie narody). Mając na pokładzie i długouchych, i centaury (swoją drogą – bodaj najlepszy z podstawowych oddziałów) nie tylko wygracie większość początkowych bitew, ale i będziecie hasać po mapie świata z satysfakcjonującą szybkością.

homm3_bastion2_176vn.jpg
homm3_bastion2

Globtroterskie zapędy mogą zahamować drzewce/enty, które jednak sprawdzają się pierwszorzędnie przy obronie zamków. Zwłaszcza, że potrafią oplątać przeciwników, co nie dopuszcza ich wysokich elfów (w rolę „żywych tarcz” da radę zaangażować także krasnoludów). Chodzące pniaki gorzej radzą sobie w ofensywie, bo też zanim dojdą do przeciwnika można rozwiązać sudoku. By włączyć ich w co bardziej agresywne działania warto rozejrzeć się za czarami teleportacjiprzyspieszenia. Podobnych problemów nie mają natomiast jednorożcesmoki – oddziały, które nadają się nie tylko do wyprowadzania szybkich uderzeń, ale i stanowią pomoc przy starciach z czarodziejami. Rogacze roztaczają aurę antymagiczną, zapewniającą naszym oddziałom 20% odporności na zaklęcia, gady są natomiast naturalnie odporne (zielone – na czary 1-3 poziomu, złote – 1-4).

Nieco mniej dobrych wieści mam dla domorosłych budowniczych i bastionowych ekonomistów. Magiczny staw wymaga każdego surowca po trochu, oferując w zamian cotygodniową dostawę losowych zasobów, która niekiedy uratuje tyłek, ale innym razem będzie nam zupełnie obojętna. Za garść złota i dziesięć kryształów wykupimy fontannę szczęścia, zwiększającą fart broniącego zamku bohatera o dwa punkty (meh). Jako że wspomnianych kryształów trochę jednak potrzebujemy (przede wszystkim pod kątem smoczego urwiska, ale też magicznego źródła, skąd werbujemy pegazy), niegłupim jest odpuścić sobie powyższy wydatek, postawić natomiast na magazyn zasobów. Absolutnym must-havem jest też skarbiec, który co tydzień powiększa pulę złota o 10%! Lokalna kuźnia głowy nie urywa, bo też Bastion to kolejne miasto, jakie kala się produkcją namiotu medyka.

Jednym zdaniem: frakcja szybka (w eksploracji), łatwa (w obsłudze) i przyjemna (bo kto nie lubi wygrywać?).

rek

42 odpowiedzi do “[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Bastion”

  1. Jak się żegnać – to z pompą! A skoro w poprzednim odcinku urwaliśmy łeb hydrze, pora zdusić centaury. Ostatnia z frakcji nie należy do trudnych w obsłudze, w dodatku radzi sobie śpiewająco w starciach z czarownikami, nie ma sobie równych podczas oblężeń, każdy z jej oddziałów ma coś ciekawego do zaoferowania, start jest bajeczny, a… zresztą, mógłbym chwalić i chwalić. Bastion po prostu wymiata!

  2. Moja przygoda z wersją HD zakończyła się po 5 minutach, gdy grając na tablecie chciałem w kryjówce złodziei (czy jak się to nazywa) sprawdzić przeciwnika. Gra wywaliła mnie dwa razy na ekran główny a ja wywaliłem grę. Chyba raczej bubel wyszedł.

  3. No mimo kiepskich statystyk Enty nie raz pokazały mi grając w kampanie,że są niezastąpione w obronie zamku:-)

  4. W Wake of Gods, jeżeli zaznaczymy taką opcję rozgrywki, można tworzyć Sylvańskie Centaury (Centaur Bojowy + Szary Elf) które są tak bardzo OP że o matko

  5. Nie chce wiedzieć jak powstają te „Sylwańskie centaury” 😀

  6. Znowu Papkin plecie trzy po trzy.|Najlepsi bohaterowie oprócz Mephali to Ivor z wsparciem elfów i Elesshar ze specjalizacją w Inteligencji (ma tyle many że każdą walkę idzie wygrać spamując Implozje).|Krasnoludy to jednostka którą trzyma się praktycznie ciągle w zamku bo jest za wolna do armii.|Jednorożce dają odporność tylko jednostkom do nich przyległym.|Skarbiec jest przydatny tylko w późniejszych fazach gry.

  7. Bastion posiada najładniejszy budynek do rekrutacji jednostek 7dmego poziomu.|Wygląda jak wapienne skałki w małopolsce.

  8. A ja zawsze widziałem te „wapienne skałki” jako zamek w stanie ruiny Oo

  9. Moim zdaniem to jest najlepiej wyglądający zamek w grze. Te ogromne lasy w oddali , majestatyczna mgła i te smoki latające nad urwiskiem.

  10. Fakt, wygląda dobrze. Ale żeby krasnoludy zjednoczyły się z pedałami? Na dodatek na niższym poziomie jednostek? Arrrrrrrgh…

  11. @ewerlord – bohaterowie – do dyskusji, co do reszty zarzutów: a gdzie piszę, że należy paradować po mapie świata z krasnoludami (ba, są w tekście wspomniane tuż obok entów, łażenie z którymi odradzam). Gdzie piszę, że jednorożce dają odporność całej armii? Wskaż mi, proszę, konkretne fragmenty, bo dumam od dwóch godzin i wydumać nie mogę.

  12. To dziwne że tu potrafiłeś odpisać, a w wątku o Cytadeli nie.

  13. Najlepszym bohaterem dla bastionu jest Gelu, który potrafi zamienić każdą jednostkę strzelającą w Strzelców, którzy są najlepszą jednostką strzelającą.

  14. Gelu jest: 1. Bohaterem dostępnym tylko w kampani; 2.Zostaje dodany do gry w dodatku Ostrze Armageddonu, tak samo jak jednostka Strzelcy/Sharpshooter 3. Jedyna przewaga Strzelców to brak kar za zasięg.

  15. 1.Fakt, ale można go odblokować przy własnych mapkach. 2. Obecnie to większość ma złote edycje, więc to nie problem. 3. Niwelują kary za zasięg i przeszkody. 2x większa obrona od elfów i większa ilość strzał.|Jedyny mankament to pojedyńczy strzał.

  16. Generalnie najpotezniejsza frakcja w grze, z Kyre na pokladzie nie do pokonania, szybka mobilna i mocna, jesli jestesmy pewnie ze nikt nam nie przejmie miasta a jednostek wystarczy, na akutalne dzialania pieknie odlozyc jest zlota i poczekac na bonus ze skarbca. Kapitalny zamek, oprocz necro sam klimat w srodku muzyka budynki przecudnie. Dawno temu pierwsze skojarzenie to Władca pierscieni. A krasnoludy plus jednorozce i umiejetnosc odpornosc, moze spowodowoac ze kaza nasza jednostk oprze sie czarom.

  17. Poziom tego tekstu jest jak z amatorskiego serwisu prowadzonego przez nastolatka.

  18. @konjoo|A dasz link do swojego tekstu, bo chciałbym porównać styl pisania nastolatka i dorosłej osoby.

  19. Aż mi się przypomniało:|Słabej płci jest u was mało je***_bastion|Elfy w chatce się pe**lą je***_bastionTwoja armia taka tania [beeep]_bastion|Miasto pierwsze do poddania je***_bastionOblężenie robi Isra propsuj_Sandro|Pożre Cię a potem wy**a propsuj_Sandro

  20. @v1989|Jak czegoś nie umiem robić – nie zabieram się za to. Jeśli nie znam matematyki – nie podejmuję pracy w firmie która tej znajomości wymaga. „zmniejsza otrzymywane wciry” jak i wiele innych występujących tego typu sformułowań na profesjonalnym serwisie jest żałosne.

  21. konjoo* Profesjonalne Serwisy Heroes 3 to chyba tylko Kwasowa Grota i Jaskinia Behemota.|To jest portal o grach ogólnie, ale masz rację, nawet tutaj powinno się wiedzieć o czym się pisze albo nie pisać wcale.

  22. @konjoo ośmielę się nie zgodzić :3 uwielbiam wszelki ”luz w gaciach” w tekstach okołogrowych. A tobie polecam masaż, od razu się odprężysz

  23. @ewerlord a może jakieś konkrety? co konkretnie się Wam nie podoba?

  24. @ewerlord wybacz, już wjem

  25. @Qoureno Pisze się „wiem”|Zaczynam rozumieć teraz czemu większości to nie przeszkadza -.-

  26. @Ewerlord – nie mam w zwyczaju odpowiadac, gdy ktos, kto zarzuca mi brak inteligencji nie wie, czym jest inteligencja.

  27. Dla mnie najslabsza frakcja. Dzięki centaurom i peda…, ekhm, elfom nieźle prognozuje na początku rozgrywki, ale później nie jest już tak kolorowo. Pegazy to chyba najslabsza jednostka 4 poziomu, jedyna ich zaleta to latanie. Enty nadają się może na front IWŚ, a nie do dynamicznej walki. Ostatnie jednostki są tak do bólu przeciętne, że nie warto zwracać na nie uwagi. Zamek może się sprawdzić na S i M, ale na L i XL zginie prędzej czy później :/

  28. Jaki Papkin taka Zemsta.

  29. Witam ,jestem tu nowy ,choć CDA czytam od ponad 15 lat i niemalże tyle samo znam hirków i większość ich ukazanych wersji. Powiem że wielu ma tutaj rację ,ale tylko po części. Tj. Bastion jak dal mnie jest 2 lub 3 zamkiem jeśli chodzi o potęgę i to właśnie na dużych mapach przydaje się może nie jako podstawa lecz jako dodatek (skarbiec przy 4 miastach lub więcej jest więcej wart niż stado aniołków). Jednak trzeba tutaj postawić na czary. Jak już ktoś powiedział Elleshar + Mistrz w ziemi i powietrzu … cdn.

  30. Druga sprawa to właśnie człek z magią pomocniczą lub Kyrre ze stadem jednostek szybkich powinien tutaj dowodzić. Takie czary jak spowolnienie i przyśpieszenie (zwłaszcza to drugie) jest nie ocenione w szybkim ataku i to zwłaszcza używając jednorożców i entów. Z kolei Kyrre z umiejętnościami ataku ,taktyki ,a także przydałyby się znajdowanie drogi mądrość oraz magia powietrza + smoki jednorożce i zwłaszca pegazy sprawia że nasz bohater jest 2/3x szybszy od innych na mapie ,a walkę prowadzi błyskawicznie.

  31. @Papkin|Przepraszam cie bardzo – gdzie ja cie obrazilem lub zarzucam brak inteligencji? Referowałem tylko do twojego pisania stosując porównania. Dodatkowo to ty mnie teraz obraziłeś tylko dlatego, że nie podoba mi się jakoś twojego tekstu – co dobitnie podkreślałem. Jesteś jednym z tych facetów „och, ach”?

  32. @konjoo – ależ nie kierowałem zarzutu do ciebie, ba – masz wszelkie prawo do krytyki (nawet dosadnej), chociaż – po mojemu – miałaby ona większą siłę rażenia, gdyby była konstruktywna, bo w tym momencie rzucasz etykietkami. Odnosiłem się do pewnego nieeleganckiego komentarza kolegi ewerlorda. Druga sprawa – szczerze mówiąc zamysł tego przeglądu był taki, żeby wyjąć kij z rzyci i lekko, anegdotycznie przypomnieć, jak to w Herosów graliśmy i co nam się podobało, a co nieszczególnie.

  33. @ewerlord – ja od „mszczenia się” na kimkolwiek jestem bardzo daleki. Po prostu wymagam jakichkolwiek standardów dyskusji. Masz w temacie dużą wiedzę, fajno, zawsze przyjemnie się czyta komentarze, które coś wnoszą i jakieś spostrzeżenie w głowie zostawiają. Jeśli zarzucasz mi błędy czy niewiedzę – rozmawiajmy. Ale różnić się można pięknie, a na chamskie zaczepki z zasady nie odpowiadam.

  34. @Papkin|Kumam. Przepraszam w takim razie ze nieporozumienie. Niestety mam tak w zwyczaju, iż rzadko kiedy co, używam półśrodków. Wolę dosadnie, prosto i jasno – wszystko jest wtedy zrozumiałe (o ile wyłączy się branie tego co pisze „do siebie” – bo nie jest to nic innego jak typowe „nothing personal” xD)

  35. Bastion jest jednym z moich ulubionych zamków. Zawsze grając nim wybieram Elleshar, którym po rozwinięciu magi ziemi, inteligencji można rzucać implozje < tak to się bodaj nazywa >, a jeżeli posiada się mistrzostwo w magii ziemi, to efekt czaru wskrzeszenia jest stały. Co do jednostek to główną rolę odgrywają jak zwykle centaury z swoim zasięgiem, oraz szare elfy z 2x strzałem. Pegazy jak dla mnie są strasznie nieprzydatne w armii, nie wiem może tylko ja tak mam. Za to krasnoludy i enty to świetni blokerzy.

  36. Implozja jest dobra na początku gry ,jeśli przeciwnik szybciej od nas doszedł do kreatur 6-7 poziomu. Jednakże na dużych mapach ,kiedy to przychodzi nam stoczyć mega batalie czary uderzeniowe zdają egzamin tylko wraz z pomocniczymi. Tj. wspomnianym wskrzeszeniem ,oraz co ważne oślepieniem (dzięki któremu można powstrzymać ucieczkę przeciwnika. Co do pegazów to mają 2 (i chyba tylko tyle) zalety. A mianowicie szybkość na polu bitwy dzięki czemu w pierwszej turze mogą rozprawić się z łucznikami niskiego levca

  37. lub przyblokować silniejszych strzelców. Po drugie znacznie zwiększają mobilność na mapie w momencie jak mamy ze sobą powolne jednostki. Po za tym chyba nie muszę wspominać o sporym atucie podczas bitwy jeśli dzięki szybkości pegazów mamy pierwszy ruch w walce przed przeciwnikiem i jeśli przykładowo walczymy herosem do zwiadu ,to można zwiać (taki kyrre czy clancy na podstawowych levcach + 1 srebrny pegaz). Czy jeśli chcemy walczyć to do pierwszego uderzenia na polu bitwy lub/i rzucenia czaru przed wrogiem.

  38. @Shedra|Nie twierdzę, że pegazów nie trzeba brać, bo wymienione przez ciebie atuty są bardzo przydatne na polu walki, jednakże są szybsze jednostki od niej < przykładowo sułtańskie ifryty > i wtedy to my możemy zrobić 1 ruch. W każdym bądź razie wszystko zależy jak już wspomniałeś od wyboru bohatera i zastosowanej taktyki.

  39. To się zgadza jak mam ifrita to nie biorę pegaza. Ale tutaj jest jeden drobiazg ,któż z nas mając do wyboru jednostkę 4 i 6 poziomu nie wybrałby szósteczki. Poza tym na początku gry i zwłaszcza w bastionie (tutaj ifritów brak) zanim dojdę do lepszych to pegazy się przydają. To jest dobra jednostka na początku ,a później jedynie jako wsparcie. Główna siła uderzenia do nich nie należy. np. taki ent teleportowany do wrogich łuczników ,czy jednorożcem oślepiając blokerów ,a nawet i centaury są lepsze w ataku.

  40. ps. dodałem swoje 3 grosze do każdego opisu zamku ,tak więc zapraszam do dyskusji w innych tematach. ps2 o „Hirołsach” mógłbym gadać długo i jeszcze trochę 🙂

  41. Pytanie z gatunku czapkowych: czemu Papkę ma status zwykłego forumowicza?

  42. Gdyż on natchniony i młody jest, a ich (redaktorów) nie policzyłby nikt.

Dodaj komentarz