rek
rek
09.04.2013
Często komentowane 140 Komentarze

„Złota Kupa” przyznana. EA ponownie najgorszą firmą Ameryki

„Złota Kupa” przyznana. EA ponownie najgorszą firmą Ameryki
Nie pomógł list otwarty do graczy od Petera Moore'a – prawdopodobnego nowego prezesa EA – w którym bronił on swojej firmy. Amerykanie zdecydowali – drugi rok z rzędu uznali Electronic Arts za najgorszą spółkę w Stanach Zjednoczonych.

To nie lada osiągnięcie – EA po raz drugi zyskało tytuł najgorszej firmy w USA, „wygrywając” Złotą Kupę. O „zwycięstwie” zdecydowali internauci w głosowaniu – w finale Electronic Arts zmierzyło się z Bank of America. Przewaga „Elektroników” była miażdżącą – „wygrali” głosowanie zdobywając 78% głosów.

Nie pomógł więc szczery list Petera Moore’a do graczy, w którym twierdził on, że jej „powodzenie” w tego typu plebiscytach to próba zemsty ze strony zawiedzionych graczy. Nietrudno jednak nie odnieść wrażenia, że o wyniku zadecydowały głównie problemy z SimCity, tak jak w ubiegłym roku wpływ miała afera z zakończeniem Mass Effecta 3.

Zgadzacie się z tak przyznaną nagrodą? Czy producent gier – nawet jeśli zawodzi czasem graczy – rzeczywiście może być najgorszą firmą Ameryki?

rek

140 odpowiedzi do “„Złota Kupa” przyznana. EA ponownie najgorszą firmą Ameryki”

  1. Ciekawe kiedy dojdą do wniosku iż zarabianie kasy za wszelką cenę to nie najlepszy pomysł. Ciężko dziś znaleźć grę którą można by kupić w ciemno. No może nowy BIO.

  2. Z tym Mass Effectem to tylko i wyłącznie głupota graczy i nie potrzebne zamieszanie. Jak rozmawiać z kimś komu trzeba wyłożyć jak krowie na rowie o co chodzi bo by mu się mózg spocił gdyby użył chociażby wyobraźni? Samo EA może ma trochę za drogie gry, szczególnie na Originie biorąc pod uwagę zwyczajne polskie ceny. Wybaczcie, ale przedpremierowa cena Battlefielda 4 jest co najmniej zaporowa. Trzeba będzie gdzie indziej szukać. A tak to EA to firma jak każda inna i to raczej lepsza niż gorsza 🙂

  3. Zgodzę się tu z tym co napisaliscie w ostatnim CDA. Nowy prezes powiedział że jego firma – ludzie tam pracujacy i współudziałowcy zasługują na więcej. Szkoda że nie wspomniał o graczach, sprawiają wrażenie jakby nie rozumieli 1/10 zarzutów pod ich adresem i winę zwalali na rozkapryszonych graczy :/

  4. Bo gracze są rozkapryszeni jak primadonny. Popatrzcie sobie na ME 3. Owszem sa słabsze gry ale co z tego? Każde studio takie ma.

  5. @Pershing Mówisz? Cieszę się że zareagowali na emocje graczy i rozszerzyli zakończenie ale nadal nie ma w nim nic artystycznego i głębokiego, jak lubią twierdzić jego zwolennicy. Nadal sprawia wrażenie takiego w którym wszystkie twoje decyzje sprowadzą grę do wybrania jednego kolorków + to jak bardzo jest zniszczona ziemia. Fallout 1, 2 i New Vegas (nie wiem jak 3, nigdy nie byłem w stanie jej skonczyc) były w stanie podsumować twoje decyzje i zmienić odpowiednio zakonczenia dotyczace kazdej lokacji.

  6. To pokazuje głupotę mieszkańców USA. Nie spodoba im się gra i głosują za EA jako najgorszą firmą … Naprawdę, nie ma to jak uważanie za najgorszej firmy wydającej gry. Tym bardziej rok temu, gdy był ten incydent z BP. Śmiech na sali.

  7. Heh, jeśli idzie o codzienne życie to widać bardziej ludzi frustruje badziewna gra niz jakas tam plama oleju na wodzie czy krach na rynku 😛

  8. BP jest firmą brytyjską, więc z definicji nie może być 'najgorszą firmą Ameryki’

  9. EA nie dostało tej nagrody za nic. Ich podejście do graczy jako do klientów jest skandaliczne, w Polsce słychać tylko słabe echa tego co dzieje się w stanach. Z EA robi się drugi Activision, tylko nie tak skutecznie mamiący graczy. Po kolejnych wtopach z kupieniem BF4 zaczekam aż nie przetestuje.

  10. magzczarnejhuty 10 kwietnia 2013 o 07:09

    Akurat ceny na Originie dla nas są o niebo lepsze niż gry za 50 ojro ze Steam. Tam to jest parodia. Nawet jak są jakieś promocje to Steam jest bity łeb na szyje, co prawda na Origin nie ma tyle gier co na Steam, ale bardzo dobre tytuły można wyrwać za grosze czasami. Podczas gdy nawet tytuły przecenione nawet o 75% na platformie Valve są dla Polaków w 90% przypadków mega nieatrakcyjne.|A co do nagrody, to nie tylko wina SimCity czy zakończenia ME3. To wina ich ostatniego dorobku.

  11. @Veteran93: Akurat BP (British Petroleum) nie mógł brać udziału w konkursie na najgorsze amerykańskie przedsiębiorstwo, z oczywistych powodów. Według mnie EA wygrało dlatego, że jest to głosowanie internetowe, a głosując w taki sposób rzadko myślimy o tym, jaki to ostatnio kupiliśmy dziadowski toster, który nie dopieka nam chleba jak należy, albo się psuje co chwilę. Głosując przez internet myślimy raczej o bardziej zaawansowanej elektronice i voila, mamy EA, o którym każdy słyszał.

  12. Heh. EA wygrało bo ich hejterzy siedzą całe dnie przed kompem (w necie). Ekolodzy i finansiści nie mają czasu na takie rzeczy lub o nich zwyczajnie nie wiedzą

  13. magzczarnejhuty 10 kwietnia 2013 o 07:15

    Przecież EA w ostatnich czasach wypuszcza w większości gry, które są przeciętne lub psują markę. Dead Space 3, Need For Speed Most Wanted, Medal of Honor Warfighter. A zamiast się przyłożyć do gier by była lepsza sprzedaż, to implementowane jest coraz więcej kontrowersyjnych rozwiązań, a graczy mają w głębokim poważaniu. Musi być afera pokroju ej na zakończenie ME3 by coś zrobili, choć i tak te EC DLC było słabe i robione chyba na [beeep]. EA musi zmienić politykę, bo inaczej za rok znów zgarną tę nagrodę.

  14. Zdecydowanie zasłużyli sobie na tą 'nagrodę’. MoH:Warfighter, SimCity… EA coraz gorzej sobie radzi. Oczywiście Battlefield 4 odniesie sukces, ale to tak na prawdę jedyna marka o którą dbają. Kiedyś EA było dla mnie symbolem walki (konkurowania) z Activision. A dzisiaj jest symbolem zepsucia… Mam nadzieją że to się zmieni…

  15. No i wzruszający list Moore’a nie pomógł… EA musi zmienić cały dział PR.

  16. DavidCopperhead 10 kwietnia 2013 o 07:20

    @Veteran: Popieram w stu procentach. Moim zdaniem od durnych gierek ważniejsze jest raczej zanieczyszczenie środowiska przez ropę czy udział w spowodowaniu kryzysu lub jego pogłebieniu. Dlatego Bank of America lub BP zdecydowanie powinny znaleźć się na 1 miejscu. Najwidoczniej Amerykańce żyją w innej rzeczywistości.

  17. Najgorsi to są współcześni gracze. Niedojrzali ludzie, którzy kupują wszystko jak leci czasem nie sprawdzając towaru walą preordery. Ludzie zacznijcie cierpliwie czekać na recenzje branży oraz innych graczy a nie wszyscy jak lemingi idziecie do sklepu i kupujecie. Poza tym nawet jak się mówi, że to gra z wyszarpanymi fragmentami, które są w DLC to i tak wszyscy idą kupić a wydawcy widzą, że gracze kupią każdą kupę, więc robią to, co robią dalej, bo wiedzą, że się sprzeda.

  18. Głosują internauci. A spora część internautów to gracz, dlatego taki wynik nie dziwi. Po cichu liczę, że do EA w końcu dotrze co robią nie tak i co się nam nie podoba.

  19. DavidCopperhead 10 kwietnia 2013 o 07:24

    @Klusss: No to też akurat prawda. Również o tym pomyślałem. Głosowanie w internecie więc i wynik nie ma co do końca dziwić. Ponadto, przed tym głosowaniem różne fora napędzały nienawiść i zachęcały do głosowania na EA. |@magzczarnejhuty: Zgodzę się tylko co do MoHa, bo w NFS nie grałem. Natomiast wypraszam sobie oczernianie Dead Space 3. To, że CDA dało tak niską notę, nie oznacza, że gra jest kiepska. Ja jestem bardzo mile zaskoczony. Gram z kumplem w co-opie i DS 3 jest nawet lepszy niż GoW jak dla mnie.

  20. EA uświadomi sobie co robi źle i powie po cichutku „Aaaaa, już wiemy w czym problem. Wydajemy za mało, warto$ciowych, dopie$zczonych… DLC. Musimy zwiększyć ich ilość. Za to nas pokochają”. A tak na serio, wątpie by EA to potraktowało jakoś poważnie, będzie pewnie w stylu „Mamy to gdzieś, będziemy dalej tak robić i nawet więcej”.

  21. HURAAAA! założe sie że i w przyszłym roku sie obronią

  22. DavidCopperhead 10 kwietnia 2013 o 07:28

    Kampania nie dość, że jest długa, to świetnie skonstruowana do wspólnej gry ze znajomym. Może nieco gorzej z kwestią fabularną w porównaniu do poprzednich części, ale bez przesady. Podejrzewam,że z hejtowaniem EA nieraz jest tak, że hejterami tej firmy lub gry są ludzie, którzy zagrali w 1, może dwa ich tytuły, a wypowiadają się jakby grali we wszystko. Nie zapominajcie też, że oni są wydawcami. Nie maja wpływu na niektóre marki w zbyt dużym stopniu, ale cięgi oni zbierają za innych…

  23. Problem z EA jest taki, że zawsze zawodzą, a ich reklama jest zawsze wielce daleka od prawdy. Wystarczy żeby zeszli z tonu z marketingiem i przyłożyli się do produkcji, a ludzie by ich bardziej zaczeli szanowac.

  24. TheDunkMaster 10 kwietnia 2013 o 07:53

    Jakie znowu „czasem” zawod… Ahh, Piotrek66, nie mam pytań.

  25. @ lukaszsa zgadzam sie piwa ci

  26. @DavidCopperHead ja grałem w chyba 15 tytułów EA cóż SimCity czy Kingdoms of Amalur to porządne gry.Ale nie zamierzam pobierać Najpierw-Gry,Zabezpieczeń,Zabezpieczeń do Zabezpieczeń,Zabezpieczeń do Zabezpieczeń do Zabezpieczeń itd itd.A tak niestety jest.Po drugie nie lubie sie dowiadywać że z gry została wycieta zawartość (a np pan pirat który pobrał se gre z torrentów/zatoczki ma wszystko).I nie lubie gdy gra w czasie premiery poprostu nie działa.A gry gram w F2P to mam 3/4 gry zablokowane a odblokowanie

  27. kosztuje więcej niż normalna kupiona gra.Nie lubie mikropłatnosci w pełnej grze zakupionej za dwie stówy.Mam wymieniać dalej ?

  28. @DavidCopperhead – Problem w tym że DS 3 nie miał być GoW-em. O il rok temu się nie zgadzałem, w tym określiłbym już EA najgorszym wydawcą (ale nie firmą, toż to absurd jakiś) to co zrobili z marką DS w ostatniej części, jakość DLC, MoH (o matko) tylko NFS jako taki, a po połataniu nawet b.dobry. „Nie zapominajcie też, że oni są wydawcami. Nie maja wpływu na niektóre marki” mają duży na wszystkie, gry powstają za ich fundusze i to ich bat czuwa nad developerem, lepiej jest tylko w EA partners.

  29. Co to znaczy, że EA zawodzi czasem graczy? Przecież oni to robią nagminnie i rzadko się zdarza, że właśnie nie zawiodą. 78% głosujących? HAHA i dobrze im tak, dla mnie mogą dostawać taką KUPĘ co roku, tylko czy to coś zmieni w ich polityce? Dalej będą gry f2p, 15 DLC do każdego tytułu, kolejne online drm’y i inny syf, origin tak jak steam jest wymagany w grze. Jednym słowem KUPA i taką też nagrodę dostali xD

  30. za za za za za za za za za jestem za to najgorsza firma nie w USA ale na świecie bo jak można nie liczyć się graczami od których się zależy ja tego nie rozumiem ale to ich problem 🙂

  31. Według mnie Origin jest lepsz od steama, w przypadku ME3 poprostu malutki crack i od instalacji nie widziałem tego programu 🙂 Ze steamem nie jest tak różowo, obsługuje acziki więc pozbycie się go oznacza usunięcie pewnej dozy frajdy z zdobywania osiągnięć (gry na origin mają je wbudowane). Pozatym wydaje się mniej upierdliwy nie instaluje wszystkiego jak leci bez pytania i jest bardziej minimalistyczny w porównaniu do udającego fejsa steama.

  32. @DavidCopperhead|Wydawca ma ostateczny wpływ na wygląd gry. On zleca „wykonanie gry” Chcesz mi powiedzieć że właściciel do marki, do tego klient który płaci dużo kasy komuś za zrobienie gry i nie ma wpływu na nią?|Ty mówisz o hejterach, którzy zagrali w jedną grę, a ja zastanawiam się dlaczego bronisz firmy, która patrząc tylko na kasę ostatnio zrobiła przypadkiem jedną dobrą grę. Co do NFSa jestem wielkim fanem serii, grałem w prawie wszystkie. Zniszczyli tą serie! Zresztą jak SimCity które okazało się MMO

  33. Amerykanie to straszny naród. EA jest firmą z branży rozrywkowej i stanęło w szranki z firmami które mają na koncie oszustwa i nasz osławiony kryzys. Jakim to trzeba być człowiekiem żeby z tego rogu obfitości wybrać firmę która jedyne co robi to dostarcza gry. Zrozumiał bym tą nagrodę jeśli chodziło by tylko o wydawców gier… Ale tego moja głowa nie jest w stanie pojąć…

  34. Kogo obchodzi te glosowanie. Jakis serwis namowil uzytkownikow by znowu byla to EA, a reszta zaglosowala tak dla zasady, bo „skoro byli rok temu to czemu nie znowu”. Nic dziwnego..

  35. „Nie pomógł więc szczery list Petera Moore’a do graczy, w którym twierdził on, że jej „powodzenie” w tego typu plebiscytach to próba zemsty ze strony zawiedzionych graczy. „… Ależ to własnie jest powód przyznawania takich nagród xdCo do ME3 w sumie nie licząc oskryptowanego początku zalatującego nieco budżetówką gra była świetna. (no i nieco urwanego zakończenia)

  36. Ludzie przestańcie psioczyć na EA. Nie bronię EA, ale zdaję sobie sprawę, że kiedy ludzie coś kupują to firmy to produkują a nie odwrotnie. Jeżeli Tworzy się słabe gry, DLC będące wyciętymi fragmentami gier oraz gry z DRMami a ludzie i tak je kupują i to na potęgę to, dlaczego mieli być coś zmieniać. Wniosek jest prosty przestańcie biegać do sklepu jak tylko w reklamie usłyszycie, że to super hiper dobra gra. Czekajcie cierpliwie na opinie i pierwsze recenzje oraz korzystajcie z dem(jakichkolwiek:P).

  37. @lukaszsa jakby jeszcze te dema chcieli wydawać. Tak to ludzie by przetestować grę przed premierą przeważnie ściągają pirata. Kiedyś demo gry to była norma, a teraz mało kto udostępni demo, a się nawet zdarzało, że za demo trzeba było zapłacić(czyt. także dostęp do wersji alpha), były to sporadyczne przypadki, ale jednak były.

  38. Szkoda, że nie ma takiego plebiscytu w Europie. Zapewne wygrałoby Wargaming 😀

  39. /b/ pomogło? 4chan?

  40. laskoski6, otóż to. to jest przerażające, a komentarze tutaj nie mniej. wychodzi na to, że zakończenie (imo genialne) w mass effect to ważniejsza sprawa niż wyciek ropy w zatoce meksykańskiej. niepojęte i przerażająca wizja przyszłości ludzkości. igrzyska najważniejsze. zdaje się, że ta głupawa komedia amerykańska „idiokracja” to całkiem solidna wizja przyszłości. ciemnota… żeby nie było, w branży gier może i ea są najgorsi, wali mnie to szczerze mówiąc, to tylko głupie gierki dla dzieciaków, rozrywka.

  41. @boggoo – ale to nie jest wytłumaczenie na głupotę graczy, którzy biorą wszystko, co im się wciska. Poza tym wydaje mi się, że jeśli ktoś będzie uczciwy wobec wydawcy i siebie i ściągnie wersję piracką gry zagra we *>mały fragment<* odłoży i nie będzie grał dalej niezależnie czy mu się gra spodoba czy nie to możemy uznać, że skorzystał z dema.

  42. @Coroner co do tego wycieku ropy to pewnie chodziło ci o BP konkretniej. Tylko, że nie mogło brać udziału w tym plebiscycie ponieważ nie jest to amerykańska firma.

  43. @lukaszsa temu z reguły nie zamawiam pre-orderów, zwykle czekam do premiery jakichś pierwszych gameplayów i wtedy decyduje. A też temu tak kupują jak szaleni, bo to przeważnie dla nich niewielki wydatek. Sporo znajomych przed zakupem gry to sobie ściągają tego przysłowiowego pirata by sprawdzić z czym to się je. Jak się spodoba to kupują, jak nie to wywalają to z dysku.

  44. Brawo, EA! Dwa razy z rzędu. Jestem z was taki dumny. Nie wiem czy faktycznie Elektronicy są najgorszą firmą USA, (coś wątpię) ale na pewno zasługują na miano najgorszych w branży growej. Zatem podążajcie tą drogą dalej, z dumnie uniesioną głową aż do nieuchronnego w takim wypadku bankructwa.|Branża na pewno na tym nie straci, przeciwnie. Oby tak dalej, trzymam kciuki.

  45. na bankructwo EA bym nie liczył. za dużo ludzi kupuje ich gry mimo wszystko.

  46. hahaha a nie mówiłem, zemsta za te dlc do battlefielda, skopane mass effect 3, haniebne syndicate no i wisienka na torcie czyli sim shitty:) A zapomniałbym o dead space 3 i medal of honor, poza tym sam origin działa ludziom na nerwy także nie wiem czemu EA z uporem maniaka wspiera tą badziewną platformę. Jak porżniecie Battlefielda 4 na kawałki jak 3 to w przyszłym roku przyjmiecie kolejną kupę na klatę, trzeci raz z rzędu buahaha:)

  47. DavidCopperhead 10 kwietnia 2013 o 10:00

    @czarnydar,ipkis, kamil: Pracujecie w EA, że wiecie jaki mają wpływ na ostateczny kształt ich produkcji? Proszę o cytat z jakiejś strony lub czasopisma gdzie jest informacja jak duży wpływ ma wydawca na finalny produkt. Jakieś solidne poparcie tezy. Ja swoją podpieram tym, że czytałem jaki miała wpływ SEGA na powstawanie Aliens: Colonial Marines. Miała znikomy wpływ pomimo, że to duży wydawca. Podejrzewam, że EA też nie ma aż tak wielkiego wpływu jak się wszystkim wydaje…

  48. @pedroza, bodaj już trzy lata są pod kreską, a nie robią nic by z tym walczyć. Walczą i owszem, ale z graczami. Większość gier pod szyldem EA z jakimi ostatnimi laty miałem styczność rozczarowała. Bardzo zawiodłem się na Dragon Age, Mass Effect 2/3, w mniejszym stopniu, ale jednak na Shift2, Dead Space 2. Jedna Fifa trzyma poziom. A z tego co się mówi o Dragon Age 2, Dead Space 3, Sim City, nowych NFS itd. z jakością w przypadku EA jest obecnie fatalnie. Świetlanej przyszłości im to nie wróży.

  49. Dobrze im, może w końcu się obudzą i zrobią jakąś porządną grę. Bo Mass Effect 3 i zakończenia im nie podaruję, mimo fajnych DLC (szkoda że tak mało) Zakończenie było i jest tragiczne.

  50. Prestiż tej „nagrody” równa się „Złotym Malinom”. Poza tym w głosowaniu brali udział użytkownicy reddit i 4chan z nieziemskim wręcz butthart’em. Zresztą pewnie i tak 75% głosujących kupuje gry od EA, więc taki plebiscyt nie ma żadnego sensu.

  51. Ja jednego nie rozumiem. Każdy na nich narzeka, drugi rok z rzędu wygrali „Złotą Kupą”(swoją drogą śmieszna nazwa dla pucharu), a gry i tak w setkach tysięcy się sprzedają. Więc z jakiej paki ta nagroda.

  52. @Pointer669 Chyba wiesz gdzie EA ma takie plebiscyty… Poza tym ME3 był świetny jak dla mnie.

  53. To co sam dajesz, zazwyczaj sam to otrzymujesz. G. powycinane gry + g. DLC do każdej z gier + g. pomoc techniczna + g. always online DRM = g. nagroda

  54. @DavidCopperhead|Tylko że Dead Space 3 powinien być survival horrorem a nie grą akcji pokroju GoW. Dla mnie to kolejna wielka klapa. Mam DS1 i DS2, i tak jak DS1 był czymś nowym i naprawdę niesamowitym tak DS2 już troszkę mniej, a DS3 to było już przegięcie pały po całości, nie dość że import z konsoli to jeszcze z beznadziejnym klimatem, jak bym chciał zagrać sobie w grę polegającą na szatkowaniu zombiali to bym sobie zagrał w L4D. NFS:MW akurat był nawet fajny mimo że powinien być dużo lepszy.

  55. @PETRAS36 Domyślam się że tak jest. Ale ciężko mi patrzeć jak takie dobre studio (BioWare) tworzy gry które są ewidentnie robione naprędce.

  56. @SabaruPL – z takiej, że gracze dają sobie wciskać kupę bo nie myślą i mają jak to ktoś określił ścisk tyłka.|Ale jakby nie patrzeć kilka rzeczy mogli by zmienić między innymi wspierać twórców dając im kasę oraz swobodę a dodatkowo przyjmować ludzi grających i kochających gry.(tak wiem jestem naiwny)

  57. To tylko pokazuje że w takim plebiscycie głosują głównie dzieci które bardziej obchodzą drogie DLC czy zakończenie w jakiejś tam śmiesznej grze(chociaż wciąż kupują i gry i DLC od EA, heh) niż ekologia, masakryczne warunki pracy w fabrykach, ogólne wyzyskiwanie pracowników czy inne POWAŻNE wykroczenia których dopuszczają się korporacje. Nie brał bym tego na poważnie, srysly.

  58. MakeSomeNoise 10 kwietnia 2013 o 10:38

    Może teraz wezmą to pod uwagę i zaczną coś robić a nie kupy takie wydają jak np. SimCity.

  59. DS3 to kwestia gustòw fani DS1 byli zawiedzieni i się nie dziwię (tak samo ja). Sim City i problemy z nią to coś pięknego 🙂 . Do ME3 się nie przyczepię, bo nie jestem fanem tej gry i nie grałem nawet w to. MoH tu to totalna klapa, gdzie liczyłem na coś świeżego, a wyszla kupa (grałem u znajomego sporo sam nie dałem się zrobić w balona 🙂 ). Do BFa nic nie mam, bo nie gram od dawna kupiłem ale wole BF:BC2 jakoś bardziej mi się podobał. Pewnie i tak EA oleje to sobie i będzie dalej robić swoje.

  60. „Zgadzacie się z tak przyznaną nagrodą? Czy producent gier – nawet jeśli zawodzi czasem graczy – rzeczywiście może być najgorszą firmą Ameryki?”|No jak dają tyłka to im się należy, uwzględniono chyba wszystkie firmy to czemu producenci gier mają nie być? Z jednej strony chcemy by gry były traktowane równo ale z drugiej oznaczałoby to, że jednocześnie chcemy aby równo było tylko wtedy gdy jest dobrze a gdy jest źle to biedne gry niech zostaną uniewinnione, nie ma tak fajnie 😛

  61. W ogóle, po co EA miało by brać sobie do serca jakieś śmieszne nagrody? Ludzie i tak kupują ich gry. Patrząc na ostatni news nt.BF4, przez dłuższy czas nic się nie zmieni.

  62. Wracając do wyników to ja osobiście nie biorę udziału w tym, nie jestem Amerykaninem więc nie będę chwalił/czepiał się ich wyboru. Nie będę wyzywał głosujących od dzieci bo nic nie wiem na ich temat i wyzywając ich pokazałbym jak sam jestem niedorosły.|W tym roku ten tytuł „złota kupa” jest mi obojętny, wygrało EA to wygrało mnie to nie obchodzi za bardzo 🙂

  63. http:www.dorkly.com/article/51363/eas-reponse-to-being-named-the-worst-company-in-america – odpowiedz EA.

  64. EA… Mogę im wybaczyć DRM’y, mogę im wybaczyć zły start serwerów, mogę wybaczyć DLC kosztujące łącznie 4x więcej niż gra, mogę wybaczyć brak supportu dla wydanych gier. |Jest jednak jedna rzecz której wybaczyć się nie da. To, że kupują dobre studia, a następnie wyciskają z nich siłą gry aż do momentu gdy studio zmienia się w rozbabłane [beeep], a gry stają się niedochodowe. Potem tylko zamykają studia.

  65. @Darkmen|Sam wynik tego plebiscytu dużo mówi o głosujących. |I owszem, chcemy żeby gry były traktowane równo… z innymi tworami kultury, takimi jak filmy czy książki. Nie z wylewaniem ropy do oceanu czy oszustwami. 😛

  66. Oni są najgorszą Sraczką a nie kupą…

  67. W moim imieniu, serdeczne gratulacje.

  68. Bardzo dobrze że otrzymali te zaszczytne wyróżnienie 😀 Może w końcu EA się obudzi i przestanie traktować graczy jak bandę idiotów.

  69. @Qvist91 – „Może w końcu EA się obudzi i przestanie traktować graczy jak bandę idiotów.” Wiem, że generalizuję ale: Może gracze przestaną zachowywać się jak idioci i zagłosują portfelem ale na „NIE” ,bo jak na razie mocno wspierają EA swoimi pieniędzmi za wybrakowane gry i DLC, DRM.

  70. Drodzy ludzie wiedzcie jedno-EA upadnie.Niedługo ludzie przestaną kupować od nich cokolwiek zepsuli i tak już 3/4 swoich marek poganiając twórców bądź pospiesznie wypuszczając na rynek gnioty.Konta premium do zakupionych gier.MIKROPŁATNOSCI do zakupionych gier.DLC kosztujące 4 razy więcej niż sama gra.Czy też gry F2P w którym odblokowanie wszystkiego kosztuje 10 razy więcej niż sama gra (Real Racing 3).Nie wytrzymają czy prędzej czy pózniej upadną co ma wisiec nie utonie.

  71. poprawka-kupowana gra przepraszam nie czepiać sie ogarniacie chyba o co chodzi.

  72. Gratulację należało się wam jak najbardziej !

  73. @Vimess Z ust mi to wyjąłeś.

  74. @lukasza – wiesz co? Skopiuje sobie twoja wypowiedz i bede za kazdym razem ja wklejal, gdy ktos tylko zacznie plakac ze przez piractwo firmy traca pieniadze ^^. Na zalaczonym obrazku jakos nie widac, zeby ea plakalo, ze duzo ludzi spiracilo wydana przez nich gre… Takze dla mnie temat straty kasy przez tworcow bedzie wiecznie wysmiewany ^^,

  75. @czarnydar37- nie byłbym tego taki pewien 😉 Nadal EA produkuje gry, na których zbiera kokosy. Oczywiście wszystkie niedopracowane, nawet kilka miechów po wydaniu. Poza tym, wystarczy popatrzeć na przykład Sim City. Niby wszyscy szlochali na DRMy, problemy z serwerami, sporo bugów oraz błędów jeszcze z czasów projektowania gry. W Polsce (i w pewnie wielu innych miejscach również) pobiła rekordy sprzedaży. Afery z ME też nie spowodowały, że każdy zwracał pudełko z grą 😉 Itp. itd.

  76. Nietrudno jednak nie odnieść wrażenia, że o wyniku zadecydowały głównie problemy z SimCity […]| | ~~Piotrek66| | Czyli: łatwo odnieść inne wrażenie| | Uczmy się dalej pisać po polskiemu, panie Piotrze, róbmy tak dalej. Strona cdaction.pl jest dzięki pana poświęceniu niezwykłym serwisem…

  77. @jacojaco – widzisz, bo niedojrzali gracze nie chcą tego dojrzeć bo musieli by wykazać się silną wolą i nie kupić wielu gier a to trudne.

  78. Na pewno EA jest obecnie bezkonkurencyjnie najgorszym możliwym wydawcą w branży. Na pewno jednak EA nie jest najgorszą firmą Ameryki. To cholernie niedojrzałe ”dopiekać” Electronic twats w jakiś śmiesznych ankietach zamiast bojkotować badziewie wypuszczane przez nich na rynek.

  79. Niej est najgorszą firmą Ameryki tylko całego świata 😀

  80. Ludzie, co wy piszecie? W EA nie ma praktycznie gry, za której trzebaby dopłacić, i to sporo. Większość gier to P2W – najlepszy przykład to NFS:World. BF daje radę jeszcze. A co do gier wydawanych – kiedy ostatnio wydali grę, z której mogliby być dumni? Sims? ME? NFS: MW? |I dobrze że znowu dostali – tak sobie napracowali. Może wreszcie się ruszą, chociaż po nich wszystkiego można się spodziewać.

  81. aMermanIshouldTurnToBE 10 kwietnia 2013 o 12:54

    Należało się, w tym roku jeszcze bardziej. Dosłownie zniszczyli serię NFS i Medal of Honor, pod dużym zapytaniem stoi przyszłość Battlefieldów. Wykrajanie ważnej zawartości fabularnej z singlowej kampanii aby sprzedać to za hajs i masa mizernej jakości DLC. Kupa w pełni zasłużona, mogą mówić ze ich to nie rusza bo i pewnie nie rusza. Ja nie ruszam za to kasy na ich beznadziejne gry.

  82. aMermanIshouldTurnToBE 10 kwietnia 2013 o 12:55

    O ironio kiedyś chciałem żeby każdy inny wydawca był jak EA – masa świetnych gier spod ich szyldu wychodziła, okropnie się dziś zgnoili.

  83. aMermanIshouldTurnToBE 10 kwietnia 2013 o 13:03

    Hmmg jednak po przemyśleniu muszę uznać że parszywi oszuści z Bank of America i durnie zatruwające środowisko są zdecydowanie gorsi w od EA, tak czy siak w branży growej ta firemka w wyżeraniu stolca nie ma sobie równych

  84. @aMermanIshouldTurnToBE|Co do DLC się nie zgodzę bo są o wiele gorsze firmy, które za swoje marne DLC żądają horrendalnych cen i płacenia w ciemno – choćby Season Pass do BO2 to jawna kpina cenowa, DLC są o niebo mniejsze, a co za tym idzie uboższe i do tego płacisz kasę nie widząc jaki DLC się ukaże. EA z DLC do batka wychodzi bardzo dobrze jeżeli chodzi o cenę vs zawartość.

  85. @jacojaco SimCity niedługo też zapewne zepsują.DS3 i MoH z początku też były porządne.Ale EA przypomina ostatnio bohatera mitologi greckiej który wszystko co dotknął zamieniał w złoto-w odwrocie bo zamiast w złoto zamienia w g(beep).EA na pewno kiedyś upadnie ich chciwosc doprowadzi ich do upadku.

  86. A co do nagrody gratuluje ale przyznam ze Bank Of America bardziej zasługiwało na ten tytuł.Ale cóż nie jestem amerykaninem nie wymądrzam sie tylko gratulować EA.

  87. @MattMatteos Do NFS World trzeba mieć skilla do jazdy… Tego mój drogi sobie nie kupisz 🙂 Jak ci nie wychodzi to nie myśl nawet o takich grach na multi.

  88. I dobrze tak EA. Gdyby tak nie szalała z tym originem to było by lepiej.

  89. TruthDefender 10 kwietnia 2013 o 13:45

    Skrzyknęła się internetowa dzieciarnia grająca i nie dziwi mnie wynik. Innego nie mogło być. Już widzę mobilizację głosujących na forach fanów banków. Z pewnością takie internetowe nieobiektywne bzdury ich interesują. A takie dzieciaki z FB co innego mają do roboty? przesyłają se linka i krzyczą „kliknij na EA”. Puchałkę approved. Bzdura totalna ten cały plebiscyt. Wiarygodność zerowa. Ale czytając komentarze widzę, że wielu to dostrzega. Jedyny plus.

  90. @konkres44 – ja cię dobrze rozumiemi zgadzam się, tylko czemu mam płacić za coś, co w teorii jest free? Rozumiem najlepsze auta, części, itp. ale żeby wszystko, nawet za turbo-taczki z plandeką? I za taką cenę?

  91. Moim zdaniem to Activi$ion i Blizard na nią zasługuje oraz Bobby „$$$” Kotick.

  92. Elektronicy na pewno nie są najgorsi. Amerykanie wskazując na EA a pomijając na przykład bp czy bank of america pokazują jakimi są ignorantami i że tak na prawdę w ich głowach nie mieście się wiele rozsądku. Jednak wina w sporej mierze leży także po stronie EA. Problemy z simcity były nie do przyjęcia i rozniosły się tak szerokim echem że niestety miały ogromny wpływ na to głosowanie.

  93. Owszem ponieśli porażkę z Medal of Honor i te problemy z Originem (chodź mnie to nie przeszkadza) a także średni NFS MW ale przynajmniej nie próbują bezczelnie wyciągnąć kasy z portfela jak to robi Activi$ion ze swoim przestarzałym Call of Duty (ja skończyłem na MW 2)i tymi słabymi DLC jak na taką kasę. Osobiście wole Battlefielda, a jeśli chodzi o NFS World to typowy F2P z mikropłatnościami, jeśli chcesz, kupujesz nie to nie. Amerykanie są po prostu prości i nie wymagający. Wszyscy powinii głosować.

  94. Najzabawniejsze że firmy konkurowały w parach między sobą, a nie każdy na każdego i kto więcej głosów dostanie. To trochę jak z piłką nożną, tylko że w tym przypadku wyjście z grupy nie wróży nic dobrego, a bycie w „grupie śmierci” jest marzeniem konkurujących 😀

  95. tak krótko i na temat

  96. Za mass effecta to rozumiem. Nawet nie samo zakończenie, tylko ogółem cała seria. Zasłużyli sobie, ale tak poza tym to inne gry całkiem spoko.

  97. W sumie Riccitiello dużo ma do czynienia z tym bałaganem, bo to pod jego komendą EA zamiast robić dobre gry zaczęła uganiać się za niezdrową konkurencją z innymi wydawcami nie patrząc na to, co sama ma w ręku. Sam Riccitiello wiele razy wypowiadał się tak jakby miał jaką personalną wendetę przeciwko innym firmom, a zwłaszcza Acti i to chyba go zgubiło.

  98. EA to największe [beeep] 100% racji.

  99. @ToMariusz tylko że BP nie jest amerykańską firmą, więc nie mogłaby brać w tym udziału.

  100. Firmie ktora rozpoczela najgorsze trendy w branzy nawet taka nagroda sie nie nalezy. Trzeba sie mscic tak dlugo az poskutkuje i wszystkie DLC, online passy i opresja developerow zostania zapomniane.

  101. Nie zamierzam bronić EA (tak wielka firma powinna wiedzieć, jak dbać o swój wizerunek), ale naprawdę w całych Stanach nie było gorszej firmy? Nie myślę tu tylko o branży gier wideo, ale także wszystkich innych gałęziach przemysłu? Nie uważacie, że jest trochę tak, jak mówi Moore: ponieważ głosowanie przeprowadza się przez Internet, większość głosujących wybierze właśnie firmę z branży informatycznej?

  102. To głupie. Wybrać EA najgorszą firmą, bo nie przypasowała dziecinnym hejterom i zakompleksionym graczom, których życie ogranicza się do siedzenia przy komputerze, niż Bank of America, który pozbawia ludzi dorobku życia i zagarnia całe domy, rujnując ludziom życie. Zastanówcie się …

  103. Pewnie że EA się nie należy po prostu świat się poj..ał do reszty i najwidoczniej gry i płacz o jakieś DLC jest ważniejszy i bardziej problematyczny niżeli firma, która dosłownie rujnuje ludzkie życia sprowadzając rodziny do kompletnego bankructwa….. ale co tam, przecież problem nieudanej gry jest ważniejszy

  104. @boggoo|Na po przednim rozdaniu bp przegrało z ea także chyba dopuścili i tym razem

  105. Rozumiem, że Amerykanie przyznają nagrody w kategorii najgorszy… Ale tylko oni są w stanie nazwać coś tak obrzydliwie.

  106. Po przyznaniu statuetki, organizatorzy powinni powiedzieć, że podstawka stanowi osobne, nie wycięte z oryginalnej figurki, płatne DLC za 500$ 🙂

  107. Bank of America zawodzi tylko obywateli USA, a EA zawodzi ludzi z calego swiata.|Stad tak miazdzaca krytyka.|Ale faktem jest , iz w naszej malej branzy Blizzard i EA zasluzyly na nagrode dla firmy, ktora zdecydowala, iz grac samemu dla siebie nie wolno, bowiem trzeba byc zawsze pod kontrola.

  108. ŁAŁ! Hejterzy dopieli swego! Super, teraz się mogą tym nacierać z olbrzymią satysfakcją, bo ta nagroda ma ogrooomne znaczenie. Nie wiem czy się śmiać z waszej głupoty hejterzy, czy nad nią płakać.

  109. @Quuz o tym nie wiedziałem i dziwi mnie to, że nie amerykańska firma/korporacja mogła w tym brać udział. |Co do tego plebiscytu to uważam, że w nim powinien być jakiś podział na kategorie, bo jednak taki bank i taki wydawca nie są sobie równi. Jakieś kategorie typu: finanse, rozrywka itp. powinny być, wtedy może nie byłoby takiego oburzenia wśród internautów „Eeee, dlaczego EA wygrało? Przecież Bank of America robi ludzi w 21. palec. Dlaczego?”

  110. Niestety, ale ten wynik The Consumerist pokazuje tak naprawdę przekrój społeczny osób biorących udział w ankiecie. |Innymi słowy:78% osób biorących udział w ankiecie to gracze, którzy mieszkają u rodziców, nie mają własnego mieszkania/domu, nie założyli rodziny i nie zapożyczyli się w banku.

  111. Całkowicie się zgadzam z dwóch powodów: cena SimCity oraz skopanie marki Dragon Age, to drugie stare ale nigdy tego firmie nie wybaczę

  112. A ja mam dosyć podburzania ludzi do komentowania w newsach na tej stronie. Sam news jest podejrzanie pobłażliwy wobec EA, nazywając list Moore’a jako „szczery” (Ten list był marna próbą zrzucenia winy na jakiś tajemniczych homofobów). Nie wiem, czy po prostu Piotrek broni tej firmy, czy świadomie podburza przeciwników EA do komentowania tego newsa. (BTW. EA sobie zasłużyło na ta nagrodę. Czemu? Bo akurat ich to boli. Taki Bank of America może mieć głęboko te wyróżnienia, ale Moore sam się odsłonił na atak.)

  113. Większość graczy [a już na pewno głosujących w tego typu ankietach] to właśnie zawiedzone nastolatki lub wręcz dzieci, którym nie idzie w multi Battlefielda 3 czy któregoś Need for Speeda. Sory, taka jest prawda. Wszędzie widzę jak ludzie gniotą daną grę bo jakiś bug im coś zapsuł, bo źle im się steruje, bo za wolny exp, bo jeszcze coś i tamto.

  114. @Gierzyn|Współczuję Ci jeżeli lubujesz się w najgorszej firmie w U.S kłamiąc, że przecież ten tytuł nic nie znaczy. To na pewno nic, że EA jest najgorszym syfem w branży gier, zupełnie…

  115. „próba zemsty ze strony zawiedzionych graczy. ” Z jakiegoś powodu gracze są zawiedzieni, tak mi się przynajmniej wydaje.

  116. http:www.youtube.com/watch?v=oiAnBjrIkQ0 ten pan ładnie mówi

  117. @k4cz0r To nie o Bf-a chodzi, czy nawet NFS. Tu chodzi o wyciskanie z ludzi pieniędzy jak tylko się da i jak szybko się da, co ma do tego BF, czy NFS ? Dodatkowo, od dawna EA nie zrobiło nic nowego, tylko odgrzewa stare kotlety i to tak mizernie, że szkoda nawet pisać. Lecą tylko na kasę jak się da, nie dając nic w zamian. Orgin to badziewie, battlelog to tym większe badziewie, a nowe simcity to gra na parę godzin. Tytuł się całkowicie należy !!

  118. Gdyby spojrzeć na branżę gier to najgorsze trendy, DLC, casualizacje i całą tą chciwość zapoczątkowało Activision & Blizzard. EA tylko w nieporadny i żałosny sposób próbuje brać od nich co najgorsze = przynosi największy zysk. Jak dla mnie to obie te firmy mogłyby ex aequo zając pierwsze miejsce.

  119. Pierwszy raz od dawna zgadzam się z Amerykanami 😉 Niech EA wyłączy tą dojarkę!

  120. @BonQ|Zdziwił byś się, EA nie jest firmą która najmocniej wyciska z ludzi kasę 😉

  121. Dziwne, że apple tego nei dostał, ale kto by śmiał głosować na nich, praise lord apple !

  122. No tak, bo w końcu wydanie dobrej gry, ale takiej z drobnymi problemami technicznymi infrastruktury sieciowej jest o wiele większą zbrodnią, niż przyczynienie się do globalnego kryzysu gospodarczego. YEAH!

  123. EA musi coś se sobą zrobić, bo uznanie 2 raz najgorszą firmą w Ameryce nie dali gracze temu podmiotopwi bez powodu.

  124. aMermanIshouldTurnToBE 10 kwietnia 2013 o 22:35

    @Mr.ALFik|Też tak myślę ale zdecydowanie są najgorszą firmą w branży gier.

  125. aMermanIshouldTurnToBE 10 kwietnia 2013 o 22:46

    @Gierzyn|To co napisałeś jest tak żałosne że nie poświęcę na to nawet zdania więcej. Każdy komu coś się nie podoba to dzis hejter, oglądajcie mniej durnych vlogów na YT.|EA wygrywające ten „konkurs” to trochę pomyłka, prawdopodobnie nakręcono akcję też na facebooku. Nikt jednak nie może zaprzeczyć że EA i ich polityka jest paskudnym rakiem w branży gier, to samo Activision. Jednak dupnych gier od EA nie musimy kupować (tego też nie robię więcej) a taki bank of america oszukał miliony ludzi… gdzie tu sens?

  126. Żałosne takie plebiscyty… Świadczy to też o poziomie społeczeństwa, a raczej tych, co tam głosują. EA to tylko firma od gier- chcesz to nie graj, chcesz to nie kupuj ich gier. Dla przeważającej większości ludności świata temat gier komputerowych nie istnieje albo istnieje jako sporadyczny/ okazjonalny sposób spędzania wolnego czasu. Niestety jak widać Amerykanie za bardzo skupieni są na rozrywce, a za mało na realnych problemach. Mówi się u nich o kryzysie, ale chyba nie o tym co trzeba…

  127. Gdyby Wargaming.net było spółką amerykańską, to EA miałaby solidną konkurencję do nagrody „złotej kupy”. xD

  128. HAHHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHHA 😀

  129. Prawda, Wargaming wciąga nosem EA, które stało się „najgorsze” bo SimCity się „zepsuo”… Na dodatek dodam, że mało jaki klient banku lub huty siedzi w internetach tyle co gracze i zdaje sobie sprawę z takich „plebiscytów”.

  130. Super. Może to a im coś do myślenia 😀

  131. Mr.ALFik|Nic nie poradzisz, że ludzie takie pierdoły odbierają poważniej niż jakiekolwiek kryzysy niepozwalające np. wykarmić rodziny itp. Swoją drogą takie plebiscyty po to są robione, jak igrzyska dla motłochu, żeby odciągać ludzi od prawdziwych problemów. Tak było, jest i będzie 🙂 .

  132. Tak to jest jak się robi gry dla niedzielnych graczy 😛

  133. Dużo z Was mówi że to że amerykanie nie zagłosowali na bank jest bez sensu. Ale gdyby zagłosowali na bank to oni i tak mieli by to gdzieś, za to EA rok temu pokazała że przejmują się czymś takim i ta „złota kupa” powinna dać im do myślenia.

  134. Populizm pełną gębą – to, co społeczeństwo uwielbia najbardziej. Plebiscyt plebiscytem, a ja bardzo chętnie kupuję ich gry. Nie podoba się – nie kupuj.

  135. nie wiem co ludzie mają do zakończenie mass effecta 3 dla mnie było epickie

  136. blind11, to że było w DLC

  137. Hm, to dobrze, bo żeby zepsuć (i tak już zgniłego) NFSa Worlda to wstyd. Mikropłatności na każdym kroku, żeby kupić byle auto typu Corolla to trzeba się najeździć ho ho i więcej. Kto wymyślił taki idiotyczny balans pieniężny?

  138. No nie dziwmy się:|-MoH Warfighter|-NFS Most Wanted (2)|-Syndicate Gry, które straciły na swoim klimacie.

  139. piotrekmolendo 16 kwietnia 2013 o 16:49

    Sliver880,Syndicate nie był wcale taki zły żeby go określać jedną z najgorszych gier EA

  140. Do trzech razy sztuka, jak mniemam…

Dodaj komentarz