rek
rek
17.04.2018
Często komentowane 20 Komentarze

Ys VIII: Pecetowy port to jedna z najgorzej ocenianych gier na Steamie. I to mimo półrocznego opóźnienia!

Ys VIII: Pecetowy port to jedna z najgorzej ocenianych gier na Steamie. I to mimo półrocznego opóźnienia!
Na konfiguracji, która pozwala na maksymalne detale w Battlefieldzie, gra uciąga wstydliwych 20 klatek na sekundę.

Raptem 22% pozytywnych ocen użytkowników, mocne oskarżenia i natychmiastowe przeprosiny wydawcy. Pecetowa wersja (na PS4 świetnie ocenianego) Ys VIII: Lacrimosa of Dana miała zadebiutować we wrześniu zeszłego roku. Ale NIS America uznało, że potrzebuje trochę więcej czasu, by wycyzelować port. Również listopadowej premiery nie udało się jednak dotrzymać. Podobnie jak terminu styczniowego.

Ostatecznie gra ukazała się wczoraj i wygląda na to, że mimo zwłoki trafiła do nas w kiepskim stanie technicznym. W swych opiniach użytkownicy Steama przestrzegają przed problemami z obsługą myszy i klawiatury (oraz kłopotami z wykrywaniem/opóźnieniem padów), częstymi crashami, kaleką optymalizacją, niemożnością zmiany rozdzielczości, a także kłopotami z muzyką i efektami dźwiękowymi, cieniowaniem czy wyświetlaniem tekstu…  

Użytkownik Alyindar pisze o produkcji tak:

Trudno grę zarekomendować. Tytuł Falcom jest cudowny, ale przeszczep NISA – wadliwy. Z uwagi na to, że gra jest obecnie NIEGRYWALNA, muszę powiedzieć „nie” i naprawdę mnie to boli.


dolmaKALEM dodaje:

Gram w Battlefielda na maksymalnych ustawieniach, a w tej grze mam 20 fps-ów. Poza tym grafika wygląda dziwnie, jakby była rozciągnięta (…) To nie może się dziać w 2018. Jeśli wciąż myślicie o zakupie tej gry, NIE RÓBCIE TEGO. Jest CAŁKOWICIE ZEPSUTA.


Zespół NIS America zareagował niemal natychmiast, w steamowej odezwie zapowiadając, którymi poprawkami zajmie się w pierwszej kolejności. W ciągu dwóch dni rozwiązane mają być kłopoty z v-synkiem, później ekipa pochyli się nad trudnościami z wykrywaniem/opóźnieniem kontrolerów i glitchami. W przeprosiny możecie się wczytać pod tym adresem.

Sytuacja przypomina kłopoty klasycznej Disgaei („Disgaea na PC ma świetny zwiastun i beznadziejny port”), za którą również odpowiadało NIS. Sporo krwi napsuł nam również przeszczep Tales of Symphonia, oryginalnie wydanego na konsoli GameCube jRPG-a, przed którego pecetową wersją przestrzegał swego czasu Cross („OSTRZEŻENIE – Pecetowy port Tales of Symphonia jest niewiarygodnie zły”).

rek

20 odpowiedzi do “Ys VIII: Pecetowy port to jedna z najgorzej ocenianych gier na Steamie. I to mimo półrocznego opóźnienia!”

  1. „Niemożliwa” obsługa z pomocą myszy i klawiatury, częste crashe, płynność na poziomie 20 klatek na sekundę (i to na konfiguracji, która pozwala na maksymalne detale w Battlefieldzie,

  2. Pecetowe porty Tecmo-Koei to też porażka. Japończycy to jednak mają trudności z przenoszeniem swoich gier na komputery.

  3. Od początku uważałem, że to portowanie gry na Switcha było powodem opóźnienia wersji PC, a nie poprawianie błędów. Chyba miałem rację.

  4. @Poganin|Przecież to nie gra Tecmo.@Zbignieff|Zobaczymy po premierze gry na switchu, jeśli gra na Switchu będzie działała dobrze oznacza to że port PC został całkowicie olany na rzecz portu na switcha. W tej chwili boję się co będzie z Disgaea 5, mam nadzieję że tego portu NIS America nie oleje.Szkoda tej gry, grałem chwilę na PS4 i było nieźle.

  5. +Poganin Ys VIII jakoś za bardzo mnie nie interesuje ale się zgadza Tecmo-Koei czy Segą są symbolami zachłanności w branży gier a najgorsze jest to się stała zupełnie normalną praktyką.

  6. @Scytian W poście Poganina jest takie magiczne słowo „też”.

  7. DivideEtImpera 17 kwietnia 2018 o 12:13

    Ciekawi mnie w jaki sposób tłumaczy się japońskim producentom z NIS. Raczej nie specyfiką zachodniego gracza czy rynkiem PC. W takue bajki NIS raczej już nie uwierzy. Pierwszy raz można było uznać za wpadkę, ale po drugim cały oddział NISA powiniem polecieć (choć D1 i D2 teraz działają już przyzwoicie, smrodek pozostał). Ktoś w NISIe musi mieć spory dar przekonywania że NIS jeszcze ich nie posłało w diabły.

  8. @Kawalorn|Rzeczywiście, nie zauważyłem, postów nie można edytować więc dowód na to że nie potrafię czytać zostanie w internecie na zawsze.

  9. Boję się o port Disgea 5 Complete.

  10. Przecież to NISA, było od razu wiadomo, że to tak się skoćzy. @DivideEtImpera, skoro do tej pory nikt z NISA nie wyleciał, to nikt nie wyleci, a przecież to było dla nich typowe dzieło, zarówno jeżeli chodzi o jakość portu jak i tłumaczenie. Niech za przykład posłuży Neptunia która dopiero na PC doczekała się moda tłumaczącego grę od nowa bo w ogóle nie dało się zrozumieć, co mówią postacie. Tak swoją drogą, to prawdziwy cud, że nic w tej grze nie oceznurowali (a są z tego doskonale znani)

  11. DivideEtImpera 17 kwietnia 2018 o 15:53

    @NISA nie miała niczego do Neptunii na PC. Może dlatego nie było większych problemów z działaniem. Choć szkoda że musieli usunąć Nisę. Całkiem w porządku postać, pasująca do humorystycznej konwencji gry.

  12. DivideEtImpera 17 kwietnia 2018 o 15:59

    A ci do cenzury: Idea Factory i Compile Heart zwykle mają ją w głębokim poważaniu. Poza drobnymi zmianami (usunięciu wieku w MegaTag) nie cenzurują gier (poza jedną sceną w Mk2 w wersji przedpremierowej która zapewniłaby grze rating AO). Mugen Souls zistało ocenzurowane za sprawą Ghostlghta.DAJCIE MOŻLIWOŚĆ EDYCJI KOMENTARZY FFS >.<

  13. Podobno na PS4 jest dostępne demo, ale nie mogę go znaleźć na PSStore. Ktoś grał?

  14. Coś NISowi nie idą te porty na pc, Danganronpa V3 prawie wszędzie miała kłopot z desynchornizacją audio z obrazem, do tej pory nie wiem, czy to naprawili

  15. Co do oceny portów Tecmo Koei i Segi – temu pierwszemu na początku z przenoszeniem gier na PC się wiodło, ale z czasem jakość portów się poprawiła, a co do Segi, ten japoński wydawca znany jest przecież z dobrych portów na PC.

  16. @DivideEtImpera|Czytanie ze zrozumieniem. NISA odpowiadała za lokalizację seri Neptunii. Po przeniesieniu gry na powstać mod tłumaczący grę na zrozumiały język. Nie chodziło o cenzurę w Neptunii, tylko Ys. To naprawdę cud, że słynąca z cenzurowania i wycinania zawartości NISA nic nie zrobiła tej grze.

  17. DivideEtImpera 18 kwietnia 2018 o 04:18

    @Typr Szczerze nie wiedziałem o tym. Grałem tylko w wersje na PC gdzie nie było o tym żadnych informacji. A przy cenzurze tak przeskoczyłeś, że myślałem, iż nadal piszesz o Neptunii.

  18. mógł powstać mod tłumaczący grę na zrozumiały język*

  19. Dobrze że nie czekałem i kupiłem wersje ps4. To samo zrobiłem z monster Hunter bo po prostu boję się konwersji jak ognia

  20. Dodam coś od siebie, na i5 7200u, 8gb ram i 940mx, gra wyciąga 60fps ale faktycznie spadki do około 20 są, nie tak częste, ale są. Druga sprawa to straszny screen tearing, nic nie daje włączenie v-sync w grze czy wymuszenie go przez panel nvidii. Nie miałem za to problemu z padem od x one s, żadnych opóźnień, a gra nie wysypała się ani razu. Jestem już po drugim rozdziale. Jak tylko wydadzą łatkę to polecam, o ile wydadzą:D

Dodaj komentarz