rek
rek
29.01.2018
4 Komentarze

YouTube i Twitch: Platformy streamingowe zwiększają stan posiadania [INFOGRAFIKA]

YouTube i Twitch: Platformy streamingowe zwiększają stan posiadania [INFOGRAFIKA]
Liczba streamerów na pierwszej z nich wzrosła w minionym roku o 373%!

Raport StreamLabs jest dla nas interesujący z przynajmniej kilku przyczyn. Z przyjemnej dla oka infografiki dowiadujemy się, iż…


(Kliknij, aby powiększyć)

  • W grudniu 2017 liczba aktywnych streamerów wzrosła do ponad 704 tysięcy! 
  • W ostatnim kwartale 2017 lwia część streamerów udzielała się na Twitchu (814 tys.) i/lub na YouTubie (293 tys).
  • Obie czołowe platformy zanotowały w 2017 wzrosty (pierwsza o 197%, druga – aż o 343%).
  • Facebook radzi sobie odczuwalnie słabiej od czołówki zestawienia, ale – jak pisaliśmy wczoraj – myśli o tym, by wykroić sobie wkrótce większy kawałek tortu.
  • Zresztą także Facebook zanotował w minionym kwartale wzrost (o 62%), podobnie jak Mixer (58%). Z kolei Periscope został uwzględniony w zestawieniu po raz pierwszy (aczkolwiek analitycy przewidują „stabilny wzrost” zainteresowania usługą).
  • twtwykre2_17975.jpg

  • W kategorii najczęściej streamowanych gier królują PlayerUnknown’s Battlegrounds (które tylko w ostatnim kwartale stało się podstawą dla ponad 4,2 milionów godzin streamów!), League of Legends i Fortnite.
  • „Tipy” wzrosły w 2017 o 25% i złożyły się na wpłaty w łącznej wysokości 101 mln dolarów.
  • twtwykre_17975.png

    Prognozy na 2018 są optymistyczne, co autorzy raportu wiążą ze startem lig Overwatcha (przez pierwszy tydzień rozgrywki śledziło ponad 10 milionów osób) i NBA 2K. Przed ekrany mają przyciągać nas przede wszystkim esportowe zmagania oraz shootery typu battle royale. „Rosnąć” będzie wszystkim plaformom streamingowym (aczkolwiek o ile, to dobre pytanie), sporo może także zamieszać streaming mobilny. Swoją drogą: autorzy raportu przewidują, że w segmencie mobilek może zarządzić Honor of Kings, największa gra na iOS-y i telefony z Androidem w Chinach, która raźno zmierza na rynek amerykański.

    rek

    4 odpowiedzi do “YouTube i Twitch: Platformy streamingowe zwiększają stan posiadania [INFOGRAFIKA]”

    1. Zostanę stremerę. A tak na poważnie nie rozumiem popularnosci stremingu. Czyz nie lepiej kupic gre I samemu w nia pograc, niz ogladac jak ktoś gra? Czy ludzie są az tak leniwi ze nie chce sie im grać?

    2. @mientek Powody widzę dwa.|1. To jak oglądanie meczu piłki nożnej w TV. Też nie grasz. Przy grach jednak czasem nie masz ochoty na rozgrywkę a na samą fabułę. A jeśli chodzi o mecze PvP często komentarz grającego tworzy lepszą opowieść (poza tym miło jak coś gada w tle kiedy zajmujesz się swoimi rzeczami :P)|2. To tak po prawdzie telewizja. A w faktycznej telewizji lecą teraz głównie reklamy przerywane syfiastymi programami w stylu „Dlaczego ja”. Na Twichu reklam nie ma (na razie).

    3. @demogorgon|Na twitchu są reklamy, jak masz adblocka to ich nie widzisz.

    4. Mają takie wyniki bo nigdy nie wymierzają kar tym co łamią zasady regulaminu. Przynajmniej przy mojej obecności. Jakiś kolo upił się tak mocno ze bluzgał się na każdego w grze co grał. Zgłaszam go i kolo dalej się zabawia jak na imprezie parę dni potem bo nikt nie zareagował na moje zgłoszenia całej tej mojej sprawy.Nawet z dowodem całego tego bajzlu nikt nie zdaje mieć wpływu na to co się dzieje u innych.

    Dodaj komentarz