
Xbox One: Konsola zaprojektowana, by żyć wiecznie

Jeżeli boicie się kupić Xboksa One, bo obawiacie się powtórki sytuacji z pierwszymi, bardzo awaryjnymi modelami X360, możecie odetchnąć z ulgą i składać pre-order. Jak zapowiada Microsoft, konsola będzie mogła być włączona znacznie dłużej, niż może wam się wydawać.
Nigdy nie wyłączany Xbox One nie będzie co prawda działać wiecznie, ale przynajmniej tyle, żeby dożyć swojej własnej śmierci, która – według przewidywań producenta – nastąpi 10 lat po premierze.
Xbox One to spore pudło – spowodowane jest to między innymi rozważnie rozplanowanym chłodzeniem, które uniemożliwi przegrzanie się konsoli nawet przez wspomniane 10 lat, a ponadto ma działać niemal bezgłośnie. Rozeszła się nawet plotka, jakoby pierwsze prototypy Xboksa One nie miały żadnych diod, które dawałyby znak życia konsoli, przez co po włączeniu pracownicy Microsoftu nie byli pewni, czy w ogóle się uruchomiła.

Czytaj dalej
79 odpowiedzi do “Xbox One: Konsola zaprojektowana, by żyć wiecznie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Działa tak cicho, żeby nikt nie wiedział, że jest podsłuchiwany :-P|Jeśli faktycznie będzie taka cicha, to wiele osób lubiących cool&quite może sięgnąć po tę konsolę właśnie z tego względu.
Średnio 10 lat, a pierwsze egzemplarze będą miały taką samą awaryjność, co pierwsze 360-tki. Nie wierzę w bajki Microsoftu 🙂
Ciekawe kto za prąd zapłaci…
Oko kinecta obserwujące mnie 24/7? Podziękował…
A skąd oni mogą to wiedzieć ?! Głupia gadka. Wiadomo że pierwsze wydanie PS4 i XBO będzie wadliwe
skoro 10 lat przewidują to niech na tyle dadzą gwarancje 🙂 co im szkodzi skoro to bezawaryjna konsola
@Sycho14 To się da wyłączyć….
Aż specjalnie się zalogowałem żeby to napisać @Sycho14 i @SharpFranc Jesteście tak bezmózdzy czy bawicie się w hamerykanów ? jak wam przeszkadza ten cały kinect to jaki problem go wpieprzyć w jakieś pudło i mieć spokój, ale nie trzeba się pochwalić swoją gimbazjalną inteligencją i spróbować zaświecić w internecie.
buhahaha ta jasne ale się usmiałem ciekawe co jeszcze shitosoft wymysli za hasła reklamowe 🙂 desperacka proba odzyskanai zaufania klientów ŻAL!!!
Grigorij i xXxNikoxXx uprzedziliście mnie.
Dajcie 10-letnią gwarancję to uwierzę. Gadać to każdy może, ale wszyscy wiemy że na gadaniu zwykle się kończy.
juz kupuje! Ufam mikrosoftowi, nigdy mnie nie oszukał. NIgdy pieniedzy nie chcial wyciskac. Dawał mi to co najlepsze dla 12 latkow – MP w codzie! Przestancie narzekac, MS chce dla was dobrze! Przeszkadza wam 100 lat ciaglego dzialania konsoli?! pożal sie borze. mam 8 lat (ok, 7, w pazdzierniku bede mial usme urodziny i dostane cawadooty) i jestem mondrzejszy od was. Gawrancja? wyraznie powiedzieli ze bedzie rzyc 10 lat! ja mam xboxa od premiery bo mi cioca ze stanuw sciagnela…
cd i dziala do dzis, gram na nim w killzone i havy rein, gry dla doroslych grachy, takich jak ja!
Dziwny tok rozumowania 🙂 Raz im nie wyszło przez co wiele milionów stracili, to na pewno drugi raz też tak zrobią, bo są tak bezduszni, że śmieją się podczas wymieniania płyty głównej, że jakiś typ teraz nie pogra 🙂 Sprzęt nie da rady przeżyć 10 lat? Ludzie już ogłupieni przez koncerny sztucznie skracające życie urządzeń. Da się zrobić sprzęt, który bez problemu przeżyje 10 lat a dowodów na to masa.
Żałośni są ci co hejtują xboxa.Powinnismy sie cieszy ze wychodzi nowa generacja a z osądem wstrzymac sie jeszcze bo wciaz wilu rzeczy nie wiadamo.Ja np się ciesze że bede miał konsole mocniejsza niz 95 % pc na świecie i będą na nia wychodzily wspaniale gry a czy to bedzie ps4 czy xbox to sie okaze
@Kontakt – to miło, że tak młodzi się wypowiadają (chodźu mnie w rodzinie dostęp do internetu dajemy dzieciom od 11 roku życia dopiero 😀 ), aczkolwiek, jeśli chcesz brzmieć poważniej proszę…. poprawiaj błędy. Każda wyszukiwarka to ma w tych czasach :
@ Blaadee – tak, ktos sie nabral! Wygralem! Przecież to śmierdzi trollem, mam nadzieję, że zauważyłeś. Tak, nudzę się.
@Blaadee Sam popełniłeś błąd w słowie „choć”
Blaadee – spoko, ale polecam maść na ból rzyci, przeto ten gość to troll 🙂
Tum dum duuuuuuuum 😉
dokładnie kontakt, props 🙂
hmmm 95 % ??? za dwa lata będzie to już 20%…. zarówno jak xbo jak ps4 nie pobije, podkreślam „drogiego” PC
@Mag123| | Liczysz też komputery biurowe, rozumiem, które nie służą do niczego więcej niż przeglądania sieci? Bad troll 🙂
taki trochę shame, Blaadee 😉
Yhy
@Kaabalorn – Najistotniejszą rzeczą jest to, że przez prawie cały okres życia konsoli moc PC jest tylko czystą statystyką. W praktyce większość gier jest portowana z konsol na PC, co oznacza, że nawet 10x mocniejszy komp nie pokaże nic nadzwyczaj ciekawego ponad stan konsolowy. Po drugie – konsola kosztuje około 2 tysi czyli tyle, ile „lepsza” grafika do kompa a która i tak nie wytrzyma całej generacji.
@Grigorij Do czasu, do czasu, wiesz, że ustawienia zapowiedziane przy prezentacji da się przywrócić jedną łatką?
nie bad trol tylko zobacz sobie statystyki na steam
A świstak zawija w te sreberka.
Xbox One to […] pudło – z tym się zgodzę XD
sraty-taty-du.pa w kraty…każdy pierwszy model trzeba traktować jako prototyp i w bajki nie wierze. o Ps2 też mówili że super cacy a laser padał itd. X360 potem ps3 tez wiec opowiadają bajki, na pewno coś klęknie…
Już na pewno będzie żyć wiecznie… jako internetowy mem pogardy 😛
Pierwsze sprzedane x kloce już pewnie po miesiącu padną:P Propaganda panie, propaganda
Mag123 czy wiesz, że cpu w xboxie one jest low profile coś do tabletów i ultra cienkich laptopów, a gpu to najprawdopodobniej radeon hd 7770 który kosztuje 380zł >?
Od kiedy do stopów przestał być dodawany ołów to żaden sprzęt nie przetrzyma 10 lat 🙂 Unia Europejska, zimne luty i te sprawy
Hahaha. Teraz sprzet dziala tylko przez okres gwarancyjny pozniej musi sie zepsuc zeby inni mogli zarobic na naprawach (jesli sa mozliwe) lub zeby ludzie kupowali nowe egzemplarze. I jest tak nie tylko z elektronika.
@SmokSmog a wiesz ze PS4 to prawie to samo?
Smok a ty wiesz ze takie gadanie jest durne ?Oczywisce ze sa pc mocniejsze od konsol ale co z tego.Tworzenie gier na konsole ma ta przewage ze robi sie je pod jedna specyfikacje co daje mozliwosc perfekcyjnej optymalizacji i wyciskania ze sprzetu ile sie da.Na pc nieda sie tego osiagnac gdyz|gry sie robi po wiele konfiguracji.Konsole sa naprawde potezne maja po 8 gb co jest az|za duzo ps4 ma pamieci typpu gddr5 co daje gigantyczne mozliwosci.Skoro kompy sa tak mocarne to dlaczego nie pojawily sie gry o
grafice the division albo deep down ?Ano dlatega ze wydanie takiej gry na pc sie nie oplaca.Bf 3 sprzedal sie najlepiej na konsolach.Na pc jest tak ogromne piractwo ze nie oplaca sie wkladanie ogromnej kasy w gre tylko na pc i ostatnia rzecz demo deep down dzialala w full hd i 30 fps na ps4 capcom odpalil je na pc ale na tych samych ustawieniach potrzebowali core i7 8gb ram i gtx 670 a koszt takiego komputera to ok 4 k zl.Dlatego konsole zawsze beda mialy przewage na pc.
Jak uroczo – news na podstawie PR bulshitu Leadbettera z Eurogamera, który kilka dni temu kompletnie się skompromitował porównaniem wydajności graficznej obu next genów (za GPU PS4 wziął 7850, a za XO HD 7790 zamiast bazowego 7770 i zapomniał wspomnieć o tym, że układ posiada GDDR5). Teraz wmawia, że niewymienialny HDD użyty w XO jest tak wytrzymały, że wytrzyma dekadę, o reszcie podzespołów nie wspominając. Równie dobrze można powołać się na Majora Nelsona.
Da się wyprodukować wytrzymały, długowieczny sprzęt, ale nie na konwencjonalnych komercyjnych podzespołach, bo te nie były projektowane do tak długiej i wytężonej pracy.
Aż się zarejestrowałem, żeby napisać komentarz. Rozumiem, że hasła marketingowe są różne no ale niech one chociaż będą realne. Microsoft chce nam powiedzieć, że konsola będzie bez problemu działała przez cały swój okres życia bez jakiejkolwiek awarii? I to jeszcze niby wszystko na bezołowiowych lutach 😀
Ja ci zaraz kupię. Cholera piszecie o grach, stawiacie się w roli znawców, ekspertów i heroldów, służących nam swoją wiedzą na najróżniejsze sposoby, a potem zachęcacie do zakupu czegoś? Nie idźcie tą drogą. Jeszcze trochę, a będę tu wchodził nie po nowinki ze świata gier, a żeby zobaczyć czym zagryzać i popijać podczas rozgrywki.
Sjet – piękne podsumowanie. Właściwie to samo chciałem napisać 🙂 . @Mag123 – nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Takie głupoty i brak znajomości tematu, że nawet nie chce mi się obalać punktu po punkcie z tych bredni które napisałeś. Polecam przegląd gier na PC zanim zaczniesz pitolić.
AoS – zapominasz, że te porty często mają znacznie lepszą grafikę niż konsolowe oryginały. I mowa tu nie tylko o rozdzielczości (BF4 na PS4 będzie śmigał w 720p rozciąganym do 1080p, podczas gdy PCty spokojnie ciągną Full HD jeśli nie 3x Full HD z 3 monitorami), ale też rozdzielczości tekstur (Crysis 2 po patchu HighRes miał tekstury o 4 do 8-krotnie większej powierzchni niż na konsolach, Shift 2 miał 2 razy wyższą rozdzielczość tekstur), podrasowanych efektach, polu widzenia, zasięgu „wzroku”,
@Paladyn_Rage – Ale o co Ci, durniu, chodzi? Czy oni gdzieś napisali, że MUSISZ to zrobić? Nie. Oni tylko powiedzieli, że jeśli ktoś chciał pre-order’ować, ale bał się o awaryjność konsoli, to nie musi się martwić i może śmiało zamówić…
… ulepszonej fizyce, obsłudze dodatkowych akcesoriów, darmowych DLC, etc. etc. etc. Także… chyba sam widzisz, że takie porównywanie absolutnie nie ma sensu. Może i przeciętny kowalski nie widzi żadnej różnicy, ale kowalski też nie widzi różnicy między najlepszymi grami na iPada 4 a tymi na Xboxa 360, więc raczej nie ma o czym dyskutować. 😉
Zamiast diody BSOD na ekranie tv 😀
@Grigorij – aka bezmóżdży – facet, ja to napisałem to z ironią, żeby się właśnie ponaśmiewać z baranów, co to „są ciągle śledzeni, bo konsola ma kinecta”, ale jak włażą na google-a albo klikają w swoim fajansiarskim fonie z androidem na pokładzie, to zagrożenia nie wyczuwają i wszystko jest cacy, a tam właśnie jest system ad-trace google-a i to 24/7. Także to było info dla hejterków Microsofta, który jest zły i fanów reszty, która jest dobra, cacy i dba o użytkownika i krzywdy mu NIGDY nie zrobi. Tiaaaa.
Sky wszystko co napisalem to prawda ale jak ty przez swoje pctowe fanbojstwo tego nie widzisz to twoj problem.Skoro nawet nie potrafisz obalic moich argumentów
np Crysis o mega grafice powstał tylko na pc został tak spiracony że twórcy ledwo wyszli na zero
Większość z was będzie i tak musiała wymieniać kompu żeby grać w next genowy gry.Develloperzy wypowiadaja sie ze potrzeba 8 do 12 gb ram karte graficzna o pamieci powyzej 2gb i 4 lub 8 rdzeniowy procesor
Każdy kto choc troche sie zna na sprzęcie i myśli się ze mną zgodzi
@Mag123, no i wtedy crytek stwierdził „napiszmy na konsole, to zarobimy ful hajsu, bo nie będzie piractwa” i co? Jajo! Znowu nie zarobili…i konsole były „bleeee”. No to przy trójce znowu wrócili na PC-ty + konsole i wreszcie wyszło im jako tako. To młode studio i jeszcze się uczy rynku…
„Konsola zaprojektowana, by żyć wiecznie”.|O połowę słabsza od PS4 w większości aspektów?|Let’s begin the Flame War & Butt Hurt.
@Mag123: że piszesz jak potłuczony to jeszcze błędnie… 8 – 12 GB ?! o_O Na palcach jednej ręki mogę wymienić tytuły które potrzebują 2GB GDDR, a do tej pory na najbardziej wymagające gry wystarczyło mieć 6 GB DDR (chociażby BF3 Ultra topornie działa na 4GB). Zapomniałeś o fakcie że sporą część RAMu na NextGenach będzie zabierał system (a bo to funkcje społecznościowe, nagrywanie x czasu wstecz, różne nikomu niepotrzebne przystawki itd.) co nie dotyczy PCta w tak dużym stopniu.
zigor1 ja tylko powiedzialem co mówią ludzie co gry na next geny tworzą a oni chyba bardziej od cb sie znają.
Nadchodzące konsole mają wykorzystywać 8GB pamięci wspólnej dla CPU i GPU. Dla porównania, komputery posiadają dwa oddzielne jej obszary – pamięć systemowa (DDR3) i graficzna (najczęściej GDDR5). Zalecamy kupno karty z jak największą ilością pamięci GDDR5, choć oczywiście ilość pamięci systemowej też ma znaczenie.|Linus Blomberg ze studia Avalanche zaleca 8GB DDR3, z kolei inne nasze źródło uważa, że znacznie bezpieczniej i przyszłościowo byłoby zainwestować w 12GB. Musimy bowiem pamiętać, że część tego obs
zaru jest zajmowana przez Windows. Poza tym, dane graficzne muszą być przenoszone z pamięci systemowej do graficznej.
Mag123 jest swięcie przekonany, że zna się na kompach 🙂 ale najwidoczniej tych z mediamarktu |dysk 500gb !!!! 8 gb ram procesor 4 rdzeniowy !!!! garta 2 GGB hahaha
pamięć GDDR5 nie jest taka droga tylko producenci grafik wrzucają od 1GB do 3GB zależnie od mocy karty graficznej bo i tak dzisiejsze gry więcej nie wymagają. Zapewne na poczontku 2014 gdy nvidia i |AMD zaprezentują nowe GPU w 20nm to włożą po 4- do 8GB w topowych kartach by nie było najmniejszego problemu z grami multiplatformowymi + jeszcze 16GB pamięci systemowej DDR3 pominno kosztowac ze 350-400zł
ok wg ciebie sie nie znam.Ja tylko przytoczyłem z akrytkułu jak przygotwoać się na następną generacją konsol.Ale niestety tutaj jest pełno fabojow pc nie rozumiejących co się do nich mówi.
@Mag123|nie siej propagandy, twoje wiadomości są wyssane z palca a wiedza odnośnie sprzętu jest znikoma ponieważ nie przedstawiłeś żadnego sensownego argumentu. 8 rdzeniowy Jaguar z częstotliwością 1.6Ghz demonem szybkości nie jest, każdy intelowski Haswell i Ivy Bridge go zmiata. Moc obliczeniowa grafiki xbox one to 1.2GFlops, ps4 to 1.8GFlops, dla przykładu odchodząca do lamusa karta ze sredniej polki geforce 6600 ma większą moc obliczeniową niż układ graficzny z ps4.
http:www.eurogamer.pl/articles/digitalfoundry-komputer-na-nadchodzaca-generacje
chodzi oczywicie o geforce 660, a nie 6600, mała literówka
to chyba oczywiste : )
wiadomo że dzis są pc lepsze od konsol nowej generacji ale tu chodzi o to że i tak trzeba będzie mieć komputer lepszy niz konsola bo na pc nigdy nie bedzie takiej optymalizacji.Konsole maja pamiec wspoldzielona co napewno troche im pomoże w starciu z high endowymi pctami.Ps4 ma 8 gb pamieci gddr5 czyli wiecej od tytana co nie znaczy ze jest szybsza od niego : )Poprostu gry będą robione pod wielordzeniowe procesory i pod duża ilość pamieci.Wiec dlatego potrzebne bedzie 2gb na karcie mimo ze jest pelno kart 1
gb szybszych od tej z ps4 czy xboxa one i powinnismy my się cieszyć że za nie długo gry będą wyglądać o wiele lepiej : )
mrgonzo nie rzucaj tak liczbami… bo te 1,2 TF to tylko spekulacja(Microsoft milczy na temat wydajności, podali parametry układu, sony podało swoje 1.8, taka wojna informacyjna będzie trwała do końca.) co do wydajności inetal owszem, tyle że stawia on na 1 wątek… amd na 8 rdzeni( przy aplikacjach potrafiących to wykorzystać jest duża różnica- ale to nie są gry) dla tego tyle liczy się na nowe konsole. by wreszcie przestano inwestować w 1 mocny wątek.
Mag123 od nośnie pamięci, tak ale tylko w przypadku xbox… ps4 pamięć jest wspólna ale na chwile obecną nie wiadomo czy po zmodyfikowaniu układ jest dalej zgodny z hUMA… chodzą słuchy że po tym całym kombinowaniu z cpu i jego dostępie przez szynę (dostęp do pamięci dla gpu 176, to dla cpu 20Gb/s, do tego gpu może mieć te 20 mniej…bo podano tylko 176 jako wydajność, dochodzą jeszcze opóźnienia gddr 5 vs ddr3 ale to podobno sony jakoś softwarowo rozwiązało) co może się odbić na wydajności cpu[cdn.]
[cd] gdyż jak powszechnie wiadomo gpu amd skaluje się lepiej przy mocnym jednym rdzeniu(odwrotnie do nVidia która lepiej skaluje się z produktami Amd, narzut sterowników jest u amd większy na jeden rdzeń)…|cóż poczekamy zobaczymy, wiadomo że sony lepiej radzi sobie z klientami – pytanie kto zaoferuje nam relatywnie lepsze urządznie i prdukt w tej samej cenie?
Taa. Konsola stworzona by rzyć wiecznie w magazynie sklepowym.[if you now what i mean:)]
Co do bebechów konsoli ,to może być różnie i jaką mają prawdziwą moc, dowiemy się dopiero ,gdy konsole trafią do sklepów. Microsoft może przecież zrobić taki sam myk jak z xboxem 360 ,czyli dwa miesiące przed premierą zwiększyć ilość ramu dwukrotnie. Zgadzam się z Meg123 w kwesti tego ,że żeby na pc ,,przetrwać,, nową generację konsol,trzeba mieć sprzęt od nich mocniejszy ,a nie taki sam,bo jam np. pc lepszy od x360 ,a i tak gry mi chodzą lepiej na tej konsoli.
W starciu xbox one vs ps4 nie ma jeszcze jednego bardzo ważnego czynnika-zabezpieczeń. Wiele osób kupiło klocka tylko dlatego,że można go łatwo spiracić,z kolei na ps3 są z tym dużo większe problemy.
@ Mag123: I znów klepiesz jak potłuczony… Z optymalizacją nie będzie już problemu gdyż Xbox One czy PS4 będą miały tą samą architekturę procesora co każdy dzisiejszy PC (x86-64), więc piszesz gry tak samo na PC jak i na konsole (oczywiście z różnicą API itd.). Po drugie programiści uwież mi słabo znają się na sprzęcie i ich gdybania odnośnie ilości RAM w przyszłości wrzuciłbym do jednego worka z powieściami SciFi
programisci sie nie znaja co juz maja te konsole od dawna ale ty juz wiesz o nich wszystko ok…
kazdy ci powie ze musisz miec min 8 gb ram na nowa generacje
zigor1 pokaż mi pc z ddr5 lub ddr3 + esram w dostępie równoległym dla cpu. fakt, że jest podobnie to jeszcze nic nie znaczy… przepustowość dla cpu w xbox jest niesamowicie wysoka(pod tym względem ps4 jest bardziej podobny do pc). zresztą nie do końca wiemy w czym będziemy tworzy soft(sdk, środowisko programowania, biblioteki i optymalizacja sterowników, to coś co dla nas pctowców jest nie dostępne) dla ps4 i to też jest ważne w kwesti optymalizacji.
a co do procesu i sposobu pisania i tworzenia gier na wszystkich urządzania (pomijając małe firmy) wygląda on mniej więcej zawsze tak samo…różnicą jest pare elementów(czasem krytycznych). no przecież ps3 programujemy grafikę w openGL, na x klocku w direct3D. obie technologie są z powodzeniem używane zarówno na konsolach, mobilnych jak i pc. od paru ładnych lat na platformie Microsoftu ten sam program można było uruchomić na pc(x86/x64), xbox(IBM) czy mobilne(ARM) tylko zmieniając wersję kompilatora.