rek
rek
05.09.2017

Xbox One dostaje obsługę klawiatury i myszy – są szczegóły

Xbox One dostaje obsługę klawiatury i myszy – są szczegóły
A gry, które będę z tej funkcji korzystały, są już w drodze. 

O szczegółach opowiadał Mike Ybarra, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny m.in. za Xboksa. Najważniejszy wniosek? Twórcy gier będą musieli bardzo uważać, by niczego nie popsuć. I nie chodzi wcale o stabilność konsoli, a wrażenia z grania. 

Musimy to zrobić dobrze, dlatego zostawimy bardzo wiele decyzji developerom. Dużo osób wysyła mi wiadomości na Twitterze, pisząc: „Nie możecie tego zrobić, bo część graczy będzie poszkodowana” – i my to rozumiemy.  Dlatego poza wprowadzeniem obsługi myszy i klawiatury będziemy również doradzać twórcom gier, mówiąc: „Musicie mieć na uwadze graczy w multi”. Jeśli tryby sieciowe bazują na rywalizacji, gracze najpewniej będą chcieli mieć wybór – niektórzy preferują mysz i klawiaturę, inni pada, a jeszcze inni woleliby za każdym razem móc dokonywać wyboru. Już wkrótce zobaczycie pierwsze nasze gry ze wsparciem dla myszy i klawiatury. Nie mogę jeszcze ogłosić tytułów – ale to już niedługo. 

Warto w tym momencie przypomnieć, że Microsoft już od pewnego czasu eksperymentuje ze wsparciem dla myszy i klawiatury w Gears of War 4 – i to od gracza zależy, czy będzie się zmagał z przeciwnikami używającymi tylko kontrolera, czy też rzuci się na wrogów uzbrojonych w akcesoria pecetowe.

Przy okazji warto także dodać, że oficjalne wsparcie dla myszy i klawiatury szalenie ułatwi pracę twórcom gier typu RTS (niby ich popularność maleje, ale sam Microsoft macza palce w kolejnej odsłonie Age of Empires) i MOBA. O możliwości wygodnego korzystania z programów (a na XBO można przecież uruchamiać aplikacje ze sklepu Microsoftu) nawet nie wspominam…

rek

45 odpowiedzi do “Xbox One dostaje obsługę klawiatury i myszy – są szczegóły”

  1. Przede wszystkim jest wygodniejszy a w wielu przypadkach faktycznie kładzie duet klawa + mysz na łopatki (dowolna bijatyka, samochodówka…). Zależy od sytuacji. Wg mnie to fajny pomysł – pod warunkiem, że nie ucierpi multi.

  2. Chyba najgorsza decyzja Microsoftu ostatnimi czasy. Mają świetnego pada, to po cholerę takie coś? Jak ktoś ma awersję do grania na padzie to nikt nie zmusza do grania na konsolach. Xbox One jest świetną konsolą, ale niszczy ją to że MS chcę z niej PCta zrobić 360tka nie miała tego całego syfu i świetnie sobie radziła. Jak chcę użyć komputer to biorę laptopa ew. tablet 2in1 a nie za konsole chwytam. Jutro pewnie zapowiedzą, że nie będzie kolejnej części Gears of War, ale za to Photoshopa wprowadzą

  3. +lastmanstanding również gra mi się bardzo dobrze w bijatyki na klawiaturze pad nie koniecznie musi być taki dobry a odnośnie fps’ów gra bez myszy mija się celem traci się precyzje.

  4. Skoro pad działa w obie strony, to najwyższy czas aby klawa i mysz też mogły.

  5. 12:02 @ lastmanstanding. O czym ty bredzisz. Nie raz uczestniczyłem w dyskusjach w tej sprawie i napotykałem tylko takie wianki… „na myszce gra się trudniej bo wymaga większej precyzji” 🙂 Ale w życiu nie przeczytałem bujdy że pad jest precyzyjniejszy. Myślę że developerzy dalej będą robić gry pod pada i jeśli mysz będzie tylko opcją to wszystko będzie ok i trochę graczy przeskoczy z PC na konsole.

  6. @lastmanstanding|Po prostu grasz z słabymi graczami, bo twój argument działa tylko przy spamowaniu słabymi podstawowymi atakami. Jakiekolwiek combosy mają dostateczne ramy czasowe by na padzie powciskać wygodnie co trzeba. Na klawiaturze jest zbyt gęsto by grało się wygodnie, o samym ułożeniu rąk nie wspominając

  7. Microsoft dobrze kombinuje ale cienko to wróży np. Destiny 2 bo jakoś nie widzę grania w 30 fps na myszce albo jakiekolwiek FPS w tylu klatkach.

  8. Pad precyzyjniejszy xDAż sobie to zapiszę

  9. @Dives – jezu czlowieku jaki masz problem w tym, ze deweloper daje wybor graczowi. Juz wiem, dlaczego raz na jakis czas obiecuje sobie nie czytac komentarzy. Masakra. Dawno nie czytalem czegos tak @$€£$%_^@$£!!!!!

  10. Za rok XBOX dostanie wymienialne podzespoly i tak oto zostanie PC-tem buahaha

  11. @lastmanstanding No, jeśli naprawdę znalazły się takie gwiazdy to zwracam honor. Ja w każdym razie nie spotkałem się z takimi talentami. Jeśli chodzi o bijatyki na klawiaturze to nie próbowałem ale jeśli już miałbym tak grać to kupiłbym raczej zestaw z automatu.

  12. @lastmanstanding|>wycieczka osobista |jest|>bycie edgy na siłę |jest|>argumenty z dupy|są|>ból dupy jest

  13. @Victarion Ktoś z Microsoftu już coś gadał o zakończeniu normalnego życia konsol i że być może będą wydawać takie Xboxy zależnie od tego kiedy im mocą zawieje 🙂 Na wymienialne podzespoły nie ma szans bo konsole są robione pod koszty i minimalizm.

  14. Wiecie co jeszcze ma obsługę klawiatury i myszy?|PCA tak na poważnie, zwisa mi jak biedni konsolowcy przeżyją to że ktoś będzie mógł grać myszą a nie padem, ale cieszy mnie wielce fakt że developerzy tworzący grę na wiele platform nie będą musieli się ograniczać do tworzenia tylko ubogiego 'padowego’ interfejsu.

  15. @lastmanstanding|No i oczywiście twoje badania są takie miarodajne xD Ogólnie zobacz sobie na czym grają na turniejach, pad albo arcade stick który ma jeszcze szerzej rozstawione guziki bo tak jest wygodniej grać w bijatyki.

  16. Zresztą to tak samo jak argumentować, że granie w Guitar Hero na klawiaturze jest lepsze bo są bliże przyciski

  17. Co to za żarty ? Konsola najnowszej generacji, a dopiero epokę knsoli łupanej dogania ? Kilka gier na playstation2 (psx chyba też) miało obsługę myszy i klawiatury np ff7 dirge of cerberus

  18. @Nir Hehe… a kto tu pisał że developrzey będą pisać gry pod myszki. Tutaj jest mowa tylko o tym że posiadacze xboxa dostaną możliwość ich obsługiwania. Nie dorabiaj złotych myśli. To jest bardzo złożona sprawa bo taki developer będzie musiał siedzieć i poświęcać czas na testowanie swojej gry na myszce. Aby gry działały już teraz to w grę wchodzi tylko emulacja. I jak ta emulacja działa to już możemy zobaczyć teraz na specjalnych akcesoriach z myszą.

  19. @rajker Miało i co z tego jak to były inne czasy. Chyba że chcesz napisać że sterowanie w FPS było kiedyś i teraz takie same na konsolach 🙂 Sam miałem myszkę na PSX ale jakie wtedy wrażenie miałem już nie pamiętam. Pamiętam że grałem w Constructor ale nie wiedziałem jak w to grać bo gra była po angielsku. Ogólnie z całej liczby gier na PSX to ostatecznie chyba tylko 35 obsługiwało mysz… ale dziwnie to wyglądało w jednej ręce trzymać pada a w drugiej mysz 🙂

  20. Przy bijatykach to zależy czy opiera się ona mocno na wciskaniu skosów… Jeśli tak, to przewagę ma moim zdaniem pad, ale jeśli nie to przewagę ma klawiatura ponieważ właśnie używasz więcej palców na raz od razu leżących na odpowiednich klawiszach przez co czas reakcji się zmniejsza. Klawa wymaga jednak więcej wprawy i jest po prostu mniej wygodna bo nie możesz się rozwalić jak chcesz a gry to przede wszystkim zabawa.

  21. „Przy okazji warto także dodać, że oficjalne wsparcie dla myszy i klawiatury szalenie ułatwi pracę twórcom gier typu RTS ” – dobry dowcip. Przecież i tak będą musieli stworzyć również stwerowanie pod pada i tak, więc niby gdzie to ułatwienie? Takie same zaślepienie i myślenie życzeniowe jak na Polygamii.

  22. @Syskol|Bardzo „ciekawy” argument z Arcade stickiem podałeś, tylko że on popiera tezę @lastmanstanding a nie twoją, pod względem wciskania przycisków Arcade Stick działa tak jak klawiatura a nie pad – przyciski masz pod dłonią, różne przyciski wciskasz różnymi palcami, więc wciśnięcie 4 przycisków ataku jest dziecinnie proste w przeciwieństwie do pada. Granie w bijatyki na klawiaturze jest proste, naprawdę ciężko przez przypadek wcisnąć kierunek wiec gra nie wymaga tak dużej zręczności,

  23. niestety wzamian za łatwiejszy start traci się możliwość gry na najwyższym poziomie, wprowadzanie kierunków na klawiaturze nigdy nie będzie aż tak szybkie jak na Arcade Sticku czy padzie. Szybkość wprowadzania ataków o której wspominałeś nie ma żadnego znaczenia, przy wprowadzaniu ataków ważny jest odpowiedni timing a nie szybkość.

  24. Klawa ma przewagę w bijatykach pod względem czasu reakcji dla pierwszego ciosu (w combo to już wiadomo że jest już timing ściśle określony). Oprócz tego czas reakcji nie tyczy się tylko przycisków od ciosów, ale też od ruchu (np. ruch nadgarstka w arcade sticku jest obiektywnie wolniejszy, ale ma skosy i jest wygodny więc ogólnie jest na plus). Klawa traci tylko przy wciskaniu skosów a co do reszty jest tak dobra, że już lepiej się chyba nie da zwłaszcza, że teraz jeszcze klawy mechaniczne można tanio kupić

  25. Jeśli ktoś ma problemy z grami jak Dark Souls to polecam spróbować grać na klawie, bo to daje trochę przewagę – szybsza precyzyjna reakcja na ataki z różnych stron (zwłaszcza te bardziej z tyłu) i ogólnie obczajanie sytuacji wygodniejsze jak i precyzja pozwalająca sprintem przebiegać po wąskich ścieżkach bez spadania. Niestety domyślne rozwiązanie pod klawę jest koszmarne i żeby grało się lepiej trzeba koniecznie użyć AutoHotkey – bez AutoHotkey lepiej moim zdaniem zostać przy padzie…

  26. BTW jak gram padem w bijatyki to nie trzymam go w tradycyjny sposób – trzymam go od spodu tak że nie wciskam przycisków A B X Y kciukiem, tylko palcami bo inaczej właśnie jest za wolno i nie mogę tego znieść. Nie jest to jakoś specjalnie wygodne, ale mi odpowiada xD

  27. @McGrave|Też tak robię, tylko to jest dobre do postaci typu Eddy Gordo czy Hwoarang w Tekkenie gdzie wystarczy naciskać dwa guziki szybko by wygrać z kimś na podobnie niskim poziomie

  28. @Selekt no i co z tego że inne czasy ? To nie zmienia faktu że się najpierw cofnęli a teraz udają że wielki postęp. Co do roszczeniowców to wystarczy że w multiplay-lobby przy każdym graczu będzie ikonka jego kontrolera i po problemie, że firmy będą musiały się napracować ? i tak robią grubą kasę na przekrętach z dlc, za samą grę też niemało biorą więc spokojnie można im o wiele więcej obowiązków dorzucić i niech nie zgrywają biednych ciężko pracujących pokrzywdzonych ludków

  29. ciekawe co tera zrobią ? osobne serwery w strzelankach multi dla kontrolerów i myszek?|Przecież kontrolery nie mają szans, wyobraźcie sobie granie w cs go na padzie vs myszka

  30. Wasze dywagacje sa bez sensu bo to wszystko zalezy. Jedyna rzecza jaka jest do stwierdzenia obiektywnie to jak dziala pad i mysz. Mysz sie przesuwa tyle ile przesuniemy mysz(o taki kat) wiec mozemy dokladnie przesunac w punkt a pad wlacza przesuwanie z rozna predkoscia zaleznie od wychylenia analoga a resta to kwestia skila bo moze byc kiepski myszkowy gracz i kiepski gracz padowy albo dobry ten i ten. Jedyne co mozecie to odpalic gre bez auto aima na myszy i padzie i rozbic statystyki a statystyki to…:)

  31. Skończy się na Typing of the Dead i wpisywaniu haseł w dashu konsoli

  32. Ciekawe czy starsze gry jak RDR beda mialy mozliwosc obslugi myszy i klawy bo to by zdecydowalo o kupnie tej konsoli

  33. WscieklyKasztan 5 września 2017 o 16:04

    No no teraz to można się nad konsolą zastanowić w końcu jakieś sterowanie na poziomie

  34. CzlowiekKukurydza 5 września 2017 o 16:08

    Nie rozumiem po co. Przecież wszyscy konsolowcy zgodnie uznali, że padem gra się w FPSy na takim samym poziomie co myszką i klawiaturą [sarkazm].

  35. nie każdym padem CzlowiekKukurydza bo chcąc nadążyć za graczem pecetowym musisz być w stanie w tym samym czasie zrobić to samo co on. człowiek warga podsumowałby najlepiej twój sarkazm. ps. jestem byłym graczem pecetowym( od ~97) który przesiadł się na konsole 2 lata temu więc wiem co mówię.

  36. Nareszcie..o ile będzie wygodniej cokolwiek wpisać, wyszukać, i niektóre gry staną się grywalne. Mam Pc i Xboxa One i padem gram tylko w wyścigi i gry sportowe, co do reszty to mysz i klawiatura. Bez obaw w multi będzie albo rozgraniczenie albo w ogóle nie będzie możliwości gry MiK. A w singlu każdy powinien mieć wybór. I w ten sposób Xbox staje się tanim komputerem dla każdego, lepsza przeglądarka albo poprawiony edge i mi więcej do szczęścia nie potrzeba.

  37. pad > m+k, bez dyskusji – to drugie nadaje się najwyżej do pisania głupich komentarzy i minusowania postów

  38. Awwwww – wojenka „pad vs klawiatura”? Supcio – nie mam popcornu pod ręką, ale mam gdzieś paczuszkę czipsów…

  39. @KMyL|Podziel się, mam tu Colę pod ręką.

  40. @KMyL, wojenka? Nie nazwał bym tego nawet bójką w barze… Co najwyżej nieporozumieniem autystycznych dzieci.

  41. mbwrobel to samo zawsze myślałem o wyrzucaniu tych samych pieniędzy…tyle, że na pc do grania (sam system 400), ale bawiłem się tym i cieszyłem, aż przyszło mi za to samemu płacić, teraz celuje w laptopy do pracy i konsole do grania;) (~1300) pozostałe kwestie załatwia mój pc…znaczy telefon.

  42. Kłótnia o to co jest lepsze (mysz+klawa v. pad) jest bez sensu bo jasno zostało napisane jak to rozwiążą na przykładzie Gears of War 4:”…to od gracza zależy, czy będzie się zmagał z przeciwnikami używającymi tylko kontrolera, czy też rzuci się na wrogów uzbrojonych w akcesoria pecetowe.” Czyli nie będzie sytuacji, że gram na padzie przeciwko graczom z myszką. Proste rozwiązanie, które popieram.

  43. RTS’y, gry MMO, czy chociażby zwykłe pisanie… W końcu nie będę płakał, jak zobaczę zapowiedź jakiejś multiplatformowej strategii. Bo te wszystkie uproszczenia zabijały :)|Co do FPS’ów zawsze można ograniczyć obsługę np. tylko do singla.

  44. FPS czy RTS nareszcie grywalne jak na PC ? Nie sądzę że tak będzie jeżeli gry będą wspierały dwa sposoby grania na padzie lub z myszką i klawiaturą. Serio sterowanie pod różne kontrolery są inne. Pełnoprawny FPS nie jest wolny i postać nie rusza się wolno czyli dynamiczne FPSy nie mają szans jeśli wsparcie ma być dla pada. Chyba że będą gry na jeden typ sterowania. To samo RTS jak będzie typowo Pecetowy to bez uproszczeń nie ma szans na granie Padem. Halo Wars 1 na Padzie gra się wolno i dobrze a na PC źle.

Dodaj komentarz