World of Tanks: Podsumowanie roku według Wargaming.net
Choć do końca roku pozostało jeszcze kilkanaście dni, studio Wargaming.net już podsumowało minione 12 miesięcy, tym samym szykując się zapewne na koniec świata. Co wydarzyło się w świecie czołgów w 2012 i co czeka nas przez najbliższy rok (o ile przetrwamy apokalipsę…)?
Najważniejsze wydarzenia związane z Wargaming.net i grą World of Tanks standardowo w punktach:
zwiększono liczbę zarejestrowanych użytkowników World of Tanks. W chwili obecnej produkcja ma 45 milionów graczy na całym świecie. Pobito też kolejny rekord – ponad 600 tysięcy „czołgistów” walczyło ze sobą jednocześnie na rosyjskim serwerze
w ciągu mijającego roku wydano osiem aktualizacji do World of Tanks, dodających w sumie dwie nowe frakcje – Francję i Wielką Brytanię – sto maszyn i dziesięć lokacji. Wprowadzono też realistyczną fizykę i poprawiono silnik graficzny
World of Tanks zadebiutowało na tegorocznych finałach World Cyber Games w Chinach
uruchomiono usługę Wargaming.net, która wiąże trzy gry studia w jedną, zintegrowaną platformę. Dzięki temu użytkownik może korzystać z jednego konta we wszystkich produkcjach firmy
zapowiedziano przeglądarkową karciankę World of Tanks Generals, dzięki temu studio Wargaming.net zadebiutowało na nowej platformie
studio pojawiło się wraz ze swoimi grami na najważniejszych imprezach branżowych, w tym na E3 i gamescomie. W sumie na tego typu wydarzeniach w World of Tanks i World of Warplanes grało ponad 600 tysięcy osób
po raz drugi World of Tanks otrzymało nagrodę GoldenJoystickAwards w kategorii dla najlepszego MMO
Wargaming.net ciągle się rozwija. Obecnie firma zatrudnia łącznie 1300 osób w 11 biurach w Europie, USA, Azji i Australii
studio przejęło BigWorldPty, firmę zajmującej się dostarczaniem oprogramowania pośredniego (w tym silników graficznych).
A co czeka na wirtualnych „czołgistów” (i pilotów oraz marynarzy) w przyszłym roku? Jak mówi VictorKislyi, prezes Wargaming.net:
Najważniejszych celów na 2013 jest wiele — dostarczyć dwa nowe światy Free-to-Play, dbać o rozwój World of Tanks poprzez dostarczanie pełnych pasji, pomysłowych nowych treści i wzmocnienie dobrych relacji z naszą społecznością. Będziemy dalej szukać nowych dróg rozwoju oferowanych przez gry Free-to-Play MMO, aby dostarczać graczom wyjątkowych doznań i aby zjednoczyć jak największą liczbę osób w naszym uniwersum.
Poniżej znajdziecie zwiastun okolicznościowy, a jeszcze niżej infografikę z interesującymi statystykami (kliknijcie na nią LPM, by powiększyć).
Lepiej umożliwiliby lepszą zabawę na tierach 8-10…bo granie na nich bez zarabiaczki jest niemożliwe (tzn ofc jest możliwe, z premium….). W sumie już od 7 widać tendecję do wychodzenia na minus z dobrych bitew.
Są OP? Jak dla mnie T110 jest dużo lepsze od ISa-7 i lepszy od IS-4, T62-a nie wybija się ponad resztę medów, a Object 261 wiódł prym, dopóki nie nadszedł Batchat 155, a Object 258 jest ok, ale T110E4 lepsze, nie mówiąc o Francuzie. Dla mnie sowieckie są po prostu najlepsze dla nowicjuszy, mają niezłe opancerzenie z przodu, przyzwoitą szybkość i mocne działa . Można nimi wyjechać na pałę i nawet przeżyć więcej niż minutę.
@KafarPL niestety, tak mechanikę gry zrobili… bez premki cięzko na wyższych tierach, a na pojazdach premium można zarabiać ponad 100k kredytów za bitwę… sasuga WG
@KafarPL, przestań być słaby. Ja nie mam problemów z wychodzeniem przynajmniej na zero (średnio) ISem-3 bez premki. Chociaż na wyższych tierach rzeczywiście już ciężko.
@swiezak – grałeś ze mną ? Wiesz jak gram ? Nie..więc powstrzymaj się od takich opini. Słaby nie jestem, grałem z całą masą ludzi co to nie wiedzieli gdzie jest prawo a lewo. Nie przeczę – nie jestem idealny, mam całkowicie zdupcone bitwy ale mam i dobre. I nie jest to powodem tego że narzekam. Powodem jest system gry. Co z tego że zniszczyłem 6 wrażych pojazdów, oberwałem za ok 50% HP jak jestem -1400 z kasą ? 1k za pocisk robi swoje a jak wszyscy wiemy nie mają one 100% współczynnika penetracji…
Nie mam pojęcia jak grasz, ale skoro na VII tierze zaczynasz tracić kasę w 'dobrych bitwach’, to raczej nie robisz wiele w bitwie. Myślę, że ponad 90% ludzi w tej grze nie potrafi rozróżnić prawej od lewej, a co dopiero swojego capa od przeciwnika, więc nie jest to nic specjalnego. Następnie, lasthitowanie czołgów wiele nie znaczy, dużo ważniejsze są zadane obrażenia. Przed chwilą zagrałem jedną bitwę ISem-3, zniszczyłem 3, sam zginąłem, a wyszedłem 10k na plus. Da się? Da się.
No i widzisz. A ja w T25 AT niszcząc ok 4 czołgi, dobijając ok 2 i wychodząc z trochę mniej niż 50% HP jestem na minusie. Po prostu na wyższych tierach nie ma sensu ubijać dużo tanków bo koszt za amunicję będzie zbyt duży żeby cokolwiek zarobić. No chyba że ma się premium
@Swiezak – tak samo z ISU + BL-10|Pociski w kosmicznych cenach ale jeśli w ciągu bitwy tak tym kilku maszynom strzelę za 700DMG wzwyż i zostawię innym na dobicie to nawet tym da radę wyjść sporo na plus.|Btw. IS-3? Moim zdaniem jeden z najlepszych 8 Tierów, uwielbiam go a jak jeszcze podmieniłem model IS-3 > IS-3M, to jest on teraz po prostu piękny.
@KafarPL Cóż, nie chce mi się wierzyć, że niszcząc (a nie dobijając) 4 czołgi wychodzisz na minus na VII tierze, ale patrząc na Twoje statystyki (zgaduję, że masz ten sam nick w WoTcie), wygląda na to, że mówisz prawdę. Z amunicją trzeba po prostu ostrożnie, strzelać jedynie, gdy jest się w 90% pewnym, że wejdzie.|@Ruhisu IS-3 jest niemal OP na randomkach, gdzie niektórzy ludzie ciągle strzelają w wieżę, nawet gdy mam odsłonięty kadłub.
tak, ta gra jest świetnie zbalansowana a ruskie wcale nie są OP, tak, potwierdzają to powyższe statystyki….
Lepiej umożliwiliby lepszą zabawę na tierach 8-10…bo granie na nich bez zarabiaczki jest niemożliwe (tzn ofc jest możliwe, z premium….). W sumie już od 7 widać tendecję do wychodzenia na minus z dobrych bitew.
Są OP? Jak dla mnie T110 jest dużo lepsze od ISa-7 i lepszy od IS-4, T62-a nie wybija się ponad resztę medów, a Object 261 wiódł prym, dopóki nie nadszedł Batchat 155, a Object 258 jest ok, ale T110E4 lepsze, nie mówiąc o Francuzie. Dla mnie sowieckie są po prostu najlepsze dla nowicjuszy, mają niezłe opancerzenie z przodu, przyzwoitą szybkość i mocne działa . Można nimi wyjechać na pałę i nawet przeżyć więcej niż minutę.
@KafarPL niestety, tak mechanikę gry zrobili… bez premki cięzko na wyższych tierach, a na pojazdach premium można zarabiać ponad 100k kredytów za bitwę… sasuga WG
jak dla mnie terminu OP już nie ma, każdy czołg innej nacji różni się detalami i stylem gry.
Chwalipięty, nie pochwalą się tym, że to dalej jest płatna beta? Szkoda…
czepiajcie sie więcej, grajcie jedynie na wysokich tierach, mi gra sie miło i na niskich jak i na wysokich…
@KafarPL, przestań być słaby. Ja nie mam problemów z wychodzeniem przynajmniej na zero (średnio) ISem-3 bez premki. Chociaż na wyższych tierach rzeczywiście już ciężko.
@swiezak – grałeś ze mną ? Wiesz jak gram ? Nie..więc powstrzymaj się od takich opini. Słaby nie jestem, grałem z całą masą ludzi co to nie wiedzieli gdzie jest prawo a lewo. Nie przeczę – nie jestem idealny, mam całkowicie zdupcone bitwy ale mam i dobre. I nie jest to powodem tego że narzekam. Powodem jest system gry. Co z tego że zniszczyłem 6 wrażych pojazdów, oberwałem za ok 50% HP jak jestem -1400 z kasą ? 1k za pocisk robi swoje a jak wszyscy wiemy nie mają one 100% współczynnika penetracji…
Nie mam pojęcia jak grasz, ale skoro na VII tierze zaczynasz tracić kasę w 'dobrych bitwach’, to raczej nie robisz wiele w bitwie. Myślę, że ponad 90% ludzi w tej grze nie potrafi rozróżnić prawej od lewej, a co dopiero swojego capa od przeciwnika, więc nie jest to nic specjalnego. Następnie, lasthitowanie czołgów wiele nie znaczy, dużo ważniejsze są zadane obrażenia. Przed chwilą zagrałem jedną bitwę ISem-3, zniszczyłem 3, sam zginąłem, a wyszedłem 10k na plus. Da się? Da się.
No i widzisz. A ja w T25 AT niszcząc ok 4 czołgi, dobijając ok 2 i wychodząc z trochę mniej niż 50% HP jestem na minusie. Po prostu na wyższych tierach nie ma sensu ubijać dużo tanków bo koszt za amunicję będzie zbyt duży żeby cokolwiek zarobić. No chyba że ma się premium
@Swiezak – tak samo z ISU + BL-10|Pociski w kosmicznych cenach ale jeśli w ciągu bitwy tak tym kilku maszynom strzelę za 700DMG wzwyż i zostawię innym na dobicie to nawet tym da radę wyjść sporo na plus.|Btw. IS-3? Moim zdaniem jeden z najlepszych 8 Tierów, uwielbiam go a jak jeszcze podmieniłem model IS-3 > IS-3M, to jest on teraz po prostu piękny.
@KafarPL Cóż, nie chce mi się wierzyć, że niszcząc (a nie dobijając) 4 czołgi wychodzisz na minus na VII tierze, ale patrząc na Twoje statystyki (zgaduję, że masz ten sam nick w WoTcie), wygląda na to, że mówisz prawdę. Z amunicją trzeba po prostu ostrożnie, strzelać jedynie, gdy jest się w 90% pewnym, że wejdzie.|@Ruhisu IS-3 jest niemal OP na randomkach, gdzie niektórzy ludzie ciągle strzelają w wieżę, nawet gdy mam odsłonięty kadłub.
No jak ktoś nie zna weakpointów ISka to mu współczuję.