rek
rek
06.03.2013
Często komentowane 27 Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon ? „Nasze podejście do otwartego świata będzie inne niż w Skyrimie”

Wiedźmin 3: Dziki Gon ? „Nasze podejście do otwartego świata będzie inne niż w Skyrimie”
Tak jak w Skyrimie, w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie gracze otrzymają ogromny otwarty świat, który będzie można swobodnie eksplorować. W jednym z wywiadów przedstawiciele CD Projekt RED stwierdzili jednak, że w swojej grze podchodzą do tej kwestii w inny sposób niż Bethesda. Jaki?

Odpowiedzialny w CD Projekt RED za marketing Michał Platkow-Gilewski w wywiadzie udzielonym serwisowi Rock, Paper, Shotgun, wyjaśnił, że w przeciwieństwie do Skyrima Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie produkcją osadzoną w otwartym świecie, ale nastawioną głównie na fabułę.

Jak mówi:

Trudno nie wspomnieć o Skyrimie, ale wierzę, że nasze podejście jest całkowicie odmienne. Oni stworzyli RPG-a z otwartym światem. My robimy napędzaną fabułą produkcję osadzoną otwartym świecie. Dla nas najważniejsza zawsze była historia. Przez nią rozumiem nie tylko, to co się dzieje w czasie rozgrywki, ale także wybory i ich konsekwencje, moralną szarą strefę, dobre lub złe charaktery NPC-ów, które sprawiają, że postacie są wiarygodne. Kiedy ich spotkasz, zapamiętasz, kim byli i co kierowało ich działaniami. To wszystko jest dla nas najważniejsze.

Jak dodaje:

To duże wyzwanie, ale rozpoznaliśmy te elementy gry, które mogą przy takim podejściu stanowić największe zagrożenie i pracujemy ciężko, by zagwarantować wspaniałą opowieść w otwartym świecie. Będzie mnóstwo konsekwencji podejmowanych przez gracza działań. Znacie Wiedźmina 2. Chcemy przenieść nasze doświadczenie i wykorzystać je w otwartym świecie. Większe i mniejsze akcje nieść będą ze sobą małe lub ogromne konsekwencje. Wystarczy powiedzieć, że przygotowujemy trzy oddzielne epilogi w zależności od tego, w jaki sposób gra zostanie ukończona i jakie decyzje zostaną podjęte w czasie rozgrywki. Będzie 36 różnych stanów, w których można zostawić na końcu wirtualne uniwersum.

rek

27 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon ? „Nasze podejście do otwartego świata będzie inne niż w Skyrimie””

  1. Hmmm… „trzy oddzielne epilogi” = wybor jednego z trzech kolorow zakonczenia, a „36 roznych stanow wirtualnego uniwersum” = 36 roznych odcieni kolorow bazowych? 😉

  2. paintball_X 6 marca 2013 o 10:34

    Redzi już mówili (i to wielokrotnie), że nie będzie „kolorowych” epilogów. Również w wywiadzie, którego tłumaczenie widzimy powyżej.

  3. @paintball_X|Znaczy sie koncowka bedzie monochromatyczna? 😉

  4. I tak, moj poczatkowy wpis to byla ironia – wlasnie dlatego na koncu pojawil sie wink… -.-;;

  5. niech dadzą inne zadania poboczne i najlepiej inne niż rozterki kochanków ,bo nie zamierzam grać w simsy

  6. 36 stanów końcowych to jest coś pomiędzy 5 a 6 (5 to max 32 a 6 64) wyborami binarnymi w grze to za dużego wyboru to my mieć nie będziemy 😉

  7. paintball_X 6 marca 2013 o 11:58

    @Tesu, gdyby news był o grze BioWare ironia faktycznie byłaby ironiczna. 😉 Najważniejsze w całej tej aferze z sejwami przechodzącymi na następną grę jest fakt, że redzi ani razu nie twierdzili, że zakończenie dwójki będzie miało znaczący wpływ na trójkę i finał trójki. Nie będzie rozdmuchanych wyobrażeń i oskarżeń o kłamstwo. 🙂

  8. Czyli wychodzi na to że otwarty świat nie będzie otwarty.

  9. Czemu ma nie być otwarty? Chcą system wyborów z poprzedniej części z szeroko nakreśloną i widoczną na każdym kroku fabułą przenieść w otwarty świat. Zadanie trudne lecz możliwe

  10. Nadzieje są ogromne, ale wierzę, że się uda. Jest szansa na pierwszego erpega, który faktycznie połączy świetną fabułę z otwartym światem. Fakt, jest to trudne jak cholera, ale czas najwyższy, żeby ktoś spróbował.

  11. „Będzie 36 różnych stanów, w których można zostawić na końcu wirtualne uniwersum.” taaa ale pewnie 3 zakończenia będą takie najważniejsze i różniące się od siebie a reszta będzie różnymi wersjami tych 3 głównych zakończeń…

  12. @m4t3r4c Przecież pisze jak byk ,że będą 3 (godzinne) epilogi.

  13. Rozczarowany 2gą czescia poczekam na recenzje nim wyciagne po niego reke…

  14. JeffreJ89 no stary teraz to pokazałeś szczyt bezmyślności. Zanim piszesz taki komentarz to może się zastanów co piszesz bo to strata czasu. Jak już chcesz pisać to podaj chociaż argumenty anie na sucho. ogólnie cześć druga była świetna i z pazurem czekam niecierpliwie na część trzecią

  15. Po genialnej jedynce, dwójka była tylko dobra. Co do trójki poczekam tak jak JeffreJ

  16. Trochę mnie martwi to, że ten otwarty świat to będzie labirynt wąskich kanionów i to będzie ta „otwartość świata”, no, ale poczekamy na W3, to się dowiemy 😛

  17. Boję się tego „otwartego świata” u CDPR, wygląda na to że dostaniemy huby, zamiast Skyrima..

  18. @lukasz269|Po prostu wyraził swoją opinię, nie widzę powodów do podawania argumentów. Ja osobiście również wolałem 1 część, ale nie byłem też rozczarowany 2. Do trójki podchodzę optymistycznie, a jaka okaże się sama gra to się zobaczy :F

  19. Nienawidzę takiego marketingowego bełkotu – jeden wielki słowotok, w którym nie ma właściwie żadnej treści. To powtarzanie do znudzenia hasła „otwarty świat” przypomina mi zapowiedzi Warcrafta 3 i wałkowany w nieskończoność „idealny miks RTSa i RPGa” (wymyślili sobie nawet nowy skrót: RPS). Z jednej strony obawiam się, że ten „otwarty świat” skończy się tak jak wspomniany RPS, z drugiej jednak, po dwóch poprzednich Wieśmakach Redzi mają u mnie duży kredyt zaufania; więc puki co jestem optymistą.

  20. Świat dla mnie nawet nie musi być tak duży … ale jeśli oferuje 100 h zabawy i mitologie słowiańską to ja w to wchodze , lecz obawiam się że z tą słowiańszczyzną skończyli po ukończeniu pierwszej części wiedźmina i już do niej nie wrócą … a to właśnie mnie tak ciągnie do wiedźmina 1 którą już przeszedłem 7 razy 🙂 |Coś z mitologii nordyckiej też może być dobre ale wydaje mi sie że to już nie to co te słowiaćskie pola wśród lasów i pięknych panienek 😛

  21. @lukasz269|Tak naprawde to tylko Ty pokazales ten szczyt. Kazdy ma prawo do swojej opinii na temat danej gry. To ze dla Ciebie W2 byl swietny, to nie znaczy, ze wszystkim musial on przypasc do gustu. O ile nie jedzie sie danej gry z gory na dol i nie zarzuca sie jej bycia totalnym gniotem to podawanie argumentow potwierdzajacych konkretne zarzuty obowiazkowe tez nie jest. Wiecej tolerancji, mniej fanbojstwa zycze.

  22. Otwarty świat w wiedźminie…uwierzę jak zobaczę…na W2 się srogo zawiodłem, wolę Gothic 1 i 2 + Noc Kruka, ewentualnie Risen.

  23. …Jeśli ktoś nastawia się na stworzenie gry w której poza zadaniami głównymi i pobocznymi nie ma co do roboty to niech się otwartego świata nie daje bo będzie to tylko pusta makieta, a nie świat pozwalający na głębszą immersję w rozgrywce. W otwartym świecie w przypadku erpegów najfajniejsza jest eksploracja i zabawa tkwiąca w samym fakcie przebywania w tym świecie, a nie bieganie od punktu A do B. Mam głęboką nadzieję, że Redzi zrobią to dobrze nie ograniczając się do marketingowego smęcenia.

  24. Generalnie moim zdaniem w poradniku jak nie robić gry z otwartym światem powinno być na wstępie umieszczone stwierdzenie: „robimy napędzaną fabułą produkcję osadzoną otwartym świecie”. Jeśli robimy grę w otwartym świecie to niech to będzie świat żyjący i odpowiednio złożony, dokładnie jak to miało miejsce w TESach. Jeśli zakłada się zrobienie fabularnej „przygodówki” to po co na Boga dodawać tak otwarty świat – żeby było co napisać na odwrocie opakowania Dvd?…

  25. No właśnie dlatego REDzi chcą złamać ten aspekt tworzenia gier z otwartym światem. Jak ktoś ma to po raz pierwszy dokonać – to właśnie oni. A czy im się uda to zobaczymy dopiero w 2014 roku.| |Poza tym – chcemy chyba by Wiedźmin był czymś więcej niż kalką Gothica czy Skyrima, nie?

  26. Kopah zgadzam się z tobą z jedne jstorny jednakże takie pisanie w mojej opinii jest bez sensowne i wolałbym jednak usłyszeć czasem argument niż zdanko ” nie podobało m się ” i tyle

  27. @OskiOski Dokładnie. W TESach 90 % zawartości to wszystko inne niż fabuła, to właśnie takie sytuacje, że idąc od punktu A do B napotykamy na 1. Dodatkowy quest, 2. losową sytuację, np. złodzieja, abo pojedynek magów, 3. ukryte miejsce ze skarbem, 4. coś z czym na razie nie wiemy co zrobić|Tu już widzę, że na pocz. Redzi mówili, że świat większy od Skyrima i 100h rozgrywki, teraz mówią świat inny niż w Skyrimie, 50 h rozgrywki, przy premierze W2 też był spójny, rozległy, realistyczny świat a wyszły korytarze

Dodaj komentarz