Już jutro wystartuje tegoroczne WGK, czyli Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych. Najnowsza edycja, która odbędzie się na terenie Politechniki Gdańskiej, toczyć się będzie pod hasłem I Create Games odnoszącego się do działalności ponad podziałem na specjalizację i zaawansowanie oraz integracji developerów z całej Europy.
Wśród uczestników konferencji znajdą się przedstawiciele takich branż, jak Ubisoft, Techland, 11 bit studios, Gameforge, Amazon czy CD Projekt RED. W sumie wśród wykładowców znajdą się:
Grażyna Domańska – Ubisoft Massive, pracuje teraz nad Tom Clancy’s The Division, a w ramach wykładu na WGK opowie o tajnikach monetyzacji gier.
Carsten van Husen– prezes firmy Gameforge. Opowie m.in o relacjach z wydawcami
Jacek Brzeziński – projektant z Techlandu, który weźmie udział w panelu o crunchu i nadgodzinach
Maciej Miąsik – producent ze studia one2tribe. Podobnie jak Jacek Brzeziński, uczestniczyć będzie w panelu poświęconym crunchowi i nadgodzinach w branży gier
Ryszard „Rysław” Chojnowski – szef firmy Albion Localisations odpowiedzialnej za lokalizację wielu produkcji, w tym Baldur’s Gate II, Diablo III, Fallout 3 czy Crysis 3
Daniel Kleczyński – członek zespołu Fading Colours, od wielu lat zajmujący się dźwiękiem w grach. Opowie – jakżeby inaczej – o udźwiękowieniu
delegacja z Berlina – grupa niemieckich developerów opowie o współpracy pomiędzy polska i niemiecką branżą
Hakan Gurel– pracuje nad Amazon Web Services jako Solutions Architect. AWS jest platformą w chmurze, która ma zastosowanie również w grach
Ważnym punktem programu są też warsztaty dotyczące silnika Unity, które potrwają niemal całą niedzielę. Warsztatom patronują sami twórcy Unity, zaś poprowadzą je przedstawiciele firmy Fuero Games.
WGK to także konkursy. Developers Showcase, w którym twórcy indie zaprezentują swoje dokonania, Games Bonanza, czyli gry stworzone w ciągu jednego dnia, a także konkurs na artykuł naukowy. Do wygrania będzie m.in. licencja Unity Pro, potężna karta graficzna GeForce GTX 690 ufundowana przez 11 bit studios, gry oraz książki o tworzeniu gier, w tym bogaty zestaw sponsorowany przez wydawnictwo Helion.
Niektóre z pozostałych punktów programu:
Panel dyskusyjny „Niemiecki Gamedev w zderzeniu z polskim przemysłem”, udział weźmie delegacja twórców gier z Niemiec (m.in. Wargaming.net)
Grażyna Domańska (Ubisoft) – „Genialna strategia monetyzacji w 259 łatwych krokach”
Tomasz Gop, Michał Kuk (CI Games) – „Like The Boss”
Carsten van Husen(Gameforge) – State of and Outlook on the European Game Market
Ryszard „Rysław” Chojnowski (Albion Localizations) – „Wprowadzenie do lokalizacji gier komputerowych”
Michał Marcinkowski (Soldat, King Arthur’s Gold) – „MM – historia prawdziwa”
Tegoroczne WGK odbędzie się w dniach 6-8 września na terenie Politechniki Gdańskiej. Rejestracja jest otwarta, zaś ceny przepustek zaczynają się już od 100 zł.
Już jutro wystartuje tegoroczne WGK, czyli Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych. Najnowsza edycja, która odbędzie się na terenie Politechniki Gdańskiej, toczyć się będzie pod hasłem I Create Games odnoszącego się do działalności ponad podziałem na specjalizację i zaawansowanie oraz integracji developerów z całej Europy.
a będzie można pograć na ps4? ;-P A tak serio to raczej zwykły gracz nie zapłaci 100zł, żeby posłuchać o grach. Impreza bardziej dla biznesu.
KERMI – nie dla biznesu. Dla biznesu to był Dragoncośtam albo Game Industry Trends. WGK jest raczej dla twórców czy to amatorów czy profesjonalistów. Byłem w zeszłym roku i byłem zadowolony. A i pograć na PS3 czy starych konsolach jak Commodore czy Atari też można.
A ja w tym roku nie mogę być. Ehh…
@lukaszsa – atari to firma, comodore to nie konsola…
Dives – według Wikipedii atari to jest konsola a raczej wiele konsol więc nie wiem o co ci chodzi. Atari 5200, 2600…. A Commodore to komputer. Konsole to komputery:)(niekoniecznie odwrotnie)