rek
rek
21.10.2020
Często komentowane 17 Komentarze

Weterani Blizzarda otwierają nowe studio. Obiecują wielki powrót RTS-ów [WIDEO]

Weterani Blizzarda otwierają nowe studio. Obiecują wielki powrót RTS-ów [WIDEO]
Na pokładzie znalazła się spora grupa twórców StarCrafta II.

StarCraft II królował w gatunku RTS-ów przez ostatnią dekadę, ale jego dni musiały w końcu nadejść. Blizzard ogłosił ostatnio, że kończy z rozwojem „dwójki”, a fani ze zrozumiałych powodów zaczęli spekulować na temat przyszłości serii. Dawno temu studio kojarzyło nam się przecież przede wszystkim ze strategiami czasu rzeczywistego i wcale nie obrazilibyśmy (tzn. ja), gdyby jeszcze kiedyś takie czasy powróciły.

Na razie jednak nie mamy chyba co na to liczyć, dlatego część zespołu odpowiedzialnego za drugiego StarCrafta postanowiła założyć własną firmę. Frost Giant Studios obiecuje przywrócenie glorii pecetowym RTS-om. I naprawdę chce się mu wierzyć – w jego szeregach znajdziemy nie tylko twórców gatunkowych klasyków (SC2 czy Warcraft III), ale także osoby pracujące nad Diablo IV i Wasteland 3. Zresztą spójrzcie sami:

  • Tim Morten, dyrektor ds. produkcji i CEO (reżyser StarCrafta 2 i C&C: Generals 2)
  • Tim Campbell, reżyser i prezes (reżyser Wasteland 3, główny projektant kampanii Warcrafta 3: The Frozen Throne)
  • Cara LaForge, szefowa działu operacji biznesowych (wcześniej starsza menadżerka programów w Blizzard Esports, współzałożycielka Day[9]TV)
  • Jesse Brophy, dyrektor artystyczny (główny artysta StarCrafta 2 and dyrektor artystyczny Diablo 4)
  • Ryan Schutter, główny projektant UX (główny projektant StarCrafta 2)
  • Kevin Dong, główny projektant co-opa (główny projektant co-opa StarCrafta 2)
  • Joseph Shunk, Lead Client Engineer (inżynier gameplayu StarCrafta 2 i Warcrafta 3: Reforged)
  • Austin Hudelson, Lead Server Engineer (Server Engineer StarCrafta 2)
  • Micky Neilson, scenarzysta (Publishing Lead i starszy scenarzysta w Blizzardzie)
  • Firma zamierza „kontynuować dziedzictwo podniosłej narracji, innowacyjnej rozgrywki w trybie współpracy i celebrowania e-sportu, które czynią RTS-y świetnymi”. Studio zapowiada przy tym, że nie zamierza wprowadzać niepotrzebnych radykalnych zmian do formuły gatunku. Frost Giant zadbał również o finansowanie, gromadząc 4,7 miliona dolarów na swój pierwszy projekt (wśród inwestorów znalazło się m.in. Riot Games).

    Warto przypomnieć, że niedawno swoje studio (a nawet dwa) założyła inna grupa weteranów Blizzarda, na czele której stanął Mike Morhaime.

    rek

    17 odpowiedzi do “Weterani Blizzarda otwierają nowe studio. Obiecują wielki powrót RTS-ów [WIDEO]”

    1. Na pokładzie znalazła się spora grupa twórców StarCrafta II.

    2. Brzmi super! Tylko nie rozumiem o co im chodzi z „innowacyjną rozgrywką w trybie współpracy”.

    3. @ja0lek Brzmi jakby własnie wymyslili DOTA…

    4. Taki obrót spraw nie powinien dziwić Blizzard się zbyt mocno nastawia na gry multi a rynek jest nimi przesycony, trzeba wrócić do korzeni tworzyć fenomenalne gry na singla a multi niech pozostanie dodatkiem z chęcią bym ograł nowego dobrego rts w klimatach sci-fi.

    5. Mam cichą nadzieję, że ludzie odpowiedzialny za brutalny gwałt na rozumie, w postaci scenariusza SCII, nie znajdą miejsca w nowym studio…

    6. @Dantes Ja bym ograł starego dobrego RTSa ale patchami do multi EA spieprzyło kampanię w C&C3 i jest niegrywalna. Tzn. grywalna jak jesteś jakimś pro graczem z milionem operacji na sekundę.

    7. @Arthanis akurat scenariusz w Wings of Liberty był świetny, głównie dlatego, że odpowiadał za niego Chris Metzen, cała ta wizja westernu w kosmosie była jego pomysłem, niestety przy HoT-sie i LoV wiele rzeczy było Metzenowi narzucone, nie miał już takiej swobody (o ile insiderzy z blizowego forum mówili prawdę, oficjalnego oświadczenia nie było), zresztą, jak nie ma nowych gier, zawsze pozostają mody do stary gier: DoW, Red Alert 2, Tyberian sun, Empire at War, wszystkie mają aktywną scenę moderską

    8. Blizzard to już inna firma niż kiedyś. Po tym, co odwalili z remasterem Warcraft 3 spowodowało to utratę zaufania do niej. Ale RTS-y nawet dziś mają się całkiem nieźle, wystarczy popatrzeć na serię Age of Empires i jej wersje definitywne, Iron Harvest, w przyszłym roku zobaczymy Age of Empires 4, na Steamie ludzie dalej grają w takie klasyki, jak Original War i Age of Mythology, ostatnio wyszedł całkiem udany remaster Command and Conquer.

    9. Czy któraś gra od byłych pracowników Blizzarda odniosła jakiś sukces? Ja sobie nie przypominam nic takiego pomimo wielu newsów, więc na za wiele nie liczę.

    10. „(główny artysta StarCrafta 2 and dyrektor artystyczny Diablo 4)”pretty elegancko|:DDDDDD

    11. @bali09 Noooo, Runic Games zostało założone przez byłych pracowników Blizzard North, którzy pracowali przy Diablo 1 i 2, a Torchlight, jakby nie patrzeć, odniósł pewien sukces i był powiewem świeżości dla gatunku.

    12. Banda pseudo weteranów która się chwali pracą nad już skopanymi tytułami. Jakość Blizzarda była w ich starych tutułach; StarCraft: Brood War, Diablo 1 i 2, WarCraft 1 i 2 a nie nowsze skaszanione gry.

    13. @Zdzisiu Cały świat uważa, że W3 to najlepsza cześc, na szczęscie ty jako ekspoert mówisz, że wszyscy się mylą, jak dobrze ze ta strona ma takiego znawce.

    14. @Zdzisiu A to właśnie nie z tego powodu zakładają nowe studio, żeby wrócić do korzeni i tego nad czym pracowali kiedyś co im najlepiej wychodziło? Bez żadnego bata nad sobą. Sam sobie niewolnikiem i sam sobie panem.

    15. a dustin browder to gdzie?

    16. @bali09 Torchlight był calkiem fajny. Nowe studio to jedno z niewielu promyków nadziei na dobrego RTS w stylu warcrafta czy starcrafta. Dlatego dla fanów tego stylu rts zostaje tylko liczyć na o nowe studio

    17. @Fafer pierwszy Torchlight tak. Drugi też był fajny, ale trzeci to już porażka na całej linii. Przy czym dalej to taki mały hack’n’slash a nie jakieś objawienie w branży

    Dodaj komentarz