rek
rek

Watch Dogs: Legion – Ubisoft chciałby pewnie zhakować oceny swojej gry [RECENZJE]

Watch Dogs: Legion – Ubisoft chciałby pewnie zhakować oceny swojej gry [RECENZJE]
Najważniejsze jest jednak to, że główna atrakcja produkcji sprawdza się w akcji znakomicie.

Sezon AAA uważam za otwarty. Już jutro na rynek trafi trzecie Watch Dogs, pierwszy duży tytuł Ubisoftu zaplanowany na końcówkę roku. Kolejne wysokobudżetowe produkcje będą debiutować przy okazji premiery nowych konsol, co daje Legionowi nieco czasu na przekonanie do siebie graczy.

Na razie zanosi się jednak na to, że niekoniecznie musi się to udać. Recenzenci przyjęli grę francuskiego wydawcy z pewną rezerwą – choć średnie ocen 75/100 (PC z 22 recenzji), 73/100 (PS4 z 22 recenzji) i 77/100 (XBO z 24 recenzji) nie należą może do najniższych, to fani liczyli chyba na sporo więcej. Główna atrakcja – możliwość wcielenia się w dowolnego mieszkańca Londynu – sprawdza się jednak bardzo dobrze, a problemy produkcji leżą przede wszystkim w jej warstwie technicznej.

Garść wybranych ocen:

  • VGC – 5/5 (PS4)
  • Game Informer – 9/10 (XBO)
  • Windows Central – 4,5/5 (PC)
  • Daily Star – 4/5 (PS4)
  • GameSpot – 8/10 (XBO)
  • EGM – 4/5 (XBO)
  • PC Gamer – 80/100 (PC)
  • Jeuxvideo.com – 16/20 (PS4)
  • IGN – 8/10 (PC)
  • Game Spot – 8/10 (PC)
  • Wccftech – 79/100 (PC)
  • PCGamesN – 7/10 (PC)
  • Trusted Reviews – 3,5/5 (XBO)
  • Screen Rant – 3/5 (PC)
  • Slant Magazine – 2,5/5 (PC)
  • Poniżej kilka opinii.

    VGC (5/5) zachwyca się najbardziej reklamowaną cechą gry, czyli system Play as Anyone:

    Dzięki stworzonemu przez Ubisoft Toronto systemowi „Play as Anyone” powstała najbardziej wyjątkowa gra z otwartym światem tego wydawcy od lat. Tylko nie traktujcie jej zbyt poważnie.

    Produkcję docenia też Game Informer (9/10):

    Legion wydaje się być urzeczywistnieniem hakerskiej fantazji, z którą próbowało zmierzyć się pierwsze Watch Dogs. Dzięki dającemu sporo frajdy budowaniu zespołu, fantastycznemu projektowi misji, dobrej narracji i zachwycającemu światowi całość składa się w bardzo przyjemny i spójny pakiet. Niezależnie od tego, czy wcielasz się w wyszkolonego super szpiega czy psikającą gazem babcię, Watch Dogs: Legion daje po prostu mnóstwo zabawy.

    Jak zwykle sceptyczny EGM (8/10) dostrzega błędy, ale przy tym chwali inne cechy produkcji:

    Watch Dogs: Legion używa ogólnego niezobowiązującego podejścia Ubisoftu do opowiadania historii i wykorzystywania bieżących wydarzeń, aby stworzyć coś, co wydaje się prawdziwą nowością – a przynajmniej jej prototypem. Pod wieloma względami może to być niedbała gra, ale Legion oferuje nowatorski sposób na poznawanie otwartego świata z połączonymi ze sobą postaciami niezależnymi i wprowadzeniem do gatunku permanentnej śmierci.

    PCGamesN (7/10) uważa, że nowe Watch Dogs marnuje swój potencjał:

    Bogato przygotowane systemy i dające poczucie siły zdolności tworzą piaskownicę dającą niesamowicie duże zabawy, w której można się zagłębić. Z drugiej strony historia bez pazura sprawia, że te przebłyski blasku nigdy się nie zgrywają, pozostawiając gracza z wrażeniem, że Legion to mniej, niż wynosi suma jego części składowych.

    Rozczarowany jest też Screen Rant (3/5):

    Watch Dogs: Legion mogło być kamieniem milowym branży, ale, jak się wydaje, wypuszczono je trochę za szybko, sprawiając, że całość stoi na niepewnych nogach. Może trochę czasu i DLC pozwolą dotrzymać pierwotnych obietnic twórców, ale na razie pozostaje to interesująca koncepcja, która potyka się o swoją realizację.

    Watch Dogs: Legion ukaże się 29 października na pecetach, Xboksie One i PS4. 10 listopada trafi na Xboksa Series X/S, a na PS5 19 listopada (w Polsce).

    rek

    14 odpowiedzi do “Watch Dogs: Legion – Ubisoft chciałby pewnie zhakować oceny swojej gry [RECENZJE]”

    1. Watch Dogs: Legion to kolejne cudo programistyczne Ubisoft, podobno wydajny drogi model karty graficznej nie dają rady jak dobrze, że nie gram w nowe gry Ubisoft, nie muszę się denerwować ani łaskawie czekać na poprawki https:www.ppe.pl/news/151162/watch-dogs-legion-wyjatkowo-drogi-geforce-rtx3090-ma-problem-z-animacja-60-fps-w-jakosci-ultra.html

    2. @Dantes|Takie artykuły fajnie się klikają, ale niewiele z nich wynika. Rzecz w tym, że część opcji z poziomu „ultra” jest zaimplementowana z myślą o przyszłości (między innymi absurdalnie wysoki zasięg renderowania cieni), dlatego współczesny sprzęt nie do końca daje sobie z nimi radę. Wystarczy przejść z „ultra” na „wysokie” i gra będzie wyglądać niemal identycznie działając o niebo lepiej.

    3. @Dantes,|Naprawdę staram się i nie potrafię dostrzec/zrozumieć, co w tej grze jest tak zasobożernego, że wręcz zabija najszybsze karty 3080/90 i to bez włączonego DLSS i RT. Jest dużo gier na rynku wyglądających dużo lepiej od WD:L i do tego lepiej działających/zoptymalizowanych. Aż boję się pomyśleć jak to działa na konsolach. Pokaz slajdów? Czy wersja PC jest taka na odwal się?

    4. @Shaddon @Xellar bajery graficzne typu DLSS i RT wyszły za szybko obecna generacja kart graficznych nie daje sobie z tym rady, jak by to wyszło za rok lub dwa lata ale siła pieniądza robi swoje na dodatek wychodzą konsole nowej generacji więc trzeba jakość podnieść wymagania, na konsoli również Watch Dogs: Legion nie radzi sobie za dobrze https:www.ppe.pl/news/151213/watch-dogs-legion-przegrzewa-xboksy-one-x-ubisoft-potwierdza-blad-i-pracuje-nad-latka.html

    5. @Dantes|… można też po prostu nieco obniżyć detale i grać komfortowo. Legion na ultra chodzi słabo również z wyłączonym RT, co wynika przede wszystkim ze wspomnianego przeze mnie zasięgu renderowania. To trochę jak ustawienia „Can it run Crysis?” w remasterze dziełka Cryteka – są, bo są, ale korzystanie z nich obecnie nie ma sensu, tym bardziej, że różnice są naprawdę trudne do zauważenia.

    6. Ah tak.|Jedyna branża, w której średnia 75/100 to mierniak :^)

    7. @xellar według tego co czytałem 47fps przy wybuchach więc przesadzasz z „zabija najszybsze karty”. Na ultra pewnie są wpakowane zbędne opcje które minimalnie polepszają oprawę wizualną i zjadają pełno zasobów. Jest to rozwiazanie które w praktyce jest dobre bo alternatywa = pozbycie się tych opcji. W przyszłości pozwoli to mieć ładniejszą grę. Ogólnie zarzynanie cpu i gpu jest dość proste jeśli tworzysz trójwymiarową grę w otwartym świecie, wystarczy np. ustawić za dużo npc na widocznym ekranie.

    8. @Kartofelek Recenzenci każdemu szrotowi AAA zazwyczaj wystawiają od siódemki wzwyż, ocena ta już się stała swojego rodzaju żartem w branży.

    9. @Ad-M,|Być może masz rację. Może to ja miałem za wysokie wymagania, że ta dopiero co wydana karta za 7000 pln pozwoli utrzymać stałe 60 klatek na sekundę w grze, która była projektowana pod poprzednią generację kart.|@Shaddon|Można obniżyć szczegóły i wyłączyć „zbędnę” bajery graficzne, ale tutaj działa efekt psychologiczny – jak wyrzucasz 7000 plnów na kartę graficzną, to bardzo niechętnie przyjmujesz do wiadomości, że nie potrafi ona uciągnąć gry (nie najpiękniejszej) w max detalach.

    10. @Shaddon z tym się zgodzę pamiętam jak dużą różnicę dawało zmiana ustawień w Resident Evil 3 (2020) oświetlenie na wysokich mocno obciążało na średnich chodziło płynniej, cienie i mesh również lepiej się opłacało zmienić z max na wysokie przy minimalnym spadku jakościowym, niby moja grafika sobie radzi z HDAO ale SSAO dostało lepszą optymalizację.

    11. Hmm, trochę niepokojące są Wasze komentarze dotyczące optymalizacji na PC…no nic, pokombinuje się z opcjami graficznymi i będzie ok. Mam nadzieję, że gra będzie przynajmniej tak dobra jak (dla mnie) Watch_Dogs, przy którym bawiłem się naprawdę nieźle, a do którego nawet ostatnio wróciłem – tym razem na PS4.

    12. No niestety, u mnie w 2.5K, przy włączonym RT na RTX 2080 Ti trochę chrupie w średnio 44 FPS… I to nie w Ultra, tylko na z grubsza wysokich ustawieniach. Ale to chyba bardziej procesor nie wyrabia już (w teście wydajności CPU obciążone na 92% a GPU na około 77%).

    13. Niestety optymalizacja to nie jest najlepsza strona tej gry. RTX 2070 co prawda ale do tej pory nie było większych problemów z uruchomieniem gry w ultra 60+. Watch Dogs legion nie dość że przez pierwsze godziny wywalał się do pulpitu bez żadnego błędu (uruchomienie gry na dx11 załatwia sprawę ale uniemożliwia sprawdzenie ray tracingu) to jeszcze na wysokich ustawieniach graficznych gra nie potrafi utrzymać stałych 50 klatek i chrupie co kilka minut.

    14. Chociaż wydajność wydajnością. Przyszły nowe stery, aktualizacja GeExperience i nawet w 4K na ultra z RT jest całkiem grywalnie. Tylko ten model jazdy z kosmosu. Jak już w miarę skalibruję czułość, tak by auta nie świrowały, to motocykle zachowują się, jak cegły pchane po piachu… I weź tu ścigaj uciekający furgon… Masakra.

    Dodaj komentarz