rek
rek

Watch Dogs: Legion przegrzewa i blokuje Xboksy One X

Watch Dogs: Legion przegrzewa i blokuje Xboksy One X
Czyżby w ten sposób Ubisoft chciał nas zachęcić do przesiadki na nową generację?

Nowe Watch Dogs symbolicznie rozpoczyna okres wielkich premier, który w tym roku będzie wyjątkowo intensywny. Ubisoft strategicznie umieścił więc w awangardzie Legion: tytuł cieszący się mniejszym zainteresowaniem niż Assassin’s Creed, ale mogący ugrać sporo dzięki tym kilkunastu dniom na rynku, gdy nie będzie musiał mierzyć się z głośną konkurencją. Recenzje gry sugerują, że prawdopodobnie jest to słuszna polityka – średnia ocen na granicy żółtego i zielonego nie jest przecież czymś, co pomaga w walce o uwagę graczy.

Jednym z częściej powtarzających się zarzutów krytyków było to, że Legion wydaje się po prostu wypuszczony przedwcześnie. Przejawia się to m.in. w kwestiach technicznych – i to także tych naprawdę poważnych. Recenzenci grający na Xboksach One X (platformie zalecanej do testów przez sam Ubisoft) szybko zaczęli zgłaszać krytyczne błędy.

Problem pojawia się podczas jednej z wcześniejszych misji produkcji. W pewnym momencie konsola zaczyna się mocno przegrzewać, co w większości wypadków doprowadza do jej wyłączenia. Nie da się jej wtedy uruchomić aż do chwili, kiedy wystygnie. Według EGM-u podobna sytuacja ma miejsce na zwykłym Xboksie One, ale na tym urządzeniu jedynym efektem jest spadek liczby wyświetlanych na sekundę klatek.

Ubisoft już zapowiedział patcha naprawiającego ten błąd, ale spodziewać się go mamy dopiero jutro (choć nie można wykluczać jego wcześniejszego pojawienia się na serwerach). Biorąc pod uwagę, że Watch Dogs: Legion swoją premierę ma dzisiaj, nie jest to najbardziej komfortowa sytuacja dla fanów Xboksa. O podobnych problemach na pecetach czy PS4 nie wspomniano. 

rek

26 odpowiedzi do “Watch Dogs: Legion przegrzewa i blokuje Xboksy One X”

  1. Podczas jednej z wczesnych*; ale na tym urządzeniU*

  2. Nie chciałbym niczego sugerować, ale już sam fakt, że konsolę da się najzwyczajniej w świecie przegrzać powinien dawać do myślenia tym, którzy zachwycali się jej „niewielkimi” rozmiarami wyśmiewając jednocześnie konstrukcję PS5.

  3. @Shaddon|Z drugiej strony, może Microsoft wyciągnął jakieś lekcje i Series X nie będzie się grzać jak kaloryfer w styczniu? Sam jestem ciekaw, jak wygląda w praktyce efektywne chłodzenie obu nowych konsol.

  4. @Shaddon Ksz ksz, ONE X.

  5. @Shaddon|W aktualnej generacji to Sony dało ciała jeśli chodzi o kulturę pracy. W porównaniu do PS4 i PS4 Pro zarówno Xbox One S oraz One X działają cicho i się nie grzeją, co tylko potwierdza to jak srogi fuckup zaliczyło Ubi.

  6. @ermo3|Spotkałem się ze sprzecznymi opiniami na ten temat, natomiast nie zmienia to faktu, że żadna z konsol nie powinna móc się przegrzać bez względu na obciążenie. Interesuje mnie jak Microsoft rozwiązał tę kwestię w Series X, bo na pierwszy rzut oka jej konstrukcja wydaje się sprzyjać osiąganiu wysokich temperatur. Niby testerzy twierdzą, że jest OK, ale co w sytuacji, gdy któraś z gier na skutek złej optymalizacji, czy błędu (jak w przypadku Watch Dogs) wymusi nadmierne obciążenie?

  7. @Shaddon Ale tutaj jest mowa o ONE X, nie series X. Wiec czemu porownujesz starą generacje do ps5?

  8. @Shaddon Ale co ma do tego Microsoft? To nie jest tak, że producent konsoli powinien się przygotować na sytuację w której jakiś deweloper spartoli optymalizację i zmusi konsolę do operacji których ta nie będzie w stanie wykonać, bo jest to zwyczajnie niemożliwe do uniknięcia – winę tu ponosi wyłącznie Ubisoft. A to, że konsola konkurencji o słabszych osiągach nie ma takiego problemu – to może być zastanawiające, ale wciąż – to Francuzi decydowali jaka wersja gry, z jakimi wymaganiami trafi na jaką platformę

  9. O hej, ubi wypuscilo niedopracowanego babola. Szok i niedowierzanie.

  10. @1wariat1|Wina za błąd leży po stronie Ubisoftu, to oczywiste, ale nie dziwi cię, że xboksa da się w ogóle przegrzać? To nie powinno być możliwe i rodzi me obawy co do kwestii chłodzenia zastosowanego w sprzęcie nowej generacji. Pamiętajmy: im wyższe temperatury, tym niższe osiągi i żywotność sprzętu.

  11. Jak oni te Xboxy robią? Radiator mniejszy od procka? Brak wentylatora / wszystkie tylko wieją do środka zamiast przedmuchiwać powietrze przez środek? Pasta termoprzewodząca jakaś najgorsza silikonowa?|Skoro sprzęt może pracować pod takim obciążeniem, a nie wyrabia chłodzenie, to ewidentnie wada konstrukcyjna.

  12. @Shaddon|Nie pamiętam, żeby ktoś zachwycał się rozmiarami Xboxa One X

  13. @Tonnyhax|Czyli twierdzisz, że długotrwałe przekraczanie dopuszczalnej dla danego podzespołu temperatury nie ma wpływu na jego żywotność? To może jeszcze dodasz, że chłodzenie zmuszone do pracy na najwyższych obrotach też nie zużywa się w przyśpieszonym tempie? Jako osoba „niezbyt doinformowana” chętnie dowiem się, na czym opierasz te swoje rewelacje, bo chyba nie na faktach? Cieszy mnie, że przynajmniej uznałeś istnienie zjawiska throttlingu, to już połowa sukcesu.

  14. Ubosoft i ich gry…

  15. @Shaddon przecież w tym przypadku zadziałało zabezpieczenie przed uszkodzeniem sprzętu, więc chyba dobrze, że MS o czymś takim pomyślał. Podobne rozwiązania masz w telefonach i innych urządzeniach. Bardziej ciekawi jakim cudem coś takiego przeszło wewnętrzną certyfikację Ubi, gdyż problem dotyczy zarówno Xboxa One X, jak i One S (w pewnym stopniu) i jest raczej prosty w relplikacji. Zakładam, że taki moloch wie czym są testy wydajnościowe i obciążeniowe.

  16. @Tonnyhax|Hola, hola. W większości przypadków margines, po przekroczeniu którego dochodzi do automatycznego odcięcia zasilania jest dość znaczny. To, że rdzeń obniża taktowanie zegarów też nie oznacza, że nagle temperatura spadnie do akceptowalnego poziomu, co najwyżej oddali ryzyko krytycznego przegrzania. Jeżeli bezpieczna temperatura pracy wynosi np. 80 stopni, a rdzeń ciągle operuje w 90, to ma to bezpośredni wpływ na żywotność podzespołu, czemu najwyraźniej próbujesz zaprzeczyć wbrew faktom.

  17. @ermo3|Nie wyobrażam sobie, by miało nie zadziałać, choć weź pod uwagę, że to wciąż nie wyklucza możliwości trwałego uszkodzenia sprzętu. Nadal będę też twierdzić, że do takiej sytuacji nie powinno było dojść. Nawet w przypadku samodzielnie składanego PC trzeba popełnić naprawdę poważny błąd by dopuścić do możliwości przegrzania czegokolwiek.

  18. Dobra robota Ubi

  19. I tak się kończy brak „delay” 🙂

  20. Ubi o te ich legendarne optymalizacje

  21. Mając w pamięci odsłony Assassin’s Creed, tj. Unity, Syndicate, Origins i Odyssey nie jestem tym zdziwiony. Ich gry mają kłopot z optymalizacją, gram teraz w AC: Odyssey i na szczęście da się grać w stosunku do Origins. Jednakże gra gubi strasznie klatki, raz mam nawet 46 FPS na Geforce 970, a czasem mam 14 FPS. Normalnie, że gry gubią klatki przy innych lokacjach, ale taki Wiedźmin 3 na moim sprzęcie nigdy nie schodził poniżej 40 FPS na uber, Odyseja ma z klatami na sekundę duży problem.

  22. Do tego dochodzi kwestia bugów w ich grach. W parę lat po premierze nie naprawiono wszystkich błędów w AC: Unity przez co np. rozdziale 6 musiałem wczytywać w pewnym momencie 20 raz aż wreszcie łaskawie odpali się odpowiedni skrypt. Ale wtedy mi się krew gotowała w organizmie. W AC: Syndicate nie ukończyłem DLC Ostatni Maharadża, ponieważ pod koniec przygody w posiadłości Tower ekran robi się czarny, nie tylko ja miałem z tym problem zaglądając na zagraniczne fora.

  23. AC: Oddysey też ma trochę bugów, raz postać mi się zapadła pod statek przez co musiałem wczytać grę, bardzo często nie wyświetla gra zadań, tu też trzeba ratować się loadingiem. Poza tym, jak nie mogłem porozmawiać z daną postacią lub lokacja nie załadowała się prawidłowo też trzeba wczytać grę.

  24. @Shaddon Różnica pomiędzy PC a konsolami jest taka, że deweloperzy mają znacznie większą kontrolę nad rdzeniami CPU przy jednoczesnymi gorszą wydajnością chłodzenia. W interesie deweloperów jest żeby gra działała w dopuszczalnym marginesie. Wspomnianie przegrzewanie to właśnie system zabezpieczajacy wyłaćza sprzęt żeby zapobiec uszkodzeniu. Thermal throttling nie musi uchronić sprzętu przed przegrzaniem, zwłaszcza w przypadku przeładowania rdzeni ze względu na wadliwy kod.

  25. Bardzo podobny przypadek przegrzewania miało PS4 we Call of Duty Modern Warfare na ekranie ładowania. Nie jest to problem z konsolami (po częsci można się przyczepić po prostu słabych rozwiązań układu chłodzenia), po prostu Ubisoft zawalił sprawę. Co do nowej generacji obie konsole operują na bardzo podobnych temperaturach (a także na takich samych temperaturach w stosunku do poprzedniej generacji). Sony odniosło się do pytań o rozmiar konsoli – żeby być mniejsza PS5 musiało by mieć drogi układ chłodzący.

  26. Jakby przegrzali xbox one… to by było się czym chwalić…

Dodaj komentarz