
Watch Dogs: Legion na PS5 i Xboksie Series X/S działa w 30 fps-ach przy 4K i ray tracingu

Jeszcze w tym miesiącu staniemy się członkami DedSec, grupy hakerów walczących o wolność i prywatność mieszkańców Londynu. Ubisoft zdążył wyłożyć już – jak się zdaje – wszystkie karty, dlatego nic nas raczej przed premierą nie zaskoczy. Wiemy w końcu o darmowym multiplayerze czy crossoverze z serią Assassin’s Creed, podobnie jak o powrocie znanego z „jedynki” Aidena Pearce’a.
Kwestie techniczne również nie są żadną tajemnicą. Niedawno zaktualizowano wymagania sprzętowe potrzebne do obsługi ray tracingu na pecetach, teraz zaś podczas sesji pytań i odpowiedzi na Reddicie sprawę działania na konsolach nowej generacji wyjaśnił Lathieeshe Thillainathan z Ubisoftu.
Jak napisał developer, Legion na PS5 i Xboksie Series X/S uruchomimy w 4K i z obsługą ray tracingu – w takiej sytuacji obraz wyświetlany będzie w 30 klatkach na sekundę. Niestety, nie sprecyzował, czy równolegle udostępniony zostanie tryb wydajności, pozwalający np. bawić się w 60 fps-ach przy nieco niższej jakości grafiki.
Watch Dogs: Legion ukaże się 29 października na pecetach, Xboksie One i PS4. 10 listopada trafi na Xboksa Series X/S, a na PS5 19 listopada (w Polsce).

Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “Watch Dogs: Legion na PS5 i Xboksie Series X/S działa w 30 fps-ach przy 4K i ray tracingu”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
-Czego ludzie oczekują od nowej generacji? Większej płynności czy 4k?|-Płynności szefie ale już tu wpisałem 30.|-To i tak płynniej niż w poprzedniej, zostaw jak jest.|Żałosne
Nowe konsole miał być takie hiper super, a już na starcie osiągają swoje maksymalne możliwości. Jak tak dalej pójdzie to za rok będzie tylko fullhd w 30fps w max detalach lub fullhd 60 fps na średnich ustawieniach.
@Artur777|Mógłbyś sprawdzić, ile kosztuje PC zdolny dźwignąć powyższy tytuł w 4K z włączonym RT?
@Artur777 jakiego maca? XD Po pierwsze, to większość gier wychodzących na nową generację, wychodzi także na obecną, więc już samo to wstrzymuje postęp graficzny. Po drugie, 4k 30fps, pokaż mi który komputer za 2.5k uciągnie nowe gry w takich ustawieniach. |Konsole jeszcze dobrze nie wyszły, jeszcze nie zadomowiły się w społeczeństwie, a Ty już wyrokujesz, że osiągnęły maks swoich możliwości i to na podstawie jeden takiej sobie gry. Żeby zobaczyć do czego są zdolne nowe konsole, to musimy poczekać rok/dwa..
Jak zostaną wydane gry tylko z myślą o nowej generacji. Popatrzmy chociażby na PS4, który dopiero przy premierze U4 i Horizona pokazał jak mogą wyglądać gry.
@Shaddon|Coś koło 10 koła, jeżeli wliczasz tez monitor.
FullHD w 30 fpsach mi wystarcza – wolę lepszą grafikę niż jakieś 4K i 60fps.
@Sttark|Dziękuję, to właściwie wyczerpuje temat.|@devalion|Mówisz tak, bo prawdopodobnie nie miałeś okazji grać w 120 fpsach, czy tych 60 przy 4K. To naprawdę jest kompletnie inne doświadczenie, choć oczywiście trzepie po kieszeni, że aż się przykro robi.
@Shaddon Ale mówimy o konsoli. Każda gra może działać na PS5 w 4K i 120 klatkach, ale będzie wyglądać jak gra z PS2. Każde zwiększenie rozdzielczości czy fpsów będzie się wiązać z cięciami w grafice. Więc jak wolę jednak przyciąć rozdzielczość do fullHD i fpsy do stabilnych 30 i cieszyć się lepszą oprawą.
Ubisoft jak zwykle traktuje swoich odbiorców jak kretynów, zamiast zadbać żeby ich gry działały płynnie i byłoby można przy nich bawić się komfortowo, to wolą żeby ich gry się trochę bardziej błyszczały.
Brak opcji 60fps to będzie kompromitacja
@YogoWafel,|A miałeś okazję sprawdzić rozpiskę Ubisoftu, jaki konkretnie sprzęt będzie potrzebny do wyświetlenia WD:Legion w 60 klatkach w rozdzielczości 4K z włączonym RT na PC? i9 9900k + RTX3080. Czy dalej powinno dziwić, że konsole tego nie udźwigną w takiej częstotliwości odświeżania? Twórcy na drugi raz powinni chyba zastanowić się, czy faktycznie jest sens upychać RT do swoich gier, kiedy technologicznie, obecny sprzęt ma takie problemy wydajnościowe z obsłużeniem tej technologii.
@Shaddon pokaż mi konsolę która ciągnie 4K 30fps i pełne RT, nie tylko cienie i odbicia. Bo na pewno nie jest to PS5 i Xbox Series X.
Przyznam, że trochę to jest niepokojące, jeżeli przed premierą twórcy konsol chwalą się obsługą do 8K i 120Hz, a gry na premierę mają mieć po 30 fps. Sam miałem nadzieję, że nowa generacja ustanowi standard 60 fps i tutaj mocno się zawiodłem. Niby obniżenie rozdzielczości do 1440p, czy 1080p to też jest jakaś opcja, ale przecież konsolami do full HD miały być te z siódmej generacji konsol.
30 fpsów w 2020 XDDD No ale czego się po konsolach spodziewać, granie tak jak nalezy to nie jest tania zabawa dla biedoty której nie stać na komputer.
@Sttark telewizory tez swoje kosztują
4k30fps to będzie też domyślny dla x i ps4pro… raczej założyli ze marketingowo to źle wypadnie jak wydajność będzie różna więc nowe generację mają pod górkę. W BTW ciekawe jak rozwiązali kwestie rt na ps5 oraz konsolach z serii series?
Nowa generacja doda ray tracing – samo to zjada mnóstwo zasobów sprzętowych. Devil may cry 5 będzie miał tryb 1080p 60fps z ray tracingiem lub 4k 30fps z ray tracingiem.
@ajst47 8k 60 fps lub 4k 120fps to jest maksimum jakie obsługuje hdmi 2.1, konsola będzie w stanie wygenerować taki obraz i przesłać go do telewizora, ale jak zawsze trzeba wybierać co jest priorytetem. No i jak wiadomo gry pod koniec życia konsoli są dużo ładniejsze i lepiej zoptymalizowane niż na początku.