
Watch Dogs: Legion – Hakerzy twierdzą, że udostępnili w sieci kod źródłowy gry

Trzecia część Watch Dogs nie ma najłatwiejszego życia. Po „tylko” niezłych recenzjach i problemie z działaniem na Xboksie, o którym donoszono krótko przed premierą, pojawiły się doniesienia o wycieku kodu źródłowego gry.
Jak donosi DSOGaming, ransomware’owa grupa Egregor miała wejść w październiku w posiadanie danych pochodzących z wewnętrznych sieci Ubisoftu oraz Cryteka. Teraz hakerzy postanowili wrzucić do internetu cały ważący ok. 560 GB projekt (assety, kod źródłowy etc.) Watch Dogs: Legion. Zapytany o tę sprawę Ubisoft odpowiedział Eurogamerowi:
Jesteśmy świadomi ogłoszeń grupy i obecnie badamy potencjalny incydent związany z bezpieczeństwem danych.
Firma nie potwierdza więc jeszcze, że z pewnością doszło do wycieku.
Jeżeli jednak miał on miejsce, to – jak zauważa DSOGaming – dostęp do kodu źródłowego z pewnością znacząco ułatwi pracę modderom. Może to też doprowadzić do złamania zabezpieczeń gry przez piratów.
Watch Dogs: Legion dostępne jest na pecetach, PS4 i Xboksie One. 10 listopada tytuł trafi na Xboksa Series X/S, a 19 listopada na PS5.

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Watch Dogs: Legion – Hakerzy twierdzą, że udostępnili w sieci kod źródłowy gry”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie „twierdzą”, tylko tak zrobili, wielu ludzi ma z tego niezłą polewkę, bo wychodzi na to, że skrypty do tej gry były pisane w S ratchu, (albo programie/nakładce bardzo do niego zbliżonego) bardzo prostym, ale ograniczonym programie do nauki programowania DLA Dzieci, co poniekąd wyjaśnia błędy wynikające z niedziałających skryptów. Oraz złą optymalizację, w porównaniu do tytułów o podobnych wymaganiach. Korporacyjna robota nabiera nowego znaczenia.
@Gavriel6 Brzytwa Ockhama. Dzieci piszą im kody.
A kogo to obchodzi? Gra to jest miernota intelektualna 🙂
Dlatego dodali do RTXów
@Dan2510|Czy zechciałbyś przełożyć treść swego komentarza na język polski?
@czorcik696 Tu chodzi bardziej o system, który pozwala praktycznie każdemu w krótkim czasie przyswoić podstawy i na nich bazować swoją pracę, dzięki czemu można łatwo odpowiedzialną za to osobę zastąpić lub ktoś inny może dodatkowo przejąc takie obowiązki. Pisanie rozbudowanych skryptów w taki „podstawowy” sposób nie jest złe samo w sobie, tylko wymaga bardzo dużej mocy obliczeniowej, oraz nie pozwala na bardziej rozbudowane interakcje pomiędzy graczem i światem. Stąd tyle tych kompilacji bugów z gier Ubi.
No cóż – jeśli skrypty były pisane w sraczu, to nie mogą dobrze działać :D.
Jeśli ten wyciek kodu źródłowego to prawda, oznacza to, że w Ubisoft’cie się źle dzieje. Pamiętamy sytuację sprzed paru miesięcy i może to być taka, inside revenge na pracodawcy.
@Hagan Mnie tam np. Hotline Miami zachęciło i gram już któryś raz 😉