rek
rek

Wasteland 3 zdążył się ufundować

Wasteland 3 zdążył się ufundować
Ujawniono cele dodatkowe.

Nieco ponad tydzień temu inXile, autorzy najlepszego rolpleja 2017 (Torment: Tides of Numenera), zapowiedziało trzeciego Wastelanda. Mało tego – szybciutko ruszyła zbiórka na Figu, kuzynie Kickstartera, który od innych serwisów crowdfundingowych różni się tym, że daje możliwość zainwestowania w tytuł i czerpania z niego zysków.

W ciągu kilku godzin udało się zebrać 50% środków. Pełna kwota (2,75 mln dolarów) pękła w trzy dni. 

Jesteście niesamowici i nie potrafimy znaleźć słów, by wyrazić naszą wdzięczność. Bez was nie bylibyśmy w stanie zapewnić sobie niezależności i pozostać wierni wizji tworzenia wielkich rolplejów, jakie kochacie. 

– czytamy w popełnionej na tę okoliczność aktualizacji. Niejako przy okazji ujawniono cele dodatkowe, w tym bonusowe opcje customizacji (różne typy ciał, więcej głów i rodzajów uczesania), kierowany przez AI samochód oraz możliwość opracowania insygniów naszych dzielnych rangerów.

Projekt można wesprze pod tym adresem.

rek

10 odpowiedzi do “Wasteland 3 zdążył się ufundować”

  1. Ujawniono cele dodatkowe.

  2. Szlag mnie trafia jak czytam:”Nieco ponad tydzień temu inXile, autorzy najlepszego rolpleja 2017″, czy to jest wróżenie z fusów???? Serio???? Jeszcze nie ma 2017 roku a tu taki tekst, szkoda słów…

  3. taaa…ale Ty tak poważnie…okej

  4. „Dorzućcie nam sto tysięcy dolarów ekstra, a pozwolimy waszym postaciom nosić modną zaczeskę. Dorzućcie kolejnych 250 i na flagach Rangersów będzie dumnie powiewać wybrany przez was znaczek”. Zaiste, Największy Biznesmen Kickstartera wie jak zachęcić do przelewania kolejnych funduszy na swe konto, żeby później nie musieć się narobić w rewanżu. Zachęcam do porównania tej kampanii z tą prowadzoną przez Larian przy okazji zbierania funduszy na Divinity 2. Można się ubawić.

  5. torment jest beznadziejny

  6. @Shaddon|Różnica jest taka, że wkład własny InXile to około 7 milionów $, a dozbierać chcieli do 9 bo widocznie na tyle wyliczyli biznesplan produkcji, utrzymania studia i marketingu. Weź jeszcze pod uwagę, że FIG to nie Kickstarter. Brian Fargo to jeden ze współzałożycieli platformy, omija więc pośredników, którzy inkasowaliby kasę na jego projekcie. Poza tym FIG to platforma inwestycyjna. Ludzie, przestańcie mylić crowdfunding z preorderem czy kupnem gry w early accesie. Crowdfunding to zawsze inwestycja

  7. Podoba Ci się projekt? Sądzisz, że w danym budżecie są w stanie go zrealizować? Możesz go wesprzeć – przy czym Kickstarter umożliwia Ci tylko wsparcie studia, za co w zamian dostajesz kopię gry albo jakieś gadżety (co służy na zachętę i rekompensatę wsparcia) Powtarzam – to inwestycja. FIG od Kickstartera różni się tym, że inwestorzy w zależności od wkładu własnego mają później udział w zyskach. Ludzie mają głupią mentalność ładowania hajsu w kickstarter z błędną mentalnością. Inwestycja to zawsze ryzyko.

  8. O crowdfundingu ciekawie wypowiadał się m. in. Chris Avellone czy Colin McComb. Otwarcie kampanii to nie tylko zbieranie pieniędzy na produkcję. To również dialog z graczami, oczekiwania, feedback, stała relacja między społecznością a developerami, która rozwija grę w wybranym przez jej odbiorców kierunku. Obsidian przykładowo wypuścił w minionym tygodniu betę patcha 3.04 do Pillars of Eternity i ogłosił konkurs na najciekawszy feedback. Poza tym mają wypłacić nagrody pieniężne ludziom najbardziej…

  9. zaangażowanym w wyłapywanie bugów. Stretch goals nie jest najistotniejszym punktem kampanii crowdfundingowej. Nawet gdy ta zostaje zamknięta, dialog między graczami i developerami wciąż istnieje. Poza tym, to co i Brian Fargo i Feargus Urquhart podkreślali w wywiadach – najważniejsze przy crowdfundingu i wyznaczaniu celów to być szczerym z samym sobą. Nigdy nie zaniżać kwoty jaka jest potrzebna i nigdy nie obiecywać czegoś, czego nie da się zrobić. Widocznie Brian podchodzi do Wasteland 3 ostrożnie.

  10. @Silvaren|Wszystko co piszesz jest prawdą i doskonale zdaję sobie sprawę z przedstawionych przez ciebie faktów, co jednak nie zmienia postaci rzeczy – dodatkowe cele zbiórki to w przypadku Wasteland 3 kpina. Divinity 2, podobnie jak poprzednia część, również powstaje w oparciu przede wszystkim o fundusze firmy, ale prośba o dodatkowe wsparcie nie była motywowana takimi bzdurami jak „dodatkowe fryzury”. A jak wygląda „dialog” z graczami inXile pokazało chociażby „balansem” broni i statystyk w Wasteland 2.

Dodaj komentarz