rek
rek
30.11.2017
9 Komentarze

Wartość branży gier przebije przychody z profesjonalnego sportu?

Wartość branży gier przebije przychody z profesjonalnego sportu?
A może gry wideo już teraz są warte więcej?

Analitycy z Newzoo opublikowali optymistyczny raport na temat stanu branży. Na podstawie wyników z trzech minionych kwartałów firma postanowiła podnieść swoje prognozy, obecnie badacze przewidują, że w mijającym 2017 roku gry wideo wygenerują 116 mld dolarów (wzrost o 10,7% w stosunku do 2016)!

To o 7,1 mld więcej, niż przewidywano na początku roku. Korektę prognoz zawdzięczamy przede wszystkim większemu zyskowi z tytułów mobilnych (początkowo sądzono, że przychody wyniosą 46,1 mld dolarów, teraz przewiduje się 50,4 mld). Nie powinno to dziwić, bo taki Tencent (który ostatnio zarobił więcej niż Ubisoft, Activision Blizzard, Electronic Arts oraz Take-Two razem wzięte) zbudował swoją pozycję właśnie na tytułach przeznaczonych na iOS-y i telefony z Androidem. 

Nieco mniej wzrósł rynek pecetowy (z 29,4 mld do 32,3 mld). 

nwz2_c0c56.png

(Kliknij, by powiększyć)

Jeśli dynamika wzrostów się utrzyma, w 2020 roku przychody osiągną niebotyczne 143,5 mld dolarów, z czego połowę zapewnią właśnie tytuły mobilne. 

nwz1_c0c56.png

(Kliknij, by powiększyć)

Na pecetach nadal rosnąć będą tytuły nastawione na multi. Najbliższe dwa lata okażą się kluczowe zwłaszcza dla rozwoju e-sportu, który – jak piszą analitycy – wchodzi w fazę dojrzałości i musi się zmierzyć z szeregiem wyzwań (budową lokalnych lig, modernizacją struktur, tworzeniem nowych formatów gier, rentownością profesjonalnych drużyn, sprzedażą praw do transmisji). Zależnie od tego, jak poradzi sobie z powyższymi kwestiami, w 2020 e-sport może wygenerować przychody na poziomie od 1,1 mld do 2,4 mld dolarów.  

nwz3_c0c56.png

(Kliknij, by powiększyć)

Co więcej, pod względem wartości branża gier zbliża się do… rynku sportowego. Jak czytamy w raporcie:

W przeszłości przychody z rynku gier były często porównywane do sprzedaży biletów w kinach na całym świecie. W tym roku gry wygenerują ponad trzy razy więcej niż 38,6 miliarda dolarów, jakie zgłosiła w 2016 organizacja Motion Picture Association of America. (…) Gry można porównać do globalnego biznesu sportowego, którego wartość szacowana jest na 130 do 150 miliardów dolarów, w zależności od definicji i źródła raportu. 

Prognozy są nader optymistyczne.

Przy obecnych wskaźnikach wzrostu obu rynków przychody z gier okażą się wyższe niż przychody ze sportu już za trzy-cztery lata. 

Z zastrzeżeniem, że jeśli doliczymy zyski ze sprzedaży konsol, podzespołów i akcesoriów, gry są warte od sportu więcej… już w tej chwili.

rek

9 odpowiedzi do “Wartość branży gier przebije przychody z profesjonalnego sportu?”

  1. A może już jest warta więcej?

  2. Woda na młyn dla 14 letnich nerdów tłumaczących rodzicom dlaczego nie chcą wyjść na dwór tylko wolą grać cały dzień.

  3. „Gry są zbyt drogie”.

  4. @Shaddon Im rynek jest, więcej wart to tym więcej będzie gier, czyli większa konkurencja.

  5. wartość ? a co w każdej chwili da się to zamienić na jakieś realne dobra ? czy kolejne nakręcanie pustych wartości ?

  6. A rozumiem że pieniądze przeznaczane na stadiony,olimpiady i różnego rodzaju szeroko rozumiany sport,gdzie od jakiegoś czasu wchodzi tu też technika,to są realne dobra dla kogokolwiek z nas? Co ma ich obchodzić twoje dobro skoro Cię nie znają nie interesujesz ich(mnie też zresztą).Uznałem po prostu że napisze ten komentarz a dzisiaj jest gramytatywnie ,tudzież akcja charytatywna stworzona przez graczy! Tego jest więcej a jeżeli chodzi ci o wartość gier(puste wartości)

  7. Posłużę się parafrazą ,,Chleba nie ma ale i tak jest zaje*$%@”:)

  8. @pastor95 ciebie nie pytałem

  9. No ale dopóki to jest za prywatne pieniądze a nie podatników to spoko , a jak prywaciarz ukręci na tej ściemie grubą kasę to można mu dowalić gruby podatek

Dodaj komentarz