
Unreal Engine 4: Kilka słów o warstwach [WIDEO]
![Unreal Engine 4: Kilka słów o warstwach [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/b105a77a-7eb6-4f5a-9996-9e62d0d42451.jpeg)
Coś dla miłośników technologii. Epic Games opublikowało film, na którym przedstawiciele studia opowiadają o jednej z nowych opcji, która pojawi się w Unreal Engine 4 - możliwości nakładania na wirtualne obiekty kilku warstw.
Warstwy w Unreal Engine 4:

Czytaj dalej
17 odpowiedzi do “Unreal Engine 4: Kilka słów o warstwach [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
zlociutki – ta sterylność nie zależy od silnika tylko od tego, jakich tekstur użyją a tak w ogólności to zależy od twórców gry i od tego, jakie tekstury, oświetlenie i innych rzeczy, których użyją lub zrobią i użyją. Bo jak się ograniczają pewnie do tych dostępnych z silnikiem i nie wyślizgają się żeby to poszerzyć to tak to wychodzi.
*wysilają
Cytaty z komentarza zlociutkiego.|”…brak mozliwosci destrukcji” – UE3 został stworzony w 2006 roku. |”Engine on Epic to najgorsze co moglo spotkac branze gier” – Unreal Engine to najważniejszy silnik dla gier (UE3 wyszedł w 2006 a mogą wyjść z niego piękne gry, przykład: Mass Effect, Bioshock Infinite).Jeśli już krytykujesz to przynajmniej podaj jakieś sensowne argumenty.
lukaszsa – ludzi w błąd wprowadzasz. „ograniczają pewnie do tych dostępnych z silnikiem” – twierdzisz, że twórcy wykorzystują tekstury z Unreal Tournament (dostępne w UDK)? LOL – więszej bzdury nie słyszałem dawno. Niszczalność otoczenia jest dostępna już od dawna w UE3 (z tym, że predefiniowana). Proceduralne rzeczy dostępne są tylko przez Physix, więc siłą rzeczy nie można na tym gry optrzeć, bo żadna z obecnych konsol tego nie obsługuje (wydajność to już zupełnie inna sprawa).
Wystarczy na to papatrzeć:|https:www.youtube.com/watch?v=9lCkB77it-M
veti – po prostu wydawało mi się, że razem z silnikiem dają również jakąś małą paczkę darmowych assetów i niekoniecznie związanych z samą grą Unreal czy Unreal Tournament. Poza tym to sednem mojego postu jest: To nie od silnika zależy sterylność gier a od twórców gry.
Czy tylko mi tytuł skojarzył się ze Shrekiem?
zlociutki: Trollu kochany, Red Faction jest z 2001 roku i nie ma obsługi żadnych shaderów – co więcej, miał spore ograniczenia zniszczenia, a i sterylny był zdecydowanie bardziej. Warto czasem chociaż się zainteresować, albo pooglądać stare screenshoty.
@zlociutki|Zadna gra oprocz tych opartych na voxelach jak minecraft nie ma destruktywnego srodowiska.|W ogole nie masz pojecia o czym gadasz a i tak klepiesz te wypociny.|Jak chcesz mozliwosc niszczeni kazdej sciany to przyzwyczaj sie do obzydliwych powtarzajacych sie textur i kwadratowych powierzchni.To co mialo red faction, czyli jakeis tam lokalna mozliwosc niszczenia obiektow, zapycha ram i pamic gpu do tego stopnia ze nie ma miejsca na textury.
Albo masz ladna garfike albo zniszcznia, obie rzeczy sa niemozliwe, i nie beda mozliwe przez nastepne dobre 10 lat.|Jak inaczej tworcy moga zoptymalizowac ci gre przez dokaldana kontrole ilosci troijkatow wyswietlanych na ekranie, kiedy ty bedziesz ich ciagle dokladal poprzestrzelanie w sciane. Po chwili przekroczysz limit ktory twoja karta jest w stanie obslozyc i do widzenia, albo gra sie zwiesi albo przejdzie na 1 klatke na sekunde. Granie 1fps musi byc wspaniale …
I tak nic nie zastąpi ręcznie robionych tekstur, takie robione na szybko zawsze będą mieć bardzo mało szczegółów i będą sztucznie wyglądać. Znam nie jedną osobę która potrafi samym diffuse map zmienić kilka poligonów w niemal realistyczne dzieła
I tak nic nie zastąpi ręcznie robionych tekstur, takie robione na szybko zawsze będą mieć bardzo mało szczegółów i będą sztucznie wyglądać. Znam nie jedną osobę która potrafi samym diffuse map zmienić kilka poligonów w niemal realistyczne dzieła
slocik – HAWKEN i PhysX przychodzą mi do głowy jako pierwszy przykład zaprzeczający Twoim tezom. Ale Battlefield też styknie. @lukaszsa – od silnika niestety też. Ot, niektóre radzą sobie świetnie z dużą ilością detali, inne kiepsko.
@slocik Red Faction 😉
@ slocik Red faction 🙂
@SkywalkerPL|W jakis sposob hawken zaprzecza temu co mowie ? Ta zniszczyc mozesz tylko wybrane przez tworcow sciany, a odpaki znikaja po chwili zeby odciazyc gpu. Nie ma to nic wspolnego z prawidziwym proceduralny niszczeniem map. To samo tyczy sie wszelkich gier z physixem zaimplementowanym.
Red Faction miał poważne ograniczenia, poza tym określone elementy niszczyły się w z góry określony sposób/oby.