
Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]
![Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/f9e344d3-8bcc-407d-bf4c-e8bd1b8ec19c.jpeg)
Mozilla i Epic Games wspólnie opracowali przeglądarkową edycję Unreal Engine 3. Do działania nie wymaga instalacji żadnych zewnętrznych pluginów – silnik wykorzystuje nową wersję bibliotek JavaScript, HTML-a i technologii OpenGL. Dzięki temu udało się zmniejszyć straty w wydajności w porównaniu z wersją natywną, co pozwala uruchamiać trójwymiarowe gry w oknie Firefoxa, Chrome’a czy Internet Explorera. Wciąż są jednak problemy z długimi czasami ładowania, co wiąże się z dużymi rozmiarami współczesnych produkcji.
Na GDC pokazano przeglądarkową wersję Unreal Engine 3 na przykładzie znanego z platform mobilnych dema Epic Citadel i stworzonego przez Mozillę FPS-a BananaBread.
Epic Citadel:
BananaBread:

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Unreal Engine 3 w przeglądarce. Bez żadnych pluginów i wtyczek [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
what
srat
dla autora tego newsa chciałbym zaznaczyć że połączenie JavaScriptu, OpenGL i HTML5 jest częścią API nazywanego WebGL. I drugi błąd, Internet Explorer nie obsługuje WebGL (i raczej się to nie zapowiada, chyba że za sprawą jakiejś wtyczki), więc odpalenie tego demka w inny sposób niż przez Flash Playera na IE nie wchodzi w grę.
To kiedy UT3 na przeglądarce? Chciałbym.
Drogi Piotrku66, BananaBread nie jest na Unreal Engine, tylko na OpenSourcowym Cube Engine 2, więc news jak najbardziej błędny :]
Ok, zrozumiałem, że nie to było w zamyśle, ale jednak nie jest to w żaden sposób wyraźnie zaznaczone
i OpenGL he he daaawno temu mówiłem że zbliża się nieuchronny koniec Pazernych Kapitalistów ! i wszyscy grzecznie wyemigrują do LinuXa czyli OpenGL teraz ver. 4.3 potem już z górki !
Nie rozumiem, po co się chwalić taką grą jak BananaBread. Quake live jest ładniejszy i bardziej rozbudowany, a instalacja polega na pobraniu plugina i doinstalowaniu paru plików, nic specjalnego. A tu chwalą się, że coś takiego działa bez pluginów i addonów, a wg mnie wygląda to fatalnie.
@tirtel – myśl trochę głębiej. Nie chodzi o to jak wygląda, tylko co to zmienia. Zero ściągania pluginów i zero dogrywania plików nic ci nie mówi?
Wygląda fatalnie? Gdzie?
@UncleKaNe – nawet ich własna gra, Cube 2, wygląda graficznie lepiej i działa płynniej. I mówię tutaj o BananaBread, bo UE3 w przeglądarce wygląda świetnie. Rozumiem że jest to „rewolucja” w graniu przez przeglądarkę, ale na chwilę obecną zmiana wygląda tylko na braku instalacji 5-megowego pluginu. I obniżeniu detali graficznych, aby WebGL mógł to wszystko udźwignąć.
Akurat BananaBread jest chyba jedyną grą przeglądarkową, która ma zaawansowane efekty jak parallax mapping czy refrakcje. Epic Citadel tego nie ma, o Quake Live nie wspominając. I wygląda tak samo jak Sauerbraten (Cube 2) bo to ten sam kod. A co do płynności, rozumiem, że sprawdzałeś w FF22? Bo na razie tylko on pozwala uzyskać wydajność zbliżoną do natywnej. I nie wyskakuj z QL, bo to raz, że graficzny dinozaur, dwa, że ściąga nie 5MB plugin a praktycznie całą instalkę Q3 (inne binarki do każdego systemu).
Ja tez nie widzę wielkich różnic co do Cube 2 – to naprawdę wygląda nieźle. Na pewno lepiej niż QL z efektem blooma.