rek
rek
17.01.2018
Często komentowane 55 Komentarze

Unity 2018: Oszałamiająca prezentacja nowej wersji silnika [WIDEO]

Unity 2018: Oszałamiająca prezentacja nowej wersji silnika [WIDEO]
Wierzcie mi, wysokokalibrowy przymiotnik nie wziął się w tytule newsa znikąd!

Jeden z najpopularniejszych engine’ów doczekał się kolejnej edycji, która zadebiutuje (na razie w wersji beta) jeszcze w tym roku. Próbkę jej możliwości demonstruje materiał Book of the Dead.

Księga umarłych na razie jest nieinteraktywną prezentacją (ukazującą w akcji nowinki, w tym technologię Scriptable Render Pipeline), ale zostanie wkrótce udostępniona jako grywalny walking sim. Prezentacją, dodajmy, budującą. Roślinność wygląda kapitalnie (i wiarygodnie reaguje na wiatr), tekstury podłoża i drzew – dzięki wykorzystaniu fotogrametrii, z której użytek robią także Star Wars Battlefront II czy polski Get Even – ujmują realizmem, a „rozedrgana” kamera powinna wzmacniać immersję.

Z całą pewnością poprawi to jakość oprawy gier niezależnych. Unity to bowiem technologia używana przez producentów indie bardzo często. W ubiegłym roku skorzystały z niej między innymi Night in the Woods, Cuphead, Syberia 3 oraz Torment: Tides of Numenera.

rek

55 odpowiedzi do “Unity 2018: Oszałamiająca prezentacja nowej wersji silnika [WIDEO]”

  1. By ją dostrzec, trzeba wczytać si

  2. Ale to nie jest chyba gameplay co ? bo grafika oszalamia frostibite ma silna konkurencje

  3. Koniec podśmiechujków z Unity?

  4. @Victarion „Realtime” w tytule filmiku oznacza (przynajmniej w teorii), że wszystko generowane było przez silnik w czasie rzeczywistym.

  5. A pamietacie gameplay austarlijskiej firmy ktory podawaliscie jakos tak z 1,5 roku temu chyba ? fotorealistyczne chodzenie po lesie jak w realu normalnie…ta firma co twierdzila ze to nie fake i jakos cisza dalej…troche ciezko uwierzyc ze mozna by grac w tak wygladajace tytuly 🙂

  6. Wygląda jak unreal enginge 3 lub crysis 3.

  7. Raczej konsole tego nie pociągną, a przez to nie zobaczymy takiego tytułu na PC jeszcze z 10 lat

  8. @Victarion Żeby była jasność: my nie ręczymy za prawdziwość tej prezentacji, bo nie mamy jak tego zweryfikować. Nie ma też co liczyć na to, że wszystkie gry na nowym Unity będą tak wyglądały, bo oprawa zależy i od umiejętności twórców, i od użytych assetów, i od możliwości peceta. Wiadomo, że demko technologiczne jest podkręcone na maksa i działa na wypasionym sprzęcie, bo to maksymalnie efektowna prezentacja możliwości silnika, a nie pokaz prawdziwej gry.

  9. wielki0fan0gier 17 stycznia 2018 o 13:35

    Nie rozumiem, czemu niektórzy mają zagwozdkę, czy taka grafika w czasie rzeczywistym jest możliwa. Jest już od dawna. Nawet na obecnej wersji Unity dałoby radę to osiągnąć – ale trzeba by dopisać shadery, co pewnie będzie już w pakiecie w nowej wersji. Na mnie nadal największe wrażenie wywiera Frostbite i wyświetlany w nim Endor. Poza tym, że wygląda świetnie, jest jeszcze dużo klatek na sekundę na przeciętnej konfiguracji sprzętowej. A demo Unity z tym pewnie miałoby problem.

  10. Raz, że takie demka technologiczne zawsze „trochę” naginają rzeczywistość, dwa, że to tutaj pewnie śmiga na jakimś SLI z nowych Titanów czy innej kosmicznej konfiguracji, a trzy, że nikt obecnie nie zdecyduje się na produkowanie tak wyglądających gier, a powodem jest oczywiście sprzęt. Konsole o takiej grafice mogą pomarzyć, a wśród PCtowców pewnie jakiś promil posiada odpowiednio mocne blaszaki. Ergo: ot, kolejna efektowna prezentacja technologii, która dla samych graczy właściwie niewiele oznacza.

  11. Zamiast się chwalić niech najpierw ktoś zrobi jakąś AAA grę na tym silniku. Bo jak na razie portfolio mają marne. Tech-demo to nie gra.

  12. No wygląda bardzo ładnie, ale fotorealizm to, to raczej nie jest. Z daleka widać, że „gra”…

  13. To się tnie…

  14. Jedeno słowo – fotogrametria. Przyszłość grafiki przynajmniej na tą chwilę. BF1 wygląda momentami bardzo podobnie, największa różnica to przedewszystkim ilość zeskanowanych assetów, w tym demku jest tego masa co daje rzeczywiste wrażenie fotorealistyki bo praktycznie nic się nie powtarza.

  15. O jakim wy ultra sprzęcie mówicie ? poprzednie demo o nazwie Adam działało mi na moim starym kompie w 1080p 60fps na 2 rdzeniówce i Gtx660

  16. Artur777 konsole nie uciągną? A podaj mi na pc grę ładniejsza od druveclub lub uncharted 4 bo jak nie to się nie odzywaj i nie pitol głupot

  17. i dodam jeszcze ze trailer nowego metro robi 10 razy większe wrażenie niż to…

  18. Joeblack1989 chociażby Crysis (2007) gra ma ponad dziesięć lat i nadal ma najładniejsza grafikę z gier jakie wyszly. Wszystko stoi w miejscu przez g**niane konsole. Jak można grać na padzie i do tego np. w strzelanki. Do tego konsole spowalniają rozwój rynku gier ehhh

  19. @joeblack1989 choćby project cars 2 na pc jest ładniejszy od drivecluba. Co do U4, to rzeczywiście jest ładnie, ale miejscami jest brzydko.

  20. @wons7878 Obyś trollował… xD

  21. „Jak można grać na padzie”,”konsole są be”itp.Najgłośniej krzyczą ludzie którzy grają na tosterach a wymagają ultra realistycznej grafiki.Gra to gra a nie rzeczywistość.Gram na pc średniej klasy i nie jęczę na każdym kroku.Gram też na padzie(no może nie w fps-y)i gra się dobrze-kwestia preferencji.

  22. Im gra jest ładniejsza, tym lepiej dla wszystkich. No może poza konsolami. 😉 Pecetowiec dzisiaj pogra na średnich, ale za 2 lata pogra już na ultra. Bo jego gra nie zniknie wraz z poprzednią generacją konsol, tylko pozostanie w jego bibliotece na zawsze. Dzisiaj podniecacie się uncharted 4, ale za 2 lata będziecie płakać, że musicie kupić remaster na PS5 i że zdzierstwo. Pecetowiec podkręci grafikę na ultra, albo ściągnie pakiet tekstur, czy mod poprawiający grafikę. Za darmo.

  23. marcusfenix345 17 stycznia 2018 o 17:35

    @Artur777 Już nie przesadzajmy tak z tym Crysisem. Wciąż wygląda ładnie, ale są gry wyglądające o wiele lepiej

  24. wielki0fan0gier 17 stycznia 2018 o 17:58

    „Crysis (2007) gra ma ponad dziesięć lat i nadal ma najładniejsza grafikę” nie, nie ma od czasu… Crysis 2. Dziś wystarczy odpalić pierwszą z brzegu grę na KONSOLĘ i będzie wyglądać ładniej, niż Crysis z 2007 roku na PC. Postęp w ostatnich kilku latach się dokonał – shadery PBR. Battlefield 1 czy Battlefront wyglądają na PC fenomenalnie, a na konsolach bardzo dobrze. Uncharted na PS4… miód. I podobne to wszystko do pozyższego dema Unity. Też jest fotogrametria i inne bajery.

  25. @paintball_X|”Pecetowiec podkręci grafikę na ultra, albo ściągnie pakiet tekstur, czy mod poprawiający grafikę. Za darmo.”|A świstak siedzi i zawija sreberka. Żeby podkręcić grafikę potrzebny jest zakup nowego GPU i czasami też CPU. To cię będzie kosztować nawet więcej niż konsola. Oczywiście wyglądać będzie obłędnie, ale nie oszukujmy się, konsola zawsze wyjdzie taniej, niż gamingowy pecet.

  26. Ograłem Uncharted 4 na PS4 Pro. Można powiedzieć że grafika jest super bo gigantyczną pracę włożono w te wszystkie malutkie detale. Ale to już wszystko. Gra nie jest sandboxem tylko liniową prostą strzelanką. Dopieszczenie tych pojedyńczych lokacji to tak naprawdę nic wielkiego. No i tylko te tragiczne 30 fps, co psuje końcowy efekt. Ostatnio po upgradzie kompa do 1080 i odpaleniu Asasyna Origina szczęka kompletnie mi opadła. To jest dopiero coś. 60 fps przy bardzo wysokich ustawieniach teselacjach itp.

  27. Niniejszym ogłaszam że najładniejszą grą został AC:O w wersji na mocne PC. I to jest coś, bo to sanbox z olbrzymim terenem, a nie jakaś tam tunelówka.

  28. @nietrol|Odpalałeś Horizon? Bo on wygląda na PS4 Pro po prostu wspaniale, a tereny z dodatku wprost fenomenalnie.|AC:O rzeczywiście fajny. Nie mogłem uwierzyć, że udało im się stworzyć, tak świetnie zaprojektowany, ogromny świat, który nie składa się w 90% z pustyni.

  29. Po tym co widziałem w The hunter:CotW i HellBlade:SS już nic mnie nie zaskoczy. Ale trzeba przyznać że wygląda to niesamowicie, tylko jaka gra to wykorzysta…

  30. Aarghcrysis nigdy nie wygrywałem modów do Crysisa, ale i tak ładniejszy niż te wasze konsolowe gierki z obniżonymi FPS i scalowaniem rozdzielczości lub tragicznymi cieniami, itp. Konsole tylko hamują rozwój rynku gier, to przez konsole gry są krótkie na kilka godzin, bo niedzielni gracze grający na konsolach za dużo tracili czasu na przejście jednej gry i producenci to podlapali

  31. @Artur777 czyli gry mają być robione specjalnie dla Ciebie?Nie dla głupich niedzielnych konsolowców?Są różne gusta growe i producenci to uwzględniają robiąc gry czy Ci się to podoba czy nie.

  32. @Pan Dzikus no fajnie spoko to wygląda ale ja bym chciał zobaczyć w końcu miasto z równie dużą ilością szczegółów i efektów.

  33. @brylas1973 nie chodzi o mnie tylko prawdziwych graczy, gdzie chcesz przy dobrej grze posiedzieć te 30 godzin a nie 6-8 i koniec i potem nie pamiętasz tej gry przez następne lata. Kiedyś gry były dłuższe, z gęstszym klimatem, trudniejsze, z apteczkami ale niestety niedzielni gracze zalali rynek i te ich konsole hiper super co są tylko złomem od dnia premiery PS4 i Xbox one.|@Aargh widziałem wiele konsolowych gierek na żywo u znajomych i nie podniecalem się tak jak oni bo widziałem różnice graficzne…

  34. … które kiedyś im udowodniłem. Do tego gra na padzie nadaje się tylko do Mario i contry 😛 Nie oszukujcie się, konsole to dwa kroki do tyłu i nigdy już niedogonia PC w zakresie wydajności i praktyczności mimo swojej ceny, której wina są kryptowaluty 😛

  35. @Artur777|”Kiedyś gry były dłuższe, z gęstszym klimatem, trudniejsze, z apteczkami” – a takze sporo brzydsze niz obecnie, co nie przeszkadzalo Ci w cieszeniu sie nimi, prawda?|”widziałem wiele konsolowych gierek na żywo u znajomych i nie podniecalem się tak jak oni bo widziałem różnice graficzne” – a jak na PC wyglada RDR, Horizon Zero Dawn, Persona 5, Uncharted, The Last of Us? Jesli uwazasz, ze grafika okresla jakosc gry, to jako osoba grajaca glownie na PC od ponad dwoch dekad bardzo Ci wspolczuje.

  36. O jeju ale kłutnia o grafike no po prostu smiech na sali xd robie popcorn ktoà chętny?

  37. @Artur777|”gra na padzie nadaje się tylko do Mario i contry :P” Tak, bo takie GTA slynie z tego, ze lepiej sie w nim jezdzi na klawiaturze niz na padzie. lmao|Mozna byc pecetowcem i grac na padzie w te gry, w ktorych sprawdza sie on lepiej od klawiatury i myszy, czyli w zdecydowana wiekszosc scigalek, bijatyk i gier akcji z widokiem TPP.

  38. Brońcie dalej konsol, kupujcie co roku te same gnioty jak CoD, Assassin’s i Fify i płaczcie na powtarzalność, krótkość gier, płytkość i technologiczne zacofanie. Pewnie jestem głupi, a co premiera nowych gier to te same negatywne komentarze j.w.

  39. @Artur777 nie ma kogoś takiego jak prawdziwy gracz.Graczem jest ten kto gra w gry.Jeden lubi długie i trudne a inny łatwe i krótkie.Gry to rozrywka i tyle.

  40. @Artur777|Nie chodzi o bronienie konsol, bo one bronia sie same, o czym swiadczy ich sprzedaz. Chodzi o to, ze Ty niepotrzebnie walisz w beben PCMasterRace, kiedy rynek gier juz dawno sie zmienil i coraz wiecej developerow odchodzi od tworzenia dlugich singlowych tytulow. Tym bardziej ze na Zachodzie okolo polowy graczy ma ponad 25 lat, ma juz obowiazki zyciowe, zarabia i nie jest w stanie grac po kilkanascie i wiecej godzin tygodniowo.

  41. @Tesu|Nie, jest za to w stanie spędzić te kilkanaście godzin tygodniowo na oglądaniu jak grają inni. Rynek zmienia się, to prawda, ale pod wpływem rosnącej popularności streamów. Wydawcy coraz mocniej pochylają się nad oczekiwaniami streamerów, bo to oni często decydują o sukcesie bądź porażce danej produkcji. Przykładów z ostatnich lat nie brakuje.

  42. @Shaddon|To teraz poprosze o dowod, ze streamow nie ogladaja ludzie, ktorzy jeszcze nie skonczyli swojej edukacji. Rownie dobrze moglbys napisac, ze gracze w wieku 25+ lat nie maja czasu na granie, bo kilkanascie godzin tygodniowo spedzaja na ogladaniu TV, chodzeniu na silke i piciu kawy w Starbucks. 😉

  43. Panowie wiecie, że to tylko demo technologiczne? To tak jak trailer-gameplay’e na E3, które wyglądają obłędnie, ale w całości jako gra nie ma prawa bytu. Tak samo jest tutaj i nawet jeśli ma wyjść wkrótce w formie grywalnej to i tak maszyna to uciągnie, bo nie ma tutaj zaimplementowanych mechanik z gry w formie sandoboxa itd. |@Tesu Co do padów, jestem przykładem takiego beztalencia, gdzie nawet w grze, w której lepiej gra się na padzie to i tak wybieram klawiaturę, bo tylko tak umiem…

  44. … ale to kwestia praktyki i przyznaję, że jakbym chciał nauczyć się grać na padzie, to wiele produkcji zapewne byłoby przyjemniejszych w odbiorze. |Tak w ogóle czy kiedykolwiek będzie zwiększony limit znaków? No i opcja edytowania komentarzy?

  45. @Tesu|Ależ oczywiście, że oglądają, tu nie ma czego dowodzić. Jeżeli jednak przyjąć, że średnia wieku graczy oscyluje w okolicach trzydziestki, to siłą rzeczy ta grupa wiekowa będzie stanowić znaczną część widzów streamów. Zwróć też uwagę na ilość i wielkość „datków” wpływających na konta streamerów – śmiem wątpić, by to bezrobotne dzieciaki czyściły w ten sposób karty kredytowe.

  46. To teraz czekamy na wyjście nowej wersji silnika i potem aktualizacja silnika w Escape from Tarkov, już rączki zacieram 😀

  47. Chciałbym dodać, że takiego Quake’a też da się przejść w 5-6 godzin

  48. Nieinteraktywna prezentacja? Czyli po prostu animacja (nierenderowana w czasie rzeczywistym).|Więc na razie opadu szczęki brak.

  49. @Aargh: Bo tak napisali? Nie uwierzę póki nie zobaczę interakcji.

  50. @Aargh: Oczywiście, że będę wierzył w co będę chciał. Nikogo do sądu podawał nie będę. Spływa po mnie to czy to render czy animacja. Wyraziłem jedynie moją opinię do której nie mam zamiaru nikogo przekonywać. A Tobie zalecam zluzowanie gaci.

  51. Moim zdaniem, gry kiedyś miały podobną długość, tyle że grało się w nie dłużej. Skąd ta pozorna sprzeczność w mojej wypowiedzi? Chodzi mi o te wszystkie ułatwiacze, które po drodze zaczęli pakować do gier. Masz mapki, mini mapki, znaczniki na mapkach, znaczniki w cRPGach z kim zagadać, żeby dostać questa, gra sama oblicza Ci najkrótszą drogę jak dostać się do celu, możliwość błyskawicznej podróży. Jesteś prowadzony za rączkę od pkt startowego do pkt docelowego, nawet nie skupiając się na samej drodze.

  52. Questy w takich cRPGach przechodzą się same. Nie musisz się natrudzić, aby znaleźć rozwiązanie, bo wszystko masz podane jak na tacy. Zagraj sobie w takiego Deus Ex:Mankind Divided bez tych wszystkich ułatwiaczy. Z 40 godzinnej gry, automatycznie zrobi się gra na 200 godzin. Patrząc na kompleksowość poziomów, to istny labirynt. Dlatego tak bardzo cenię nowe Divinity, tam naprawdę nieraz trzeba się nagłośnić, żeby zrobić zadanie. I to jest fajne. „Grasz w grę”, a nie latasz od znacznika do znacznika.

  53. Nie porównujcie gier konsolowych z PC bo to nie ma sensu. Każda gra na konsolę (taka jak Horizon) na PC mogłaby wyglądać jeszcze lepiej zwyczajnie ze względu na różnicę w maksymalnych możliościach. Nawet jakby na PC były same gry z pixel artem to ten fakt się nie zmienia. A gry na PC ciężej prządą właśnie przez prostsze w obsłudze konsole więc jak ktoś mówi że na PC jest mało ładnych gier to tak jakby potwierdzał, że konsole są problemem więc co to niby za argument jest?

  54. I tak jak już pisał CormaC realtime jest często na wypasionym sprzęcie (najmocniejszych kartach w SLI itd.) i w rezultacie niewiele znaczy dla graczy. Fajnie by było się dowiedzieć na jakim sprzęcie jak to chodzi zwłaszcza, że to też jest tak naprawdę prosta scena w sensie że można ją optymalizować do bólu w sposób jaki jest niemożliwy na potrzeby gier.|Może aż tak realistyczne to nie jest ani w animacji ani wzualnie, ale ma zaczepisty detal tak czy siak i takie pokazówki się zawsze fajnie ogląda 🙂

  55. Wygląda jak Crysis.

Dodaj komentarz