
Torment: Tides of Numenera ? Trzy cele dodatkowe ujawnione, dwa już spełnione

Studio inXile Entertainment jest bardzo zaskoczone tak pozytywną reakcją na Torment: Tides of Numenera. Na tyle, że w ramach podziękowań każda osoba, która wsparła grę lub tworzoną przez Obsidian Entertainment produkcję Project Eternity, otrzyma cyfrową książkę Planescape: Torment Developer Retrospective. Jak nietrudno się domyślić, zebrane zostaną w niej wspomnienia i przemyślenia twórców przygód Bezimiennego, w tym Chrisa Avellone’a, Briana Fargo i Feargusa Urquharta. Książka pojawi się przed premierą Torment: Tides of Numenera.
Jako że kwota podstawowa, a więc 900 tysięcy dolarów, została już zebrana, studio inXile Entertainment przygotowało cele dodatkowe (tzw. stretch goals), które zostaną zrealizowane po przekroczeniu odpowiednich progów finansowych. Dwa z nich zostały już osiągnięte.
I tak na pewno w Torment: Tides of Numenera pojawi się możliwość wyboru płci bohatera. „Ficzer” ten miał zostać dodany po zebraniu 1,2 miliona dolarów. Wybór pomiędzy kobietą, a mężczyzną wpłynie nie tylko na doznania wizualne, ale wpłynie też na rozgrywkę i reakcje napotykanych po drodze NPC-ów.
Kolejnym celem jest wzbogacenie fabuły Torment: Tides of Numenera poprzez zaangażowanie w projekt scenarzystów Tony’ego Evansa i Mur Lafferty. Maczali oni palce w historiach wielu gier — Evans pracował nad fabułą Star Wars: Knights of the Old Republic II, Dragon Age II, Neverwinter Nights II i dodatkach Mask of the Betrayer oraz Storm of Zehir, zaś spod pióra Lafferty wyszły scenariusze kilku RPG-ów, w tym Vampire, Mage, Exalted i World of Warcraft, napisała też powieść The Shambling Guide to New York City, która ukaże się w maju. Dodatkowo Nathan Log, główny scenarzysta Torment: Tides of Numenera (oraz Wasteland 2), stworzy czwartą nowelkę osadzoną w świecie gry, która dodana zostanie do zestawu opowiadań dostępnego w ramach jednej z nagród dla darczyńców. Cel ten miał zostać zrealizowany po zgromadzeniu 1,5 miliona dolarów i wygląda na to, że zostanie, ponieważ ten próg finansowy został już osiągnięty.
Ostatni z na razie ujawnionych stretch goals również dotyczy fabuły (ale nie tylko). Jeśli uda się zebrać 2 miliony dolarów (w co nie wątpię, biorąc pod uwagę tempo wzrostu zgromadzonej kwoty), do ekipy scenarzystów dołączy Monte Cook, autor systemu Numenery, na którym bazuje Torment: Tides of Numenera. Co prawda developerzy już z nim współpracują, ale w chwili obecnej pełni tylko rolę konsultanta pomagając w odpowiednim wykorzystaniu stworzonego przez siebie świata i mechanizmów RPG. Jeśli uda się spełnić ten cel, Morgan dorzuci co nieco od siebie do scenariusza.
To nie wszystko — po zebraniu 2 milionów dolarów kompozytor Mark Morgan stworzy dodatkowe utwory, które znajdą się na ścieżce dźwiękowej Torment: Tides of Numenera. Ostatnim dodatkiem w ramach omawianego celu jest piąty towarzysz, który będzie mógł dołączyć do drużyny bohatera. Jest nim… Zabawka (nazwa tymczasowa) — kula mazi potrafiąca dowolnie zmienić swój kształt. Gracz będzie mógł dostosować jej wygląd i zdolności do własnych potrzeb.
To na razie wszystkie cele dodatkowe, ale nie mam wątpliwości, że wkrótce – najprawdopodobniej jeszcze dzisiaj — ujawnione zostaną kolejne, zebrana kwota wciąż bowiem rośnie. Niedługo może jeszcze bardziej wzrosnąć — inXile Entertainment planuje dodanie opcji płatności przez PayPal. Jeśli jeszcze nie wsparliście projektu, możecie to zrobić TUTAJ.

Czytaj dalej
26 odpowiedzi do “Torment: Tides of Numenera ? Trzy cele dodatkowe ujawnione, dwa już spełnione”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wasteland 2 , Eternity oraz Torment: Tides of Numenera …. coś mi się wydaje , że wkrótce zamiast kupować gry w sklepach , będzie się ich szukać tylko na kickstarterze ;p P.S. ktoś kto twierdził że gry cRPG oparte na rzucie izometrycznym to przeszłość(o ile dobrze pamietam z BioWare) teraz pewnie jest nieźle ździwiony 😀
Nie ufam łysym kobietom
Żeby tylko pozostali niezależni, bo jak już wejdą pod but jakiejś korporacji to zapomną o swoich fanach, zaczną nazywać shootery RPG-ami i z uśmiechem na twarzy będą wciskać graczom iluzję wolnego wyboru.|Mam nadzieję, że zbiorą o wiele więcej niż kiedykolwiek potrzebowali.
A po co mają wchodzić pod skrzydła korporacji, skoro zbiorą pewnie z 5-6 milionów? O to tu właśnie chodzi – twórcy, którzy chcą mieć swobodę, proszą o pieniądze i jeśli są dobrzy, to je dostają.
Powinni jak uzbieraja np.3 mln zrobic te gre na UE4 czy cos. ;D
To już przechodzi ludzkie pojęcie, pazerność ludzka nie zna granic. Wyłudzanie pieniędzy na elementy gry które i tak powinny być, no ale poco inwestować własne pieniądze jak można cudze, to jest genialne zero ryzyka. Później niech jeszcze dadzą dlc w cenie samej gry i będzie przewspaniale, a może jakaś zbiórka pieniędzy na dlc?
Widzę, że duch zawiści w narodzie nie ginie. Niektórzy nie rozumieją jak działa Kickstarter. W momencie nie uzbierania zadeklarowanej kwoty nic nie jest wypłacane. Dlatego projekty wystawiane są za minimum potrzebne do stworzenia podstawy gry, a potem dokładane są kolejne „stopnie” do jej ulepszania po przekroczeniu kwoty. Mogli wystawić cenę 2 mln i zebrać 1,9 mln i obejść się smakiem albo dać 0,9 mln i dopisywać co dodadzą za kolejne $. Proste.
BimberPL|Zapoznaj się najpierw z ideą i zasadą działąnia kickstartera. Przeważnie każdy projekt oferuje bonusy powyżej minimalnej kwoty ze każdy przekroczony próg.|Pierdzielisz o dlc, to raczej nie masz pojecią o tym projekcie…
Pojawiła się dobra wiadomość. Co piszą użytkownicy? Narzekają, a jakże!
@Leobreaker|Polaczki musza narzekac, taka pozostalosc w narodzie po Ruskich.
Zastanawiam się, czy te gry (Project Eternity, Wasteland, Torment itd.) będą ostatecznie do nabycia w normalnej dystrybucji, jak produkty z segmentu AAA.|Hmm… Staroszkolne rpg z widokiem izometrycznym to przeszłość, tego nikt nie chce, nie kupi. Sens mają tylko strzelane pseudo-erpegi z iluzją wyboru i dialogami okrojonymi do minimum, kierowane do mainstreamu. Tak, oczywiście, teraz, na przykładzie Kickstartera, widać to wyraźnie.
@ tomecki |a ten który obraża od idiotów mądry jest ? -.-
@eustachy80 chyba nie będą inaczej niż cyfrowo poza tymi dla wpłacających, na pewno będą cyfrowo na Steam i GOG.
eustachy80|Z pewnością dystrybucja cyfrowa, PE ma być dostępnę na Steamie i gog.com
kurde oby to była gra 1:1 a nie kurde jakiś RPG-owy call of duty
@kumpel33333, Sharp_one, dzięki. No trudno, nie lubię dystrybucji cyfrowej, ale jeśli będzie na gog’u to się przemogę. Było nie było to absolutne must have’y.
Jakoś zacząłem się bać o tą grę. Z portfolio Evansa, to tylko Mask of Betrayer jest naprawdę dobra. Reszta to taka typowo rpgowa historia, powstała aby nakreślić świat i aby coś tam działo się… To wygląda, jakby InXile chciało powiedzieć „Zapłaciliście nasze pensje, dopłaćcie to wkręcimy kolegów…”
Tfu, tfu, korekta, dzięki MartiusGW. Olaboga! Moje stare oczy, posty się zlewają, wybacz Waść.
Sycho14|Racja, bo dzięki większym funduszą powinini sobie podpalać kubańskie cygara bankotami 100 dolarowymi.
Jakby chcieli, to bym stworzył im kilka utworów za darmo 😛 . A KotOR II akurat był bardzo dobry, to w sumie gra, którą dość ciężko zaspojlerować bez głębszego wchodzenia w szczegóły 😀
@tomecki i zaprzepaściłeś szanse żeby rozpocząć jakąkolwiek konwersacje. Osobiście proszę cię o większą powściągliwość w nazywaniu ludzi idiotami. Mówicie że to wykupi bonusy do gry, ale czy dodatkowy soundtrack może być bonusem to nieodłączny element gry. Mam za niego dopłacić jako bonus? Czyli normalnie miałem mieć jakiś ost ograniczony? resztę sam sobie miałem na pianinie dograć sam? Granica między bonusem a wyciągnięciem dodatkowej kasy jest cieniutka jak między hejtem a krytyką.
@BimberPL O czym Ty mówisz. Dodatkowy sountrack do gry jest dodawany jedynie do edycji kolekcjonerskich lub jako bonus do wznowień. Chyba że nei odróżniasz osobnej płyty z sountrackiem od ścieżki dźwiękowej w grze…
Nick Bimber”PL” jak można mieć w nicku PL na polskiej stronie ?:O To pokazuje, że mamy do czynienia z trollem :]
PL to może być też skrót np. od „Politechniki Lubelskiej”.
2 BAŃKI PĘKŁY 😉 |Ciekawe do ilu dojdzie… (?)
Oby dobili do 2,5 – bedzie kolejny stretch goal ;D