rek
rek
09.01.2013
Często komentowane 17 Komentarze

Torment: „Sequel-choć-nie-sequel” Planescape: Torment zapowiedziany

Torment: „Sequel-choć-nie-sequel” Planescape: Torment zapowiedziany
Dobre wieści - Brian Fargo i ekipa inXile (a więc ludzie, którzy macali palce w oryginale) zapowiedzieli nową grę z "serii" Torment. "Trudno powiedzieć jakie wieści" - gra będzie osadzona w zupełnie nowym uniwersum. Złe wieści - premiera czy platformy docelowe to na razie nieokreślona pieśń przyszłości.

Informacje pochodzą z serwisu Rock, Paper, Shotgun, który przeprowadził wywiad z Brianem Fargo. Według jego słów nowy Torment powstaje, ale zmieni się jego mechanika i miejsce osadzenia akcji. Nowa gra toczyć się będzie w uniwersum Numenera, papierowym systemie RPG ufundowanym na Kickstarterze w połowie września. To uniwersum ciekawe, bo należące do nurtu tzw. science fantasy, więc w świecie tym elementy fantastyczne i futurystyczne swobodnie się przeplatają.

Jakie możliwości daje to twórcom gry? Jak tłumaczy Fargo:
 

„Nie będziemy mieli wróżek ani diabłów, ale zamiast tego pojawią się kreatury z odległych wymiarów, spisujące w sposób znajdujący się całkowicie poza ludzkim wyobrażeniem. Nie będzie bogów, ale będziemy mieli istoty żyjące od tysiącleci, obdarzone mocami tworzenia i niszczenia”

Fargo wyjaśnia, że pomysły na temat gry Torment krążyły po studiu inXile od dawna, ale prace ruszyły na dobre dopiero wtedy, kiedy developerzy odkryli, jak dobrym tłem dla większości tych pomysłów jest uniwersum NumeneraFargo przypomina, że twórca systemu, Monte Cook, uczestniczył w pracach nad uniwersum Planescape, w którym osadzona była poprzednia gra (teraz zaś będzie również pracował nad grą).

Niestety, to co najciekawsze dla graczy, a więc konkrety dotyczące rozgrywki są na razie na etapie koncepcyjnym. Systemu walki nie ma, ale developerzy celują w „walkę w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą”. Fabuła, główne postacie, najważniejsze wątki – to także na razie etap bardzo wczesnych konceptów. Rozważane jest sfinansowanie gry za pośrednictwem Kickstartera, ale nie zostało to przesądzone.

W związku z brakiem multimediów związanych z Tormentem, przyjrzyjcie się filmowi prezentującemu system Numenera:
 

rek

17 odpowiedzi do “Torment: „Sequel-choć-nie-sequel” Planescape: Torment zapowiedziany”

  1. Dobre wieści – Brian Fargo i ekipa inXile (a więc ludzie, którzy macali palce w oryginale) zapowiedzieli nową grę z „serii” Torment. Trudno powiedzieć jakie wieści – gra będzie osadzona w zupełnie nowym uniwersum. Złe wieści – premiera czy platformy docelowe to na razie nieokreślona pieśń przyszłości.

  2. Koniec końców jak się spojrzy na całokształt powyższego niusa – dochodzę do wniosku, że… TAK! To na bank będzie genialna gra, bo po prostu nie może być inaczej. Nie ma co się rozwodzić nad zmianą universum, i tak dalej – to tylko otoczka, najważniejsze że esencja pozostanie. I połączenie futuryzmu z fantastyką.. czyżby szykowało się coś jeszcze bardziej epickiego od Arcanum? Jak dla mnie – to jest to! Z pewnością jest na co czekać. Trzymam kciuki, oby pomysłowość im dopisywała w jak najlepsze.

  3. Już się napaliłem na coś niesamowitego w niesamowitym universum, z niesamowitą fabułą i niesamowitą grywalnością, a wychodzi na to, że jest to jedynie NIESAMOWICIE PRZYCIĄGAJĄCY CHWYT MARKETINGOWY. Po kij nazywać grę torment i mówić o jakimkolwiek związku z arcydziełem jeżeli jedyną cechą wspólną jest dwóch informatyków… Pewnie inaczej nie potrafią zachęcić…

  4. Co to ma wspólnego z Tormentem? Wygląda na to, że NIC

  5. @Urbi89: Może dlatego, bo celują w kolejne arcydzieło? Ja tam trzymam kciuki, w pewnym sensie się napalam, ale bez przesady, jak nie wyjdzie to trudno. A jeśli przy okazji służy to za dobry chwyt marketingowy, to czemu nie? Przecież i tak jak dojdzie co do czego to wyjdzie na jaw czy będzie to hit czy shit. Postawili sobie poprzeczkę, jest wysoka, jest super piękna i lśniąca, wszyscy się nią zachwycamy. I jeśli to spaprają to ja bym nie nazwał tego sukcesem.

  6. Ci co hejtowali i będą hejtować. Z góry mówię. Pamiętajcie, o co tak naprawdę w tej grze chodziło. O temat przewodni jakim była UDRĘKA oraz fantastyczną fabułę. Od początku scenarzysta zapowiedział, że nie zrobi sequel’a czy prequel’a, ale rozmyśla o kolejnej grze może w tym uniwersum może innym. FaraonXIV oraz Urbi98, zachowujecie się jakbyście w tą nigdy nie grali i nie wiedzieli co najważniejsze. |A najważniejsze jest to aby udało im się stworzyć naprawdę kunsztowną grę z udręka szpilującą całą fabułę.

  7. Fargo nic nie robi z Wasteland 2 i łapie się za nowy projekt. Symbolicznie wsparłem Wasteland 2 i od kilku miesięcy każdy update InXile to paczka bezużytecznych informacji. Ani Wasteland, ani ten „duchowy spadkobierca” Planescape Torment nie wyjdzie. Calling it.

  8. @Neito17 : Skąd wiesz, że Udręka będzie „szpilować” fabułę? Wydaje mi się, że mówienie o rzekomej kontynuacji/inspiracji jest tu jedynie zagrywką marketingową. Zrozumiałbym jeszcze, gdyby gra toczyła się w uniwersum Planescape (dlaczego wcześniej nikt z niego nie korzystał). Ale to?

  9. @lubro – W2 wyjdzie w październiku, masz jakieś inne informacje? 😛 Co to znaczy, że Fargo „nic nie robi” z tą grą?

  10. Trudno mówić w przypadku Planescape’a o innym uniwersów. Sam koncept „planes” (nie pamiętam, jak to było po polsku) zakłada, że każda rzeczywistośc jest po prostu jedną z równoległych rzeczywistości. Genialnym aspektem Planescape’a było to, że wg jego zasad jednocześnie mógłby istnieć świat Tolkiena, Sapkowskiego, świat mitów Greków, Egipcjan, Persów czy chrześcijan itd itp. Świat oparty na konkretnych zasadach byłby po prostu w innym wymiarze. Dlatego trudno mówić o innym uniwersum. Ciekawy news!

  11. uniwersum oczywiście 😛

  12. ” (a więc ludzie, którzy MACALI palce w oryginale) ” A to perwersy jedne ! Nie dość, że macali, to jeszcze paluchami ! |Fajne zdanie Ci wyszło, Hut ; P

  13. JerichoHorn|Chyba kpisz… Planescape to setting ad&d. Dokładnie opisany ze WSZYSTKIMI planami jakie tam są. Nie ma tam tolkiena, greków, rzymian ani niczego takiego. Ta gra nie ma NIC wspólnego z planescape: torment. Inny setting, inna mechanika, inny bohater. |@Neito17|Co ta gra ma wspólnego z tomentem poza tytułem, ergo jechaniem na symbolu? Oświeć mnie, chyba, że uważasz, że każda gra z dobra fabułą to „torment”. |Co do gry – bedzie jaka bedzie, mam nadzieję, że będzie miała ułamek chociaż poprzednika

  14. Neito17 – kminię o co Ci chodzi, ale pozostaję sceptykiem. P:T to najlepszy RPG w historii, i do tego moja ulubiona gra, więc zwyczajnie obawiam się, czy ten „duchowy spadkobierca” (podobno) będzie stał na podobnym poziomie.

  15. @aliven Widzę, że hołdujesz zasadzie „nie znam się, ale się wypowiem”. Ciekawe więc skąd się wzięła meduza Marissa w Domu Zaspokajania Żądz Intelektualnych i skąd wziął się w grze artefakt węzeł gordyjski nawiązujący do naszego świata. Poza tym http:planescape.phx.pl/konstrukcja-wielo%C5%9Bwiata

  16. „Nie będzie bogów, ale będziemy mieli istoty żyjące od tysiącleci, obdarzone mocami tworzenia i niszczenia” – czyli bogów 😛

  17. @aliven|W Planescape kanonicznie występują takie panteony jak sumeryjski, babiloński, celtycki, egipski, fiński, grecki, nordycki, chiński, indiański i japoński (On Hallowed Land). Dwaj założyciele frakcji Athar byli upadłymi wyznawcami Posejdona i Lokiego. Setting Planescape pozwala dodawać własne panteony, a nawet rasy i światy.

Dodaj komentarz