
Tomb Raider: Problemy z wersją PC na GeForce´ach, Nvidia pracuje nad ich rozwiązaniem

We wpisie na oficjalnej stronie kart graficznych GeForce Andrew Burnes z Nvidii przyznał, że jego firma jest świadoma problemów z pecetową wersją Tomb Raidera, które występują na podzespołach „zielonych”.
Tłumaczy jednak, że to nie do końca jest wina producenta GeForce’ów:
Jesteśmy świadomi poważnych problemów z wydajnością i stabilnością na kartach GeForce po uruchomieniu Tomb Raidera w maksymalnych ustawieniach graficznych. Niestety Nvidia dopiero w ostatni weekend otrzymała finalny kod gry, w którym znacząco zmniejszyła się stabilność, jakość obrazu i wydajność w porównaniu do wersji, którą otrzymaliśmy wcześniej. Współpracujemy z Crystal Dynamics nad rozwiązaniem wszystkich problemów tak szybko, jak to tylko możliwe. W międzyczasie chcielibyśmy przeprosić użytkowników GeForce’ów, którzy grając w Tomb Raidera nie mogą mieć wrażeń, jakich oczekują normalnie od wszystkich ich ulubionych gier pecetowych.
Posiadaczom GeForce’ów nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na nowe sterowniki.

Czytaj dalej
35 odpowiedzi do “Tomb Raider: Problemy z wersją PC na GeForce´ach, Nvidia pracuje nad ich rozwiązaniem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Biorąc pod uwagę, że bebechy zarówno PS4 jak i nowego XBOXa będą posiadały bebechy od AMD, trzeba się liczyć z tym, że każda nowa gra multiplatformowa (a takich jest i będzie większość), będzie w pierwszej kolejności optymalizowana pod Radeony – i ten stan utrzyma się przez jakieś 5-6 lat od premiery nowych konsol. O ile jeszcze w kwestii procesorów Intel ma na tyle dużą przewagę, że „optymalizacja pod AMD” nie powinna użytkowników zaboleć, o tyle sytuacja klientów nVidii nie będzie raczej zbyt ciekawa.
Na prawdę PS4 i xkloc720 będą miały kart amd? Dla mnie to świetna wiadomość 🙂
Nom, czasem zacina
Urokigrania na PC 😉 i lenistwo developerow…
Jedynym problemem jest TressFX… gra chodzi na full HD, all detale max w solidnych 50+ FPS… po włączeniu TressFX FPS’y spadają do 15 / 20
Wreszcie cos pod radki dziala lepiej:-P moj 7950 sie cieszy w stabilnych 59 klatkach:-P
Gram na wysokich i zero problemów (GTX 480). Może dobrze, ze nie sprawdzałem wyższych. Te dość stabilne 60 FPSów, które mam się przydaje do niektórych akrobacji. Ale fakt – są miejsca gdzie trochę przycina…
@Lehshara Mam to samo. Tylko że gdy zbliża się kamera na twarz Lary, włosy, to wtedy FPSy spadają. Z daleka jest ok. Ach żeby tylko takie problemy były z graniem na PC…
Hehe, wreszcie geforce’y przestały być takie super!|Podpisano: Fanboj AMD 😀
Chyba pierwsza gra, która gorzej działa na GeForce’ach. AMD zagrało na nosie Nvidii dogadując się z Microsoftem i Sony.
Ja mam spadki FPS gdy wyskakują jakieś dodatkowe okinenka lub przy wchodzenie w menu lub siedzeniu przy ognisku. Optymalizacja jest dobra.
W szerszej perspektywie czasowej obecność flaków AMD w PS4 i X720 może być dla nVidii (i w znacznie mniejszym stopniu – dla Intela) sporym problemem. Gry są i będą optymalizowane pod konsole, zaś architektura tychże będzie w znacznym stopniu pokrywać się z architekturą Radeonów. Nie byłaby zaskoczeniem sytuacja w której znacząca część gier w przyszłości chodziła by płynniej i w wyższych detalach na tańszych i teoretycznie słabszych Radeonach, niż na GeForcach z równoległej lub nawet nieco wyższej półki.
A ciekawe co z UE4? Jeszcze inaczej zaśpiewacie 🙂 (UE długo był wspierany przez Nvidie).|Podpisano: Fanboy GeForce’a.
A ja gram na GF 9800GT i gra chodzi na maxymalnych ustawieniach (bez teselacji oczywiście ) bez żadnej ściny.
Bez TressFx można się obejść, ot, bajer.|Gorzej, że w takim Wiedźminie 3 fizyka będzie oparta na badziewnym Physx, którego karty AMD nie obsługują w ogóle. Co najmniej dziwna decyzja zważywszy raz, na podzespoły nowych konsol, dwa, nowy Havok jest tuż, tuż, ale cóż… Kasa.
@eustachy80|Badziewnym PhysX? Chyba tylko dlatego, że nie mają go Radeony. Bo PhysX wymiata.
@Dan2510 – a mnie na GTX 670 przycina w większych lokacjach, przy gwałtownych obrotach kamery =.=
@Dan2510 jaki masz sprzęt? (chodzi mi głównie o procesor)
Artefakty, przezroczyste tekstury, wysypywanie się gry to norma na GF. AMD po prostu chciało zrobic na złość konkurencji, czym u mnie na pewno nie zaplusuje :PPodpisano: Fanboj Nvidii 😛
@ MrValor- nie pamietasz demo UE4 które wraz z physX uruchomiono na ps4??
@mystic 2,5 Ghz| 6 Gb RAM| GF 9800 GT
Na tym sprzęcie gram na maxymalnych ustawieniach (1440×900 ) Zero ścin, gra chodzi płynnie aż sam byłem zdziwiony ,że na moim staruszku tak śmiga 🙂
no AMD pokazuje dzika zazwyczaj to Nvidia robiła na złość AMD a tu taka sytuacja
BTW PhysiX działa na kartach AMD i ma się dobrze
@2real4game, tia wymiata, przerost formy nad treścią. Oferuje niewiele, wymaga sporo, zamula nawet grzałki NVidii, praktycznie nie jest rozwijany, ograniczony do jednego producenta. W rzeczy samej, wymiata.|@vfr45tgb Physx w ogóle nie działa na kartach AMD, w takim przypadku całość liczona jest przez procesor, podobnie w przypadku NVidii, tam karta przerabia tylko efekty dodatkowe, którymi firma chwali się na filmikach promocyjnych, a które w trakcie gry i tak trzeba wyłączyć bo strasznie zamulają sprzęt.
Ciekawe, w sumie po tylu wpadkach AMD z samej statystyki wynikało, że musi powstać gra, która będzie powodować kłopoty z GF…
@vfr45tgb Nigdy nie miałem najmniejszych problemów grając w gry sygnowane Nvidia na kartach ATI/AMD. W tym wypadku nie zrobili na złość Nvidii, zrobili na złość graczom oraz wydawcy/producentowi.
A ja się dziwie, że na takich parametrach gra tnie mi na wysokichProcesor: INTEL i5-3570 3,4GHz|Pamięć: DDR3 8GB GOODRAM|Płyta Główna: GIGABYTE H77-D3H|Zasilacz: ATX 750W CHIEFTEC|Karta graficzna: HD 7850 2GB GIGABYTECoś nie tak z grą ? Czy rzeczywiście ten komp jest tak cienki, że nawet na wysokich mi tnie?
Tylko, że różnica między Nvidią a AMD jest taka, że ten pierwszy wydaje łatkę po tygodniu jak coś nie działa, a AMD dopiero po miesiącu. Mi na 660 Ti nic nie doskwiera.
Lol, ja mam z normalnymi włosami 58-60 klatek z cała resztą na ultra(co się da) i w tym samym miejscu z „wybajerzonymi” włosami 3-8 klatek… mam GeForce’a
Ten TRESS FX zabiera mi z 30fps z Tress FX mam 20-30 a bez 40-50 na maks detalach mam procza i5-2500k i kartę hd 6950 jednak ten tress fx dział i na starszych modelach
@Loney94|Raczej coś jest nie tak z twoim kompem, bo na słabszych komputerach przy wysokich ustawieniach gra działa bez ścin.
@aleksdraven pamiętam, pamiętam nie wiadomo jakie bebechy „oficjalnie” to miało. Z drugiej strony byłoby miło gdyby było dobre wsparcie UE4 dla ATI. Prawdopodobnie kupie ps4/x720 zamiast nowego pieca 🙂
Dziwne, mi dobrze działa na gtx 470 na sterach 310.90. Wszystko na maxa prócz tych, jak to fajnie ujęto na dole, „wybajerzonych włosów”. Z nimi ścina co nie miara, ale na co mi włosy? Grę już przelazłem, polecam, mi się naprawdę podobała, córka Terry’ego Pratchetta spisała się na medal, choć czasami wkurzało mnie, że Lara tak się obwinia o wszystko – shit happens a nie o ja biedna, naraziłam wszystkich bla bla… Szczególnie, że nie ona zadecydowała o tej podróży jak się później okazuje. Dziesiąteczka z +.
Ja mam 3 Gb ramu 800|Procek 2 rdzenie amd 2,2 na jednym|Geforce 9500gt|xp i wszystko chodzi mi na maksymalnych jakie mogę ustawić.