rek
rek
03.01.2013
11 Komentarze

Tomb Raider: Pierwsze informacje na temat multiplayera

Tomb Raider: Pierwsze informacje na temat multiplayera
Jedną z najbardziej zaskakujących informacji końcówki minionego roku bez dwóch zdań była na zapowiedź pojawienia się trybu multiplayer w grze Tomb Raider. Pierwsze detale miały pojawić się w lutowym magazynie Official Xbox Magazine, a ponieważ trafił on już do subskrybentów w sieci można znaleźć "przecieki" na temat jego zawartości. 

Informacje są – jak to zwykle bywa w przypadku przecieków – mało konkretne, ale część z nich nadaje się już do tego, by przedstawić je w punktach. Zgodnie z doniesieniami m.in. z forów poświęconych serii Tomb Raider tryb multiplayer w nadchodzącej grze będzie prezentować się tak:

  • twórcy gry (i trybu multiplayer, który powstaje w studiu Eidos Montreal) zdają sobie sprawę z tego, że tryby sieciowe to nowość w serii i fani mogą się ich trochę bać. Uspokajają jednak, że robią wszystko, by pasowały one do klimatu serii.
  • wśród dostępnych trybów pojawi się Team Deathmatch – grupa rozbitków będzie w nim walczyła z gangiem wrogo nastawionych tubylców
  • każdy mecz podzielony będzie na trzy rundy z graczami zmieniającymi strony konfliktu, co może sugerować, że będzie to multiplayer asymetryczny, tzn. że tubylcy i rozbitkowie będą dysponowali innymi umiejętnościami/uzbrojeniem
  • mapy nie będą bardzo rozległe, ale ma w nich być mnóstwo różnych przejść, także wykorzystujących mechanizmy typowe dla serii (np. zjazd w dół korytem strumienia)
  • innymi elementami nawiązującymi do klimatu serii mają być aktywowane dźwigniami pułapki, elementy otoczenia podatnie na zniszczenie (np. mosty) a także typowe dla przygód Lary uzbrojenie, np. łuk
  • każda z postaci uzbrojona będzie w broń podstawową (np. karabin lub łuk), broń dodatkową (np. pistolet), granat oraz broń do walki w zwarciu (np. toporek)
  • inny z trybów gry to Rescue-Ratunek. W trybie tym rozbitkowie zbierają rozrzucone na mapie apteczki i znoszą je do wskazanych punktów kontrolnych (zmieniających się w trakcie meczu), w tym czasie zaś tubylcy na nich polują. 
  • artykuł nie opisuje tego wprost, ale dziennikarz sugeruje, że jeden z developerów wyjawił istnienie jeszcze jednego trybu, Cry for Help, który ma polegać nie na walce, a na odkrywaniu lokacji
  • pojawi się wiele różnych postaci do wyboru, które będą opisane różnymi statystykami, rozwijanymi wraz ze zdobywaniem punktów doświadczenia
  • najpewniej w trybach multi nie pojawi się sama Lara Croft
  •  

    rek

    11 odpowiedzi do “Tomb Raider: Pierwsze informacje na temat multiplayera”

    1. Jedną z najbardziej zaskakujących informacji końcówki minionego roku bez dwóch zdań była na zapowiedź pojawienia się trybu multiplayer w grze Tomb Raider. Pierwsze detale miały pojawić się w lutowym magazynie Official Xbox Magazine, a ponieważ trafił on już do subskrybentów w sieci można znaleźć „przecieki” na temat jego zawartości. 

    2. A tam multi w nowym Tomb Raiderze – ważne, że cycki są 😉

    3. dave a co Ty pierwszy raz w życiu widzisz kawałek cycka dzieciaku? A co do multi to będzie mówie wam kolejna gra jak wiele innych ciekawych alternatyw multiplayerowych w którą i tak po miesiącu lub po kilku od premiery nie będzię z kim pograć bo serwery puste, a ci którzy kupią po pół roku to już napewno obejdą się smakiem multi już nie raz tak miałem jak np. z tegorocznym SpecOps The Line

    4. *miało być zeszłorocznym ;p

    5. Dzieciaku!? 😉 Ooooouuuu… ale mnie to zabolało.

    6. „robią wszystko, by pasowały one do klimatu serii.” – Czyli dają go do zrobienia innemu studiu, do tego takiemu, które jest świeżo po cyberpunkowym hard SF.|Coś tego nie widzę.

    7. O ile na konsoli jakoś to będzie przez pierwsze 1-2 miesiące później zniknie, to już na PC system lobby, hackerzy/chiterzy i inne [beeep] opanuję tą grę gdyż nie będzie adminów oraz systemu zabezpieczeń. Po co wydawać kasę na tryb gry w grze, gdzie będzie on żył góra 3 miesiące. Dodatkowo aby multi miało sens na PC, jakikolwiek musi ją kupić minimum 1milion ludzi, a tak w EU kupi ją 200-300tyś w USA to samo i pozamiatany trym multi.

    8. A później płacz twórców, że nie zarobili etc. OD multi są gry multi z opcjonalnym SP, a nie gry SP z wbitym na siłę multi.

    9. Znów płaczecie zanim ktokolwiek cokolwiek realnego pojawiło się i można było zagrać. Owszem tak jak mówi @Wcogram problemem mogą być nieuczciwi gracze w multi, ale dajmy czas i niech dev się wykaże;)

    10. @Maurycz – Tak, ale grałem już w kilka TR i w kilka gier, do których dopchano multi bez ładu i składu, więc sądzę że wiem, jak to się skończy. Chciałbym się oczywiście mylić, i przekonać że to już zupełnie inna gra (choć z drugiej strony takie zrywanie z marką też fajne nie jest), ale boję się będzie to jakiś miszmasz, o którym gracze zapomną po roku.

    11. aMermanIshouldTurnToBE 4 stycznia 2013 o 14:02

      Od kilku lat w prawie każdej grze MUSI być multi, nawet jak się gra do tego kompletnie nie nadaje.

    Dodaj komentarz