
Tomb Raider: Misja ratunkowa, walka, lot na spadochronie… i brutalna śmierć. Gameplay! [WIDEO]
![Tomb Raider: Misja ratunkowa, walka, lot na spadochronie… i brutalna śmierć. Gameplay! [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/c7f85678-ca28-4f1f-9de6-1e892b122f56.jpeg)
Już myślałem, że w to nudnawe popołudnie nic interesującego się nie pojawi. A tu proszę, Square Enix opublikowało 11-minutowy gameplay z Tomb Raidera. W zaprezentowanym fragmencie Lara musi uratować swoją przyjaciółkę, dotarcie do niej nie jest jednak łatwe. Developerzy udowadniają też, że rzeczywiście nie zamierzają panny Croft traktować łagodnie...
Nowy gameplay z Tomb Raidera:

Czytaj dalej
57 odpowiedzi do “Tomb Raider: Misja ratunkowa, walka, lot na spadochronie… i brutalna śmierć. Gameplay! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tak BTW to znane są już wymagania na PC? Bo zaraz premiera a ja znaleźć nie mogę
Coraz bardziej potwierdza się dla mnie, że warto zainwestować w nową Larę:)
@porter |Core 2 Duo 2 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM – Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), Windows XP/Vista/7, łącze internetowe
No i nie wiem co kupic, TR czy nowego Bioshocka:/ Tak to jest jak wychodzą 2 gry na które się czeka w podobnym czasie.
Świetna gra akcji… strzelaninka a nie Tomb Raider >.<
Kurcze, mocny marzec. Tomb Rider, Starcraft 2:Hots, God of War:Ascention, Gears of War: Judgement, Bioshock… dobrze jest pracować 🙂 )
Zapowiada się jak fajna strzelanka przygodowa.
Ja powiem tak !.Uwielbiam Tombr Raidera Underworld bo uwazam ze to byla prawdziwa przygoda i prawdziwa exploracja otoczenia.Ale ten nowy Tomb Raider to juz wogole nie jest gra przygodowa a bardziej dramatycznym filmem gdzie bardziej chodzi o przetrwanie niz o zwiedzanie i odkrywanie wielkiej przygody.|Tak ze nie podoba mi sie bo odeszli totalnie od starej dobrej Lary.Widac ze brali przyklad z Uncharted 2 i 3 sek w tym ze o ile Uncharted jest naprawde gra przygodowa tak nowy Tomb Raider juz nic a nic !.
aczkolwiek grafika i animacje to prawdziwy majstersztyk.Najlepiej wygladajaca Lara ever ;].
Bez kitu strzelanka…a dlaczego nie widze i nie widzialem do tej pory zadnych zagadek??? DLACZEGO??!!! KU…WA??!!! DLACZEGO???!!! Jakies pytania jeszcze???;) (mala zagadka z czym sie Wam ta wypowiedz kojarzy??):P
Zawsze lubiłem filmy z Indiana Jones dlatego bardzo do gustu mi przypadł Nathan Drake i seria Uncharted, ale zawsze mnie odrzucało od Lary uznając tą grę za raczej lekko „zabawną” niż taką poważniejszą. Natomiast widząc zwiastun i zapowiedzi twórców jakoby byłaby to ” z prawdziwego zdarzenia” pani archeolog myślałem ażeby się skusić tym razem. Natomiast z tego co widzę nie mamy tu nic innego jak zwykły FPS i to raczej dosyć zabawny bo co chwila strzelba idzie w ruch i na dodatek mamy jakiś system PD.
tez uwielbialem zawsze Indiane Jonesa ;].Wszystkie gry ukonczylem z tym bohaterem ale jakos Lara Croft do mnie nigdy nie przemawiala bo jak tu grac kobieta u w dodatku bogata i ktora ma moze chodzic w futrze z norek.Indiana Jones byl chociaz skromniejszy a Lara to taka sexi baba co mysli ze dorasta do piet Indianowi ;].Underworld mnie tylko wciagna na maxa ale ta lare tez chetnie sprawdze wiec i dam szanse.Osobiscie czekam na nowego Indiana Jonesa gre albo film ale chyba sie nigdy nie doczekam ;].
no moim zdaniem gierka bedzie dobra, ale jakos wydaje mi sie ze bedze iniowa no i ta bezradnosc Lary troszeczke jakby za bardzo bezradna:D ale może być ciekawie:D
@ maskor84|Chciałbym jeszcze zauważyć na wysoką „liniowość” tej rozgrywki. Jakby nie patrzeć mamy tu 11 minut chodzenia strzelania w bardzo ciasnych „korytarzach” pomimo, że jest to las. Dodajmy skrypty i QTE( których osobiście nienawidzę) i na dodatkowy fakt iż nie mamy jakiekolwiek wybory prowadzenia walki ( i to durne AI zauważyliście że ci goście wprost wchodzą nam graczowi pod lufę?). Gra jeszcze ie wyszał i nie powinniśmy jej oceniać może to tylko takie 11 minut ale bądźmy szczerze czy 11 minut to tak
mało aby nie domyślić się, że zapewne cała produkcja będzie podobna?
Pograć bd można…
„i to durne AI zauważyliście że ci goście wprost wchodzą nam graczowi pod lufę?” to dla tego że wycelowanie w gościa na padzie zajmuje 2-3 sec.Nie mogę patrzeć na gameplaye z konsol gdzie ktoś tak topornie celuje jak tutaj.Wydaje mi się że gościu z prezentacji mógłby być zastąpiony przez orangutana a przeciwnicy i tak by mu nic nie zrobili.
Gdyby nie napis Tomb Raider nie wiedziałbym, że to Lara C. Jakoś nie podobna do starej Lary 🙂 Ach no i jaki power ma dziewoja, żeby przebić ręcznie strzałą drewniany pal, a przecież mogła obwiązać linę wokół niego 🙂 Eee i tak nie będę w to grał 🙂
Wracając do samej Lary to bardzo interesująca pozycja.Moim zdaniem reboot serii w bardziej realistycznym klimacie to dobry pomysł.Miło wspominam starą Lare a grałem we wszystkie, ale czasami była zbyt kiczowata nawet jak na tamte czasy.
Wszystko ładnie pięknie… tylko czemu ta Lara nie jest podobna do Lary? Cycki to ona ma ze 3 rozmiary mniejsze…
coś mi się zdaje że będzie niewypał z tej gry i fakt zupełnie niepodobna do starej lari i taka według mnie jest brzydka
@down|Niepodobna i biust ma mniejszy bo oryginalna Lara miała niesamowicie nienaturalne proporcje ciała.Jak byś chciał zrobić takie same proporcje w bardziej realistycznym klimacie nowej gry to wyszła by z tego gwiazda porno na sterydach,taki MJ elektronicznej rozrywki.
Uuu, ale ta śmierć z tym nabiciem na tą „dzidę” to fajna nie była. Po co taka bezsensowna brutalność, niech mi nie mówią, że dla urealnienia rozgrywki, bo filmik wygląda jak z gry, nie jak z prawdziwego świata. Dobre dla sadystów będzie 🙁 Ta, czepiam się, wiem 🙂
Ale dalej schodzenie bo schodach wygląda ,jakby schodziła po płaskim:D
Oskryptowany ten survival strasznie. Spodziewałem się wpływu upadków, ran czy zmęczenia na postać, a dotyczy to tylko wyreżyserowanych scenek. Przykłady? 3:28 – upadek z kilku metrów praktycznie na twarz. Krótkie stęknięcie i jazda dalej. No i te skrypty nie są w pełni dograne (np. komiczna sytuacja z 6:48, gdzie Lara w ułamku sekundy podniosła się). Dobrze, że to gra Square Enix. Za pół roku będzie w PS+/za 5 euro na Steam.
Już widzę ten rage po entej nieudanej próby zjazdu rzeczką 😀
dla mnie to jakiś żart ta część, ten sam stary scenariusz na strzelanke… eh a miało być tak pięknie. Cały filmik napawa mnie dziwne uczucie niewypału. Szkoda
@LoremasterWiem jak wyglądała Lara. I o to właśnie chodzi że zmieniają **** wie na co cały design. Podczepiają się bezsensu pod tytuł robiąc coś co ten tytuł nie reprezentuje. Tak, Lara wyglądał jak gwiazda porno – i na tym miedzy innymi ten tytuł bazował.
@Zdzisiu|To odpal sobie jakąś japońską produkcję i napawaj się widokami. Wreszcie Lara wygląda normalnie i chwała za to. A narzekasz podobnie jak pseudofani DMC, dla których gra jest kiepska, bo Dante nie ma białych włosów.
@2real4game – obawiam się, że możesz mieć rację. Nie pałałem jakąś wielką miłością do Tomb Raiderów (ostatni zaliczony to Legenda), ale na tę grę czekam. I to bardzo. 🙂
Czy mi się wydaje czy coraz więcej teraz wychodzących gier ma coraz więcej w sobie umowności? Rozumiem stare, znane czerwone beczki, czy karty z kolorkami do kolorowych drzwi. Ale już zaczyna irytować człowieka że w co drugiej grze przykucnięcie za czymś mimo że wystaje Ci połowa łba jest równoznaczne ze ślepotą wrogów. Także naprawdę fajny motyw ze spadochronem który działa po założeniu ramiączek jak u zwykłego plecaka i bez problemu można nim zaliczyć idealnie prosty lot wśród koron drzew…
Nie mówię o tym żeby od razu gry pokazywały pełen realizm bo od razu pójdzie na nie hejt, chodzi o to żeby po prostu nie były tak idiotycznie umowne. Twórcy widać sami swoje gry zaczynają coraz bardziej ogłupiać w celu osiągnięciu jak najmniej wymagającej rozrywki. No i jeszcze żeby wszystko było efektowne i nawet w TR niech co chwila coś wybucha nawet od strzał z łuku 😛
@Piotrek66|Też na tę grę czekam, a ostatnim Tomb Raiderem w jakiego grałem była trójka z CD-Action (chyba, bo nazwy pisma na płycie brak) 🙂 Na to preorder już zamówiłem i czekam na odblokowanie kolejnych bonusów na muve.pl.BTW Kiedy w CD-Action będzie Tomb Raider Ultimate Edition?
Złe wieści są niestety takie że nową Lare wydaje Cenega
Mi się nie podoba sekwencja ze spadochronem (chyba ma dopalacze w plecaku) i skoki, wydają mi się takie dziwne, nienaturalne. Do tego zbyt szybkie tempo gry i ogólna głupota przeciwników, która poniżej była wytykana. Mimo wszystko czekam na tą grę, ale o zakupie zadecyduję po recenzjach i ewentualnie dłuższych gameplay’ach.
@BIsken, i boli cie to że możesz te grę dzieki cenedze – jeżeli kupujesz oryginalne gry – kupić ją za 80 zł? To są te złe wieści?
A mnie zastanawia jak to się dzieje, że na drodze do wioski wpada do rzeki, spada z wodospadu i szybuje kilometr w las po to, żeby wylądować dokładnie tam gdzie chce… Facet mówi o tym, że musi się dostosować i mieć plan B, jak dla mnie wyszło lepiej niż chciała. Ciekawe ile jeszcze takich zbiegów okoliczności na nas czyha..?
Kolejna szmira dla dzieci z padem, miał być survival jest CoD, miał być otwarty świat jest ciasny korytarz. Obrzydliwa umowność, brak jakiejkolwiek AI, tyle to ma z serią TR co ja z Tatarem. Grafika paskudna, wiem, że to gameplay z przestarzałych konsol, ale na pieca to pewnie będzie kopiuj wklej. To celowanie na padzie, brrr!
Po pierwszych zapowiedziach spodziewałem się, że większy nacisk położą na survival a to kolejne wesołe bieganie i strzelanie po poziomach ,które „otwartością świata” przypominają lokacje z pierwszego Gears Of War,plus ślepi i tępi przeciwnicy.Ale to tylko filmik ,którym nie będę się sugerował czy kupić czy nie,bo i tak kupię.
@EZptrE – najpierw narzekasz na brak otwartego świata i słabą sztuczną inteligencję przeciwników, a potem krytykujesz, że ma mało wspólnego z serią Tomb Raider. Przecież w tej serii chyba nigdy wcześniej nie było otwartego świata (a w tej jednak trochę ma być, ale może to jest po prostu fabularna misja albo coś – nie wiem), a i AI oraz strzelanie jest i tak lepsze niż w poprzednich częściach (gdzie przecież był perfidny auto-aim i skakanie na boki etc.).
@trivium w rzeczy samej:)|@kamil950 jakoś auto aim i ciasnoty nie pamiętam w TR 1, człowiek z linijka na monitorze mierzył skoki, a jak nie wyszło co cały misterny plan psy w d@@e wziął:) I od nowa wspinaczka, a nie ta błazenada, że rwącą rzeką spływa i z szotgana strzela do przeszkód, takich bzdur to nawet CoD nie posiada.
Mnie się podoba, gra szybka, dynamiczna, QTE – są wplęcione całkiem sensowanie w rozgrywkę, w końcu mam możliwość postrzelać z łuku z widokiem z trzeciej osoby i fajne urozmajcenie jak Lara wpadnie w pułapkę to widok do góry nogami. Martwić może liniowość, ale myśle, że jak to będzie tylko przy misjach głównych, a w pobocznych dadzą otwartość to spoko.
Wydaje się być ciekawy ten nowy Tomb Raider 🙂 Widać mocne wzornictwo na podstawie serii Uncharted, ale jak się wzorować to od najlepszych. Mi to nie przeszkadza – grunt żebym mógł w to pograć na PC 🙂
Robi wrażenie ! Całkiem ładna grafika i reszta, nawet dobrze, że zrezygnowano z survivalowej przygody. Do Lary pasuje bardziej akcja i broń, niż bandaże, opatrunki, leki i walka o przeżycie .
Zamiast gry o eksploracji niesamowitych miejsc w poszukiwaniu skarbów i zagadek twórcy gry dali siekę, w której nastoletnia Lara zrobi wszystko, by przeżyć czyt. zabije kilkunastu chłopa po drodze czym się da by sama przeżyć. Bezwzględna i brutalna logika. Gra nie ma nic wspólnego z założeniami i tytułem Tomb Raider poza główną bohaterką, a raczej jej nazwą…
Wydaje mi się, że Tomb Raider będzie bardzo dobrą grą ale tylko na jedno przejście. A szkoda.
w pierwszych tomb raiderach praktycznie wogole się nie strzelało do ludzi. Ewentualnie było trzeba walczyć z dzikimi zwierzętami, a cała rozgrywka polegała na tym, żeby odkryć wyjście z lokacji, rozwiązanie zagadki i pchnięcie fabuły do przodu. Tutaj tego w ogóle nie widać. Gra może i będzie fajna ale zupełnie pozbawiona klimatu Tomb Raider. Kolejny klon Gears of war albo uncharted. Szkoda
Jak się nie interesujecie grą to potem bzdecicie, że nie ma zagadek. tak się składa, że połowa tej gry to zagadki, ale w trailerach pokazali specjalnie tylko jedną by nie zepsuć nikomu zabawy, bo jaka to by była gra jakby z trailerów znano rozwiązywanie zagadek ? Tego się nie da pokazać w trailerach. Oczywiście wiadomo, że najlepszego Tomby to pierwsze dwie części, ale i tak będzie niezła a jako fan zagadek jestem spokojny.
Lol takie fragmenty gry są specjalnie pokazywane. Nie będą biegać po całym hubie (BO TAKOWE BĘDĄ, ZAPEWNIAM), i pokazywać – tutaj jest przejście dalej, tu grobowiec, tu artefakt. Zepsułoby to nam całą zabawę z eksploracji i rozwiązywania zagadek samemu. Crystalsi uczą się z poprzednich odsłon, gdzie przed premierą przechodziliśmy już grę na screenach i trailerach. Teraz pokazują tylko fragmenty mające zachęcić i wzbudzić trochę kontrowersji.
(kontynuacja koment.) A robią to dlatego, by przywrócić Larze i TR uwagę, na jaką zasługiwała gra w latach daleko ubiegłych. Sama ilość komentarzy pod tym wpisem na CDA świadczy o tym, że im się udaje, sami jesteście zainteresowani, czy wam się gra podoba czy nie. Większość pokazanych fragmentów gry to misje fabularne, które są liniowe, bo, ludzie, to nie rpg. Przejścia pomiędzy hubami są liniowe, później nie będą nawet dostępne do eksploracji.
Co by nie było twórcy mówili, że zagadek ma być 50% całej gry
Obyście forumowicze poniżej mieli rację.
ahhh zakochałem sie w tym kucyku i … ubrudzonym tyłeczku gahaha hm IMO niektóre animacje panny Lary kuleją. Faktycznie jak na TR troche dużo strzelania czy to dobrze hm dla tych co lubią mniej pogłówkować zapewne 😀 Graficznie ładnie ale moło być ciut bardziej szczegółowo… moment kiedy Lara przechodzi przez zabitych wrogów, własnie dosłownie przez nich przechodzi :-/ takie nie doróbki kłują mnie w oczy 😛
no muszę przyznać że wygląda to naprawdę miodnie…
Gra wygląda całkiem ładnie, ale niektóre monety są wręcz śmieszne. Chociażby wtedy gdy Lara na okrągłym spadochronie frunie radośnie do przodu między drzewami. Na takim spadochronie właściwie nie da się lecieć do przodu jedynie wiatr może kierować torem ruchu spadochroniarza, a normalnie obada praktycznie pionowo w dół. Głupio też wyglądają momenty gdy zmienia broń. Na plecach pojawia się nagle kołczan albo strzelba. Niby drobne rzeczy ale poprawnie zrobione poprawiły by jakość gry w znacznym stopniu.
@ Pipes nie zgodzę się… Wiesz, to że teraz masz bardziej brutalną akcję ma związek z sytuacją w której się znalazła Lara. Co do zerwania z tradycją… Hmm, zmienia się gracz, więc i gra też. Osobiście nie mam nic przeciwko bardziej dorosłemu pokazaniu pewnych sytuacji;>
4:23 No każuale przygotujcie się na non stop takie i podobne obrazki podczas rozgrywki. hahaha