
Tomb Raider jako survival horror. Twórcy pokazali, jak pierwotnie miał wyglądać reboot serii z 2013 [WIDEO]
![Tomb Raider jako survival horror. Twórcy pokazali, jak pierwotnie miał wyglądać reboot serii z 2013 [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/a7300cfe-396b-4c63-b24c-0e245a83de68.jpeg)
Patrząc na wypadające w tym roku okrągłe urodziny (Resident Evil, Pokémony, Quake, Crash, CDA), 1996 był dla gier wideo rokiem niezwykle udanym. Wśród świętujących ćwierćwiecze marek znalazł się również i Tomb Raider, seria, która zmieniła sposób, w jaki postrzegano całe medium.
Lara Croft błyskawicznie stała się bowiem ikoną całej branży, swoją popularnością doganiając Mario czy Pac Mana. Nie byłoby to jednak możliwe, gdyby nie ogromny sukces, jaki odniosła pierwsza część – do dziś niektórzy pamiętają zresztą pewnie zachwyt, jaki budziła wtedy jej grafika. Cykl w późniejszych latach przeżywał burzliwe momenty (ekhem, The Angel of Darkness, ekhem), ale dziś po hitowej trylogii rebootów o jego przyszłość jesteśmy chyba spokojni – i to nawet mimo raczej rozczarowującego Shadow of the Tomb Raider.
Twórcy z okazji świętowania 25 urodzin postanowili pokazać fanom, w jak innym kierunku mogła ostatecznie pójść seria. W tym celu udostępnili niepublikowane wcześniej materiały na temat Tomb Raider: Ascension, gry, z której ostatecznie wyewoluowała produkcja z 2013. Jak zaznaczają sami developerzy, tytuł „zapuszczał się głęboko na terytorium survival horrorów”.
Cóż, Tomb Raider jako survival horror mógłby być naprawdę ciekawym doświadczeniem, acz nie da się ukryć, że nie miałby wtedy zbyt wiele wspólnego z poprzednimi odsłonami (choć to samo niektórzy pewnie powiedzą o wydanej w 2013 grze).
Crystal Dynamics podzieliło się prócz tego szkicami wczesnych pomysłów związanych z Tomb Raider: Ascension.
Na youtube’owym kanale serii nie brakuje zresztą innych perełek dla fanów – znajdziecie tam chociażby materiały z produkcji Underworld czy Legend.
Przypomnę, że nie jest to jedyny zaginiony Tomb Raider, jakiego mieliśmy okazję w tym roku zobaczyć. W styczniu w sieci pojawił się grywalny build tworzonego przez Core Design – autorów pierwszych kilku odsłon serii – remake’u „jedynki” – obejrzeć go możecie TUTAJ.
O nowym Tomb Raiderze wciąż nic nie usłyszeliśmy, ale ponieważ gala The Game Awards wciąż przed nami, nie przestajemy trzymać kciuków.

Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Tomb Raider jako survival horror. Twórcy pokazali, jak pierwotnie miał wyglądać reboot serii z 2013 [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Przecież Angel of Darkness to był zakręt w kierunku horrorów, zwłaszcza etapy w których chodzimy Kurtisem Trentem.
Obecnie za dużo klonów Resident Evil wychodzi dobrze się stało, że restart serii Tomb Raider poszedł w innym kierunku, a patrząc na Resident Evil seria paradoksalnie straciła swoją tożsamość tematyka zagrożenia wirusem biologicznym zastąpił okultyzm i czarna magia.
@Hagan22 Tomb Raider 4 też był horrorem.|Mroczne lokacje, klimatyczna muzyka która trzymała w napięciu, to wszystko w klimatach grobowców Egipskich robiło klimat.