
Titanfall: Oto pierwsza gra studia Respawn Entertainment! Konsolowy exclusive X360 i XBO [UPDATE – Nowe info]
![Titanfall: Oto pierwsza gra studia Respawn Entertainment! Konsolowy exclusive X360 i XBO [UPDATE – Nowe info]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/169a60bb-92be-4d04-b5fa-e88ee0cacd5a.jpeg)
Jeden z użytkowników forum NeoGAF pobrał elektroniczną wersję lipcowego wydania Game Informera. Jego oczom ukazała się okładka prezentująca Titanfall – debiutancką produkcję Respawn Entertainment.
I teraz najważniejsze – gra ukaże się tylko na PC, Xboksie 360 i Xboksie One, co oznacza, że będzie konsolowym exclusivem platform Microsoftu. A co z PS4? Developerzy przyznają, że są zbyt małą ekipą i stworzenie wersji nie na jeden, a dwa next-geny jest poza ich możliwościami. Nie wykluczają jednak, że ich przyszłe tytuły trafią także na PlayStation 4. Warto przy tym zaznaczyć, że za edycję na X360 odpowiedzialna jest inna ekipa.
Przedstawiciele Respawn Entertainment twierdzą, że efektywne wykorzystanie 5 GB RAM-u typu DDR3 znajdującego się w XOne i opanowanie architektury konsoli jest sporym wyzwaniem. Pewne niedoskonałości w tym względzie uda się nadrobić dzięki serwerom umieszczonym w „chmurze”, które zagwarantują dodatkową moc obliczeniową.
Potwierdziły się przy tym plotki z kwietnia – akcja osadzona zostanie w przyszłości, kiedy to ludzkość zamieszkuje nie tylko Ziemię, ale i inne planety. Z tych właśnie dziewiczych globów różnego rodzaju korporacje starają się wydobywać cenne minerały. Sama rozgrywka ma zatrzeć granice pomiędzy trybem dla pojedynczego gracza a multi, a pod względem narracji ma przypominać Left 4 Dead.
W produkcji ważną rolę odgrywać mają odgrywać mechy, czyli tytułowi tytani. Sterowanie nimi ma być dynamiczne i szybkie – maszyny będą mogły swobodnie się poruszać (ich tempo biegu jest takie samo, jak żołnierzy w innych FPS-ach) i unikać ciosów przeciwników. Przełoży się to na rozgrywkę – najlepszą taktyką prowadzącą do sukcesu jest „uderzaj i uciekaj”: jeśli nie pozostaniemy w ruchu, wówczas możemy przegrać.
Gracze preferujący standardową rozgrywkę i pałający niechęcią do mechów, będą mogli poruszać się o własnych nogach. Wirtualni wojacy – zwani „pilotami” – dysponować mają niezwykłą zręcznością: będą mogli biegać po ścianach i podskakiwać na duże odległości. Mało tego – będą mogli zniszczyć tytana wskakując na niego i strzelając mu „w głowę”. Na swoim wyposażeniu żołnierze znajdą standardową broń pokroju pistoletów i karabinów szturmowych, ale znajdą się też bardziej egzotyczne zabawki pokoju rakiety przeciw mechom czy noża, za pomocą którego można będzie przejąć kontrolę nad postacią sterowaną przez AI. No właśnie – sztuczna inteligencja. Kierowane przez nią NPC-e również znajdą się na polu walki. I jeszcze jedno – przetrwanie w czasie bitwy ma być prostsze dzięki większym zasobom punktów życia niż np. w CoD-zie.
Co ciekawe, Titanfall nie bazuje na autorskim silniku (na stworzenie którego developerzy nie mieli po prostu czasu) – gra opiera się na technologii Source Engine od Valve, która została odpowiednio zmodernizowana. Dzięki temu produkcja może działać płynnie w 60 klatkach na sekundę.
Premiera wiosną 2014. Więcej szczegółów poznamy zapewne wkrótce.
[UPDATE]:
Uzupełniliśmy newsa o dodatkowe informacje.


Czytaj dalej
23 odpowiedzi do “Titanfall: Oto pierwsza gra studia Respawn Entertainment! Konsolowy exclusive X360 i XBO [UPDATE – Nowe info]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ach ta dzisiejsza technika – potrafi zepsuć największe niespodzianki. Tym razem przekonało się o tym EA – do internetu wyciekł lipcowy numer magazynu Game Informer, w którym głównym tematem będzie nowa gra studia Respawn Entertainment. W ten sposób poznaliśmy tytuł i platformy docelowe. Potwierdziły się przy tym wcześniejsze doniesienia – produkcja będzie konslowym exclusivem Microsoftu.
„Developerzy przyznają, że są zbyt małą ekipą i stworzenie wersji nie na jeden, a dwa next-geny jest poza ich możliwościami.”Inaczej: „Wydawcy mieli by na to kasę, ale Microsoft sypnął groszem”
>”Przedstawiciele Respawn Entertainment twierdzą, że efektywne wykorzystanie 5 GB RAM-u typu DDR3 znajdującego się w XOne i opanowanie architektury konsoli jest sporym wyzwaniem.”|Chwila moment, czyli xbone faktycznie będzie miał aż 3GB zarezerwowanie na OS? Aahahaha, oh wow.
@QuadDamage – B-but infinite power of the cloud…
Shingeki no Kyojin: US Edition.
Ale głupoty piszą takie same jak te, że nowe SimCity jest zbyt wymagające dla obecnych PC dlatego obliczenia są dokonywane na serwerach. MS zapłacił i tyle tak jak w przypadku Gears of War oraz Alan Wake. PA4 i X:0 mają podobne architektury a te są podobne do PC i to bardzo. Obliczenia w chmurze. Gra jest robiona pod X360 bo w dniu premiery konsol tych będzie więcej na rynku, na X:0 będzie podbita rozdzielczość.
„Co ciekawe, Titanfall nie bazuje na autorskim silniku (na stworzenie którego developerzy nie mieli po prostu czasu) – gra opiera się na technologii Source Engine od Valve, która została odpowiednio zmodernizowana. Dzięki temu produkcja może działać płynnie w 60 klatkach na sekundę.” Aha… Source… To jakiś żart?
Jak bardzo oni ten silnik zmodernizowali że na next genach są problemy z zasobami ? znowu będzie taka graficzna kpina jak przy Call of Duty Ghosts ? I jeszcze serwery „chmur” musza wykorzystać jeśli braknie mocy. Coś jest nie tak.
Source? Może od razu lepiej było skoczyć do Epic po Unreal Engine 2? Next-genowy silnik…|Druga sprawa, to oczami wyobraźni już widziałem podróże na linie, ale Attack of the Titan, wspinanie się po maszynach i deptanie graczy, jak mrówki. Szkoda, że to tylko moje wobrażenie…
Moc z chmury? Więc always online?
Nie zapowiada się za wesoło. Nie tego oczekiwałem po ojcach COD’a i MoH:AA.
@Sycho14|Jak ma być już Unreal to najlepiej ten pierwszy.|@tomecki|Silnika, który ma już ponad dekadę, więc sorry ale to jest absolutne zero next genu.|@age |Już CoD jest ładniejszy. 😉
Po tytule myślałem, że to rzeczywiście exclusive na konsole, ale dobrze, że też ukaże się na PC. Ciekawe co z tego wyjdzie. PS. To w serii L4D jest jakaś narracja? 😀 Grałem prawie 900h w L4D2, ale narracji jakoś nie uświadczyłem. Może mają na myśli te dialogi między ocalałymi.
[beeep] nie konsola cieniana jakoś nikt nic nie mówi ze mu brakuje mocy na ps4 heh ,chyba ze o czymś nie wiem 😉 poza tym „efektywne wykorzystanie 5 GB RAM-u typu DDR3 znajdującego się w XOne” ponoć ma 8 ups i 3 systemy które zeżrą 3gb ram co za porażka o no ale mamy tam TV TVTVTVTVTVTVTVTVTVTVTTVTVTVTVTVTV no i jeszcze TVTVTVTV hehe 😀
Ej no, ale serio, czemu moje komentarze są usuwane?
@Blik. to i tak gra nastawiona na multi wiec co za roznica.
Raaany kolejny exclusive na xboxa – totalne zero twórcy naprawdę widzą potencjał w tym odwarzaczu z lat 60 potencjał ? XBOX GO HOME
„Konsolowy exclusive X360 i XBO” Z takimi tytulami to juz mialem nie czytac… Dobrze, ze wyjdzie tez na pc… No i ciekawie z tymi problemami z architektora i 5GB DDR3 😀 Co do chmury i tego typu [beeep], to PC nie musi korzystac z tego…
Dobrze będzie mieć PC oprócz PS4. Shitboxa kupić nie zamierzam…
No zobaczymy 😛 z ps4 wyjdzie wypiekacz do chleba 😛
I never asked for this.
Co do Source, to ja jestem zadowolony 😛 Tylko się zastanawiam, czy aż tak zmodernizowali ten silnik, że obliczenia AI przeciwników musi się odbywać w chmurze… Troszkę porażka, ale cóż M$ sypnął kasą, to co mieli poradzić… Oby tylko na PC nie było tej bzdury, bo inaczej to podziękuję za taką grę. |Polecam ten artykuł, troszkę konkretów:|http:zwieracz.wordpress.com/2013/06/07/titanfall-ma-uzywac-sourcea/
Nie rozumiem też, dlaczego fizyka ma być obliczana w chmurze… Przecież Source korzysta z Havoka i jakoś nie było z tym nigdy problemów. Oj długa krecha ode mnie za takie postawienie sprawy