rek
rek
03.04.2013
Często komentowane 28 Komentarze

Thief: Twórcy tłumaczą brak „starego” głosu Garretta

Thief: Twórcy tłumaczą brak „starego” głosu Garretta
Wielu graczy zasmuciła wieść, że w nowym Thiefie w postać złodzieja Garretta nie wcieli się znany z poprzednich części Stephen Russell, a zupełnie nowy aktor. W jednym z wywiadów twórcy gry wyjaśnili tę zmianę, tłumacząc ją kwestiami technicznymi.

Steven Gallagher, reżyser narracji Thiefa oraz Jean-Christophe Verbert, reżyser dźwięku gry, udzielili wywiadu oficjalnemu serwisowi zrzeszającemu fanów studia Eidos Montreal. Poruszono w nim kwestię nowego aktora, który wcieli się w złodzieja Garretta.

Developerzy przyznają, że początkowo planowali ponownie zaangażować Stephena Russella, podjęto jednak decyzję, by skorzystać z nowej techniki motion capture, która jednocześnie zgrywa ruchy postaci i dźwięk (wykorzystano ją m.in. w God of War: Wstąpienie). Verbert tłumaczy to następująco:

Możliwość jednoczesnego zgrania głosu oraz ruchów aktora i jego ekspresji twarzy daje bardziej przekonujące wrażenia niż tradycyjne techniki nagrywania dialogów postaci osobno, a następnie animowania wszystkiego ręcznie.

GallagherVerbert przekonują ponadto, że nie chodzi tylko o techniczny aspekt produkcji. Uznano bowiem, że Russell nie pasuje do nowego wyglądu Garretta i „stary” głos nie brzmiałby naturalnie.

Usatysfakcjonowani takimi wyjaśnieniami?

rek

28 odpowiedzi do “Thief: Twórcy tłumaczą brak „starego” głosu Garretta”

  1. Garrett, nie Gareth.

  2. @Kodaemon: Dokładnie.

  3. A tłumaczenia są idiotyczne. To jakby zastąpić aktorów w filmach ich kaskaderami. A w Arkham Asylum Harley Quinn powinna mieć głos faceta, bo facet nagrywał motion capture.

  4. Masakra z tymi błędami

  5. Piotrek ma plecy w redakcji, bo inaczej nie da się wytłumaczyć jakim cudem utrezymuje posadę newsmana.

  6. No i po ptokach:/ A miałęm nadzieję, że jednak głos w trailerze był był „tymczasowy”. Teraz chciałbym tylko usłyszeć wypowiedź samego Russella na ten temat.

  7. Half-Life 2 pokazał, że to nieprawda. A błędy błędami, ale Piotrek dobrze pisze, tylko wy się przypieprzacie do tego 1% całości. Wiecie, w takim razie większość gier (o ile nie każda) jest do d*py, idąc waszym tokiem myślenia. Gratulacje.

  8. grim1234 – no po prostu mistrz pióra. A my się czepiamy jak wściekli.

  9. @Prometheus Jest subtelna różnica między literówką w oczywisty sposób wynikającą z obsunięcia się palca a notorycznym waleniem błędów piotrkowego kalibru w co drugim newsie. Ja ponadto nie jestem newsmanem.

  10. @ Kodeamon – dodatkowo my nie mamy możliwości edytowania postów, a Piotrek66 może. Idąc jeszcze dalej, on tutaj pracuje, a język i słowo pisane to jego narzędzia. Ale cóż 😛 Ja się już Piotrkiem zmęczyłem i przestałem komentować. Ale tu widzę, że jest szansa na mały flamewar, to może se wejdę? 😛

  11. Olać literówki, my chcemy z powrotem głosu Stephena Russela!

  12. Zgoda. Wyczytane na polskim forum Thiefa: „Idąc tym tropem, to by podkładać głos np. w takiej „Epoce Lodowcowej” należałoby do voice-actingu sklonować kopalnego leniwca i dodatkowo wysłać go na biegun, aby wiarygodniej wypadł w swojej roli.”

  13. Kodaemon|Idąc tym tropem, Epoka Lodowcowa to bajka dla dzieci gdzie postaci wyrażają swoje humory w przerysowany sposób,a Thief gra dla dorosłych gdzie główny bohater to człowiek. Prawda jest zapewne taka, że obrali tańszą w środkach drogę. Jeden człowiek robi za dwóch.

  14. Kodaemon| zapomniałem dodać abyś pozdrowił forumowicza, który to napisał 😀 Bystry jak…

  15. Tłumaczenie identyczne jak w przypadku nowego Sama Fishera.

  16. SomekindofDevil 3 kwietnia 2013 o 12:41

    http:www.youtube.com/watch?v=gLLNKmdHghU|Wysłałem chlopakom z eidos na skrzyneczkę i powrzucałem im w komentarzach. Niech nie pierdzielą głupot. Tym bardziej, że w grze ma nie być możliwości zmiany kamery na TPP. Widać chodzi o budżet, bo w zasadzie, twarz złodzieja zobaczymy co najwyżej w kilku cuscenkach. O ile Miasto nie zmieni się w miaso luster ;]

  17. Tak. A nie?

  18. Do czego to doszło, że żeby mieć głos, należy też dobrze wyglądać… 🙁

  19. tak przy okazji: http:i122.photobucket.com/albums/o258/Kodaemon/dhishonoredthief_zpsb92f971c.jpg

  20. Niech polscy fani Thiefa się nie łamią. U nas na pewno będzie dabing z Adamczykiem lub Małaszyńskim w roli Garretta XD

  21. tfu dubbing

  22. Stephena Russell to wbrew pozorom mógłby być najtańszy wybór. https:www.youtube.com/watch?v=cHyPS6b4thQ – te wszystkie głosy, ktore usłyszecie w tym filmiku to on ; )

  23. Nie, nie jestem usatysfakcjonowany do jasnej cholery. Przez wszystkie części nie potrzebne były dialogi face to face in-game i jakoś się żyło god damn it!

  24. Ja pierniczę! Kochałam się w tym głosie lololo. Nie no, poważnie mówiąc, głos Garretta był jednym z fajniejszych, o ile nie najfajniejszym i najlepiej dobranym głosem w grze i cholernie pasował do Thiefa. Ale nie, teraz trzeba wszystkich oczarować grafą czy innym szitem w cutscenkach, bo przecież ważne są efety i HD w 3D (ja dalej najbardziej lubię część metal age mimo, że grafiką obecnie bliżej jej do minecrafta lol) Ale no kurczaki, po co zmieniać coś, co jest dobre? zawiodłam się..

  25. Znając życie, pewnie usuną ten „trick” z mechanicznym okiem. |Bo jest mało realny jak na „dziesiejsze” czasy.|Gdzie ci ludzie co robią gry… a nie spektakl wykonują że „tworzą” gry.

  26. Ahhhhh….. Garrett nosi kaptur caly czas wiec wyjasnienie „wyglad nie pasuje” jest bezsensowne. Znakomity glos zostal podmieniony na gorszy tylko dlatego ze nie chcialo sie tworcom robic animacji. Narracja Thiefa byla unikalna… historie poznawales podsluchujac straznikow, czytajac zapiski postaci ktore rabowales, ogladajac znakomite przerywniki miedzy misjami i sluchajac mysli Garreta. Inwestujac w taka technologie tworcy daja nam znac ze bedzie duzo cutscenek. Nie wyglad sie liczy a charakter!

  27. Faktycznie głos starego Garreta nie pasowałby do jego odświeżonej i odkurzonej wersji 🙂

  28. A mozę zrobić jak ąś ankiete między narodową graczy by przywrucić Stephen Russell?

Dodaj komentarz