rek
rek
07.01.2013
Często komentowane 33 Komentarze

The Walking Dead: Absolutny rekord sprzedaży!

The Walking Dead: Absolutny rekord sprzedaży!
Dan Connors, szef studia Telltale Games, odbywa ostatnio tournée po mediach, pluskając się w glorii chwały, zasłużenie zdobytej za The Walking Dead. W jednym z wywiadów Connors ujawnił jak wielkim sukcesem sprzedażowym okazała się ta seria. Strzelacie? Podpowiedź: GIGANTYCZNYM! 

Connors wyjawił, że średnie wpływy „od gracza”, niezależnie od platformy sprzętowej, wynosiły około 16 dolarów, każdy epizod przynosił około 5 dolarów wpływów. Najlepiej poradziły sobie wersje mobilne na iOS-a (na tabletach i smartfonach przygodówki przeżywają prawdziwy renesans) – wpływy z nich stanowiły około 25% wszystkich przychodów (pozostałe 75% rozłożyło się na X360, PS3, PCMaki). Łącznie sprzedano 8,5 miliona wszystkich odcinków, co daje łączne przychody na poziomie wyższym niż 40 milionów dolarów.

Niezły wynik – rekordowy spośród wszystkich produkcji Telltale Games.

rek

33 odpowiedzi do “The Walking Dead: Absolutny rekord sprzedaży!”

  1. Dan Connors, szef studia Telltale Games, odbywa ostatnio tournée po mediach, pluskając się w glorii chwały, zasłużenie zdobytej za The Walking Dead. W jednym z wywiadów Connors ujawnił jak wielkim sukcesem sprzedażowym okazała się ta seria. Strzelacie? Podpowiedź: GIGANTYCZNYM! 

  2. Sam jestem zaskoczony jakoscia gry. Nie jestem fanem komiksu, wiem, ze oryginaly przewaznie sa lepsze, ale znacznie bardziej od komiksu podoba mi sie historia przedstawiona w serialu (dodano kilka ciekawych watkow, np. ze stacja badawcza, niektore wydarzenia poprowadzone sa zupelnie inaczej niz w pierwowzorze). Dlatego przygodowke bezposrednio nawiazujaca do komiksu, przywitalem raczej chlodno.

  3. Swoja sesje z gra zaczalem poznym wieczorem. Skonczylem trzeci epizod z poczuciem, ze jest juz dosc pozno (druga? w pol do trzeciej?). Kiedy wylaczylem gre okazalo sie, ze jest… rano (dokladnie po piatej). Dawno mnie tak nic nie zassalo.

  4. Gierka udowadnia, że wielu graczy chce po prostu przeżyć ciekawą historię, a nie zabijać się w multi.

  5. Taaak, to nie jest aż tak dobra wiadomość. Teraz wszysycy widząc ogromną sprzedaż, beą próbowali wyprodukować coś podobnego, co spowoduje kolejny cios dla gier. Nie zrozumcie mnie źle – Walking Dead do fajna, dośc ciekawa sprawa, choć grałem tylko niecałą godzine w pierwszy epizod. Po prostu zupełne uproszczenia mechanizmów rozgrywki jest niemal niedopuszczalne. Fakt to przygodówka, ale moim zdaniem teraz gry będą brnęły w tym kierunku, co juz powoli widać – np. po Fable The Journey.

  6. Giera wymiata zresztą serial też.

  7. Gierka miażdży. Czekam na jakas kolejna serie od nich. Pozdrawiam

  8. wiekszosc spoleczenstwa to debile-prawda, wiekszość spoleczenstwa ma hopla na punkcie zombie-prawda:) gdyby nie fejm tej otóż kupy, nikt by jej nie lizał, taka prawda, jestem w tej mniejszosci ktorą te bardzo az nad inteligentne zombie (wystarczy do nich strzelac, bo z zwyczajnie nudzą a klepanie sie z ledwo poruszajacym sie gosciem i od lat walowany temat zarazy, czy przetrwania prowadzący tylko do trudnych wyborów jest dnem, ktore wiekszosc spoleczenstwa uwielbia bo jest proste, a jednak dramaturgiczne..

  9. @MetmaN666|Takie było założenie gry by była raczej interaktywnym filmem z możliwością podejmowania decyzji. |Nie każdemu to przypadnie do gustu ten uproszczony schemat powoduje że oglądamy tak naprawdę dobrą historię uczestnicząc w niej. Gra nie każdemu podejdzie do gustu. Ale większość lubi taką fabularną opowieść. Gra potrafi wciągnąć, serial już w drugim sezonie traci jak dla mnie i to sporo (bo pierwszy jest mega) a komiks jest boski. Gra ma sporo zwrotów akcji przez co jest jeszcze bardziej miodna.

  10. @potargus, jesteś taki alternatywny. Mogę cię dotknąć?

  11. HeadShotRocks 7 stycznia 2013 o 10:50

    @KoweK Pewnie sra tęczą:D Choć jestem przeciwny konformizmowi społecznemu to nie wstydzę się tego, że lubię klimaty zombie. Ale to dlatego, że lubiłem je od bardzo dawna a nie jak wielu dopiero teraz z tych samych powodów o których mówi potargus. Jest fejm to się przylepia do tego masa małomyślących ludków którzy nie wiedząc co mają z sobą zrobić robią to co reszta.

  12. @potargus|Wybacz, stary, ale nie zgodzę się z Tobą. Owszem, często zombie są wykorzystywane jako tani temat przetrwania, ale nie w tutaj. Podobnie jak niegdyś Romero, który prosty horror zamienił na krytykę ówczesnego (dzisiejszego w sumie też) społeczeństwa, Telltale Games stworzyło historię, w której tak naprawdę chodzi o troskę o innego człowieka. I właśnie to mam na myśli, człowieka, bo Clementine nie jest jakimś tam zlepkiem bitów, a osobą, którą gracz pokochał i zrobi dla niej wszystko.

  13. Dobry produkt (prawie) zawsze zostanie doceniony 🙂

  14. Nie ma jak to nazywać innych debilami, a samemu nie potrafić sklecić poprawnego komentarza… 😉

  15. R2r – dobrze prawisz. Sukcesem calej serii Walking Dead jest to, ze glownymi antagonistami wcale nie sa zombie. To innych ludzi bohaterowie obawiaja sie najbardziej. I to w bardzo fajny sposob przedstawione jest w grze. Fakt, gra jest w miare prosta, jesli patrzec na nia przez pryzmat przygodowki. Ale jesli potrawi tak „zassac” to czemu nie? Gra stawia nas co i rusz przed trudnymi wyborami, w ktorych nie ma czerni i bieli, czesto nie ma nawet „mniejszego zla”. Czesto, z racji krotkiego czasu na decyzje,

  16. dokonujac wyboru, z ktorego zdecydowanie nie bylem zadowolony. Mimo to nie mialem ochoty „przewiniecia” fabuly do tylu, majac wrazenie, ze o to wlasnie sam pisze scenariusz ciekawego filmu/serialu a moje (ewentualne) zle decyzje powoduja tylko ciekawsze zwroty akcji 🙂 . Jeszcze co do uproszczenia „przygodowkowosci” gry – byl to zabieg celowy. Ktokolwiek obcowal dluzej z gra przekona sie, ze to dobra decyzja. Tworcy celowo chcieli zafundowac nam bardziej „interaktywny serial”. Przez to gra na polu przygodowe

  17. k sie wyroznia (owszem, jest np. heavy rain, na ktorym tworcy mocno sie wzorowali, ale takich gier nie ma wiele). Nie zgodze sie tez, ze Walking Dead moze zwiastowac „zhamburgeryzowanie” gatunku. Jesli mozna wyrozniac tytulami gry roku fabularne popluczyny pokroju Mass Effect (razace monotonia i uproszczeniem rozgrywki), nie widze powodu dla ktorego nie moglibysmy docenic tej opowiesci o zombiakach. A zreszta w czasach kickstartera i restartow starych serii gier nie ma sie o takie rzeczy co martwic.

  18. @DUSTDEVIL no właśnie masa gier niezależnych pokazuje, że to raczej nie jest prawda. Co do TWD to mnie news ucieszył. Gra jest naprawdę wyjątkowym przeżyciem i mam nadzieję, że kolejne produkty Telltale Games odniosą jeszcze większy sukces. W ogóle ostatnio mam jakoś smaka na przygodówki…

  19. Zasłużenie, TWD od początku chwyta za cojones i trzyma do końca gry. Absolutna rewelacja, jeśli chodzi o gry przygodowe. Ba, więcej, jest Baldurs Gate gier przygodowych.

  20. nie no spoko gierka i to nawet bardzo, jedynie wyrazam swoje zdanie ktore jest negatywne i hejciarskie bo nie wiem jaka mogliby tam wcisnac uczuciówke, czy zzycie z jakims „npc” jesli bedzie to w klimacie tak komercyjnej oklepanej kupki niczym „lost” to nie bedzie mi sie podobalo,- don’t touch me bicz

  21. Czy ktoś wie czy powstanie wersja na Android’a?

  22. Nie rozumiem fenomenu tej gry. Jak dla mnie nie dorasta do pięt poprzednim grom Telltale. Ot, choćby Sam & Max czy Wallace & Grommit…

  23. @ kuba1711 Fenomen jest taki, że ma dobrą fabułę i łatwo ją przejść – każdy może to zrobić. I każdy może napisać pozytywną opinię.|Ale fakt – Telltale już zrobiło lepsze gry.

  24. Dla innych twórców powinien być to znak że w dzisiejszych czasach jeszcze można stworzyć grę z świetną fabułą.

  25. A ja mysle (bez urazy), ze sporo ludzi nie potrafilo odpowiednio wczuc sie w klimat lub rozumiec tresci dialogow ( bez urazy nr 2 ). Bajer polega na tym ze TWD adresowane jest do dojrzalszych odbiorcow jako interkatywny film, z blyskotliwymi dialogami, ciekawymi konsekwencjami wyboru i naprawde dojrzala gadanina. I moim zdaniem fenomen tej gry nie polega na jej prostocie w przejsciu, lecz wlasnie w tym co jest na serwowane, od obrazu na dzwieku konczac. Dla mnie to byla piekna przygoda (choc jednorazowa..)

  26. Strzelając zaniżyłem wynik TYLKO o 35 milionów zielonych. Szok!

  27. Jak dla mnie gra miała tylko 2 problemy, graficznie. o ile modele postaci były świetne, to zombie czasem drzewa itc wygladały b. brzydko. Niby taki zombiak w tle ze słabą teksturą by nie przeszkadzał, ale czasami w cutscenkach było zbliżenie na takiego więc wiecie. Jeszcze jedna rzecz mi się nie podobała *SPOILER* na zakończeniu wydawało mi się że moje wybory tylko zmieniły przebieg wcześniejszych wydarzeń, ale wszystko miało się stać przędzej czy później. *SPOILER*. Poza tym fajnie się grało.

  28. To nie jest zwykła gra, to sztuka.

  29. Ja to bym chciał zobaczyć taką przygodówkę na podstawie serialu Dexter,albo Breaking Bad ;>

  30. Przeszedłem właśnie pierwszy epizod i nie żałuje że kupiłem. Wybry jak narazie nie powalają zróżnicowaniem, ale jedno trzeba przyznać: naprawdę budują napięcie. Szczerze mówiąc bardziej mnie poruszył ten jeden krótki epizod niż cały Mass Effect 3. I proszę, fani ME, mnie nie hejtwać od razu, to są tylko moje odczucia 🙂

  31. Kuba1711 |Jak dla mnie zupełnie na odwrót, TWD to mistrzostwo i dzięki niej zobaczyłem że przygodówka może być fajna,ba,może być grą roku

  32. Jedyna gra z rodzaju point’n’click , która mnie strasznie wciągnęła .

  33. Pol godziny temu skonczylem piaty epizod. Takiego zakonczenia dawno nie widzialem. Czekam na drugi sezon z niecierpliwoscia.

Dodaj komentarz