rek
rek

Telltale Games przesiada się na inny silnik?

Telltale Games przesiada się na inny silnik?
Kiepska synchronizacja ruchu warg z wypowiadanymi kwestiami, mechaniczne gesty i mimika, problemy z optymalizacją, brak systemu fizyki... Telltale ma mnóstwo powodów, by po trzynastu latach (!) eksploatowania autorskiej technologii przesiąść się na Unity.

Oczywiście nad własnym silnikiem sporo w ciągu tych trzynastu lat dłubano, jego najnowsza wersja zadebiutował wraz z premierą Batmana: The Telltale Series (zresztą spowodowało to pecetowcom odczuwalne problemy)… nie da się jednak ukryć, że jest to engine trącący naftaliną.

Źródłem plotek jest ogłoszenie o pracę, jakie pojawiło się na stronach studia. Developer szuka bowiem specjalisty od Unity, który ma z silnikiem przynajmniej trzyletnie doświadczenie i byłby skłonny „pracować zarówno na Unity, jak i narzędziach Telltale”. Inną ofertę znaleziono na łamach Gamasutry. Również w niej pojawia się nazwa Unity.

To najwyższy czas. Zwłaszcza że o ile przy Minecrafcie: Story Mode lichość narzędzi można było łatwo ukryć, o tyle przy Guardians of the Galaxy czy Batmanie negatywnie odbijała się ona na immersji (bo trudno traktować poważnie postacie, których animacja ma tak niewiele wspólnego z ruchami homo sapiens). 

Przypomnijmy, że w listopadzie Telltale zwolniło 25% załogi i obiecało (ustami dyrektora generalnego) skupienie się na mniejszej liczbie produkcji, ale lepszych. Obecnie studio pracuje nad Batmanem: The Enemy Within (ukazały się cztery z pięciu epizodów), oraz czekającymi na debiuty czwartym sezonem The Walking Dead i drugimi seriami The Wolf Among Us oraz Game of Thrones. Recenzję zakończonego niedawno Minecrafta: Story Mode – Season Two przeczytacie w nadchodzącym wydaniu CD-Action.

rek

5 odpowiedzi do “Telltale Games przesiada się na inny silnik?”

  1. Kiepska synchronizacja ruchu warg z wypowiadanymi kwestiami, mechaniczne gesty i mimika, problemy z optymalizacją, brak systemu fizyki… Tellale ma mnóśtwo powodów, by po trzynastu latach (!) eksploatowania autorskiej technologii przesiąść się na Unity.

  2. @Papkin, babolek się trafił :). Przy czwartym sezonie The Walking Dead.

  3. Ajajaj! Masz słuszność, poprawione!

  4. Jak ja szanuję ten obrazek przy każdym newsie o Telltale <3

  5. Link do problemów wersji pecetowej jest uszkodzony (brakuje dwukropka po https)

Dodaj komentarz