
Team Fortress 2: Wersja sprzed 10 lat wygląda lepiej od współczesnej? [WIDEO]
![Team Fortress 2: Wersja sprzed 10 lat wygląda lepiej od współczesnej? [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/8ed70a4d-ea1f-4512-a92a-b20831d65ba0.jpeg)
Nagrania z 2007 roku oparte są na wersji 1.0.0.9 gry, a współczesne – na najnowszej wersji dostępnej na Steamie. Do ukazania postaci i przedmiotów w tym samym miejscu autor wykorzystał konsolowe komendy (getpos, setpos). Wygląda na to, że przy przystosowywaniu Team Fortress 2 do słabszych konfiguracji Valve postanowiło dokonać paru cięć – negatywnie wpłynęło to na część tekstur oraz animacji, a nowy system oświetlenia zaowocował zmianami i na lepsze, i na gorsze. Starą, pozbawioną kapeluszy wersję wciąż można podziwiać na PS3 i X360, gdzie wydana została w ramach The Orange Box. Nowa dzięki modelowi F2P wciąż cieszy się na Steamie sporą popularnością – w chwili pisania tego newsa gra w nią ponad 48 tysięcy graczy (co daje TF2 pozycję siódmej najpopularniejszej gry na platformie Valve).

Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “Team Fortress 2: Wersja sprzed 10 lat wygląda lepiej od współczesnej? [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wersja z 2007 nie wygląda lepiej od współczesnej. Oświetlenie uległo poprawie, a modele nie świecą się jak psie jaja. Choć animacje broni skopali.
Zależy na co się patrzy. Ogólny wygląd broni jest gorszy, ale takie pierdoły jak oświetlenie się zmieniły, co w zasadzie jest mało znaczące gdy na ekranie gracze padają jak muchy i nie wiadomo co się dzieje.
@wielki0fan0gier, @V1nci – Niby tak, ale jakaś podstawa dla internetowych pieniaczy, że grafice zrobiono downgrade już jest.
Bez kitu 2007 wygląda lepiej od obecnej 😮
wtf
PCMR nie ogarnie inaczej na swoich komputerach.
gra ma 10 lat i zero poprawy, żadnej ulepszonej tekstury, dalej wygląda paskudnie
Ja od dawna mam takie wrażenie, że twórcy rzeczywiście specjalnie robią gry gorsze niż te sprzed dekady (i nie chodzi mi tutaj o grafikę – chociaż czasami też). Ogólnie dzisiejsze gry nie wprowadzają nowych mechanik tylko chodzą po udeptanych ścieżkach…
asasyn123 nie zgodzę się, że gra wygląda paskudnie bo to kwestia gustu i wybranej przez valve stylistyki. Jednak stagnacja w grafice to fakt, dlatego też dziwi mnie to, że z każdym rokiem wymagania ta gra ma coraz większe. Jak jeszcze miałem starego kompa to spędziłem w tej grze dość dużo czasu ale po roku zaczynały się problemy z odpaleniem, a po jakieś 2-3 już nie dawałem rady dojść do meczu.
Tym bardziej bawi fakt, że w 3 lata straciłem 120fpsów. Co prawda, starzenie się komputera też ma tutaj znaczenie, ale tak znaczne spadki w płynności raczej nie powinny się zdarzać…
Niby drobnostki, ale jednak szkoda trochę. Grając w to przez tyle czasu jakoś tego nie widziałem. Dopiero dzięki temu filmikowi widzę co i jak, ale jednak wtedy było lepiej. Jedyne co zauważyłem to to, że popularność gry spada i to bardzo oraz jej system wymiany upada powoli od kilku lat, ale to nie ten temat.
W sieci znalazłem takie wyjaśnienie: „…silnik, na którym jest TF2 pozwala na ograniczoną ilość elementów na mapie (2048 dla dynamicznych podmiotów), a każda czapka czy efekt na niej dodaje +1 do tej puli. Obecnie każda postać może mieć na sobie bodajże 4 elementy kosmetyczne, co daje łącznie +96 do puli, a trzeba do tego doliczyć efekty na czapkach, broniach […] W 2007 najwidoczniej nie planowali dodatków […], ale jak zaczęli dodawać czapki, to musieli odejmować z tego X, bo wysypywało im serwery”.
Ja mam ciągle ten sam komputer od wielu wielu lat 😉 – jak kupiłem Orange Box po premierze, to gra mi chodziła bardzo dobrze , teraz tnie mi się w menu nawet, a samo wejście na jakiś serwer trwa parę minut. Czyli czemu jest gorzej ale nie jest lepiej? ;).
Nie rozumiem po co ten downgrade. Wytłumaczenie z silnikiem jest mętne, a gra faktycznie sporo straciła.
Nie metne, tylko bardzo prawdopodobne i logiczne…
blacklight retribution po dodaniu skinow stalo sie praktycznie niegrywalne na starszych kompach z max 4gb ramu na ustawieniu wysokim w opcjach graficznych. jedni chwala inni sie zala ;F
@Gumis2 To wyjaśnienie jest kiepskie. Valve po prostu się stoczyło i tyle.
Lepszej jakości tekstury więcej shaderów i animacji no, i modele lepsze