rek
rek

Team Fortress 2: Wersja sprzed 10 lat wygląda lepiej od współczesnej? [WIDEO]

Team Fortress 2: Wersja sprzed 10 lat wygląda lepiej od współczesnej? [WIDEO]
Youtuber Crowbcat przygotował porównanie, które demonstruje różnice między Team Fortress 2 z 2007 roku i 2017 roku.

Nagrania z 2007 roku oparte są na wersji 1.0.0.9 gry, a współczesne – na najnowszej wersji dostępnej na Steamie. Do ukazania postaci i przedmiotów w tym samym miejscu autor wykorzystał konsolowe komendy (getpos, setpos). Wygląda na to, że przy przystosowywaniu Team Fortress 2 do słabszych konfiguracji Valve postanowiło dokonać paru cięć – negatywnie wpłynęło to na część tekstur oraz animacji, a nowy system oświetlenia zaowocował zmianami i na lepsze, i na gorsze. Starą, pozbawioną kapeluszy wersję wciąż można podziwiać na PS3 i X360, gdzie wydana została w ramach The Orange Box. Nowa dzięki modelowi F2P wciąż cieszy się na Steamie sporą popularnością – w chwili pisania tego newsa gra w nią ponad 48 tysięcy graczy (co daje TF2 pozycję siódmej najpopularniejszej gry na platformie Valve).

rek

18 odpowiedzi do “Team Fortress 2: Wersja sprzed 10 lat wygląda lepiej od współczesnej? [WIDEO]”

  1. wielki0fan0gier 29 czerwca 2017 o 09:23

    Wersja z 2007 nie wygląda lepiej od współczesnej. Oświetlenie uległo poprawie, a modele nie świecą się jak psie jaja. Choć animacje broni skopali.

  2. Zależy na co się patrzy. Ogólny wygląd broni jest gorszy, ale takie pierdoły jak oświetlenie się zmieniły, co w zasadzie jest mało znaczące gdy na ekranie gracze padają jak muchy i nie wiadomo co się dzieje.

  3. @wielki0fan0gier, @V1nci – Niby tak, ale jakaś podstawa dla internetowych pieniaczy, że grafice zrobiono downgrade już jest.

  4. Bez kitu 2007 wygląda lepiej od obecnej 😮

  5. wtf

  6. PCMR nie ogarnie inaczej na swoich komputerach.

  7. gra ma 10 lat i zero poprawy, żadnej ulepszonej tekstury, dalej wygląda paskudnie

  8. Ja od dawna mam takie wrażenie, że twórcy rzeczywiście specjalnie robią gry gorsze niż te sprzed dekady (i nie chodzi mi tutaj o grafikę – chociaż czasami też). Ogólnie dzisiejsze gry nie wprowadzają nowych mechanik tylko chodzą po udeptanych ścieżkach…

  9. asasyn123 nie zgodzę się, że gra wygląda paskudnie bo to kwestia gustu i wybranej przez valve stylistyki. Jednak stagnacja w grafice to fakt, dlatego też dziwi mnie to, że z każdym rokiem wymagania ta gra ma coraz większe. Jak jeszcze miałem starego kompa to spędziłem w tej grze dość dużo czasu ale po roku zaczynały się problemy z odpaleniem, a po jakieś 2-3 już nie dawałem rady dojść do meczu.

  10. Tym bardziej bawi fakt, że w 3 lata straciłem 120fpsów. Co prawda, starzenie się komputera też ma tutaj znaczenie, ale tak znaczne spadki w płynności raczej nie powinny się zdarzać…

  11. Niby drobnostki, ale jednak szkoda trochę. Grając w to przez tyle czasu jakoś tego nie widziałem. Dopiero dzięki temu filmikowi widzę co i jak, ale jednak wtedy było lepiej. Jedyne co zauważyłem to to, że popularność gry spada i to bardzo oraz jej system wymiany upada powoli od kilku lat, ale to nie ten temat.

  12. W sieci znalazłem takie wyjaśnienie: „…silnik, na którym jest TF2 pozwala na ograniczoną ilość elementów na mapie (2048 dla dynamicznych podmiotów), a każda czapka czy efekt na niej dodaje +1 do tej puli. Obecnie każda postać może mieć na sobie bodajże 4 elementy kosmetyczne, co daje łącznie +96 do puli, a trzeba do tego doliczyć efekty na czapkach, broniach […] W 2007 najwidoczniej nie planowali dodatków […], ale jak zaczęli dodawać czapki, to musieli odejmować z tego X, bo wysypywało im serwery”.

  13. Ja mam ciągle ten sam komputer od wielu wielu lat 😉 – jak kupiłem Orange Box po premierze, to gra mi chodziła bardzo dobrze , teraz tnie mi się w menu nawet, a samo wejście na jakiś serwer trwa parę minut. Czyli czemu jest gorzej ale nie jest lepiej? ;).

  14. Nie rozumiem po co ten downgrade. Wytłumaczenie z silnikiem jest mętne, a gra faktycznie sporo straciła.

  15. Nie metne, tylko bardzo prawdopodobne i logiczne…

  16. blacklight retribution po dodaniu skinow stalo sie praktycznie niegrywalne na starszych kompach z max 4gb ramu na ustawieniu wysokim w opcjach graficznych. jedni chwala inni sie zala ;F

  17. @Gumis2 To wyjaśnienie jest kiepskie. Valve po prostu się stoczyło i tyle.

  18. Lepszej jakości tekstury więcej shaderów i animacji no, i modele lepsze

Dodaj komentarz