rek
rek

Take-Two blokuje fanowskie projekty związane z Vice City i GTA III

Take-Two blokuje fanowskie projekty związane z Vice City i GTA III
Nowe kody źródłowe klasyków miały zapewnić lepsze wsparcie dla modów.

Przez ostatnie lata grupka ambitnych graczy tworzyła nowy kod źródłowy dla dwóch starszych odsłon kultowej serii Grand Theft Auto. W ubiegłą środę projekty re3 (GTA III) oraz reVC (Vice City) zadebiutowały na platformie GitHub. Niemniej cała historia nie ma szczęśliwego finału. Jak wskazuje oficjalny komunikat, fanowska inicjatywa korzysta z różnych materiałów w nieautoryzowany sposób. Tym samym doszło do naruszenia praw autorskich. Take-Two, firma-matka Rockstara, nakazało całkowite usunięcie nielicencjonowanych treści ze stron wspomnianego serwisu.

Twórcy omawianych projektów zapewniali, że skorzystano z inżynierii wstecznej, aby klasyczne produkcje mogły wspierać współczesne rozwiązania technologiczne. Chodziło też o tworzenie lepszych modyfikacji i portów. Nie zachęcano do piractwa i komercjalizacji. Autorzy nowego kodu źródłowego stawiali na pierwszym miejscu aspekty edukacyjne. Co więcej, projekt re3 działa poprawnie tylko wtedy, gdy gracz posiada oryginalny egzemplarz GTA III.

Człowiek o pseudonimie aap, jeden z głównych inicjatorów ambitnego przedsięwzięcia, nie jest pewien, czy Take-Two rzeczywiście zgłosiło naruszenie praw autorskich. Rozmówca brytyjskiego Eurogamera nie wyklucza, że zaistniała sytuacja to efekt zwyczajnego trollingu. W każdym razie zarówno re3, jak i reVC nie jest już dostępne na platformie GitHub.

rek

8 odpowiedzi do “Take-Two blokuje fanowskie projekty związane z Vice City i GTA III”

  1. Jeśli to nie jest troll to nie rozumiem takiego postępowania. Goście za darmo odnawiają grę przez co nabijają potencjalnych chętnych do kupienia oryginału. Jedyny sensowny powód jaki widzę to plany by samemu wydać odświeżoną „trójkę” i Vice City i obawa przed konkurencją ze strony moderów. Nie raz już była sytuacja gdy darmowe mody oferowały więcej niż płatny remaster.

  2. @down to samo było z 'przeniseniem’ rdr1 na PC w przypadku take2 albo zrobionym na unrealu KOTORZE. Wielka szkoda bo ale cóż, $$$

  3. wiedziałem że tak będzie…ech!

  4. @w1ntermu7e RDR1 chyba było wrzucane jako cała gra? Tutaj całość ma z 30-40MB i wymagana jest pełna wersja gry.

  5. @kondiq91 rdr wymagało plików z płytki z grą z xboxa 360 jak dobrze pamiętam

  6. Jakby się tak nie ogłaszali to nie mieli by problemu, mogli by po cichu to robić – ew. tajemnicze zwiastuny na YT a potem jak skończą to wypuścić w sieciach p2p czy udostępnić narzędzia.

  7. @silvver czyli poswiecic na to X lat i skonczyc z projektem usunietym i sprawa w sadzie? takie projekty powinny być mozliwie szeroko dostępne a nie w podziemiu… ludzie robia to nie tylko z milosci do starych gier ale i jakiegos prestizu

  8. Dla zainteresowanych mała podpowiedź: archive.org

Dodaj komentarz