rek
rek
07.03.2018
Często komentowane 24 Komentarze

Sztuczna inteligencja ma eliminować błędy w grach Ubisoftu

Sztuczna inteligencja ma eliminować błędy w grach Ubisoftu
Francuski wydawca stawia na przyszłościowe rozwiązania.

Na konferencji programistów organizowanej w Montrealu miejscowy oddział Ubisoftu przedstawił narzędzie o nazwie Commit Assistant. Ma ono podnieść jakość gier, zapobiegając powstawaniu bugów, które normalnie trzeba byłoby naprawiać popremierowymi łatkami. Mowa o sztucznej inteligencji informującej programistę o tym, że ten prawdopodobnie za moment popełni błąd.

Ubisoft ma nadzieję, że Commit Assistant przyczyni się do znaczącego obniżenia kosztów produkcji. Według firmy poprawianie bugów na etapie produkcji wymaga ogromnego zespołu i może pochłonąć nawet 70% kosztów. Tworząc sztuczną inteligencję, twórcy nakarmili ją kodem przeróżnych produktów Ubisoftu z ostatniego dziesięciolecia. Yves Jacquier, szef działu badań i rozwoju w Ubisofcie Montreal, tak opisuje jej działanie:

Chodzi o porównanie linii kodu stworzonych w przeszłości, błędów, które zostały w nich popełnione, i błedów, które naprawiliśmy, o znalezienie sposobu na powiązanie ich, by wyposażyć nas w super-AI dla programistów.  


Rozmówca serwisu Wired dostrzega też wady opracowywanego systemu:

Potrzeba ogromnych ilości danych, ale też ogromnej mocy [obliczeniowej – dop.red.], by przegryźć się przez te dane i wszystkie metody matematyczne. To [pozwala] sztucznej inteligencji przewidywać z dokładnością dostateczną, by developer ufał [jej] zaleceniom.


Narzędzie przyszłości będzie na razie testowane wyłącznie w studiach należących do Ubisoftu.

rek

24 odpowiedzi do “Sztuczna inteligencja ma eliminować błędy w grach Ubisoftu”

  1. w sumie ciekawy pomysł, ja z ac unity żadnego problemu nie miałem na xbox one. PC master race 🙁

  2. JEST TO JAKIŚ PLAN. AI testerem, zamiast graczy kupujących w premierę, brzmi nieźle.

  3. Z ilością bugów w ich „dziełkach” to rzeczywiście przyda im się AI mogące męczyć się z nimi 24/7

  4. To coś przypomina Watsona, duża ilość informacji i danych które są porównywane z obecnie pisanym kodem.|Ale kod kodowi nierówny, zawsze można wpaść na pomysł ulepszenia jakiegoś algorytmu i też popełnić błąd. Wydaje się że dla takiego ai będzie to sytuacja niestandardowa i ciekawe czy jakoś sobie z takimi sprawami będzie radziło czy po prostu po wykryciu chomikowało dane na przyszłość?Tak czy inaczej na pewno będzie pomocne.

  5. +asasyn123 można zaobserwować od dawna że Microsoft jest w stanie płacić Ubisoft, żeby nie przykładało do wersji Pc i puki obie strony czerpią z tego korzyści nikt do niczego się nie przyzna, wystarczy poczytać w sieci Microsoft wyżyło kasę na Denuvo, przy znikomy wsparciu i ciągłym problemom dla swoich gier raczej sobie odpuszczam Ubisoft szkoda zdrowia oraz czasu 😛

  6. a jeśli ten szukacz błędów będzie tak samo zabugowany ?

  7. „a jeśli ten szukacz błędów będzie tak samo zabugowany ?” – to bugi ulegną mutacjom, będą nie do zabicia 🙂

  8. Pomysł dobry, tylko na miłość boską, nie w Ubi 🙂 Oni biedne AI na potrzeby gry potrafią spartolić, a co dopiero takie potężne narzędzie… Do tego koszta – projekt pochłonie kilkadziesiąt (jeśli nie kilkaset) mln dolarów i, biorąc pod uwagę okres przygotowania i testowania, zacznie się zwracać za 8-10 lat… To nie w stylu Ubi i wieszczę albo ukręcenie projektowi łba, albo wyprodukowanie niedziałającego bubla szybko i małym nakładem.

  9. Inzynieracy 7 marca 2018 o 19:53

    Dobrze zrozumiałem? Ta AI rozpoznaje 6/10 bugów i zostaje nadal 30% szansy na nierozpoznanie buga? Czy ja o czymś niewiem? Wydaje mi się że to nadal 40% szansy na nierozpoznanie buga.|Mądrala

  10. Jeżeli to będzie działało tak samo jak ich AI w grach, to nie liczyłbym na jakieś sukcesy.

  11. @Inzynieracy, nie AI właściwie rozpoznaje błąd w 6/10 przypadków. Pozostałe 4 to fałszywe alarmy.

  12. Odnoszę wrażenie, że niektórzy nie mają pojęcia jak ma to działać. A wystarczy przeczytać ze zrozumieniem 😀

  13. „Potrzeba ogromnych ilości danych, ale też ogromnej mocy [obliczeniowej – dop.red.], by przegryźć się przez te dane i wszystkie metody matematyczne.” – Poczekajcie na komputery kwantowe i po problemie. 🙂

  14. A ja jestem optymistom, może w końcu to będzie system, który kopnie project managera, za próbę implementacji beznadziejnego dlc, lub wycięcia zawartości na potrzeby takowego.

  15. Antipaladin 8 marca 2018 o 05:45

    Ubi będzie miał czym karmić AI 🙂

  16. I co następne ? Androidy ?! Chociaż… Cofniemy się do czasów Szekspira i będziemy rozmyślać 2B or not 2B ( ͡° ͜ʖ ͡°)|A poważnie to przyda im się to o ile będzie działało.

  17. @Dantes: „puki”. @Bigshark26: „jestem optymistom”. Oświato, zbieraj swoje plony.

  18. @Poganin|Dlaczego akurat „ich” AI? Od czasu premiery F.E.A.R. nie spotkałem się z żadnym przykładem sensownej sztucznej inteligencji w jakiejkolwiek grze, więc Ubisoft nie jest tu wyjątkiem. Jak już rzucać kamieniami, to we wszystkich.|@CamCygi|Oddaj orzełkowi ogonek.

  19. @Max22 Przecież już mamy działające komputery kwantowe.

  20. Ubisoft bez błędów w grach to tak jak drzwi bez klamki. Niby są, ale po co to komu.

  21. Haha, w końcu Ubinet dojdzie do wniosku, że jedynym skutecznym sposobem zlikwidowania bugów jest likwidacja Ubisoftu.

  22. @Shaddon: No nie wiem, może dlatego „ich”, bo news dotyczy Ubisoftu, a nie wszystkich developerów? MGS ma całkiem przyzwoitą AI, tak samo Freespace 1 i 2, gdzie wręcz musisz konkurować ze skrzydłowymi o zestrzelenia. Yorda w ICO ma ciekawe schematy zachowań. Może nie gram w tyle pozycji, żeby złe AI rzucało mi się w oczy, ale po Watch_Dogs 2, GR: Wildlands, i FC: Primal widzę, że Ubi do poziomu AI z MGS ma BARDZO daleko.

  23. Zważywszy na to, że sami ją tworzą, pewnie też będzie zabugowana 😀

  24. @Scytian – Ale nie mają praktycznego zastosowania. Trwają tylko badania…

Dodaj komentarz