rek
rek
23.03.2018
2 Komentarze

Steam: Rekordowy rok, aż 50% przychodu zasługą 100 największych gier

Steam: Rekordowy rok, aż 50% przychodu zasługą 100 największych gier
Tymczasem platforma Valve tonie w premierach.

Serwis SteamSpy podzielił się ciekawymi danymi dotyczącymi wyników Steama za rok 2017. Na platformie Valve ukazało się już łącznie 21 000 tytułów, z czego aż 7696 w zeszłym roku. Ponad połowa przychodu została w tym okresie wygenerowana przez 100 największych tytułów, stanowiących zaledwie 0,5% katalogu sklepu. Oto pierwsza dziesiątka:

  • PUBG (27 795 000 sprzedanych kopii, 600 mln dolarów przychodu)
  • Counter-Strike: Global Offensive (12 537 000 sprzedanych kopii, 120 mln dolarów przychodu)
  • GTA V (3 462 000 sprzedanych kopii, 83 mln dolarów przychodu)
  • Call of Duty: WWII (840 000 sprzedanych kopii, 41 mln dolarów przychodu)
  • Civilization VI (1 134 000 sprzedanych kopii, 39 mln dolarów docprzychoduodu)
  • Wiedźmin 3: Dziki Gon (1 895 000 sprzedanych kopii, 38 mln dolarów przychodu)
  • Divinity: Original Sin 2 (1 004 000 sprzedanych kopii, 37 mln dolarów przychodu)
  • Ghost Recon Wildlands (820 000 sprzedanych kopii, 33 mln dolarów przychodu)
  • Total War: Warhammer II (643 000 sprzedanych kopii, 32 mln dolarów przychodu)
  • Śródziemie: Cień wojny (697 000 sprzedanych kopii, 31 mln dolarów przychodu)
  • No dobrze, a co z drobnicą? Mike Rose, developer odpowiedzialny za Descenders, wyliczył, że przeciętna gra sprzedaje na Steamie około 2000 kopii w pierwszym miesiącu, co przekłada się na mniej więcej 12 500 dolarów. Typowy tytuł w pierwszym roku przynosi twórcom nie więcej niż 30 000 dolarów. Przykładowo w lutym 2018 na platformie Valve ukazało się około 850 gier, czyli z grubsza 40 dziennie. Około 82% z nich nie przynosi zysku uznawanego w USA za płacę minimalną (nieco ponad 7 dolarów za godzinę). To z kolei doprowadziło go do wniosku, że 93% osób tworzących gry PC nie jest w stanie utrzymać się z tego, co robi.

    Łączny szacowany przychód Steama ze sprzedaży gier w 2017 roku wynosi około 4,3 miliarda dolarów – to najlepszy wynik w historii sklepu. Dla porównania w 2014 było to 1,5 miliarda, a w 2015 i 2016 – około 3,5 miliarda dolarów. Warto pamiętać, że kwoty te nie uwzględniają DLC i mikrotransakcji, które stają się podstawą rynku i niejednokrotnie przynoszą zyski większe niż same gry. Wystarczy wspomnieć choćby GTA V, w przypadku którego aż 78% przychodów przyniosły właśnie zakupy wewnętrzne.

    rek

    2 odpowiedzi do “Steam: Rekordowy rok, aż 50% przychodu zasługą 100 największych gier”

    1. Dobrze wiedzieć ;]

    2. Henryk_kwiatek 23 marca 2018 o 20:46

      40 premier dziennie, a znalezienie czego ciekawego w ostatnich miesiącach jest prawie niemożliwe. Ostatnie dobre zaskoczenie to Talos Principle.

    Dodaj komentarz