
Steam: Rekordowy rok, aż 50% przychodu zasługą 100 największych gier

Serwis SteamSpy podzielił się ciekawymi danymi dotyczącymi wyników Steama za rok 2017. Na platformie Valve ukazało się już łącznie 21 000 tytułów, z czego aż 7696 w zeszłym roku. Ponad połowa przychodu została w tym okresie wygenerowana przez 100 największych tytułów, stanowiących zaledwie 0,5% katalogu sklepu. Oto pierwsza dziesiątka:
No dobrze, a co z drobnicą? Mike Rose, developer odpowiedzialny za Descenders, wyliczył, że przeciętna gra sprzedaje na Steamie około 2000 kopii w pierwszym miesiącu, co przekłada się na mniej więcej 12 500 dolarów. Typowy tytuł w pierwszym roku przynosi twórcom nie więcej niż 30 000 dolarów. Przykładowo w lutym 2018 na platformie Valve ukazało się około 850 gier, czyli z grubsza 40 dziennie. Około 82% z nich nie przynosi zysku uznawanego w USA za płacę minimalną (nieco ponad 7 dolarów za godzinę). To z kolei doprowadziło go do wniosku, że 93% osób tworzących gry PC nie jest w stanie utrzymać się z tego, co robi.
Łączny szacowany przychód Steama ze sprzedaży gier w 2017 roku wynosi około 4,3 miliarda dolarów – to najlepszy wynik w historii sklepu. Dla porównania w 2014 było to 1,5 miliarda, a w 2015 i 2016 – około 3,5 miliarda dolarów. Warto pamiętać, że kwoty te nie uwzględniają DLC i mikrotransakcji, które stają się podstawą rynku i niejednokrotnie przynoszą zyski większe niż same gry. Wystarczy wspomnieć choćby GTA V, w przypadku którego aż 78% przychodów przyniosły właśnie zakupy wewnętrzne.

Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Steam: Rekordowy rok, aż 50% przychodu zasługą 100 największych gier”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dobrze wiedzieć ;]
40 premier dziennie, a znalezienie czego ciekawego w ostatnich miesiącach jest prawie niemożliwe. Ostatnie dobre zaskoczenie to Talos Principle.