rek
rek
27.09.2013
Często komentowane 105 Komentarze

Steam Controller: Nowy sposób na ogrywanie biblioteki Steam

Steam Controller: Nowy sposób na ogrywanie biblioteki Steam
Ostatni, trzeci przycisk został odsłonięty. Za nim zaś kryło się coś, czego do dzisiaj nie spodziewał się chyba nikt - Steam Controller. Najważniejszym jego elementem mają być dwa panele dotykowe, użyte zamiast analogów. Zauważalny jest też niestandardowy układ przycisków i ekran dotykowy. Ale to nie wszystko.

Steam Controller zaprojektowany został tak, żeby działać ze wszystkimi grami na Steamie. Istotne są dwa panele dotykowe, użyte zamiast analogów – zapewniają one ponoć dokładność porównywalną z dokładnością myszy, co zachwyci fanów gier FPS.

Valve opisało wibracje w nowym kontrolerze – różnić się one będą od tych, których doświadczamy z innymi padami. Oparte są o dwa silne elektromagnesy pod panelami dotykowymi. Nowe wibracje mają móc przekazać graczowi informacje na temat prędkości, ograniczeń, faktury materiału i innych.

Na środku kontrolera znajduje się ekran dotykowy z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Ekran, podobnie jak panele, będzie można nacisnąć.

Skoro o przyciskach mowa – jest ich szesnaście, a połowa ma być dostępna bez odrywania kciuków z paneli dotykowych.

Bardzo ważną informacją jest całkowita konfigurowalność kontrolera – wiele gier powstawało bowiem bez planowanego wsparcia dla jakiegokolwiek pada. Będziemy mogli stworzyć własną konfigurację i podzielić się nią z innymi graczami. Poniżej możecie zobaczyć przykładowy układ przycisków w Portal 2:

steam-controller-portal-2_175yf.jpg
Steam Controller

Ostatnia informacja dotyczy otwartości kontrolera. Tak jak SteamOS i przyszłe Steamboksy, ma to być układ otwarty dla użytkowników. To oznacza możliwość modyfikacji każdego z jego elementów.

W FAQ na dole TEJ strony możemy przeczytać również, że kontroler działać będzie oczywiście nie tylko z urządzeniami z systemem SteamOS, ale i na każdym komputerze z zainstalowaną usługą Steam.

Aha – Steam Controller objęty jest również beta testami – tymi samymi, co prototyp Steamboksa. Metody zgłoszenia do nich opisaliśmy w środę, TUTAJ.

rek

105 odpowiedzi do “Steam Controller: Nowy sposób na ogrywanie biblioteki Steam”

  1. Ciekawie wyglada,pierwszy raz widze taki pad,ale i tak moja uwaga skupiona jest na steam os i oczekiwaniu na jakas oficjalna zapowiedz daty wydania LUB bezposrednie udostepnienie systemu.

  2. I want it.

  3. Wygląda to mocno dziwnie.

  4. Ciekawe czy będzie też działał z grami z poza Steama

  5. Chcę to dostać w swoje łapy!

  6. Kontroler wygląda naprawdę ładnie, poza tymi przyciskami pod ekranem dotykowym. Obawiam się również ułożenia tych paneli dotykowych, teraz niby nie będziemy odrywać kciuków od kontrolera, co jest wbrew moim przyzwyczajeniom. Jestem przyzwyczajony do nawalania prawym kciukiem przycisków a sterowaniu lewym. Ciężko będzie się przestawić na nawalanie palcem wskazującym tak jak to jest na myszce ale będę dalej obserwować temat, bo to zapisze się w historii!

  7. Wygląda oryginalnie i intrygująco… ale w tym pozytywnym znaczeniu 🙂 jeśli będzie działać jak mysz to będzie rewolucją 🙂

  8. Nietypowe, ale może się udać.

  9. Nie dawno chciałem kupić kontroler do PC. I chyba jeszcze trochę poczekam. 😀 O ile cena nie przekroczy 200 zł to raczej się skuszę!

  10. Jeżeli z tego ekraniku będzie można uruchomić np. ostatnio graną grę to będzie na plus.

  11. Mam nadzieję, że ten kontroler nie będzie kosztował fortuny.

  12. Nietypowy… ale wygląda na fajny.

  13. Jestem pod wrażeniem. Czyżby Valve właśnie dokonało przełomu i zawstydziło i Microsoft i Sony? Brakujące ogniwo między myszą a padem? A może kompletna porażka? Zobaczymy!

  14. Doświadczenia z Modern Combat i mobilnym Dead Space’em jakoś nie zachęcają mnie do zaufania Valve. To znaczy, grać się da, ale na fizycznych analogach jest znacznie, ale to znacznie lepiej. Kolejne urządzenie typu „muszę zobaczyć, żeby uwierzyć”.

  15. Fajny i brawo dla Valve za pomysłowość, ale kurde, nienawidzę grać na telefonach w shootery ze względu na dotykowe sterowanie, a Valve daje takie samo w padzie? Intryguje mnie ten pad, ale też martwię się o wygodę…

  16. Problem będzie jak to będzie wyglądało w multi Pad vs M+K

  17. poczekajmy do pierwszych recenzji bo jak widać na tych okrągłych plackach dotykowych są wypustki w postaci okręgów więc to moze nie być tak jak wielu tu porównuje do telefonów|Jeszcze zdążymy się nahejtować

  18. Ten panel dotykowy może się przydać do pisania tekstów w grach mmo lub też do wyświetlenia i naciskania ikonów skilli :3

  19. „zapewniają one ponoć dokładność porównywalną z dokładnością myszy, co zachwyci fanów gier FPS.” – nie jest to możliwe i nie będzie – ale reklama dla i bajera będzie dla nieświadomych.

  20. Wyczuwam rewolucje! Mowa o calej sprawie z SteamOS 🙂

  21. Faworyzuj PC jako platformę do grania. Stwórz pada.

  22. Wait. Teraz się tak przyglądam. To nie ma d-pada, normalnych triggerów, a przycisków jest jakby… mało. To się nie będzie nadawać do połowy gier lol. Hype over.

  23. Sądząc po „bajerach” – pad będzie drogi. Mam oczywiście na myśli cenę, gdy chce się go kupić osobno (tzn. bez Steamboxa).

  24. Biedne „next-geny” 🙁

  25. @lubro|16 przycisków. Jest to często więcej niż się używa przy klawiaturze. Dwa panele dotykowe mają łącznie po 4 zastosowania każdy. Zwykłe przejechanie po nich, kliknięcie zewnętrzego,środkowego i wewnętrznego kręgu również coś powodują. A przynajmniej tak wynioskowałem z tego przykładowego opisu. |Jestem ciekawy co z tego wyjdzie. Ja sam jestem raczej niechętny padom, ale ten wydaje się interesujący. Zapewne dlatego że to nowość, niemniej wydaje mi się, że to naprawdę może zrewolucjonizować zabawę.

  26. @richter5|CZemu drogi ?|Konstrukcja wydaje sie bardzo prosta, nawet prostrza od zwyklych padow.

  27. Nie ma na to szans, komfort z grania na tym będzie moim zdaniem zbliżony do tego na smartfonach/tabletach.

  28. Widzę, że większość już używała tego pada i ocenia swoje doświadczenia z konstrukcją na beznadziejne. Niemal wszyscy czytelnicy tego newsa narzekają na precyzję i niewygodę podczas grania, a przede wszystkim krytykują sam pomysł używania pada w salonie – są fanami klawiatury + myszki jeśli chodzi o pokój rodzinny.| | Nic, tylko gratulować dostępu do prototypu tej konstrukcji, bo mówicie o niej jakbyście używali jej już z miesiąc.| | Jesteście sceptyczni, bo nie ma gałek… Dla mnie bomba jeśli działa! 😀

  29. Haha, czy w tym maczał palce mad catz? Do typowo konsolowych gatunków takich jak bijatyki jest bezużyteczny a w RTSy, wielkie strategie itp. nikt nie będzie grał na padzie. Jeszcze na dodatek przez dziwaczny układ nie nadaje się on za bardzo do emulacji. Brawo valve, już dawno nie byłem tak zawiedziony… a nie, moment, przypomniała mi się konferencja microsoftu, na której zaprezentowali xbone 🙂 Eh, mam nadzieje, że chociaż steamOS będzie się okej.

  30. @Wolfur Dokładnie. Poczytajcie ludzie co Valve pisze na swojej stronce – podejście Valve jest bardzo interesujące. Jak dla mnie, może to się okazać strzałem w dziesiątkę.

  31. Panele dotykowe zamiast analogów? Czy to jakieś alternatywne uniwersum, gdzie dotykowe d-pady nie ssą?

  32. Nikt z was go nie macał, a już hejtują ;(

  33. Skoro lewy panel ma odpowiadać praktycznie w całości za ruch (jak rozumiem z grafiki, każdy okrąg to inna akcja) to jak np. podskoczyć podczas sprintu używając tylko kciuka?

  34. Prezentacja Wii U: „ale beznadzieja! Nintendo to kupa” Polacy wyrazili swoje zdanie… prezentacja pada do PC: oooh, ahhh ojeej, łał rewolucja! Next geny przegrają!

  35. Pewnie będzie remote play 😀

  36. Wygląda na to, że ekipie z Valve łatwiej przyjdzie namieszać na rynku gier, niźli zrobić HL3. :/

  37. Mnie się ten pad podoba i jeżeli będzie dostępny w Polsce (i cena nie będzie przesadzona) to chętnie go kupię 🙂

  38. Coś czuję, że razem ze Steamboxem trra będzie zakupić normalnego pada. Oh well…

  39. Musze powiedzieć ze dziwnie mi tak bez gałek, ale kilka dni i pogodze się z tą myślą. Napewno nie boję się czegoś czego nie znam jak 3/4 tego forum a wręcz jestem zaintrygowany i chętnie bym spróbował zagrać. Czy to będzie kupa czy nie się dopiero okaże. Jeżeli naprawdę było by to takie nie udane czemu inwestować? Nie logiczne dla mnie.

  40. Według mnie jest to krok w dobrą stronę i kontroler może być tym na co czekamy. O ile wygląd część ludzi odstrasza, bo przyzwyczaili się do gałek o tyle mogą się zdziwić, jak rzeczywiście okaże się działać zgodnie z oczekiwaniami. Oczywiście mam pewne wątpliwości, głównie ze względu na to, że palce się pocą, a zatem panele dotykowe mogą napotkać pewne problemy, jednak poczekamy zobaczymy.

  41. Wygląda ciekawie…

  42. Przypomnę jeszcze, że jak się wczytacie na stronie Steam to jest tak wzmianka o wkładzie społeczności i możliwości modyfikacji każdej z pokazanych części pada na własną rękę. No ale lepiej hejtować na wstępny projekt…

  43. Pierwsza myśl: „…ale tak bez gałek?!” Na szczęście w porę otrząsnąłem się z tego polskiego kołtuństwa i jak już Ktoś wspomniał nie boję się nowych rzeczy a tym bardziej projektów dla mnie – czyli gracza. Oczywiście, że zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce ale przecież gdy pokazywano ludziom pierwszy film w historii kinematografii to uciekali z sali. Także, może się przyjąć :]

  44. Panele dotykowe zachwycą fanów FPS-ów? Naprawdę? Przecież to tak jakby grać na touchpadzie – nie polecam.

  45. Natomiast co do ceny, kolejna polska mania „drogości”. Tak ciężko wpaść na to, że to urządzenie nie będzie drogie tylko to my za mało zarabiamy?! Prosty przykład: pad będzie kosztować 100 $. Przeciętny Amerykanin zarabia 2000$ a Polak 2000 zł. Amerykanina stać na 20 takich padów a Polaka na 6 (zakładając, że dolar stoi po 3 zł).

  46. Wygląda ok. Raczej nie sprawi też problemów jakie sprawiają inne pady. Powrotu analogów do pozycji pierwotnej. Cóż, pożyjemy, zobaczymy. O cenę bym się nie martwił, bo Valve raczej wysokich cen nie trzyma. Bardziej im zależy na tym, żeby sprzedało się więcej za mniejszą cenę, niż mniej za wyższą.

  47. @adimoon9 rozumiem że już używałeś kontrolera już od miesiąca, bo twoja babcia miała wtyki w Valve. Peryferium wygląda bardzo ciekawie. Poza tym, to wstępny projekt, a nie finalny model. Ale z oceną wstrzymam się do momentu kiedy go pomacam i się nim pobawię.

  48. TrollMasterPRO 27 września 2013 o 20:12

    Ostatni, trzeci przycisk został odsłonięty. Za nim zaś kryło się coś, czego do dzisiaj nie spodziewał się chyba nikt – Steam Controller. http:www.cdaction.pl/news-34997/steamboksy-z-wlasnym-kontrolerem.html

  49. Jedno jest pewne, z tym padem na pewno będzie można pomacać. |Może jestem w błędzie ale podpis pod MOVEMENT sugeruje jakby były dwa rodzaje naciśnięcia(lekkie przyciśnięcie, mocne przyciśnięcie) a może to tylko dwie strefy które można przypisać do rożnych funkcji..

  50. @ZentroXenon|Nie, po prostu panel dotykowy pozostaje panelem dotykowym, a myszka pozostaje myszką.

  51. @adimoon9|Dokładnie, ja np. zwykle dużo macham dużo myszką w FPS’ach, a na tym jest to niemożliwe. Będzie się strzelało na padzie, być może nawet mniej wygodnie bo można będzie łatwo przypadkiem machnąć na tym touchpad’ie.

  52. @gutol12| Będzie się strzelało JAK na padzie*

  53. Ten pad póki co wygląda tragicznie. Dlaczego wszyscy próbują wymyślać koło na nowo i na siłę wysłać klasyczne gałki analogowe i krzyżaka na emeryturę?

  54. wreszcie ktoś wpadł na pomysł przycisków pod palcami środkowymi na spodzie pada.

  55. Głaskadełko do FPSów czy RTSów? Are u fuking kiddin me’? Nie podziękuję za to wszystko co oferuje Valve. Przestali robić normalne gry tylko normalnie w kulki lecą i wydziwiają. A zresztą co się będę produkował. To nie wypali i za niedługo wszyscy o tym zapomną. Może wtedy się ogarną i wezmą się do normalnej roboty.

  56. Ten pad wygląda jak nieudana próba posiedzenia nad scenariuszem Half Life 3…

  57. te valev to żal jakis niech robia nowe call of duty

  58. W sumie pady od Sony i Xboxa prezentują się przy tym dość standardowo. Jeśli będzie wygodny, to w sumie dobrze, bo będzie to coś nowego i oryginalnego. Ale chyba taki Mortal Kombat nie byłby na tym zbyt wygodny.

  59. A mnie się tam inicjatywa podoba. Fakt, takie rozwiązanie może się nie przyjąć, może być nawet w praktyce niewygodne, ale Valve przynajmniej próbuje odejść od schematów i stworzyć coś jeszcze lepszego, więc i tak wielki plus dla nich.

  60. Ale wypas. Ciekawe, kiedy będzie dostępny w sprzedaży?

  61. Jak dotąd najciekawszy pad, szkoda ze pewnie dedykowany będzie dla zachodnich państw a u nas z ceną rzędu 200 zł ale predzej kupię niż te z konsol nowe , a analogi sa niewygodne uciekają pękają często

  62. Wiesz, co mnie najbardziej w nim interesuje? Nie jakieś tam First Person Shootery, tylko strategie. Jestem ciekaw, jak się będzie nim grało w strategie na dużym ekranie telewizora. Jeżeli to wypali to jesteśmy świadkami przełomu w branży. Koniec z niewygodnym ślęczeniem przy biurku. Wyobrażasz sobie takiego Rome II: Total War ogrywanego z tego pada na 47 calowym telewizorku LED-owym 🙂 ? Po prostu miodzio, tylko pod warunkiem, że sterowanie będzie wygodne i precyzyjne. Tego sobie i wam życzę.

  63. @Wuwu1978 – o rome 2 ty sie nie nie martw ;d Zostal juz dostatecznie skonsolizowany wiec nawet na zwyklym padzie bedzie sie dobrze grac ;d Osobiscie mam nadzieje ze pomysl z tym kontrolerem wypali i bedzie wygodny w obsludze.

  64. gulasz: pierdolety, nie został skonsolizowany ma tylko dużo bugów.

  65. Wygląda ciekawie

  66. Uuuuuua- szacun dla świty Gabe’a 🙂 Interesująco to wygląda- zwłaszcza te dwa panele dotykowe.| | No- tak się przygląda człowiek temu co się dzieje na rynku gier video… I aż dziw, że np. Taki Google nie chce się dołączyć :S

  67. Polemizowałbym na temat wygodności pada.

  68. No nie, miałem kiedyś taki pomysł czemu go nie opatentowałem?!

  69. Ten pad to akurat jakaś głupota. Dotyk zamiast analogów??? To ciekawe jak będą przekładać położony kciuk na wychylenie analoga, którego można było wychylić trochę, średnio lub na maksa. A tutaj? Ktoś z wielką łapą położy kciuk to zajmie połowę powierzchni tego panelu. Ciekawe jak będą wtedy wykrywać faktyczne położenie?

  70. Piekielnie mi się podoba 😀

  71. Powinni dać jakieś przyciski naokoło prawego sztynksa, (np. symetrycznie do tych w środku) i ew też po lewej stronie, ale tak to bardzo fajna rzecz.

  72. @devalion – tak samo jak w grach wszelakiej maści na smartfony gdzie na ekranie masz grzybki….

  73. @Pyonec: ehm… nie miałeś pieniędzy i potrzebnego wieku? Tak tylko strzelam|@Juluzz: wg. mnie jest dla niego szansa, wszystko zależy od materiałów.|@devalion: ekhm, ogarnij. To wykrywa ruch, nie położenie palca.

  74. @Pyonec Ja miałem pomysł na przenośną konsolę o wyglądzie Nvidia Shield. Wtedy rozmyślałem dlaczego Microsoft nie wypuścił swojego handhelda i wymyśliłem handhelda o wyglądzie pada od Xboxa (tylko cieńszy) i z tym otwieranym ekranikiem jak w Shieldzie. Fajna sprawa, zobaczyć że moje pomysły mają jednak jakiś potencjał. Kilka gier, które kiedyś wymyślałem też się pojawiły.

  75. Steam Controller = 15 liter|15/5=3Half Life 3 Confirmed!:D

  76. @Juluzz A ja bym polemizował o wygodzie krzesła z Ikei. Polemizowałbym, debatował, pisał prace na temat wygody, ale w życiu, ale to w życiu bym nie usiadł na nim. Bo po co? Przecież wygodę da się ocenić spojrzeniem, no nie? Po co komu siadać na krześle, żeby sprawdzić, jak jest wygodne, ja tam wszystko wiem o wygodzie, dotykać mi nie trzeba! A serio: pograsz, zobaczysz. Jedno jest pewne: na pewno troszkę inaczej się będzie na tym grało i trzeba będzie się przyzwyczaić do nowych „gałek”.

  77. @Juluzz|E tam, pamiętam jak ludzie narzekali na klockowego pada(Analog zamieniony z d-padem?! HAŃBA), a teraz uważają go za najlepsze rozwiązanie. Warto też zwrócić uwagę na to, że w padzie od Valve panele dotykowe wydają się być wklęsłe, a to w wielkim stopniu może wpłynąć na wygodę oraz precyzję sterowania. Jedno jest pewne, nie będziemy w stanie tego ocenić póki nie zagramy 😉

  78. ehe – czyli nie ogłosili HL3 ;] Cóż za novum ;D

  79. Fajne to jest!

  80. Jeszcze jest jedna kwestia:Czy osoby o duży palcach poradzą sobie z tymi panelami? Tzw.Czy czujniki nie będą szaleć.

  81. A co do krzesła z ikei-da sie ocenić ,że np krzesło z zagłebieniem może być niewygodne. A co do pada martwią mnie wybrzuszone „banany”, sam pad wydaje się krótki

  82. @Juluzz No właśnie. Może. Ale czy jest, nie dowiesz się dopóki nie usiądziesz.

  83. http:kotaku.com/valves-controller-has-been-tested-here-are-some-impre-1415579308

  84. Pad jak każdy, tyle że z „bajeranckimi” panelami dotykowymi zamiast gałek. Nic nie zastąpi myszy…

  85. Na Kotaku już opisują wrażenia z testowania i… jest dobrze 🙂 .

  86. Dj Ogi@ Niestety pad zastąpi mysz w grze „State of Decay” na PC 🙂 Tamta gra po prostu nie działa najlepiej na myszce.

  87. Jahu1234567 tylko w wersje BETA 🙂 |I to głównie z powodu żeby ludzie nie kupili „bety” a narzekali jak na gotowy produkt …

  88. @Dj Ogi – tylko, ze panele dotykowe mogą być znacznie łatwiejsze do „wyczucia” niż analogi w zwykłym padzie, dzięki czemu sterowanie było by znacznie precyzyjniejsze i szybsze. Co za tym idzie takie coś może stanowić pierwszą naprawdę poważną alternatywę dla tandemu gryzoń + klawisze.

  89. @Miczelov Fakt ,poruszyłeś tutaj bardzo poważny aspekt tego pada.Może być on bardziej „precyzyjny” ,a co za tym idzie? Możliwe ,że lepiej będzie się grało w gry FPS 🙂 Jeżeli tak będzie to kupuję pada bez zastanowienia!

  90. Dziwią takie „wynalazki” kiedy dostępne powszechnie jest najlepsze narzędzie do grania…czyli mysz i klawiatura.

  91. Sory, bro, że zepsuję twój światopogląd, ale są ludzie, którzy wolą wygodnie się rozsiąść i grać na padzie niż sztywno siedzieć na krześle przy myszy i klawiaturze. Sam do tych osób należę. Pretty much w każdego singleplayera gram na padzie – nawet na PC. Multi to inna sprawa, chociaż na konsoli też problemu z tym nie mam.

  92. @Sapiens – mysz i klawiatura obecnie tylko w FPS i RTS się sprawdzają… ;/ Np. wszelakie wyścigi wymagają sterowania analogowego – zero jedynkowe z klawiatury, się nie sprawdza. Ofc – najlepsze do wyścigów są kierownice, ale zajmują dużo miejsca – wtedy najlepszym wyborem jest własnie pad. O graniu we wszelakie zręcznościówki, bijatyki, platformówki i gry sportowe to już nawet nie wspominam…

  93. Kricz – Nie zepsułeś mojego światopoglądu. Ja tylko wyraziłem swoje subiektywne zdanie, wiedząc że spotka się ono z całą gamą odpowiedzi jak twoja czy Miczelova. Cóż poradzę że gram głównie w tzw. strategie (różnych typów), nie gram też gry typu FPS (czyli szybkie strzelanki typu CoD, Crysis, albo też CS), bardziej preferuje gry FPP w stylu Red Orchestra albo Thief. Więc tego typu dziwne kontrolery mające przyciągnąć konsolowców do blaszaków są graczom jak ja zbędne.

  94. P.S. Nie wiem jak wam, ale ja jakoś nie mam problemu by grać w wyścigi na klawiaturze. Nawet dużo łatwiej wyrobić się na zakręcie niż przy pomocy pada. Wszelkie bijatyki czy zręcznościówki zdecydowanie są typem gier konsolowych, których kontrolery przygotowane są do szybkiego w nie nawalania, ile to razy ludzie w domu dziwili się dlaczego nawalam tak dziko w klawiaturę PC’ta, a to przez konsolowy element że trzeba jak szalony nawalać szybko dwa przyciski na zmianę.

  95. @Sapiens: grałem kiedyś w FIFĘ 2001 na joysticku. Też się da, ale co z tego? Nie wiem w jakie wyścigi grasz ale raczej w same zręcznościówki, bo jak inaczej wytłumaczyć to, że nie przeszkadza ci brak analogowego sterowania? Już w TOCA race driver nie dało się płynie ruszyć na klawiaturze bo albo dodawaliśmy gazu do dechy albo wcale. Zresztą pełna kontrola prędkości z jaką się poruszamy jest świetna także w grach fps. W Skyrim czy Bioshocka lep[iej gra mi się na padzie. W grach w których jest więcej

  96. strzelania mysz + klawiatura są jednak bezkonkurencyjne. Widać też, że sterowanie na padzie jest dopieszczane w grach od lat. Wystarczy porównać gta 3 i gta 5. W tą pierwszą próbowałem grać i na padzie i na k/m. Druga opcja milion razy lepsza. W nową część nawet jak już wyjdzie na pc to dalej będę grał na padzie. W takim CoD dla odmiany fajnie się biega i skacze ale strzelanie dla mnie jest tragiczne (tj. celowanie, sam fakt naciskania „spustu” mi się podoba). Mimo to od czasów takiego Medal of Honour na

  97. psx i tak dużo zmieniono (na lepsze). Co do bijatyk to też zależy jakie. W Mortal Kombat na klawiaturze gra się lepiej niż na xboxowym padzie. Z drugiej strony są takie tytułu jak UFC Undisputed czy seria Fight Night. Nie ma co prawda jak porównać sterowania na klawiaturze w tym wypadku ale raczej nie byłoby szału. Nawet gry sportowe jak FIFA mają w sterowaniu już ttyle elementów analogowych, że na klawiaturze po prostu gra się gorzej, sztywniej.

  98. Podoba mi się 🙂 jeśli będzie kosztować mniej niż 320 zł to może kupię, zależy jak będzie leżeć w dłoni

  99. Ok – czym pady wygrywają z k/m? Wygodą, ergonomią, analogowym sterowaniem… Pada obsługuję zaledwie 4 palcami, i jest nierealne żebym pomylił sobie przyciski, gdyż ich rozłożenie wręcz to uniemożliwia. Pad jest mały i poręczny, więc nie muszę zabierać klocka 15×40 cm na kolana jak chcę sobie pograć z kuzynem w fifę, lub jakieś wyścigi – mogę wręcz w szale intensywnej rywalizacji wstać i nie martwic się o to, że mojego kontrolera nie mam na czym położyć. Wreszcie – wyścigów już się nie da grać bez analogów.

  100. Po prostu się nie da. Sterowanie zero-jedynkowe (czyli klawisz wciśnięty lub nie) nie daje pełni kontroli nad przepustnicą lub kątem skrętu, przez co na starcie i w zakrętach traci się kolejne, już nie setne, ale całe dziesiętne części sekund, co w przełożeniu na cały tor, potrafi dać kilka do kilkanaście sekund straty w porównaniu z kontrolerem analogowym. O trickach w grach sportowych, które wymagały by kilkunastu klawiszy na klawiaturze, a do których wystarczy jeden analog, chyba wspominać nie muszę?

  101. No i wreszcie najważniejsze – problemem padów jest to, że za pomocą analogów nie da się precyzyjnie celować. Daleko im do myszki którą dużo łatwiej wykonać ruch o milimetr, niż grzybkiem który trzeba odchylić (co natychmiast rozpoczyna ruch), i który musi wrócić do pozycji zero (co dopiero ruch zakończy). I tu pojawia się szansa dla nowego kontrolera. W nim nie będziesz wychylał żadnego grzybka, tylko przesuwał palcem po płaskiej powierzchni.

  102. Wiesz – przesuwasz palec o milimetr… i puszczasz. W momencie gdy odejmiesz palec od powierzchni czułej na dotyk, kontroler wskaże pozycję 0 = zostanie wyeliminowany „lag” związany z wracaniem grzybka na zwykłym padzie do tej pozycji = precyzja wzrośnie niemal do poziomu jaki obecnie można osiągnąć tylko na myszce. W dodatku zostanie wyeliminowany wymóg posiadania przed sobą powierzchni płaskiej, po której mógłbyś jeździć gryzoniem.

  103. Słuchajcie, nie chcę nikogo zasmucić ani obrazić ale chyba w tym padzie ktoś krzyżaka zapier**lił !!! Może jacyś islamiści z Valve ? Przecież jak tak może być !!! Porządny islamista siada do porządnej islamskiej konsoli by zagrać w porządną islamską grę a tu krzyż ? CO ? Tolerancja religijna A JAK !!! gorzej jak porządny chrześcijanin siada do porządnej poświęconej konsoli w porządnym chrześcijańskim salonie gdzie krzyż wisi na ścianie a tu przy padzie krzyża nie ma ? Co on teraz proboszczowi powie ?

  104. A teraz na poważnie … podoba mi się perspektywa otwartego sprzętu od Valve i jestem ciekaw czy będzie można panel dotykowy programować. Smuci mnie za to brak krzyżaka i nie chodzi mi tutaj o gatunek pająka. Wg mnie będzie to sprzęt dokładny i dobrze wykonany i jeśli nie dostanę szoku z powodu ceny ( tak jak to było przy Piston’ie ) – kupię.

  105. Koncepcja orwartego sprzętu mi się podoba. Osobiście chciałbym móc wymienić lewy panel [wygląda jak głośnik] na zwykły analog. Lewym na ogół się chodzi, a to dobrze działa na padzie.|W kwestii d-pada – panel dotykowy można będzie zaprogramować na 4 strzałki.|Doaczego nabijacie się z muzułmanów? Nawet tutaj. To przecież zwykli ludzie, tak samo jak wy.

Dodaj komentarz