rek
rek

StarCraft II: Szykują się spore zmiany w multiplayerze

StarCraft II: Szykują się spore zmiany w multiplayerze
Autorzy zamierzają pogrzebać w ekonomii oraz jednostkach.

Blizzard zapowiedział, że pracuje nad potężną łatką, która może poważnie zamieszać na sieciowych arenach. Twórcy nie są zadowoleni z presji, jaką obecny stan gry wywiera na szybkie zakładanie kolejnych baz, dlatego też planuje zwiększyć wydajność gejzerów wespanu i większych złóż kryształów (mniejsze mają pozostać bez zmian). W rezultacie nie powróci sytuacja sprzed Legacy of the Void, gdzie zdaniem firmy zbyt wiele osób polegało na taktykach defensywnych, ale jednocześnie zapobiegnie to przedwczesnemu kończeniu meczów, gdy jeden z graczy nie będzie mógł założyć trzeciej bądź czwartej placówki.

Dodatkowo zapowiedziano sporo zmian pośród jednostek. Po pierwsze, z gry wyleci protoski rdzeń statku matki. W zamian za to zostanie zwiększony defensywny potencjał Nexusa. Kompletnej przebudowy doczeka się również terrański Kruk. W założeniach ma teraz pełnić rolę jednostki wspierającej. Pośród jego umiejętności znajdą się na przykład dron naprawczy oraz pocisk, który czasowo wyłączy umiejętności wrogich jednostek mechanicznych.  

Wspomniane nowości to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Więcej dowiecie się TUTAJ. Łatka najprawdopodobniej trafi na serwery w listopadzie.

rek

9 odpowiedzi do “StarCraft II: Szykują się spore zmiany w multiplayerze”

  1. Autorzy zamierzają pogrzebać przy ekonomii oraz jednostkach.

  2. CzlowiekKukurydza 19 sierpnia 2017 o 13:30

    Kolejny raz przyznają, że mimo alf, bet i tajnych testów ta gra to balansowy burdel. Który to już raz całkowicie zmieniają skille i jednostki od premiery WoLa? Setny?

  3. Starcraft 2 od początku miał problemy nie tylko z balansem rozgrywki jak i z fabułą, która nie spełniają oczekiwań Blizzard przez co produkcja gry się wydłużyła w efekcie końcowym nie dając za wiele dobrego.

  4. @CzlowiekKukurydza – a nie przyszło ci do głowy że to jest po prostu zmiana mety ? Tak samo jak w mobach wszelakich są zmiany tak samo tutaj dłubią to tu to tam co jakiś czas żeby zmienić nieco rozgrywkę

  5. CzlowiekKukurydza 19 sierpnia 2017 o 14:51

    @KafarPL Meta w dobrej grze powinna zmieniać się płynnie z rozwojem nowych strategii i kontr na nie. Zobacz jak rozwijały się BroodWar i Frozen Throne. Nie było potrzeby radykalnych zmian jak wywalanie jednostek czy też podmiana umiejętności w nich (który to już raz majstrują przy Ghoście?) tylko mniejsze lub większe zmiany w balansie na podstawie statystyk matchupów i sugestii graczy. 'Dzisiaj jednostka X miażdży jednostkę Y, a jutro Y wylatuje z gry’ to nie jest zmienianie mety.

  6. @CzlowiekKukurydza Dla starcrafta 2 każda kolejna część trylogii oznaczała zmiany w multiplayerze, więc nie ma co mówić o WoLu. Od czasu wyjścia LotV jest to druga duża zmiana, i śmiało mogę powiedzieć, że pierwsza była bardzo udana. Czytając cały changelog ta też się taka wydaje. Warto dodać, że zmiany tego rodzaju raczej nie zostaja wprowadzane do Starcrafta 2 po to, żeby zmienić metę (meta zmienia sie cały czas, taki sam sposób jak w BroodWar… ), tylko żeby zmienić całe aspekty gry ^^^^

  7. A mniejsze zmiany wprowadzane są cały czas, i śmiało mogę powiedzieć, że … ta gra jest znacznie bardziej interesujaca do oglądania niż była, i – chociaż to kwestia gustu – znacznie ciekawsza, niż BroodWar, który jest toporny, bardzo, bardzo toporny pod względem zarządzania bazą i jednostkami, co wymaga duuużo czasu, uwagi i zmniejsza intensywnosć rozgrywki xd

  8. Jak ci się niby strategie i kontry mają rozwijać jak np gra jest nie zmieniana przez długi czas i wszystko co się dało już zostało odkryte aka nic nowego już gracze nie wymyślą ? Nic się wtedy nie zmienia, zostaje jedna meta którą ludzie grają do oklepania. Dlatego dłubanie w balansie jest potrzebne

  9. CzlowiekKukurydza 19 sierpnia 2017 o 17:29

    @jkz123 Przez tą 'toporność’ BroodWar wymaga innych umiejętności. Jakoś nie widzę żeby rozgrywka była jakoś specjalnie wolna na najwyższym poziomie.|@jkz123 Racja, dla każdego RTSa kolejny dodatek to zmiany w multi, itp. Ale wg mnie Blizzardowi ciężko utrzymać SC2 w kupie. 'Ta jednostka jest tak przesadzona, że żadna zmiana statów jej nie zbalansuje – do wywalenia’, itd. Wydaje mi się, że nie tędy droga. Acz pewnie rok czy dwa i będą już pojawiały się delikatne plotki o SC3.

Dodaj komentarz